Toyota avensis verson ongelma!vikakoodit p0420/p0430
tervehdys
mulla avensis verso 2 vvt-i 2003 ajettu 212tkm.kesällä ekan kerran rupesi palaa moottorin häiriö valo-->käytin toyotalla vikakoodit P0420/P0430(Katalysaattorijärjestelmän tehokkuus alle rajan)-->toyotalla kauppaavat uutta cattia,jotenkin en jaksa uskoa et se olis siinä vika.muutaman kerran käynyt kuittauttamassa vikakoodit pois,vaihtelevien kilometrien päästä syttyy uudelleen.puusilmät toyotalla arvailevat vain vikaa! onko jollakin tietoa/kokemuksia samasta ongelmasta?vaikuttaako ilmamääräanturi esim?
toyotalla catti tiivisteineen n 800e lambdat 250ekpl(4löytyy)
Toyota avensis verson ongelma!vikakoodit p0420/p0430
60
32868
Vastaukset
- tästähän tämä
p0420 koodin voi aihettaa
-ajettu lyijyllisellä bensalla
-happi tunnistin ei lue oikein
-moottorin lämpötilan anturi ei toimi kunnolla
-sytysennakko myöhäisellä
-pakosarja,putki tai katalysaattori vuotaa
-happi anturit ennen ja jälkeen katalysaattorin antavat liian samanlaisia lukemia
p0430koodin voi aiheuttaa
-katalysaattori ei toimi kunnolla
-happitunnistin ei lue oikein
-pakoputki vuotaa
näistä on joku nyt sun autossa metässä.muita syitä ei ole - jotain lisää
ilmamassa mittarin puhdistus tee se itse tyyliin käy ohjeet moneen merkiin http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/tee-se-itse-ilmamassamittarin-puhdistus
- ilmamäärä anturi
ilmamäärä anturin/mittarin virheellisestä toiminnasta tulee oma voka koodi.4afe koneessa tuo koodi on 31.
- katti vai ei
autoiko nämä yhtään,mitäs itse epäilet muuta kuin ilmamäärä anturia.
- selvä provo
ei niissä ole vikoja
- pikkuvikoja
avensiksen katti n.400 eur ja denson lambdat 100-150eur kpl
ite kun vaihtaa niin ei mee lambdoissa kun puolituntia - katti vaihtoon
Usko vain niitä "puusilmiä" toyotalla. Kun sekä P0420 ja p0430 vikakoodit esiintyvät, on katalysaattorin teho liian alhainen. Ainoa korjauskeino on katalysaattorin (= pakosarjan) vaihto. Tarvittaessa uusitaan 1-4 lambdatunistinta.
Usein katalysaattorista korkkaa kierteet kun noita vanhoja lambdoja irroittaa. - provoprovo
provo mene vaginaattori palstalle
- AvensisVerso03
Tuosta koodista en tiedä mutta mulla paloi keltainen moottorin häiriövalo. En viitsinyt käydä korjaamolla kun valo sammui aina välillä.
Viime keväänä ei mennyt katsastus läpi. Happianturi oli mennyt rikki ja sitten hajosi myös katalysaattori. Halpa korjaus toyotalla... jotain 1400€.- RolexL
Minulla palaa Avensis Versossa(-03) tuo moottorinohjauksen häiriövalo tuon tuostakin,jonka saa kuitattua ottamalla akunkengän irti...Huollossa kertoivat happianturissa olevan vian, joka korjaantuu vaihtamalla pakosarjan(1000,-) € !!! ...eikait se näin voi olla.. Pakosarjaan tulee kolme vaikko neljä anturia..jotka pystyy itsekkin vaihtamaan...
Ainut asia minkä tuon valon palaessa on huomannut on polttoaineen kulutus joka on vähän noussut.. Paljonko lie maksavat kappaleelta nuo anturit..?
- Nuukis
Autossani Avensis 1.8 (2004, 320 tkm) on sama vikakoodi P0420. Luetin vikakoodin Toyota:lla Espoossa. Sanoivat huollossa, että katalysaattori pitäisi vaihtaa.
Osaavatkohan Toyotalla varmasti sanoa, että vika on VAIN katalysaattorissa?. En viitstisi lähteä kokeilemaan Paikallinen autokorjaamo vaihtaisi autoon tarvikekatalysaattoriin hintaan 200 e eli laittaisin sen tilalle.- ????????????????
Joo. kyllä näin on. Kun kilometrejä on tuonkin verran en itse ainakaan
alkuperäistä enää laittaisi. Takuulaite se tarvikekin on ja työlläkin
pitäisi olla takuu. Happianturit saattaa silti joutua vaihtamaan.
- rav 2005
Sama p0420 kiusaa rav4 jossa sama 2.0 kone. Vaihdatin 1. lambdan kun kulutuskin oli melkoista, lisäksi maf tuli putsattua ja putsari vaihdettua. Sama koodi palasi n 300 kilsan jälkeen.. Putkessa on taka-akseliston kohdalla melkoinen painauma, voisiko ahdistaa siitä tai takapöntöstä kun tuntuu aika nuhaiselta tämä toyota.. Itse ajattelisin jos ahdistaa normaaliin loppuputkeen nähden niin eikös silloin anturi luule että katti ei suodata kunnolla kun kaasulla on enemmän painetta ja luulisi että myös enemmän myrkkyä? Yleinen koodi kaikkea on monet raveihin vaihdellut tämän takia, joskus jopa kattia ja silti on puskenut samaa koodia.
- rav 2005
Itse ajattelin ohittaa p0420 tälläisellä muutoksella http://forums.evolutionm.net/evo-how-requests-questions-tips/215795-5-o2-cheater-non-fouler-how.html kun katti ainakin katsastuksen mukaan toimii.
Eli lambda siirtyy noilla sytytystulppan tulpilla vai mitä ovatkaan kauenmas putkistosta ja näin ollen antaa pienempää arvoa kuin oikealla paikalla.- hyvä kun kerroit
Täytyykin valistaa Trafia, että noissa Toyotan malleissa saatetaan yrittää huijata moottorinohjausta tuollaisilla tulpilla jotta saataisiin vikakoodit pysymään poissa.
- rav 2005
hyvä kun kerroit kirjoitti:
Täytyykin valistaa Trafia, että noissa Toyotan malleissa saatetaan yrittää huijata moottorinohjausta tuollaisilla tulpilla jotta saataisiin vikakoodit pysymään poissa.
Harmittaa vaan kun täysin toimivassa autossa palaa vikavalo turhaan. No eipä tuosta pitäisi suomen katsastuksessa olla mitään haittaa, täällä kun päästöt mitataan putken päästä, toista on ameriikoissa joissa täyttyy myös päästöt ainoastaan obd mittauksella kun auto on kerran kunnossa. Eli siis puolet amerikan autoista ajelee rikkinäisellä tai kokonaan ilman kattia. Itken vihreitä kyyneliä.
- olet väärässä
rav 2005 kirjoitti:
Harmittaa vaan kun täysin toimivassa autossa palaa vikavalo turhaan. No eipä tuosta pitäisi suomen katsastuksessa olla mitään haittaa, täällä kun päästöt mitataan putken päästä, toista on ameriikoissa joissa täyttyy myös päästöt ainoastaan obd mittauksella kun auto on kerran kunnossa. Eli siis puolet amerikan autoista ajelee rikkinäisellä tai kokonaan ilman kattia. Itken vihreitä kyyneliä.
Aloittajan autosta luetaan tiedot OBD-portista, joten vikakoodeja ei saa olla. OBD-testi tehdään kaikille 2002 tai myöhemmin rekisteröidyille bensa-autoille.
- Miten niin väärässä
olet väärässä kirjoitti:
Aloittajan autosta luetaan tiedot OBD-portista, joten vikakoodeja ei saa olla. OBD-testi tehdään kaikille 2002 tai myöhemmin rekisteröidyille bensa-autoille.
Tuolla virityksellä nimenomaan ehkäistään p0420 hälyn tuleminen, mikälin katti on myös ehjä auto menee päästöistä läpi! Eli obd päästötesti on ok. Toyotan vikavalon voi myös nollata irroittamalla miinus kenkä akusta puoleksi tunniksi ja vääntämällä avainta muutaman kerran ennen ku kiinnittää kengän, p0420 ilmestyy vasta n 300km ajon jälkeen joten auton voi näinkin katsastaa mikäli katti on kunnossa.
- rönös
Miten niin väärässä kirjoitti:
Tuolla virityksellä nimenomaan ehkäistään p0420 hälyn tuleminen, mikälin katti on myös ehjä auto menee päästöistä läpi! Eli obd päästötesti on ok. Toyotan vikavalon voi myös nollata irroittamalla miinus kenkä akusta puoleksi tunniksi ja vääntämällä avainta muutaman kerran ennen ku kiinnittää kengän, p0420 ilmestyy vasta n 300km ajon jälkeen joten auton voi näinkin katsastaa mikäli katti on kunnossa.
Toyotan itkuhälyttimen vikakoodi 0R33
- P0420
olet väärässä kirjoitti:
Aloittajan autosta luetaan tiedot OBD-portista, joten vikakoodeja ei saa olla. OBD-testi tehdään kaikille 2002 tai myöhemmin rekisteröidyille bensa-autoille.
Sinullakin väärää tietoa, OBD-testi tehdään jos on rek. 2001 !
- Pollarista
hyvä kun kerroit kirjoitti:
Täytyykin valistaa Trafia, että noissa Toyotan malleissa saatetaan yrittää huijata moottorinohjausta tuollaisilla tulpilla jotta saataisiin vikakoodit pysymään poissa.
Kunnon vasikka! Häpeä!
- määkinostan
Halpa keksintö ! Upeaa neroutta ameriikasta!
- Walna
P0420 kirjoitti:
Sinullakin väärää tietoa, OBD-testi tehdään jos on rek. 2001 !
1.7.2002 jälkeen OBD 😊
- sillälaillaa
höpö höpö ,täällä oikein kaikkitietävät neropatit taas
- Corolla pappa
Ei taida olla vikaa. Itselläni ei ole ollut katsastusten kanssa minkäänlaisia ongelmia Toyotalla 40 vuoteen. Öljynvaihot kannattaa tehdä heti uutena ja 10000 välein ja ennen syyniä katsoa huollossa läpi paikat. Ei kannata julkisesti möykätä vioista aihettaa katkeruutta ja tilastovääristymää.
- Rolla Mamma
Mikäs leukojen lonksuttaja sinä olet. en minä mistään pappoista tykkää mutta sinä et ole vaihtanut öljyjä. Ei minussa ja tojossa ole vikaa. Vika on corolla papassa, kun ei ole poistanut työstöroskiaan. Mutta turha siitä on julkisesti möykätä, ollan hiljaa niin aina kerralla syynistä läpi eikä tilastovääristymiä ja luottomyyjäkin nauroi että aina öljyt vaihdettu kun me ollaan vinosilmätojoja eikä euroopanrimpulat olisi kestänyt, mutta ne myöntääkin aina jos on vikaa. Niin että pää pensaaseen, senkin vänkääjät vääräleuat.
- Barolla Coppa
Provo. Toyotan missään mallissa ei ole koskaan todettu yhtään vika. Eikä edes koodia. Eikä ainakaan vikakoodia. Siis täysi provo.
- C25N7F72
Käy ensin ottamassa semmoiselta autokorjaamolta joka korjaa kaikkia automerkkejä ja jos sielläkin on sama diaknoosi kuin toyota merkkiliikkessä, niin sitten vaihdat katalysaattorin.
- isojorma...
Mitäs menit laaduttoman romuluokan kulkuneuvon ostamaan.
- rahanarvoinenvinkki
Nyt on vihdoin rav4 häly p0420 historiaa! Korjaus maksoi kokonaiset 10€, ebay.fi sieltä LAMBDA O2 OXYGEN SENSOR EXTENDER SPACER. Tollanen laitettiin jälkinmäisen lambdan päälle, valoa ei ole nyt tullut 2kk. Auto on muuten jo katsastettukin kyseisellä virityksellä! Suosittelen tätä korjausta p0420:hen ihan merkistä riippumatta. Esim volvoissa aika yleinen häly...
- Anonyymi
Juu pitääpä tilata tuollainen, mielummin kuin 400€ katalysaattori. Itkekää vihreät de grönärit itkekää.
- venkura
Kyllä se vaan käsin on kaivettava se vika sieltä, kun se voi tulla tosiaan useammasta syystä. Itsellä on ollut autojen kanssa semmoinen tyyli että etsin semmoisen henkilön käsiini kellä on samanlainen auto ja sen ehjillä osilla kokeilla ennenkuin kalliita uusia "turhia" osia ostaa. mutta katin kans ei oikein sekään onnistu. mut ebaysta ehdottomasti uudet osat, jos ei autolla kiire ole.
- Jonnan kielitsto
Vähän liian hienoja instrumentteja nuo massa-anturit ja -tunnistimet tehtaan oisaamiseen nähden. Samoin tuo huoltomies myyntiosastolta, joka vastailee palstalla lienee jättänyt kansakoulunkin kesken oikeinkirjoituksesta päätellen.
- Jonna on taitava
Jonnan kieli se taipuu vaikka minkälaisen mutterin ympäri ja saa sen toimintakuntoon.
- paukkis
Mulla on samat koodit ollu jo 2 vuotta. Auto avensis d4 -01 vuosimallia. Koodit tulee pari kertaa tankillisen aikana
Ja kuittaan ne pois omalla vikakoodilukijalla. Aina mennyt katsastuksesta läpi päästöjen puolesta. Toyotan ecussa
Taitaa olla niin pienet rajat tolle katille että heittää noita koodeja vaikka toimisikin 95% tehokkuudella. Lambdat oon
Vaihtanu kertaalleen, autolla ajettu 292t. Varmasti kauppaavat toyotalla kattia ja sitten ohjainyksikköä tähän vikaan mutta
miettikää kannattako. Itse en laita 2000e moiseen. - paukkis
Mulla on samat koodit ollu jo 2 vuotta. Auto avensis d4 -01 vuosimallia. Koodit tulee pari kertaa tankillisen aikana
Ja kuittaan ne pois omalla vikakoodilukijalla. Aina mennyt katsastuksesta läpi päästöjen puolesta. Toyotan ecussa
Taitaa olla niin pienet rajat tolle katille että heittää noita koodeja vaikka toimisikin 95% tehokkuudella. Lambdat oon
Vaihtanu kertaalleen, autolla ajettu 292t. Varmasti kauppaavat toyotalla kattia ja sitten ohjainyksikköä tähän vikaan mutta
miettikää kannattako. Itse en laita 2000e moiseen.- taas yksi syy
olla ostamatta käytettyä Tojoa. Ne on täynnä korjaamattomia vikoja, kun ei omistajilla ne kukkaron nyörit sitten avaudu millään. Kitkutetaan vikojen kanssa vuodesta toiseen ja tehdään omia vippaskonsteja.
- kannattaa korjata
taas yksi syy kirjoitti:
olla ostamatta käytettyä Tojoa. Ne on täynnä korjaamattomia vikoja, kun ei omistajilla ne kukkaron nyörit sitten avaudu millään. Kitkutetaan vikojen kanssa vuodesta toiseen ja tehdään omia vippaskonsteja.
Tuo vika on maailmalla hyvinkin yleinen Toyotalla, ja GM:n merkeillä. Kun oma autoni alkoi antamaan samaa vikakoodia, haeskelin netistä lisää tietoa. Yllättäen näiden kahden tehtaan tuoteilla olikin paljon kattivikoja vähän takuuajan jälkeen.
Uuden katin ja lamdojen asennuksen jälkeen vikailmoitukset loppuivat. Maksoihan se, mutta tulihan ehjä auto. Näköjään, jos aikoo ostaa käytetyn Toyotan, pitää ottaa ODB-lukija mukaan. Saa katsottua statuksen ja katin toiminnan yleensäkin. - Loposen Heikki
kannattaa korjata kirjoitti:
Tuo vika on maailmalla hyvinkin yleinen Toyotalla, ja GM:n merkeillä. Kun oma autoni alkoi antamaan samaa vikakoodia, haeskelin netistä lisää tietoa. Yllättäen näiden kahden tehtaan tuoteilla olikin paljon kattivikoja vähän takuuajan jälkeen.
Uuden katin ja lamdojen asennuksen jälkeen vikailmoitukset loppuivat. Maksoihan se, mutta tulihan ehjä auto. Näköjään, jos aikoo ostaa käytetyn Toyotan, pitää ottaa ODB-lukija mukaan. Saa katsottua statuksen ja katin toiminnan yleensäkin.Kyllä. Katin vaihdolla kuntoon tulee. Tarvike osa kesti jopa vuoden. Toyota originaali sen jälkeen. Ei tullut halvaksi!! Tunnistimet edelleen alkuperäiset.
- Palaa se mullakin
Loposen Heikki kirjoitti:
Kyllä. Katin vaihdolla kuntoon tulee. Tarvike osa kesti jopa vuoden. Toyota originaali sen jälkeen. Ei tullut halvaksi!! Tunnistimet edelleen alkuperäiset.
Oletteko löytäneet jostakin noita holkkeja joilla lambda siirretään kauemmas pakosarjasta?
- Paukkis2017
taas yksi syy kirjoitti:
olla ostamatta käytettyä Tojoa. Ne on täynnä korjaamattomia vikoja, kun ei omistajilla ne kukkaron nyörit sitten avaudu millään. Kitkutetaan vikojen kanssa vuodesta toiseen ja tehdään omia vippaskonsteja.
Pakko kommentoida vanhaan ketjuun.. en oo myyny kuule ja samat vikakoodit aina välillä, nyt mittarissa 345t ja katsastuksesta läpi heittämällä. Niinkuin sanoin aikaisemmin, joku voi laittaa sen 2000e kiinni minä en. Auton arvo nyt ehkä 500e eli käyttöarvo
- Toyota Corolla
Älä valehtele noin vähän ajetuissa Toyotissa ei ole mitään vikoja. Toyota on mailman vähä vikasin auto. Harvoin vikoja ilmenee alle miljoona kilometriä ajetuissa Toyotissa. Tuo sinun toyotasi ei ole edes kunnolla sisään ajettu. tuolla moottorilla ajaa varmasti yli miljoona kilometriä ilman mitään vikoja.
- yaris12345
Kysymys: Mulla meni toyota yaris verso leimasta läpi ja antoi ennen katsastusta juurikin tuon P0420 koodin, siis päästöissä ei ollut sanomista. Joten katalysaattori ilmeisesti kunnossa. Auto pätkii alakierroksilla ja polttoainetta tuntuu menevän, missä lie vika.
- Tuttuvika
Juuri sama mitä epäilen ruoasta aloittajankin tapauksesta: aina kun Toyotassa palaa mikä tahnsa vikavalo niin tarkista ensin anturi. Ne on huonoja. Niissä on helposti vikaa. Itse asiassa aika paljon. Silloin auto satelee vikakoodeja a ja merkkivalo vilkkuu mutta pääsy missä ei siktinole vikaa. Katin vaihtoa joutuu toki miettimään jos lambdan kierteet on rikki tai jos katti on jo iäkäs. Tällöin tarvikeosa, koska jos lambda on vanha on moottori kin.
- Avensis-2.0-D4
Itsellä ollut toi P0420 muutaman vuoden. Varoitusvalo räpsähtää päälle kun ajelee pitkää matkaa > 100km. Olen nollannut ne OBD lukijalla. Katsastuksissa ei ole ilmennyt mitään ongelmaa päästöjen suhteen. Ajattelin nyt kokeilla katalysaattorin puhdistusta vasitulla bensan lisäaineella, josko se vaikuttaa mitään ongelmaan. Ja samalla tarkistaa katalysaattorien toimivuuden Ericin ohjeiden mukaan: https://www.youtube.com/watch?v=9VZ5K8n5jj0
Puhdistukseen ajattelin käyttää Cataclean tai jotain vastaavaa mitä löytyy Suomestakin http://www.ebay.com/itm/Cataclean-Catalytic-Cleaner-For-Petrol-And-Diesels-/231809851954 - kvx
moro kaikille!löysin vastauksen tohon hommaan.takinmaisiin lambdojen kierteisiin pitää hitsata n 0,5cm lisää kierrettä jota saa biltemasta.silloin lambdat ei ole niin herkällä!sen jälkeen häviää vika koodit ja kaikki toimii
tälleen korjaavat AD korjaamoilla,sain vinkin juurikin ad korjaamolta
terveisin KVX nimimerkki- dfghjlhg
Onhan konstit.
- konsti_c
Jos se tuolla korjaantuu, niin aika huonosti se on suunniteltu ja tehty.
- Asian-kanssa-paininut
Itsellä Avensis 1.8 VVT-I 2001, jossa paloi P0420 catalyst system efficiency below threshold (bank 1) ja P0430 catalyst system efficiency below threshold (bank 2). Vikaa hetken etsittyäni huomasin, että auto söi tolkuttomasti öljyä, joka oli tukkinut ylemmän katalysaattorin. Vaihdettuani moottorin, ja ylemmän katalysaattorin (heti ensimmäisenä pakosarjassa), valo syttyi edelleen. Jonkun edellisen omistajan toimesta alempi katasysaattori oli tyhjennetty, ja hitsattu takaisin umpeen, jonka takia lambda-anturit sytytti valon uudelleen. Molempien kattien jälkeen piti vielä vaihtaa ilmamassamittari, koska moottorin vikavalo ilmoitti seuraavaksi P0171 ja P0174. Tämän kaiken jälkeen auto tuli kuntoon. Eli P0420/P0430 saattaa kieliä isommistakin ongelmista, kuten minun tapauksessani. Jokin lambda-antureista saattaa toki olla sökönä ja polttaa kyseistä valoa. Tätä kokeilin itsekkin, jota Amerikan pojat tuntuvat useasti käyttävän P0420/P0430, vikakoodeja korjatakseen. Ebay Europasta löytyy edullisesti: Lambda Exhaust Oxygen Sensor Extender O2 spacer
Katalysaattorien kunnosta on ilmeisen vaikea päästä varmuuteen, eikä niitä oikein millään voi putsatakkaan, joten saattaa joskus mennä kalliiksi hakuammunnaksi.- Asian-kanssa-paininut1
Aiheeseen vielä lisätäkseni: Älkää ostako 00-02vm 1.6-1.8L VVT-I koneilla olevia Toyotoja, sillä niissä on järjestäen männänrengas vikaa, joka ilmenee lisääntyvänä öljynkulutuksena. Omaan autooni tuli tilalle 06vm moottori, jossa kyseistä ongelmaa ei pitäisi olla. Tosin näkyisi tuollekkin hieman öljy maistuvan, vaikka moottorilla myyjän mukaan ajettu noin 60tkm. Tässä vielä linkki hyvistä vinkeistä P0420/P0430 ongelman kanssa painiville, mikäli ylempää ei kaikki mahdolliset viat tulleet vielä esille: https://www.elekma.com/vikakoodit_p0420_ja_p0430
- Semitäänsyö
Tuostakin viasta kun on osannut aikanaan valittaa, on tehtaan piikkiin vaihdettu puolimoottori kuten omassa -02 corollassa. Moottori vaihdettu 113tkm kohdalla ja auton ollessa 7vuotta vanha. On varmasti edeltänyt että autoa käytetty kaikissa määräaikaishuollossa toyotalla. Kyseiseen tötteröön laitettu myös tuo lambda spacer ja kyllä pelaa.
Ps. Ei syö öljyä 1.6 vvt-i
- SkodaRS
Ei mitään huolta, Vikakoodi ilmoittaa vain paalausajan koittaneen. Ota yhteys Kuusakoskeen. Kyllä se siitä.
- helppoakuinmikä
Laittakaa nuo kaikki viat vag:n piikkiin , niin mieli rauhoittuu, mutta tojo vain pysyy hajalla.
Volkkarin haukkuminen myös auttaa tojon vikakoodeihin huomattavasti. Vitutus laantuu lobotomiapotilaan tasolle.
Skodan itäautoksi mainitseminen on kuin alla olisi uusi idempi-ihme, eli vanha tojota.
Yleensäkin vag- konsernin tuotteiden haukkuminen korjaa tojon uudenkiiltäväksi.
Kokeile jos et usko.
Meitä on jo täällä kymmeniätuhansia tojouskovaisia, jotka ovat saaneet tällätavoin tojotan kuntoon pelkästään tietokoneen näppäimistön avulla. - Mielenrauhan.avain
Noilla koodeilla paskan Avensiksen voi työntää Kuusakosken portista sisään 24h.
- Anonyymi
Toyodas?
- Anonyymi
Toi-ota on aina vikana.
- Anonyymi
Akkukengän irroitus,nollaako vika muistin?Varmaa tietoa haetaan
2.0vvti -08 - Anonyymi
Ota toi otasta akku irti.
- Anonyymi
Toyota Avensis vm. 2005
Pari vuotta häirinneet vikakoodit: P0153, P0420 & P0430.
Katsastus onnistunut vain -20 kelissä kun silloin ei lambdat valita ja itäisessä Suomessa nuo asteet helposti joulukuussa.
Tämän ketjun ohjeen mukaisesti ostin spacerit. Löytyi ihan tori.fi:stä. Laitoin varmuuden vuoksi molempiin lambdoihin ja ihme tapahtui. Happiarvot kunnossa :)
Suosittelen kaikille.
Ai niin. Minulle aina sanottu, ettei Toyotoissa ole vikoja. Mutta aika monessa mallissa tämä sama ongelma kun öljyä alkaa kulumaan.- AnonyymiUUSI
Luulisi katsastusmiesten huomaavan nuo muunnellut anturit?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 4711079
- 827489
- 755499
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon445464Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella764768Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme334153- 483016
- 362915
Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per412475- 402430