Olette ns. narsistin hovista, narsistin ympärillä ihmiset jakaantuu puolesta / vastaan. Minkälaiset ihmiset puolustavat narsisteja? Tällä palstalla on jopa jotkut entiset narsistin uhrit näköjään alkaneet puolustaa narsisteja.
Miten narsisti onnistuuu manipuloimaan osan ihmisistä puolelleen, joista osa suorastaan jumaloi narsistia, vaikka näkevät esim. työpaikalla kuinka huonosti narsistit kohtelevat muita.
Mitä mieltä?
16
144
Vastaukset
- 10+10
Luulen että narsistien puolustajat ovat itsekin narsistisia tai sitten narsistin täysin johdateltavissa ja aivopestävissä olevia.
- xcch
" täysin johdateltavissa ja aivopestävissä olevia."
He ovat narsistin uhreja, niitä on mahdotonta saada järkiintymään.- M.B.
Hmm.. tai ehkä he valitsevat itselleen sen helpomman tien ja uhraavat ne muutamat.. Yleinen käytäntö eläimillä. Jonkalainen ihminenkin on.
- varmaankin..
ihan samalla tavalla kuin sinäkin retkahdit omaan narskuusi.
- xcch
"ihan samalla tavalla kuin sinäkin retkahdit omaan narskuusi."
Totta, niin se meni, mutta kuten sanoit ,narsisti osaa hurmata muitakin kuin puolisoehdokkaansa. - xcch
http://thebirdo.blogspot.com/
Gallup sivun oikeassa reunassa, menikö kauan ennekuin tunnistit naristin kysely ? ja myös blogissa hyvää tietoa.. - lplplplplpl
Uhrina olen tätä miettinyt joskus itsekin ja tullut sellaiseen tulokseen että monesti tuo hoviin kuuluva on hyvin heikko tai herkästi alistuva henkilö. Jossain hoviin kuuluvassa olen nähnyt itsessäänkin narsistisia piirteitä. Helposti johdateltavissa olevat ihmiset. Ihminen, jolla on joku muu mielenterveydellinen häiriö koska tämä on herkkä ja lisäksi tämä ei ehkä näe vääryyttä niin selkeästi.
Ehkä kaikki semmoiset ihmiset, jotka eivät ole vahvoja pohjimmiltaan.
Lisäksi narsku lahjoo ihmisiä ympärillään, sen olen nähnyt entisessä työpaikassani; viinapulloja ja muita lahjoja jaettiin milloin mistäkin syystä ja pidettiin tällä alaiset tyytyväisinä.- eli...
siis... ainoastaan uhrit ovat vahvoja pohjimmiltaan?
Kuka on heikoin lenkki? - xcch
"että monesti tuo hoviin kuuluva on hyvin heikko tai herkästi alistuva henkilö"
Niin täytyy olla kun heillä ei olisi pakko olla naristin kanssa, mutta haluavat olla. Lahjontannan olen myös huomannut työpaikalla, narsisti jakaa hoville armopaloja ja hovi on suu messingillä kun heidän jumaaloimansa henkilö kiinnittää heihin huomiota.
Tuohon nähden puolisoiden lujuus on aivan toista luokkaa, kun he erovat narsistista, niin hovi jatkaa narsistin palvontaa ja pikemminkin syventävät sitä.
Ilman hovia narsisti olisi työpaikoilla täysin voimaton ja yksinäinen, eikä pysytyisi aiheuttamaan vahinkoa kuten nyt tekevät. xcch kirjoitti:
"että monesti tuo hoviin kuuluva on hyvin heikko tai herkästi alistuva henkilö"
Niin täytyy olla kun heillä ei olisi pakko olla naristin kanssa, mutta haluavat olla. Lahjontannan olen myös huomannut työpaikalla, narsisti jakaa hoville armopaloja ja hovi on suu messingillä kun heidän jumaaloimansa henkilö kiinnittää heihin huomiota.
Tuohon nähden puolisoiden lujuus on aivan toista luokkaa, kun he erovat narsistista, niin hovi jatkaa narsistin palvontaa ja pikemminkin syventävät sitä.
Ilman hovia narsisti olisi työpaikoilla täysin voimaton ja yksinäinen, eikä pysytyisi aiheuttamaan vahinkoa kuten nyt tekevät.Ymmärrän kyllä sen porukan joka vaikenee nähdessään.
Joka katsoo toisaalle kun ei halua itse kokea samaa.
Mutta lieneekö välillä niinkin, että kaikille ihmisille narsisti ei ole narsisti ?
Viittaan siihen, etteivät he koskaan näe "sitä puolta" ja olisi hullu kuvitella että he kääntyisivät häntä vastaan ihan vain "juorujen" perusteella ?- pampampaulin...
lynett kirjoitti:
Ymmärrän kyllä sen porukan joka vaikenee nähdessään.
Joka katsoo toisaalle kun ei halua itse kokea samaa.
Mutta lieneekö välillä niinkin, että kaikille ihmisille narsisti ei ole narsisti ?
Viittaan siihen, etteivät he koskaan näe "sitä puolta" ja olisi hullu kuvitella että he kääntyisivät häntä vastaan ihan vain "juorujen" perusteella ?Ei kaikille ole avautunut mikä narsisti on ja mihin narsisti pystyy, ne ketkä tajuaa sen niin eivät tosiaankaan halua sitä samaa suolistopaskaa.
- xcch
"Mutta lieneekö välillä niinkin, että kaikille ihmisille narsisti ei ole narsisti ?
Viittaan siihen, etteivät he koskaan näe "sitä puolta" ja olisi hullu kuvitella että he kääntyisivät häntä vastaan ihan vain "juorujen" perusteella ?"
Hyvä pointi, omalla työpaikalla narsistin hoviin kuuluvat ovat hänen läheisiä työkavereita. Kun keskusteltiin jokin aikaa sitten ryhmässä narsistin edesottamuksista, siinä oli yksi hoviin kuuluva, joka harmistui aikatavalla suorista kokemuspohjaisista kertomuksista.
Narsisti on kiusannut hovin läheisimpiä työkavereita sairaskirjoille asti. 3 kuukautta pisin loma narsistin aiheuttaman loppuun palamisen takia. Silti hovi puolustaa narsistia, olin hämmästynyt kun olen keskustellut hovin kanssa, ei minkäänlaista myötätuntoa uhria kohtaan. Kuulostaako tutulta "onhan meissä kaikissa vikoja" ei meistä kukaan ole täydellinen" Lähes jokaisessa on jotain häiriöitä" Minä tulen hänen kanssaan hyvin toimeen" jne.. Eli samaa jauhamista ja vesittämistä kuin täälläkin.. Mihinkäs hovi tavoistaan pääsee?- .....
ootko tosiaan mennyt työkavereita nimittelemään narsisteiksi?
- xcch
"ootko tosiaan mennyt työkavereita nimittelemään narsisteiksi?"
Joo (:o] - 13+17
"Miten narsisti onnistuuu manipuloimaan osan ihmisistä puolelleen, joista osa suorastaan jumaloi narsistia, vaikka näkevät esim. työpaikalla kuinka huonosti narsistit kohtelevat muita."
Työpaikallani muutamat ihmiset eivät suoranaisesti mielistele narskua, mutta myötäilevät ja yrittävät välttää erimielisyyttä narskun kanssa. Ilmeisesti pelkäävät narskun suuttuvan ja saavan siitä harmia, eli eivät varsinaisesti kuulu hoviin. Narskun selän takana puhuvat asiat suoraan, mutta eivät narskun kuullen uskalla.
Narsku pitää heitä kavereina. No narsku itse valitsee kaverinsa, eikä ymmärrä jos joku ei halua olla hänen kanssaan tekemisissä.
Narsisti pelikaverin kommentti kuin kypsyin hänen kiukutteluun tenniskentällä:
"Meidän pelailut olisi muutenkin loppunut pian, sinä olet huono pelikaveri ja minä olen löytänyt uuden joka paljon parempi kuin sinä!" - xcch
"Narskun selän takana puhuvat asiat suoraan, mutta eivät narskun kuullen uskalla."
Joo, täällä on sellainen ryhmä myös, ei kuulu hoviin, mutta välttelee ikävyyksiä narsistin kanssa. Tosin siitä muutama on jonkin kerran noussut avoimesti vastustamaan narsistia, mutta narsisti on ne jättänyt rauhaan. Luultavasti sen takia että silloin vastustajia olisi ollut liikaa, se olisi voinut koitua narsistille isoksi ongelmaksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh791954Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971683- 1481260
- 59698
- 225697
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6656- 56600
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako195563- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337472