rahaa automaateilta hamstrata! Minä en pystynyt, rahaa saan vasta kun eläke tulee. Jos lakko olisi alkanut ja kestänyt vielä 1.12., ei olisi rahaa ruokaan ollut. Pienestä eläkkeestä ei oikein säästötilille riitä. Eläke noin 1000 euroa netto, vuokra noin 660 ja siihen kaikki muu. Olisin toki automaatilta nostanut vähän enemmän, jos olisi ollut nostettavaa. Ei taida automaatti antaa seteleitä, jos tilillä ei ole rahaa!
Hyvähän rikkaiden on
44
150
Vastaukset
Turhaan olisit hamstrannut, mitään häiriöitä ei tullut.
Nämä tupoteatterit pyrkivät olemaan usein dramaattisempia kuin tarvitaankaan. Nytkin varsinainen riita oli aivan pikkujutusta, ei rahan määrästä vaan sen jakoperusteista.- Hermesetäs '
tyhjää on täälläkin
Eläke 1100 euroa netto , vastike 286 asuntolaina 300.
Ero vanhoilla päivillä, 55 vuoden iässä,teki tämän.
Velattomasta asunnosta tuli silloin lähdettyä. - kelan laskuri..
Kuinka paljon saat asumistukea?
- Hermesetäs*
En PENNIÄKÄÄN !!!!!!!!!!!!!
En ole koskaan anonut asumistukea.
- 880€/kk, netto
Käytä luottokortin maksuaikaominaisuutta!
Ajankohdasta riippuen lakko olisi loppunut ennen laskun tuloa.
340€/kk jää alle lasketun toimeentulominimin joten jotain tulonsiirtoja saat, tai ainakin olisi mahdollisuus saada. - Yhtä urinaa aina
Kumma,että sulla on varaa sitten netteillä. Ei tämäkään ole täysin ilmaista. Taitaa olla niin,että et ole köyhä lainkaan vaan elvistelet sillä. Häpeä. Juttusi on täysin keksitty, sillä oikeasti köyhä saisi asumistukea ainakin, joten tulosi eivät ole noin pienet oikeasti. Lisäksi monet teikäläisistä "köyhistä" omistavat jotakin, jota ei vielä ole muutettu rahaksi, kuten vaikkapa metsää ja maata. Kaikki raha kun ei ole siellä automaateissa tai tileilä ja rikas voi siis olla monella tapaa. Kaikki "köyhyys" ei myöskään ole rahasta kiinni, kuten juuri jutullasi todistit.
- kelan laskuri..
Aikaisempi kyselyni oli aloittajalle, mutta menikin ilmeisesti tälle "hernesedälle", joka todellakin on oikeassa. Ei me meikäläiset saada asumistukea. Minä sentään rohkeasti yritin.
Minua todellakin kiinnostaisi ihan oikeasti näiden "köyhien" valitus ja nimenomaan selostus, kuinka he ovat ajautuneet siihen "köyhyysloukkuun"?
Onhan minulla jonkinlainen kuva, kuinka siihen päädytään, koska olen itse työskennellyt sos.tukien hakemusten parissa ja siitä minulle onkin jäänyt mielikuva näistä syistä ja ennenkaikkea seurauksista. - valokuitukaapeli
yhtä urinaa aina
On monia kerros-tai rivitaloasuntoja, joissa nettimaksu on vuokran tai yhtiövastikkeen mukana ja se on maksettava, oli sulla tietsika tai ei. - koirankarvat
kelan laskuri.. kirjoitti:
Aikaisempi kyselyni oli aloittajalle, mutta menikin ilmeisesti tälle "hernesedälle", joka todellakin on oikeassa. Ei me meikäläiset saada asumistukea. Minä sentään rohkeasti yritin.
Minua todellakin kiinnostaisi ihan oikeasti näiden "köyhien" valitus ja nimenomaan selostus, kuinka he ovat ajautuneet siihen "köyhyysloukkuun"?
Onhan minulla jonkinlainen kuva, kuinka siihen päädytään, koska olen itse työskennellyt sos.tukien hakemusten parissa ja siitä minulle onkin jäänyt mielikuva näistä syistä ja ennenkaikkea seurauksista.kelan laskuri
Miksi kyselet, kun olet hakemuksista kuvan saanut? - kelan laskuri..
koirankarvat kirjoitti:
kelan laskuri
Miksi kyselet, kun olet hakemuksista kuvan saanut?Siksi kyselen, että täällä aina on näitä "köyhyys kurjuus" juttuja, mutta ei koskaan tarkempaa selostusta, kuinka sossu siihen on suhtautunut?
Olisi aivan inhimillistä tietää, kuinka paljon on hetä, jotka eivät rohkene sossulan luukulle.
Onhan ollut lehdissäkin, että heitä on paljon.
Nykyisellä paikkakunnallani oli esim.kierrätyskeskus, mutta sieltä sai hakea tavaraa vain sossulan asiakkaat. Kurkistelin joskus sisälle suljettujen ovien vuoksi, koska tietoa ei ollut, että sinne pääsee vain sossulan kautta.
Taisi tietenkin olla joku "avoinpäivä", jolloin tavaraa sai tuoda, koska paljon siellä oli ikkunoista katsellen todella käyttökelpoista.
Pian se "kierrätys" ilmestyi ja yhtä pian loppui. Jäin ihmettelemään, mihin ne kaikki tavarat hiissattiin?? Roskiin??? Vai tekikö niistä joku bisneksen perustaen kirpputorin?? Kysymyshän ei kuulu tänne, mutta ihmetellä täällä kai saa sossulan käytännöistä.
Mainitsempa viellä jotain sossulasta. Oli kokous, jossa keskusteltiin kylässämme häiriköivistä nuorisosta. Paikalle ei ilmestynyt yhtään sossulan edustajaa, koska asia ei kuulunut mukamas heille?
Muta kun alaikäinen nuori tekee rikoksen, niin siinä on tietenkin ensin poliisi ja t i e t e n k i n myös sossu!!!
Odottaako he nykyisin "asiakkaita"? Minun "mutut" ovat "Metuselamian" aikaisia, joten minuun ei kannata vedota. - omat eväät
Siksi kyselen, että täällä aina on näitä "köyhyys kurjuus" juttuja, mutta ei koskaan tarkempaa selostusta, kuinka sossu siihen on suhtautunut?
Olisi aivan inhimillistä tietää, kuinka paljon on hetä, jotka eivät rohkene sossulan luukulle.
Onhan ollut lehdissäkin, että heitä on paljon.
Nykyisellä paikkakunnallani oli esim.kierrätyskeskus, mutta sieltä sai hakea tavaraa vain sossulan asiakkaat. Kurkistelin joskus sisälle suljettujen ovien vuoksi, koska tietoa ei ollut, että sinne pääsee vain sossulan kautta.
Taisi tietenkin olla joku "avoinpäivä", jolloin tavaraa sai tuoda, koska paljon siellä oli ikkunoista katsellen todella käyttökelpoista.
Pian se "kierrätys" ilmestyi ja yhtä pian loppui. Jäin ihmettelemään, mihin ne kaikki tavarat hiissattiin?? Roskiin??? Vai tekikö niistä joku bisneksen perustaen kirpputorin?? Kysymyshän ei kuulu tänne, mutta ihmetellä täällä kai saa sossulan käytännöistä.
Mainitsempa viellä jotain sossulasta. Oli kokous, jossa keskusteltiin kylässämme häiriköivistä nuorisosta. Paikalle ei ilmestynyt yhtään sossulan edustajaa, koska asia ei kuulunut mukamas heille?
Muta kun alaikäinen nuori tekee rikoksen, niin siinä on tietenkin ensin poliisi ja t i e t e n k i n myös sossu!!!
Odottaako he nykyisin "asiakkaita"? Minun "mutut" ovat "Metuselamian" aikaisia, joten minuun ei kannata vedota.Ei se kelan luukulle meno ole monellekkaan rohkeudesta kiinni, vaan päin vastoin. Itselläni tarvitsisi olla tosi kova nälkä ja kaikki keinot käytettynä ennen kun luovuttaisin ja suostuisin toisten siivellä elämään. Periaatteeni on aina ollut pärjätä itse niillä eväillä mitkä on annettu.
valokuitukaapeli kirjoitti:
yhtä urinaa aina
On monia kerros-tai rivitaloasuntoja, joissa nettimaksu on vuokran tai yhtiövastikkeen mukana ja se on maksettava, oli sulla tietsika tai ei.Niin on. Minunkin taloyhtiössäni se nettimaksu on peräti kaksi euroa kuukaudessa per huusholli.... Silti jotkut itkee siitä. Vaan eivät itke siitä että televisiottomat maksavat TV-liittymästä ja ensimmäisen kerroksen asukkaat hissistä.
Asennevammaa on niin monenlaista.- yhtä urinaa aina
valokuitukaapeli kirjoitti:
yhtä urinaa aina
On monia kerros-tai rivitaloasuntoja, joissa nettimaksu on vuokran tai yhtiövastikkeen mukana ja se on maksettava, oli sulla tietsika tai ei.Köyhä ei ole sellainen, jolla on oma osake. Jos nyt vastikkeen lisäksi joutuu jopa maksamaa nettiyhteyden ja se muka tekee tämän köyhäksi, johan on markkinat. Sinä ja moni muu ette tiedä todellisesta aineellisesta köyhyydestä ja tyhjästä tilistä näköjään yhtään mitään. Olette ilmeisesti suurin osa hyvinvoivia lellukoita, jotka hyväosaisina napisette turhista.
Kirjoittaja, joka aloituksessaan ruikuttelee ei ole sellainen, jolla ei olisi varaa tietsikaan m.o.t., joten turhaa urinaa. Olkaa nyt edes tyytyväisiä oloonne, sillä todellinen köyhyys ei ole mikään nautinto, ei edes valittamisen osalta. - valokuitukaapeli
yhtä urinaa aina kirjoitti:
Köyhä ei ole sellainen, jolla on oma osake. Jos nyt vastikkeen lisäksi joutuu jopa maksamaa nettiyhteyden ja se muka tekee tämän köyhäksi, johan on markkinat. Sinä ja moni muu ette tiedä todellisesta aineellisesta köyhyydestä ja tyhjästä tilistä näköjään yhtään mitään. Olette ilmeisesti suurin osa hyvinvoivia lellukoita, jotka hyväosaisina napisette turhista.
Kirjoittaja, joka aloituksessaan ruikuttelee ei ole sellainen, jolla ei olisi varaa tietsikaan m.o.t., joten turhaa urinaa. Olkaa nyt edes tyytyväisiä oloonne, sillä todellinen köyhyys ei ole mikään nautinto, ei edes valittamisen osalta.yhtä urinaa aina
Monissa osaketaloissa on myös muutamia vuokra-asuntoja. Taloyhtiön kokouksessa päätetään ottaa nettiyhteys, niin siitä maksaa myös vuokra-asunnossa oleva eli se lisätään vuokraan. Ei kukaan vuokranantaja moista maksa, vaan sen maksaa vuokralla asuva.
Tiedän myös kokonaan vuokratalon, jossa on nettiyhteys joka asuntoon.
Mitä tulee sitten tietsikaan, niin vanhoja hyvin toimivia läppäreitä saa halvalla, pöytäkoneista puhumattakaan.
Voipi olla, että monille tietokone korvaa sanomalehdet, television ja jopa puhelimen.
Minulla ei ole syytä valittaa rahapulasta, eikä sen paljoudesta tällä palstalla, mutta ottaa päähän kaltaisesi, kaiken tietävän kirjoitukset. - kirkonkylältä
yhtä urinaa aina kirjoitti:
Köyhä ei ole sellainen, jolla on oma osake. Jos nyt vastikkeen lisäksi joutuu jopa maksamaa nettiyhteyden ja se muka tekee tämän köyhäksi, johan on markkinat. Sinä ja moni muu ette tiedä todellisesta aineellisesta köyhyydestä ja tyhjästä tilistä näköjään yhtään mitään. Olette ilmeisesti suurin osa hyvinvoivia lellukoita, jotka hyväosaisina napisette turhista.
Kirjoittaja, joka aloituksessaan ruikuttelee ei ole sellainen, jolla ei olisi varaa tietsikaan m.o.t., joten turhaa urinaa. Olkaa nyt edes tyytyväisiä oloonne, sillä todellinen köyhyys ei ole mikään nautinto, ei edes valittamisen osalta.Jos aikanaan on ollut terve ja vahva, jaksanut tehdä kahta työtä ja pihistämällä kaikesta pystynyt vuosikymmenten aikana hankkimaan itselleen oman asunnon, niin se ei tarkoita että nyt olisi rahaa yllin kyllin elämiseen. Olen vasta 61 v, joten en uskalla myydä asuntoani ja siirtyä vuokralle, sillä asunnosta saatava hinta ei kata kuin 15 vuoden vuokralla asumisen, eli ei siitä elämiseen mitään ylimääräistä jäisi.
Yhtiövastikkeen( sauna, vesi,kaapelinetti tv), puhelimen, vakuutuksen, lääkkeiden ja lääkäreiden jälkeen minulla jää käyttörahaa n. 340 €/kk, se ei ole paljon, mutta sillä pärjää, kuitenkaan en itseäni laske hyväosaiseksi, eikä ole vielä sossun ovea tarvinnut avata.
Tämä vaan sillä, ettei kaikilla asunnonomistajilla ole päivittäiseen elämiseen sen enempää kuin vuokralla asuvilla tai tukirahoilla elävillä.
Ihmettelen et miksi et ole hakenut asumistukea?
Pikasesti laskin sun "noin" tulot ja menot niin olisit saamassa "noin" 90 € joko sossusta tai asumistukena. Tämäkin riippuu missä kuntaluokassa asut ja asutko yksin.Eppäilen!
Tuskin rikkaat tai edes vakavaraiset hamstraavat automaateilta käteistä!- 880€/kk, netto
Nittaminax kirjoitti:
Niin!! Niillähän on ne luottokortit.
"Nittax"
Vainko niillä ( rikkailla ) on ne luottokortit?
Siinä tapauksessa rikkauden raja on kovin alhaalla!
Tuloni näet nimimerkistäni.
Siitä huolimatta korttini raja on 5000€ joka on tuloihini nähden tolkuttoman korkea mutta eihän sitä ole pakko käyttää.
Lähden ylihuomenna viikon matkalle joulumarkkinoille.
Hyvin niukkoilla käteisvaroilla.
Halvat lennot on maksettu jo aikoja sitten.
Halvan hotellin puolikkaan maksan kortilla ja kumppanini tilittää oman puolikkaansa minulle käteisenä.
Minusta kortti on pienituloiselle tarpeellisempi ja hyödyllisempi kuin varakkaille! 880€/kk, netto kirjoitti:
"Nittax"
Vainko niillä ( rikkailla ) on ne luottokortit?
Siinä tapauksessa rikkauden raja on kovin alhaalla!
Tuloni näet nimimerkistäni.
Siitä huolimatta korttini raja on 5000€ joka on tuloihini nähden tolkuttoman korkea mutta eihän sitä ole pakko käyttää.
Lähden ylihuomenna viikon matkalle joulumarkkinoille.
Hyvin niukkoilla käteisvaroilla.
Halvat lennot on maksettu jo aikoja sitten.
Halvan hotellin puolikkaan maksan kortilla ja kumppanini tilittää oman puolikkaansa minulle käteisenä.
Minusta kortti on pienituloiselle tarpeellisempi ja hyödyllisempi kuin varakkaille!Sanonpahan vain mielipiteeni. Jos mulla olis luottokortti, niin miks hemmetissä nostaisin käteistä automaatilta.
- ,.
Nittaminax kirjoitti:
Sanonpahan vain mielipiteeni. Jos mulla olis luottokortti, niin miks hemmetissä nostaisin käteistä automaatilta.
Nitta
Kuka nyt esim. 5 euron bussimatkaa maksaa luottokortilla. ,. kirjoitti:
Nitta
Kuka nyt esim. 5 euron bussimatkaa maksaa luottokortilla.No just joo ja saatko 5€ ulos automaatilta? Alkaa mennä pilkun nu'ssimiseksi tää keskustelu.
- .,
Nittaminax kirjoitti:
No just joo ja saatko 5€ ulos automaatilta? Alkaa mennä pilkun nu'ssimiseksi tää keskustelu.
Nitta
En saa, mutta bussimatkoja on meno-tulosuuntaan ja viikon päästä uusi reissu.
Omaan luottokortin, mutta en ole käyttänyt sitä ainakaan 4-vuoteen.
Pankkikortti on se mitä käytän, mutta ilman käteistäkään en tule toimeen. - kelan laskuri..
Nittaminax kirjoitti:
No just joo ja saatko 5€ ulos automaatilta? Alkaa mennä pilkun nu'ssimiseksi tää keskustelu.
Todellakin yhdyn samaan.
Täällähän yhtyy koko "köyhien armeija", mutta heillä on kuitenkin varaa tehdä ostosmatkoja Joulumarkkinoille viikoksi? Harmi, että ei maininnut mihin?
Harmi, että minä en ymmärrä noita "köyhiä" tässä iässä. Turha selittää, että tulipa ero ja suuret maksut.
Minun eroni antoi vain rauhan elää omaa elämääni, vaikka toisaalta enhän minä ole eronnut, muuttanut vain toiselle paikkakunnalle lähelle lastani ja lapsenlapsiani.
Onneksi pärjään taloudellisesti siedettävästi, siis ruokaa on ja vuokrani pystyn maksamaan. - vai valittiko
Todellakin yhdyn samaan.
Täällähän yhtyy koko "köyhien armeija", mutta heillä on kuitenkin varaa tehdä ostosmatkoja Joulumarkkinoille viikoksi? Harmi, että ei maininnut mihin?
Harmi, että minä en ymmärrä noita "köyhiä" tässä iässä. Turha selittää, että tulipa ero ja suuret maksut.
Minun eroni antoi vain rauhan elää omaa elämääni, vaikka toisaalta enhän minä ole eronnut, muuttanut vain toiselle paikkakunnalle lähelle lastani ja lapsenlapsiani.
Onneksi pärjään taloudellisesti siedettävästi, siis ruokaa on ja vuokrani pystyn maksamaan.kelan laskuri
Eihän tämä joulumarkkinoille lähtijä köyhyyttään valittanut. - 880€/kk, netto
., kirjoitti:
Nitta
En saa, mutta bussimatkoja on meno-tulosuuntaan ja viikon päästä uusi reissu.
Omaan luottokortin, mutta en ole käyttänyt sitä ainakaan 4-vuoteen.
Pankkikortti on se mitä käytän, mutta ilman käteistäkään en tule toimeen."Nitta"
27 luottokortin maksuaikatapahtumaa 10.10 - 10.11 aikavälillä.
Pienin 1,60€ päivittäistavarakauppa.
Suurin 42,15 apteekki.
Suurin osa alle 10:n ostoksia.
Kokonaissumma 320,40€.
Maksan käteisellä esimerkiksi torikahvit ja satunnaiset pikkuostokset siellä.
Kaikki muu kortilla. Lasku suoraveloitukseen.
Laskusta on kätevä halutessaan seurata kulujakaumaa. - 880€/kk, netto
Todellakin yhdyn samaan.
Onneksi pärjään taloudellisesti siedettävästi, siis ruokaa on ja vuokrani pystyn maksamaan."Kelan laskuri"
Jos tarkoitit minua niin ylihuomenna lennän ystäväni kanssa Riikaan Air Balticilla.
Koneen vaihto siellä koneen vaihto
Samalla yhtiöllä Berliiniin.
B:stä junalla Dresdenin markkinoille.
Majoitus markkina-alueen laidan halvassa hotellissa.
Paluu junalla Berliiniin josta Air Berliinin lento Helsinkiin.
Pienestä eläkkeestäni huolimatta en ole valittanut osaani! 880€/kk, netto kirjoitti:
"Kelan laskuri"
Jos tarkoitit minua niin ylihuomenna lennän ystäväni kanssa Riikaan Air Balticilla.
Pienestä eläkkeestäni huolimatta en ole valittanut osaani!"880€/kk, netto"
Niinpä, pääasiahan on että Suomeen ei jää veromarkkoja, muualle kun tilillesi.
H.- Pirre*
880€/kk, netto kirjoitti:
"Kelan laskuri"
Pienestä eläkkeestäni huolimatta en ole valittanut osaani!Anteeksi kun poikkean alk.per.aiheesta, mutta olisi mielenkiintoista tietää mitä hankitte noilta joulumarkkinoilta?
Miunki tekisi mieli lähteä joskus käymään niillä markkinoilla.. - Voit arvata (mies)
Pirre* kirjoitti:
Anteeksi kun poikkean alk.per.aiheesta, mutta olisi mielenkiintoista tietää mitä hankitte noilta joulumarkkinoilta?
Miunki tekisi mieli lähteä joskus käymään niillä markkinoilla..Pirre
Jälkikasvuni on ollut useana vuonna myymässä suomalaista tuotetta
joulumarkkinoilla. Kuukauden keikka , tosi pitkät päivät ja hyvät ansiot.
Aattona saapunut rättiväsyneenä kotisuomeen , joskus tullut vasta
joulun jälkeen. - 880€/kk, netto
Pirre* kirjoitti:
Anteeksi kun poikkean alk.per.aiheesta, mutta olisi mielenkiintoista tietää mitä hankitte noilta joulumarkkinoilta?
Miunki tekisi mieli lähteä joskus käymään niillä markkinoilla.."Pirre*"
Itse merkkinoilta en osta mitään muuta kotiin tuotavaa kuin joka paikan stollen ja jonkin paikallisen leivonnaisen.
Tavallisesti mausteisia, hunajapohjaisia, runsaan hedelmäisiä, säilyviä ja ravitsevia.
Teen muut, vähäiset hankinnat ostoskeskuksissa ja tavarataloissa. - 880€/kk, netto
Voit arvata (mies) kirjoitti:
Pirre
joulun jälkeen.Olemme muutamien kaupunkien markkinoilla tavanneet suomalaisten kojun.
Isäntämaan kauppiaat ovat tunkemeet meikäläiset äärilaidolle, heikoimmille kauppapaikoille, mutta kyllä siellä riittää ihmisiä joka paikkaan.
Isäntiin verrattuna meikäläisten kojujen karuus kuvannee olosuhteitamme ja luonnettamme.
Harvat tuotteet olivat maatamme kuvaavia ja laadukkaita.
Kojut availevat klo 9:n tietämissä ja ovat auki puoli vuorokautta.
Jos samat ihmiset sen lisäksi hoitavat valmistelut ja sulkemisene jälkeiset työt niin ilman vaihtoa kyllä markkinajakson tuntee nahoissaan. - Pirre*
880€/kk, netto kirjoitti:
"Pirre*"
Itse merkkinoilta en osta mitään muuta kotiin tuotavaa kuin joka paikan stollen ja jonkin paikallisen leivonnaisen.
Tavallisesti mausteisia, hunajapohjaisia, runsaan hedelmäisiä, säilyviä ja ravitsevia.
Teen muut, vähäiset hankinnat ostoskeskuksissa ja tavarataloissa.Siis se tunnelma vie/hättää teitä/ ja sinne..
Kiitos vastauksestasi..ehkä mieki vielä joskus :) - Pirre*
Voit arvata (mies) kirjoitti:
Pirre
joulun jälkeen.Saanko kysyä millaisia tuotteita he myyvät, ja mitkä tuotteet on siellä halutuimpia, kysytyimpiä?
Ja vielä ovatko ostajat sikäläisiä suomalaisia, vai onko sikäläisissäkin ns. vakiasiakkaita?
Ja, ompa teillä yritteliäitä nuoria..tai jälkikasvua :) - Voit arvata (mies)
Pirre* kirjoitti:
Saanko kysyä millaisia tuotteita he myyvät, ja mitkä tuotteet on siellä halutuimpia, kysytyimpiä?
Ja vielä ovatko ostajat sikäläisiä suomalaisia, vai onko sikäläisissäkin ns. vakiasiakkaita?
Ja, ompa teillä yritteliäitä nuoria..tai jälkikasvua :)Ostajia on Suomesta, Saksasta, Tanskasta, Ruotsista, joka puolelta.
Yhtenä vuonna hän oli kiertävänä/vapaapäivientuuraajana
3-4 kaupungissa. Tuotteet jääköön salaisuudeksi, mutta SUOMALAISESTA
laadusta on kyse. Ja kauppa käy. - 880€/kk, netto
Pirre* kirjoitti:
Saanko kysyä millaisia tuotteita he myyvät, ja mitkä tuotteet on siellä halutuimpia, kysytyimpiä?
Ja, ompa teillä yritteliäitä nuoria..tai jälkikasvua :)"Pirre*"
Yksittäisiä tuotteita en muista. Lakka ja poro olivat edustettuina erimmuodoissaan ja jotain muutakin.
Markkinakävijät ovat likimain kaikki saksalaisia.
Aivan sattumanvaraisesti kohtaa muun maalaisia. Skandinaaveja ei ole kohdallemme osunut kertaakaan.
Esimerkiksi Nuerbergin markkinoilla lasketaan kuukauden aikana käyvän noin 2000000, kaksi miljoonaa asiakasta.
Joukossa meidän kaltaisia useamman päivän hiipijöitä mutta huomattavin osa lienee saksalaisia kertakävijöitä. - 880€/kk, netto
Pirre* kirjoitti:
Siis se tunnelma vie/hättää teitä/ ja sinne..
Kiitos vastauksestasi..ehkä mieki vielä joskus :)"Pirre*"
Uskomattoman värikkäiden ja monivivahteisten markkina-alueiden tunnelma todella kiehtoo.
Samalla siellä tulee päivän energiatarve tyydytetyksi.
Nautiskelemme monipuolisia, käsikaukalosta syötäviä ja niiden lisäksi minun heikkouteni ovat suklaaupotetut banaanit.
Lääkärin mukaan minä tarvitsen kaaliumia!
Kaikissa suuremmissa kaupungeissa on eläintarha. Vuodenaika ei ole kiitollinen mutta niissä tulee käydyksi.
Yksi päivä menee jossakin lähikaupungissa.
Tässä tapauksessa se alustavan suunnitelman mukaan on posliineistaan kuuluisa Meissen.
En kuvittelekaan ostavani mitään kunnollista.
Valikoivat museokäynnit kuuluvat asiaan.
Berliinissä sattui kohdalle 3 musketööriä mutta se oli kulttuuritapahtumia ajatellen meille poikkeus.
Alkuillasta on jo niin väsynyt että tuokion majapaikan lähikuppilan elämää seurattuaan menee jo mielellään huoneeseen etsimään uutisia ja nukkumaan.
Peruskustannukset ovat yhteensä 320€.
Markkinaherkut eivät paljoa maksa.
Kaupunkikortti maksaa muutamia euroja.
Pakollisten leivonnaisten lisäksi katson itselleni bleiseriä tai vastaavaa jos kohdalle sattuu minua miellyttävä ja sopivan hintainen.
Tietenkin on aina varauduttava silmää miellyttäviin, kotioloissa saatavista poikkeaviin impulssiostoksiin. - Sama Isukki
Pirre* kirjoitti:
Ja, ompa teillä yritteliäitä nuoria..tai jälkikasvua :)Pirre
Mun oli ihan pakko soittaa lapselleni , en tietenkään kertonut ,että täällä
palstalla joulumarkkinoista keskustelen.
Kysyin käykö siellä muita kun saksalaisia.
Tyly vastaus : "mitäs isukki luulet, tottakai esimerkiksi Köln joka on lähellä
belgian rajaa on täynnä belgialaisia ja ne muutkin kaupungit , jotka sijaitsevat
lähellä toisen maan rajaa ovat "ulkomaalaisia" täynnä.
Keski-Saksa on kuulemma eri asia.
Lisäksi KAIKKI 80milj saksalaista käy joulumarkkinoilla, kuulemma.
Työpäivät ovat 11 tuntisia.
- kelan laskuri..
Siis et ollut aloittaja, vaan hyvin organisoinnut tulosi ja menosi hallitsija. Näin se pitääkin mennä.
Onhan sanonta, että "mitäs me rikkaat, köyhiähän se koettelee" ja tietenkin näitä "tekoköyhiä", jotka ovat peruja näistä Leninin aikaisista aatteistaan, joissa kaikki pitäisi tasata luusereiden ja yrittäjien kanssa!!?? Jonoissa rikkaat vai köyhät?
Steputellessani aamupäivisin salille kahden pankin ohi olen hämmästellyt jonoja.
Jos olen liikkeellä hieman aikaisemmin niin jonot ovat automaattien edessä.
Hieman myöhemmin joukko ihmisiä odottaa konttorin avautumista.
Kummassa jonossa ovat rikkaat, kummassa köyhät?
Miksi he ylipäätään ovat jonoissa?- naapurin eki
Mitähän ideaa olis leikkiä ylhäällä mainittua tekoköyhyyttä ? :)
Joteskin ymmärtää sen kun yrittää leikkii jotain porvaria, vaikka liksa on samaa luokkaa kuin jollain " fattapäivänä" mutta vain Speden kurjuuden maksimoinnissa aikoinaan oli jotakin, mikä sekin sai enempi hymyä vaan suupieleen.- 13,99
Minäkin ihmettelen tuota sanaa "tekoköyhä", jota tässä ketjussa on viljelty.
Itse en vietä niin suppeaa, oman elämän ympärillä pyörivää elämää, että voisin kenestäkään sanoa, ilman faktatietoa, että hän on "tekoköyhä".
Jos olisin tiennyt nuorena, mitä elämä tuo tullessaan,.......................
Perusharha köyhyyskeskustelussa.
Eivät pienet tulot todista ihmistä köyhäksi!
Tausta, mukaan lukien aikaisempi elämä tai onnenpotkut vaikuttavat.
Pienilläkin tuloilla kulutustottumukset ja suunnitelmallisuus myös pitemmällä tähtäyksellä vaikuttavat valintamahdollisuuksiin.
Arkikulutuksensa tarkoituksenmukaisesti, impulssiostoksiin sortumaton saattaa silloin tällöin käyttää rahaa kohteisiin joita yleisesti pidetään äveriäiden huvina.
Pienet, hetken nautintoihin käytetyt eurot ovat pois suuremmista kohteista.
Rajalliset tulot eivät kaikkeen riitä.
Yllättävän monen suunnittelun aikajänne on eläkkeenmaksu- tai tiliväli.
2vko > 1kk!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit815950KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti2924887Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja202618Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei412547Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT991608Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro171481- 1051397
Olen ihmetellyt yhtä asiaa
Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm1321345seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen
Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa1091304Rötösherra käräjillä
Ähtäriläisyrityksen epärehellisyys oli niin suurta, että mies yhtiön takaa oli lähellä saada ehdotonta vankeutta. Vaikeu191271