Ducaton laatikko alkaa sanoa itseään irti(laakerit sökönä).
Tietääkö kukaan käykö 1998 2,5td Ducatoon vastaavien vuosimallien(1996-2002) Peugeot Boxerin tai Citroen Jumperin vaihdelaatikot?
Käsittääkseni laatikot on samat, mutta onko kytkinkopissa tms eroa?
Ducaton vaihdelaatikon yhteensopivuus
6
5548
Vastaukset
- 2.5 TDi vm 1995
Ymmärtääkseni niin kauan kun perusmoottori on sama, on laatikkokoin aina sama, eli pitäisi käydä. Suosittelen kuitenkin olemassa olevan laatikon korjaamista: uudet laakerit uudet 5-vaihteen rattaat. 5 vaihteen synkronointirengasta ei välttämättä tarvitse uusia, koska synkkarenkaan kääntämällä saat toisella puolella olevan virheettömän synkronointihammastuksen uusien rattaiden kanssa käyttöön. Samalla suosittelen, jos kyseessä on matkailuauto, että ostat alkuperäistä 5-vaihdetta lyhyemmän (tiheämmän) välityksen. Kaksi tiheämpää saatavilla. Itse valitsin kaikkein tiheimmän, eli alkuperäistä 5-vaihdetta 19% lyhyemmän 5-vaihteen, koska autoni maksimipaino 3500 kg. Toinen vaihtoehto n 10% lyhyempi. Lisäksi huomioitava, että laatikkoon vain huippuluokan synteettistä vaihteistoöljyä, esim Mobil SHC 75W90. Maksaa n 15 Eur/litra. Lisäksi öljyä kannattaa laittaa laatikkoon 1 litra valmistajan suositusta enemmän, jotta voitelu on kaikissa olosuhteissa taattu. Näillä eväillä omat laatikko-ongelmat loppuivat tähän korjaukseen. Tein homman itse, joten ei tullut "kalliiksi". 5-rattaat n 250 Eur, öljyt n 100 Eur laakerit n 100-150 Eur työt. Käytetyn laatikon kanssa tilanne on se, että jos ei ole jo rempattu tahi uudesta asti alkuperäistä öljymäärää suuremmalla öljymäärällä ajettu, poikii laatikko tosi nopeasti. Ainakin matkailuautokäytössä laatikko kestää n 130-150.000 km, ja tällöin syy on yleensä 5-vaihteen synkronointi, varsinkin jos 5-vaihdetta ei ole vaihdettu alkuperäistä lyhyempään, auto on iso ja sillä vielä vedetään koukussa jotain silloin tällöin..
- tietoa kaipaava
Ok, kiitos tiedosta! Mitkäs laakerit laatikkoon pitää vaihtaa? Vitoseen liittyvätkö?
Minulla vitonen äänsi/vinkui ensin pidempään, sitten laakerit(?) alkoivat ääntää pahasti, kuin sepeliä olisi laatikossa ollut...
Laakereiden ääni tulee siis koko ajan kun auto liikkuu, kaikilla vaihteilla ja oli kytkin ylhäällä tai pohjassa...ei vaikutusta...ääni kuuluu... - tietämätön
tere mistä ostit rattaat ja laakerit ,omassa ducatossa laatikko remontti edessä, perän laakerit ja kakkosen synkro kun rutisee kun vaihtaa
- Ducato 2.JTD
Tuolta töytyy vaikka mitä
http://www.tamgears.com/ - ajomestari
Moi.Minulla on 1996 2.5 TDI 14 rungolla.5 vaihde vaihdettu 402000km,nyt ajettu 420000 ja 5 jäi pohjoisesta tullessa päälle ei meinannu lähteä pois.Kävin kysymässä takuuta on ajettu kuulemma liian kuumaksi oljy haisi palaneelle heidän mielestä.Ei menny minulle diaknoosi läpi olen ajanu ammatiseni 40v Kouvola 3er autok ensi harjoittelu.Mitähän tekisi.???
- Anonyymi
Katselin laatikon purkaamo kuvaa, täytyykö laatikko vältttämättä irrottaa kokonaan autosta, vai pystyykö laakerit vaihtamaan laatikon ollessa autossa paikallaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.52452- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46919- 60882