Kuinka paljon jaksaa ?

Emoeläin

En enää jaksa ymmärtää miksi elämä kasaa minulle vaikeuksia ja suruja yksi
toisensa jälkeen ja kaikki tuttuni tuntuvat elävän ns.normaalia hyvää elämää.
Ainoa lapseni kuoli 2 viikkoa sitten täysin yllättäen.Hän oli kehitysvammainen ja
olin kaikki nämä 21 vuotta ollut enemmän tai vähemmän ahdistunut ja huolestunut
poikani asioista ja tulevaisuudesta.Itselläni on krooninen suolistosairaus ja olen ollut työttömänä(nyt taas töissä).Rakas isäni kuoli vajaa 2 vuotta sitten ja äidilläni
on Alzheimerin tauti.Asun yksin ja minulla ei ole enää ketään muuta kuin sisareni.
Tuntuu siltä että poikani kuolema oli nyt se viimeinen niitti,koska hän oli minun syyni elää.Olin jo ennen hänen kuolemaansa katkera siitä että hän on kehitysvammainen ja nyt kun hänet otettiin minulta pois niin tuntuu siltä
että minun elämäni oli tässä, vaille 50-vuotiaana.Olen niin katkera ja vihainen,
mutta mille ? Jos Jumala on olemassa,miksi hän kasaa joidenkin niskaan niin paljon surua ja toiset pääsevät elämässään ilman suurempia vastoinkäymisiä.
En voi enkä jaksa ymmärtää.

9

570

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minävain....

Olen huono lohduttamaan ja tukemaan, enkä osaa kuvitellakaan kuinka pahalta sinusta tuntuu. Vastaan kuitenkin.. Itsellänikin pyörinyt mielessä samat asiat, kyselen miksi juuri minulla pitää mennä huonosti, ystävilläni asiat on hyvin ja on aina ollut. Olen myös vihainen mutta en tiedä kenelle. Olen epäonnistunut opiskeluissa, syrjäytynyt ja tulevaisuus pelottaa. Tuntuu että epäonnistun kaikessa. Minulta löydettiin viitteitä kasvaimeen, odotan lisätutkimuksia. Paras ystäväni kuoli n. kuukausi sitten. Näen jatkuvasti painajaisia kuolemasta. Pelkään jatkuvasti myös erään toisen ystäväni tekevän itsemurhan sillä hän on sairastanut pitkään vakavaa masennusta. Mietin ja odotan koska voin elää "normaalia" elämää, ilman ylimääräisiä huolia ja katkeruutta.

• sun nun tai

Hei ihmiset. Tämä aikakausi on välinpitämättömyyden ja pinnallisuuden aikakausi ja sosiaalisuus on vain niille, jotka osaavat pelata. Vanhaan aikaan monet asiat olivat huonommin, mutta ihmisiä ei työnnetty niin herkästi ulos omasta elämästä, vaikka oli vaikeuksia. Nyt täytyy olla menestyjä, eli näytellä menestyjää. Olen kokenut, että vaikka asiat olisivat paremmin kuin muilla, niin jo se, että on kritiikkiä tätä vallitsevaa arvomaailmaa kohtaan, riittää tuomaan tilaa ympärille.
      Autan teitä surullisia ihmisiä nyt ainoalla tavalla, joka on tässä mahdollinen. Ajattelen teitä ja teidän tilannettanne samalla kun ajattelen omaa tilannettani. Pyydän voimaa meille kaikille. Tämä ei ole uskonnollinen ele, minulla ei ole uskontoa vaikka jumala on.
      Kannattaa nähdä elämän pienet ilot, seurata luontoa, sen viisautta. Ihminen on keskenkasvuinen apina, ei siltä kai voi paljoa vaatia...

• Ilon filosofiaa

En tiedä, mutta mun mielestä joku stoppi /raja sille jaksamisellekin pitäisi laittaa, että ei tämän elämän tarkoitus ole mun mielestäni pelkkä kärsimys. Kyllä täällä pitäisi niitä ilojakin olla. Eihän tätä muuten kestä / jaksa. Et voisi säästää vaikka johonkin Malesian matkaan tai menisit Kiinan muurille. Ihan mitä vaan, mutta jotta saisit muuta ajateltavaa. Tämä Suomi on muutenkin niin masentava, että vähemmästäkin masentuu ja sitten kaikki surut ja murheet päälle. Jos on vaan pelkkiä taakkoja ja suruja, niin eihän ihminen enää jaksa. Sitä sairastuu enen pitkää ja kuolee pois. Sitten se on myöhäistä. Joten iloitse - ota ilo vastaan elämääsi.

• This is my life

Pitää oppia hyväksymään,että elämä ei ole reilu ja tasapuolinen,eikä kukaan ole antanut lupausta,että se olisi helppoa tai kivaa.Voi joko luovuttaa tai sinnitellä eteenpäin,vaihtoehdot ovat tasan tarkkaan siinä.Itse olen kovan tien kulkenut,miltei kaiken pahan ja ikävän ja elämän raadollisuuden nähnyt ja kokenut ja vieläpä useaan kertaan osan asioista.Näin se vain menee,enkä enää jaksa enkä viitsi pohtia,miksi näin,vaan yritän tehdä pienillä hyvillä asioilla itselleni elämästäni elämisen arvoisen joka päivä.Suruille täytyy antaa tilaa ja aikaa,muttei mitään järkeä jäädä niihin vellomaan.Kaikki synnytään,kaikki kuollaan,enkä usko ainakaan minun läheisten toivovan,että jäisin heitä loppuelämäksi suremaan.Materia taas on vain materiaa,sen menetys kirpaisee,mutta kaikkeen tottuu ja oppii.Anteeksianto pahaa tehneille on taas vapauttavaa,saa tilaa hengitellä vapain mielin,kun ajatukset siirtyvät muuhun,kuin ikäviä tehneisiin ihmisiin.Olen myös opetellut olemaan armollinen itseäni kohtaan,enkä enää vaadi kohtuuttomia,vaan parhaani tehneenä riitän täysin.Näillä eväillä olen saanut elämäni sirpaleet jonkinlaiseen järjestykseen ja nähnyt elämässä jopa kauneutta ja hyvyyttä.

• This is my life

Niin ja suomalaiseten perisyntiin,toisiin vertailuun.Sitä ei kannata tehdä.Aina löytyy onnellisempia,paremman elämän saaneita,kauniimpia,kyvykkäämpiä,älykkäämpiä jne.Se vain on täysin turhaa ajanvietettä.Kannattaa keskittyä omaan elämään ja sen mukavaksi tekemiseen,mahdollisuuksien mukaan.Rohkeutta tehdä ja yrittää,kun siihen tulee tilaisuus ja ymmärtää omat heikkoutensa ja vaillinaisuutensa.omat rajansa ja myös muiden...

• AD
        This is my life kirjoitti:

Niin ja suomalaiseten perisyntiin,toisiin vertailuun.Sitä ei kannata tehdä.Aina löytyy onnellisempia,paremman elämän saaneita,kauniimpia,kyvykkäämpiä,älykkäämpiä jne.Se vain on täysin turhaa ajanvietettä.Kannattaa keskittyä omaan elämään ja sen mukavaksi tekemiseen,mahdollisuuksien mukaan.Rohkeutta tehdä ja yrittää,kun siihen tulee tilaisuus ja ymmärtää omat heikkoutensa ja vaillinaisuutensa.omat rajansa ja myös muiden...

Erittäin viisaita, kauniita ja hyviä ajatuksia sinulla "This is my life"!

• nknki

Elämä on hirveän epäoikeudenmukaista ja tajuan hyvin miten katekroituu ja katkeraa ihmistä ei saisi soimatakkaan koska täysin ymmärrettävää se on. Toisille elämässä on aivan liian kovat taakat. Mitenkähän aloittaja voi tänä vuonna, onko yhtään helpottanut?
      Itseäni on lohduttanut "näkymättömän maaiilman "läsnäolo kun oli vaikeinta. En tiedä jos itse menettäisin lapseni kestäsinkö sitä mitenkään :(

Joku kirjoitti tämän ajan kovuudesta ja totta se on, ihan järkyttävän kylmää touhua. Olen ajatellut, että kuitenkin todella monet kokevat tämän ajan kylmyyden ja suoritus keskeisyyden vieraaksi jote emme ole yksin kuitenkaan.

• Toinen.s

Yhyy Toinen nainen vei mieheni! Minulla oli 2 vuoden salasuhde! Yhyyy mies vaihtoi minut kesällä, kuumaan Tyhmään myyjään:( Tunnen itseni tyhmäksi:(( " Minun säärimies nuolee toista" Mitä teen?? Myyjä on kuuma kuulemma ja päivä-uni....Mä katkeroidun:( Alemmuus iski. Please help. T , ap

• kukapa näitä

elämän koukeroita ymmärtäsi...jokaisella omat murheensa vaikka näyttääkin että toiset pääsevät helpommalla...joku sanonta, kelleen ei anneta enempää murheita kun jaksaa kantaa...eli toisilla vahvemmat "hartiat" kuin toisilla...siihen tuudittaudun kun tämä elämä koettelee, että mä jaksan...joku toinen ei jaksais...vaikka kyllä suoraan sanottuna alkaa vituttaan kun aina tulee näitä vaikeuksia, että pää halkee...mutta eteenpäin vaan on mentävä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      11
      3475
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      68
      1878
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      541
      1566
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      80
      1188
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      61
      992
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      958
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      209
      872
    8. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      170
      823
    9. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      59
      816
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      768
    Aihe