Audi A4 harkinnassa.

Jarkko49_

Olemme harkitsemassa käytetyn Audi A4 ostamista. Katselemme vm. 2004-2009 vähänajettua versiota, joko diesel tai bensiinikoneella ja manuaalina.

Hiukan ihmettelen miksi A4 3.0 D, ovat käytettynä suhteelllisen halpoja verrattuna muihin. Kannattaa varmaan käyttää auto ennen ostopäätöstä autotohtorilla.

Mitä olisi hyvä käytetn A4 ostajan tietää, onko mitään tyyppi tarkastuskohteita käyteyissä esim. jousitus tms.

55

19817

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....

      Vuosien 2004 ja 2009 välille mahtuu itse asiassa kolme eri A4:n sukupolvea. 2004 ovat B6 korisia, 2005-2008 ovat B7 korisia ja siitä eteen päin ovat tätä nykyistä B8 koria. Älä missään nimessä osta B6 korista, se kun alkaa olee jo aika vanha malli.
      Tässä kuvat eri sukupolvista:

      B6
      http://www.autowiki.fi/index.php/Tiedosto:Audi_A4_B6_Limo.jpg

      B7
      http://www.autowiki.fi/index.php/Tiedosto:Audi_A4_B7_Sedan.jpg

      B8
      http://www.autowiki.fi/index.php/Tiedosto:Audi_A4_B8.jpg


      3.0 TDI moottorisilla on yleensä ajettu paljon enemmän kuin muilla, siitä se halpa hinta selittyy. Tosin A4 B8 3.0 TDI:tä ei vielä halvalla saa.

      Eipä noissa mitään erityistä kohdetta ole mitä tulisi tarkastaa. Samat asiat kannattaa tsekata mitä yleensä kun käytettyä autoa ollaan ostamassa. Autotohtori on ihan hyvä ratkaisu merkistä riippumatta.

      Jos haluat hyvän suorituskyvyn kohtuu kulutuksella, niin katso lähinnä 2.0 TFSI Quattro ja 3.0 TDI Quattro malleja.

    • Jarkko49_

      Hei

      Kiitos hyvästä neuvosta. Jätän 2004-mallit pois ja katselemme 2005-2009 malleja. Hyvin näkyy löytyvän käytettyinä, mutta juuri sopivan löytyminen ei ole varmaan ihan helppoa. Olemme kuitenkin päättäneet, että tarpeiden vuoksi hankimme farmari-version eli Avant-mallin. Hinnat vaihtelevat aika paljon, mutta varmuuden vuoksi ostamme autoliikkeestä ja mielummin isohkosta sellaisesta.

      Quattro:sta on varmaan paljon etua varsinkin talvella ja liukkailla sekä tukalilla mökkiteillä, mutta olen kuullut että korjauskulut & ylläpito on hieman kalliimpaa kuin tavallisen version.

    • ....

      Avant on ihan hyvä ratkaisu. Valtaosa A4:sta taitaa olla Avanteja, tällainen käsitys itselläni ainakin on. Audi Center ja VV-auto ainakin myöntävät vaihdokeille takuun, joten kannattaa ensiksi katsoa jos heidän valikoimasta löytyisi sopiva malli. Autot ovat myös varmasti hyvässä kunnossa, joten vältyt ikäviltä yllätyksiltä.

      Neliveto on erittäin hyvä vaativissa olosuhteissa. Kun on kerran nelivedon omistanut, niin sitten ei tee enää mieli palata kaksivetoisiin. Se on totta että kustannuksia tulee lisää ainakin huoltojen osalta ja tietenkin silloin jos jotain menee rikki. Kannattaa koeajaa etu- ja nelivetoiset versiot, niin sitten tiedät onko lisäpanostus nelivetoon mielestäsi järkevää.

      • osssss

        Varaudu VW valmisteissa ainakin 2000e vuosittaisiin huolto ja korjauskuluihin niin et pety. vakuutukset lisäksi.
        Ja ihan on oma kokemus vuodesta 1999 saakka.


      • osssss kirjoitti:

        Varaudu VW valmisteissa ainakin 2000e vuosittaisiin huolto ja korjauskuluihin niin et pety. vakuutukset lisäksi.
        Ja ihan on oma kokemus vuodesta 1999 saakka.

        Höpö, höpö! Ei autoa aina tarvitse viedä kalleimpaan merkkikorjaamoon. Olen jo vuosikymmenien ajan huollattanut autoni asiantuntevilla ammattikouluilla, joissa hyvät opettajat valvovat hyvän työn laatua ja edullisesti tulee homma hoidettuakin vielä. Olen varmaan kahden uuden auton verran siinä hommassa säästänyt, että uskallan suositella.


      • nyteimahdu
        PontiusPilatus kirjoitti:

        Höpö, höpö! Ei autoa aina tarvitse viedä kalleimpaan merkkikorjaamoon. Olen jo vuosikymmenien ajan huollattanut autoni asiantuntevilla ammattikouluilla, joissa hyvät opettajat valvovat hyvän työn laatua ja edullisesti tulee homma hoidettuakin vielä. Olen varmaan kahden uuden auton verran siinä hommassa säästänyt, että uskallan suositella.

        Olet säästänyt siis kahden uuden auton hinnan, eli kun uusien autojen hinnat ovat luokkaa 25- 35000, sellaisia ovat ihan perusautojen hinnat pääosin, niin olet säästänyt siten 50- 70000 Euro pelkissä huolloissa ja remonteissa. Koulut toki tekevät edullisesti asioita, mutta kykenevät vastaanottamaan töitä sattuneista syistä koko maan autokannan tarvitsemiin huoltoihin ja remppoihin suhteutettuna mitättömän vähän. Nämä kouluille otettavat työt taitavat valitettavasti useimmiten mennä tutun ja tutuntutun kautta kaveriperiaatteella tiedoksi ja kaupaksi, että en menisi välttämättä kehuskelemaan...Tuo säästö muuten tarkoittaisi sitä, että olet teettänyt lähes ilmaiseksi kouluilla työt, joista valtaosa joutuu pulittamaan lähemmäs 100000 Euroa...On ollut autoissasi paljon huollettavaa ja rempattavaa...
        Eivätköhän ne koulujen oppituntityöt ole jo pitkiksi ajoiksi "suositeltu" ihan täyteen?


      • nyteimahdu kirjoitti:

        Olet säästänyt siis kahden uuden auton hinnan, eli kun uusien autojen hinnat ovat luokkaa 25- 35000, sellaisia ovat ihan perusautojen hinnat pääosin, niin olet säästänyt siten 50- 70000 Euro pelkissä huolloissa ja remonteissa. Koulut toki tekevät edullisesti asioita, mutta kykenevät vastaanottamaan töitä sattuneista syistä koko maan autokannan tarvitsemiin huoltoihin ja remppoihin suhteutettuna mitättömän vähän. Nämä kouluille otettavat työt taitavat valitettavasti useimmiten mennä tutun ja tutuntutun kautta kaveriperiaatteella tiedoksi ja kaupaksi, että en menisi välttämättä kehuskelemaan...Tuo säästö muuten tarkoittaisi sitä, että olet teettänyt lähes ilmaiseksi kouluilla työt, joista valtaosa joutuu pulittamaan lähemmäs 100000 Euroa...On ollut autoissasi paljon huollettavaa ja rempattavaa...
        Eivätköhän ne koulujen oppituntityöt ole jo pitkiksi ajoiksi "suositeltu" ihan täyteen?

        Tuo sadan tonnin kommentti oli aivan asiantuntemattomuutta autohuoltojen kustannuksista. Ja myös suurta kokemattomuutta ammattikoulujen autosastojen käytöstä.
        Ja se miten paljon autoissani on ollut huollettavaa, kuvastaa se vuosittainen noin korkeintaan 300 euron kustannuserä, joka sisältää jo osatkin. Eipä ole tullut kalliiksi 50 vuodessa. Nykyhinnoilla kylläkin varmaankin se parin auton verran. Nythän saa autojakin suhteessa paljon halvemmalla kuin silloin ennen.


      • Anonyymi
        PontiusPilatus kirjoitti:

        Höpö, höpö! Ei autoa aina tarvitse viedä kalleimpaan merkkikorjaamoon. Olen jo vuosikymmenien ajan huollattanut autoni asiantuntevilla ammattikouluilla, joissa hyvät opettajat valvovat hyvän työn laatua ja edullisesti tulee homma hoidettuakin vielä. Olen varmaan kahden uuden auton verran siinä hommassa säästänyt, että uskallan suositella.

        no mistä tavan tallaajat tietää tämmösistä,vienkö audin kytkin remonttiin opiskelijoille


    • audi man

      Kannattaa katsoa 1.8T huoltokirjasta, onko ajettu Long Life huoltovälillä ja tehty öljynvaihtoja vain sen mukaan. Ainakin oma mielipide ja monen muun kokemus on, että varsinkin nurkka-ajoa harrastettaessa kannattaa öljyt vaihtaa vähintään kerran vuoteen, vaikka LL ohjelma ei sitä 'käskekään'. Oman BFB moottorisen öljyt olen vaihtanut 6kk välein keväällä ja syksyllä. Nurkka-ajoa pääasiassa.

      Joitakin tapauksia on 1.8T moottoreilla, että öljysihti on tukkeutunut ja ajettu varoitusvalosta huolimatta vielä jonkin matkaa -> varma moottoririkko. Pitkä öljynvaihtoväli lisää sihdin tukkeutumisriskiä.

      Muutenhan auto on todella hyvä ja ajamisesta voi nauttia. Omani on multilla ja olen ollut siihen erittäin tyytyväinen. Vuoden 2005 jälkeen tehdyt multit on kestäviä.

      B7 mallista (2005- eteenpäin) on ajonvakautus, joten kannattanee katella niitä. B6 on silti perusvarma ratkaisu.

      B8 mallissa uudemmat TFSI moottorit ei ainakaan minua vakuuta samalla tavalla kuin esim. vanhempi 1.8T BFB.

    • ogro

      Suosittelen 2.0 TFSI ja Quattro-nelivedolla. 3.0Tdi tarjoaa suht samanlaista kulkua ainakin B7 mallissa ja 3.0 Tdi saattaa olla joitakin epävarmuustekijöitä ja kalliimmat huollot ja osat. Ja kyllä tuo 3.0 Tdi kuluttaa myös melkoiset määrät jos ajaa vähänkin reippaammin

    • kallihiksi tuloo

      Tiiät jarkko itekkin ettet ole tosissas. Älä usko kaikkee mitä luet ellet tosiaan halua rempattavaa kärryä johon saat lisätä öljyä 5 tonnin välein ja tili tyhjenee kun tankilla saat juosta jatkuvasti. " pidä 8000 tilillä korjauksia varten "

    • Jarkko49

      Piti laittaa vastaus ketjuun, kun ostimme viimeviikolla käytettyn Audi A4 Avant 2007, man, quattro, vetokoukku, webasto jne. Oli vähän käytetty ja hyväkuntoinen auto. Moottori on bensakoneella, mutta nykyään ei taida diesel olla kovinkaan edullinen alle 30.000km/v määrillä. Huolimatta vaikka autolla oli myyntitakuu niin tarkistutimme auton vielä tohtorilla ja sain v. 2007 hyvöt paperit.

      Autosta vielä - täytyy myöntää, että olen yllättynyt kuinka hyvä quattro on esim. talvikelillä, huolimatta siitä, että vaikka vain kitkarenkaat ovat alla niin meno on todella vakaata.

      Muuten olemme tähän saakka tyytyväisiä farkku-versioon.

      Kiitoksia ja hyvät uuden vuoden jatkot asiallisille neuvojille !

      • Audia etsimässä

      • Jarkko49

      • tuubaa koko juttu

    • Pieni muistutus

      Niin ja sen lisäks se 8000 euroa pankkitilille korjauksia varten.

    • Audi-fani

      Audien omistaja olen ollut jo yli 7 vuotta ja en vieläkään ole saanut tuota 8000 euroa kulutetuksi korjauksiin....

    • AaNelkku

      Hyvän valinnan teit.

      Tuohon pienen muistuttajan vouhkaamiseen voin todeta, että tällä hetkellä itsellä on ajossa neljäs yksilä, eikä hajonneita paikkoja ole vielä korjattu kuin parilla sadalla eurolla.(numero kolmosen avainten kaukokäyttö pimeni, piti uusia). Määräaikaishuoloilla on siis menty jo yli puoli miljoonaa kilometriä.

    • Neea Lkku

      Juu juu hyvä valinta eikä se kalliksikaan tule kun et aja sillä. Seisota tallissa niinkuin " audifani " niin säästyy korjausrahat parempaan käyttöön.

    • outoa?

      miksi tuolla nettiautossa on myynnissä silloin tällöin jotain 2001- 2005 audeja,joista ilmoitetaan "ajettu esim.210000 tkm,kone ja vaihdelaatikko uusittu". niillähän pitäisi pystyä ajamaan se 500000 tkm että heilahtaa!!

      • osssss

        Autobildin mukaan kannattaa valita 1,9tdi niin voi kestää hyvin.Muut dieselkoneet on huonoja lehden mukaan ja tulee kalliita remontteja.


    • Audi-fani

      Joku epäili, että seisotan autoja tallissa. Ajan vuodessa n. 30000 km, määräaikaishuollot ovat toistaiseksi riittäneet 215000 ajetulle A4:lle.
      Audi on ehdottomasti paras auto koskaan omistamistani. Muita merkkejä olen kokeillut vuoden 1976 jälkeen seuraavasti: VW 2kpl, Ford 2 kpl, Volvo, Fiat, Saab 2kpl, Toyota, Peugeot. Mersua en ole koskaan kokeillut, koska se on ruma ja vanhanaikainen. Bemari on nuorison kesäauto, siitä ei ole talviliikenteeseen.
      Täytyy todeta, että ajokilometrit eivät tunnu mitenkään Audissa. Ei nitise, ei helise, ei rämise, ei pörise, alusta ei ole löysä, kone ei syö öljyä, vaihteisto toimii kuin unelma, auto kulkee tiellä kuin juna kiskoilla, ei koskaan ole jättänyt tielle. Nuo mainitut ominaisuudet olivat noissa muissa merkeissä. Autossa on vieläpä hyvät istuimet, ainakin meikäläisen vartalolle. Mitä muuta autolta odottaisi?
      Jos löytyy parempi vaihtoehtoinen merkki, olen valmis vaihtamaan.

      • Anonyymi

        Mese vanhanaikainen?? Donitsi eli DKW, ei voi käyttää sanontaa Auto.


    • auditarr

      terve Jarkko

      itsellä ollu bemari sun jotain muutakin ajopeliä ja ei muuta kuin harmia.

      Toinen Audi menos ja ei moitteen sanaa

      Tällä hetkellä AudiA4 -07 1.8T S-Line varusteilla autolla ajettu 140 ja kulkee kuin unelma ja ei mitään ylimääräistä euron menoa ole ollut ja ei tule mieleenkään luopua tästä autosta ja ulko kuin sisätilatkin hivelee naisellista makuani.

    • EIENÄÄ_AUDEJA_piste

      Tuskin noin surkeita autoja kuin B7 on enää olemassakaan tien päällä, mutta voin omasta kokemuksestani kertoa, että en ole ollut koskaan niin iloinen autoasioista kun pääsin omasta B7:sta eroon. Miten voi entinen premium-merkki ruostua katosta?! sama juttu peräluukun kanssa (on kyllä vahattu ja pesty ja säilytetty niin hyvin ja "ruosteettomasti" kuin voi. Sitten tyyppivika kaikkien luukkujen saranat, joista pahimpana hansikaslokeron sarana ja lukkko. Onko yhdessäkään enää ehjänä 2017-luvulla... epäilen. Mukavuusboksi paskana (joka on siis kuskin penkin alla.. Muutenkin sähkövikoja. Ikkunat avautuu miten sattuu, AB-häiriöitä jne. jne. Aina öljyt loppu - siis AINA. Välillä mietin kumpaa kuluu enemmän bensaa vai öljyä. Voitte haukkua kirjoittajaa, mutta subjektiivinen näkemys on, että Audi A4 B7 on ihan hirveetä tuubaa.

      • Ainoastaan alumiini ei ruostu kuin rauta. Sinä olet kai tehnyt siinä virheen, että ajoit talvella suolatuilla teillä ja sen jälkeen veit autosi lämpimään talliin lumisena sulamaan. Siellähän se yön aikana suli suolakylvyssä ja muhi oikein hyvin suolattuna. Autohan on tehty ulkokäyttöön eikä suolapurkkiin.
        Toinen samantyyppinen ruostuttamistemppu on käyttää sisätilalämmitintä ja talvella lumisilla kengillä sulattaa se lumi sinne matoille. Siellä se höyrystyy lämpimässä ja kondensoituu korin sisäpinnoille verhouksien alle näkymättömiin ruostuttaen sieltä salakavalasti.
        Itse huomasin tämän 90-luvulla kun katto alkoi ruostua japsiraudassa. Virhe oli vielä siinä etten jättänyt ikkunoita vähän raolleen että se höyrystynyt lämmin ilma olisi haihtunut ulos.


      • Anonyymi

        Just näin@😂


    • JaniKorhonen79

      Ihan sama omassa A4:ssä. Öljyvalo palaa aina. Nykyään käytän halvinta öljyä siinä, kun ei ole ollut mitään eroja laatuöljyjen ja kulutuksen suhteen.

      Taitaa olla 200 tkm männänrenkaat soseena tai puolavika. Ei ainakaan alle tihuta, joten ihan mielelläni vaihtaisin auton, mutta autokauppiaiden ensimmäinen kysymys on, että syökö öljyä. Eikä vaihdossakaan saa enää oikein mitään. Joo, ei syö :D:D:D:D

    • Hörhöläinen

      HEi SIELLÄ! Et sinä ostanut mitään vuoden 2016 Bemaria vaan sehän on selvästikin vuodelta 1996.

      Vähän enemmän tarkkuutta noihin vuosimalleihin!

    • A4jarrutpuoltavat

      Audi A4 Ultra 2.0 D farmari ostettu uutena syyskuu 2015
      Jarrut ovat puoltaneet voimakkaasti jarrutustilanteissa alusta saakka, jos tie on suolattu ja suola on sulattanut lunta siinä määrin paljon tielle, että roisketta ja vesisumua syntyy reippaasti. Ilmenee erityisesti tilanteissa, joissa lämpötila välillä -1 - -3 astetta ja vaihtelevasti välillä 0 - 2. Muissa olosuhteissa jarrut ja ajovakausjärjestelmä toimivat asianmukaisesti. Maahantuoja ja myyjä kertovan ilmiön olevan Audin ominaisuuden, ei virhe eikä vika autossa tai kohtuuton turvallisuusriski. Kuluttajasuoja ei voi auttaa, ellei saa kuvattua ilmiötä esim. autovideokameralla näytön saamiseksi ja hankkimalla asiantuntijalausuntoa vian olemassa olosta. Pahimmallaan ajoneuvo on ajautunut jarrutustilanteessa voimakkaan puoltamisen vuoksi keskiviivan yli vastaan tulevan kaistalle. Videopätkä on kuvattuna tilanteesta. Tie oli kostea ja täysin sula suolauksen vuoksi. Hieman olen yllättynyt jarrujen heikoista talviominaisuuksista. Vastaavia turvallisuusongelmia en ole havainnut muissa aikaisemmin omistamissani uusissa autoissa 35 vuoden aikana (Saab ja Volvo). Turvallista talviajoa toivottaen meille kaikille Audisteille.

      • Pihakeskustelija

        Audilla ei käytännössä ole minkäänlaista takuuta eikä vastuuta isommissa ongelmatilanteissa.
        Kaikista suurimmista ongelmista tehdään ominaisuus joten asiakas on heikoilla.
        Pienempää nappulaa ja nippulaa kyllä korjataan, mutta suuremmat viat halutaan taputella sellaisenaan. Ihmetyttää kun kaupataan huoltoa ja lisäturvaa kun ei pystytä tai paremminkin haluta korjata edes takuunalaisia korjauksia. Minun A4 autosta vm. 2016 aj. 28 tkm on korjattu vaihdelaatikkoa puolitoista vuotta. Auton vaihteiston "uikutus" ei ole korjaantunut miksikään. Autoon tuli tuo "uikuttava" vaihdelaatikkovika n. 13 tkm paikkeilla. Näyttää siltä, että autoni jää korjaamatta takuuseen ja viallinen auto "uitetaan" siten asiakkaan vastuulle. Ongelma on myös siinä kun tuollaista yksilöä ei voi oikeastaan myydä kenellekkään yksityiselle vaan romu jää kouraan.
        Aivan uskomatonta toimintaa Audilta.
        No minua ei enää VG konserni kuseta äänestän jaloilla koko konsernin tuotteista pois.


      • ProvoiluValtaLaji
        Pihakeskustelija kirjoitti:

        Audilla ei käytännössä ole minkäänlaista takuuta eikä vastuuta isommissa ongelmatilanteissa.
        Kaikista suurimmista ongelmista tehdään ominaisuus joten asiakas on heikoilla.
        Pienempää nappulaa ja nippulaa kyllä korjataan, mutta suuremmat viat halutaan taputella sellaisenaan. Ihmetyttää kun kaupataan huoltoa ja lisäturvaa kun ei pystytä tai paremminkin haluta korjata edes takuunalaisia korjauksia. Minun A4 autosta vm. 2016 aj. 28 tkm on korjattu vaihdelaatikkoa puolitoista vuotta. Auton vaihteiston "uikutus" ei ole korjaantunut miksikään. Autoon tuli tuo "uikuttava" vaihdelaatikkovika n. 13 tkm paikkeilla. Näyttää siltä, että autoni jää korjaamatta takuuseen ja viallinen auto "uitetaan" siten asiakkaan vastuulle. Ongelma on myös siinä kun tuollaista yksilöä ei voi oikeastaan myydä kenellekkään yksityiselle vaan romu jää kouraan.
        Aivan uskomatonta toimintaa Audilta.
        No minua ei enää VG konserni kuseta äänestän jaloilla koko konsernin tuotteista pois.

        Joku järkeväkin löytyy palstalta!!!


    • Tutkittua

      Kuluttajansuoja on suomen autokaupan puolesta lähinnä vitsi. Sen tietää automyyjät varsin hyvin,koska heidän edustajansa on kuluttajariitalautakunnassa. Muutenkin suomi on niin peni ja eksoottinen maa ettei autotehtaiden kannata investoida autoihin jotka toimisivat täällä moitteettomasti.

      Muutamat merkit kuitenkin suunnittelevat ja tekevät autoja omistautuen työlleen ja saavatkin aikaan kelpo tuotoksia.

      UUDEN AUTON OSTAJAN ON ERITYISESTI SUOMESSA OSATTAVA TUTKIA JA TULKITA HUOLELLA AUTOMERKIN SOVELTUVUUS OLOIHIMME.

      Pahimpia ovat ne valmistajat jotka valmistavat globaalisti autoja samoilla tehtailla, myytäväksi eripuolelle maailmaa.
      Jätän merkit kertomatta (audista ei minulla ole kokemuksia)

    • niinvaa

      Kaikista viisain ratkaisu kun pysyy koko VG konsernin autoista erossa.
      Takuukysymykset ovat erittäin nihkeitä nykyään.
      Moni muu merkki huolehtii paremmin asiakkaistaan.

      • Mobilaattoori

        Jos haluaa välttää kalliita korjaamokuluja niin kannattaa unohtaa Audi kokonaan.
        Öljynvaihtokin maksaa monta sataa. Kallista litkua on Audin omat öljyt. Itse ostavat muutaman euron litra. Koneeseen laitettuna velotetaan öljystä miltei 20 e ltr.
        Ei mitään järkeä.


      • Mobilaattoori kirjoitti:

        Jos haluaa välttää kalliita korjaamokuluja niin kannattaa unohtaa Audi kokonaan.
        Öljynvaihtokin maksaa monta sataa. Kallista litkua on Audin omat öljyt. Itse ostavat muutaman euron litra. Koneeseen laitettuna velotetaan öljystä miltei 20 e ltr.
        Ei mitään järkeä.

        Vain hölmöä kuluttajaa on helppo kusettaa. Kannattaisi autoilijana käyttää hiukan järkeäkin. Ellei ymmärrä niin teknisten välineiden kuin autojen päälle, niin kannattaa kyllä pysyä vaan poljettavan kolmipyräisen rattahilla, ei mene liian lujaakaan.


    • taasendaacia

      Yhden A4:n hinnalla saa kolme Daciaa. Dacia on taatusti pitemmän päälle viisaampi vaihtoehto.
      Eka kun sippaa (kestää pitempään kuin A4) niin ottaa vasta sen toisen käyttöön. Sitten jää vielä yksi Dacia jemmaan.

      • Jusa7777

        Mutta dacialle ei ilkeä ajaa ainakaan valosan aikaan.


      • äpöl
        Jusa7777 kirjoitti:

        Mutta dacialle ei ilkeä ajaa ainakaan valosan aikaan.

        Dacia sentään liikkuu, mutta Audi makaa pajalla.


      • äpöl kirjoitti:

        Dacia sentään liikkuu, mutta Audi makaa pajalla.

        Nykyisiä Dacian korjaustilastoja kun seuraa, niin voi huomata sen olevan vikatilastojen kärkijoukossa. Halpa se on ostaakin ja milloin halvalla on saanut hyvää. Aina ei voi saada Dacian keskiviikkoyksilöä.


    • Mirjaana

      Omassa tfsi:ssä vuoden korjauskulut 16000e, onneksi sain vuoden takuun ja liike korvasi kaiken, en tuon perusteella voi suositella, luonnollisesti halusin autosta roon mutta ei esim.erääseen liikkeeseen kelvannut mistään hinnasta. En paljon autoista ymmärrä mutta vikoja siinä riitti.
      vm.oli -08

    • MiraT

      Itsellä toiminut vm 2008 ok ei ole ollut mitään valittamista vaikka kilometrejä on tullut 239 tkm LL huoltoväliä olen käyttänyt. Tarkoitus hommata hieman tuoreempi vuosimalli. Kannattaa valita yksilö jossa on merkkihuollon täydellinen huoltokirja.

      • äå0öp9oli

        Ei todellakaan kannata hommata merkkihuollon täydellisellä LL-huoltokirjalla varustettua autoa!
        LL-öljynvaihtovälit aiheuttavat ennenaikaisen moottoririkon kun töhnä tukkii kaikki paikat.


      • casolin

        Ei todellakaan ole mitään älyä ajaa LL vaihtovälejä ( öljyt n. 30 tkm välein).
        Viisainta on puolittaa tuo väli ja vaihtaa 15 tkm välein.
        Pahimmassa tapauksessa ne nokiset litkut pyörii siinä masinassa kaksikin talvea.


    • Olet tehnyt hyvän suunnitelman ja toivotan onnea. Itse omistan A4 quattron ja olen erittäin tyytyväinen ollut jo kolme vuotta. Ainahan joillekin voi osua merkissä kuin merkissä se 'maanantaiyksilö'. Peukkuja sulle.

    • Anonyymi

      mulla on vm 2009 audi 2,0 td ajettu 360000 jakopää laitettu ja muut kuluvat osat ,ei vikoja ,sen sanon kannaattaa ostaa jolla on myynnissä,on pitkä ikäinen auto ja hyvä ajaa

      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        " pitkä ikäinen auto"

        Onhan sillä jo 12 vuotta ikää...

        itse ajelen ihan okei kuntoisella pösöllä joka on 24,5 vuotta.


    • Anonyymi

      Minulla oli Audi A4 b6. Meillä ei ole koskaan ollut autoa joka on syönyt niin paljon öljyä kun kyseinen Audi. Veikkaisin, että 200 litran tynnyri voisi riitää 300000 tkm, mitä se meillä oli. Sitä kyllä ihmettelen, että joku on saanut kytkimen ja manualivaihteiston rikki. Ne olivat niitä harvoja osia mitä ei siinä autossa uusittu. Ei jäänyt yhtään ikävä sitä autoa.

      • Anonyymi

        Mulla oli aikoinaan, 90-luvulla, Nissan Micra joka vei satasen matkalla noin 4 desilitraa öljyä.

        Kun ajoin työmatkaa, noin 115 km, oli ennen käynnistystä irrotettava kahden sylinterin sytytystulppa ja koitettava puhdistaa ne, tai sitten piti laittaa uudet tulpat.

        Kahdessa sylinterissä oli jotakin pielessä, laskin että noin 12% öljyseos niissä paloi.

        Noin 70km kohdalla auto pudotti yhden pytyn pelistä, mutta kolmellakin sylinterillä se kulki satasta. 90km paikkeilla putosi toinenkin sylinteri pois ja sitten nopeus putosi sinne 60 - 70 km/h paikkeille.

        Perille pääsin kuitenkin aina.


    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      98
      4781
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

      https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      140
      3203
    3. Vanhalle ukon rähjälle

      Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3145
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

      Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      413
      2264
    5. Purra hermostui A-studiossa

      Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      236
      1392
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

      Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      11
      1233
    7. Mitä sanoisit

      Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      76
      1207
    8. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      71
      1151
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      31
      1118
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      118
      1028
    Aihe