Koira yksiöön??

vieras338

Olen yksin asuva opiskelija, ja vanhempien allergian takia meillä ei ole koskaan ollut koiraa. Olen kuitenkin aina halunnut koiran, ja nyt siihen on tilaisuus, ja haluan myös seuraa illoiksi.
Haluaisin suuruusluokaltaan keskikokoisen koiran, mutta en tiedä mikä olisi hyvä, kun olen ottanut monesta tietoa, mutta kaikissa on jotain. Mikä ei sovi yhteen elämäni kanssa :( Asun yksiössä Turun keskustassa, joten arkena vapaata liikkumatilaa ei ole kuin puistot. Vklp lähden vanhempieni luokse maalle, joten siellä koiralla on niin paljon tilaa kun jaksaa vain käyttää :)
Olisiko jotain ehdotuksia, että mikä rotu saattaisi olla sopiva tälläiseen elämään, kun en halua, että koira on onneton tilan puutteen vuoksi?

7

355

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Otapa

      joku vanhempi rauhallinen koira joka on tottunut olemaan yksin kotona päivät. Nuoren pennun kanssa elämä on aika hektistä, jopa kaoottista, ensimmäiset pari vuotta. Siinä neljän-viiden iässä alkaa koira kuin koira olla vähän rauhallisempi ettei tarvi niin paljon aktivointia jotta asunto pysyy ehjänä. Etsi ja valitse mieluummin oikeata yksilöä kuin oikeata rotua, sillä joka rodussa on vaikeita ja helpompia yksiköitä. Vanhemmasta koirasta pystyt jo näkemään mikä se on koiriaan, pennusta ei niinkään.

    • toinen mahdollisuus

      Jos kerran asut yksin ja vielä opiskelet suosittelen lämpimästi adoptio koiraa. Esim. apulasta löytyy aikuisia koiria joka kokoluokasta etsimässä uutta kotia. Kunhan varmistat että koira osaa peruskäskyt eikä kärsi eroahdistuksesta on tälläinen koira hyvä ensimmäiseksi koiraksi. Edellisestä kodista saat myös hyviä vinkkejä miten toimia koiran kanssa.Vanhemmat koirat ovat rauhallisempia ja jaksavat odottaa sinua tuhoamatta asuntoa koulupäiviesi ajan. Tämä ei tarkoita että aikuinen koira ei tykkäisi leikkiä. Eli samoilla linjoilla olen edellisen kirjoittajan kanssa. Kannattaa etsiä ennemmin oikeaa yksilöä kuin rotua.