Vakuutus meklarille?

KusVak

Millaisia kokemuksia teillä on antaa vakuutukset taloyhtiössä ns vakuutusmeklarin kilpailuttamiksi, tuleeks halvemmaks, mistä se repii palkkionsa? Onko luotettavaa? Meillä isännöitsijä ehdotti heti meklaria.

19

4901

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juupa Juu

      90 % isännöitsijöiden ehdotuksista perustuu siihen, että he saavat itselleen jotakin. Muutenhan ne ovat sangen passiivisia hoitamaan mitään asiaa.

      • lopeta.jo

        Hevonkukkua taas kerran!

        En saa mitään siitä, että KAIKKIEN isännöimiemme taloyhtiöiden vakuutukset hoidetaan meklarin kautta. Paikallinen OP-Isännöinti toimii samoin: kaikkien taloyhtiöiden vakuutusasiat hoitaa vakuutusmeklari.


    • Hallitus valitus

      Meillä toimi ihan hyvin ja maksut tippui.
      Tietenkin se meklari ottaa välistä ja isännöitsijä tietysti säästää kun ei tarvitse itse yrittää kilpailuttaa ja lähettää tarjouksia.
      Siitä huolimatta tuli selvästi halvemmaksi kuin ottaa sama vakuutus suoraan.

    • hpj 55

      Kannattaa - kuluista huolimatta.

    • Ökki

      Yleinen käytäntö kiintestöjen vakuuttamisessa.

      Kokemuksesta voin todeta, että toimii, niin hinnoitetlu kuin korvauksetkin vahinkotapauksissa.

    • kshutyyy

      Toimii!
      Meklarin kautta asia hoituvat kaikkein sujuvimmin. Jos isännöitsijä alkaa vahingon tapahduttua soittelemaan suoraa vakuutusyhtiölle, homma seisoo todella pitkään. Vakuutusyhtiö pompottaa tekijältä toiselle.
      Itselläni on kaikissa taloyhtiöissä meklari ja asioiden hoito etenee ripeästi.

    • ITS...

      Vakuutusmeklari on ihan normaali ja tarpeellinen asiantuntija taloyhtiössä.

      Vakuutusyhtiö tarjoaa pienen alennuksen vakuutusmaksuun kun käytetään meklaria, meklari ottaa oman palkkionsa vakuutusmaksun yhteydessä, joka on laskulla eriteltynä. Eli nykyään täysin avointa toimintaa.

      Se mikä kannattaa tarkastaa on, että vakuutusmaksu suoritetaan taloyhtiöltä suoraan meklarille, eikä isännöitsijäntoimistolle. Tällöin taloyhtiön kirjanpidossa ei välttämättä ole laskua josta näkisi vakuutusmaksun, meklaripalkkion sekä vakuutusyhtiön tarjoaman alennuksen. Riski siihen että joku vetää välistä kasvaa.

      Se mitä isännöitsijäntoimisto tästä saa, pitää kysyä omalta isännöitsijältä. Me emme saa mitään muuta kuin sen edun että joku muu kilpailuttaa sekä asiantuntija-avun esim. vakuutuskorvausten oikeellisuuden arviointiin. Tietysti lisäarvoa tuottaa se että kaikki vakuutusasiat hoituvat yhden henkilön kautta.

    • Aina saa jotain

      "Me emme saa mitään muuta kun...." Miksi kirjoittaa hyvästä asiasta näin ?
      Itse 10 vuotta meklaria apuna käyttäneenä voin vakuuttaa että jo se että meklari ammattilaisena vertailee vakuutusehdot ja tekee perustellut esitykset tarjousten tueksi on iso asia joka kannatta hyödyntää kun palvelusta ei synny tilaajalle lisäkulua. Toinen vielä suurempi apu viimeaikoina on ollut se että meklari valvoo että vakuutusyhtiö Joutuu korvaamaan kinkkisetkin tapaukset vähintään vakuutusehtojen mukaisesti ja meklari auttaa tarvittaessa myös jos vakuutusyhtiön liian niukka korvauspäätös joudutaan riitauttamaan. Mutta mehän emme saa muuta kuin... Eikö riitä että saa edes vähäsen ? Hyvinkään kouluttautunut isännöitsijä ei ole vakuuttamisen ammattilainen siinä missä meklari on, mikäli isännöitsijä pääsee samalle tasolle niin kannattaa vaihtaa meklaria.

    • meklaripakko OK

      Olipa taloyhtiössä ammatti-isännöitsijä tai oto-isännöitsijä, niin kummassakin tapauksessa kannattaa käyttää vakuutusasiantuntijaa taloyhtiön ja vakuutusyhtiön välissä. Kokonaiskustannukset ovat samaa tasoa, mutta meklarin palvelut ovat paljon paremmat kuin vakuutusyhtiön. Vakuutusyhtiö rahan luovuttajana pitää omia puoliansa kiperissä tilanteissa kun taas meklarin ammattitaito ja tuki on asoy:n puolella vakuutusyhtiötä vastaan. Meklarin tulot tulevat asiakkailta asunto-osakeyhtiöiltä ja heille kertyy vuositasolla erittäin laaja kokemus erilaisista vakuutuksista ja vahinkotapauksista. Voin sanoa saaneeni 10 vuoden aikana erittäin positiivisen kuvan meklareiden toiminnasta (tosin toiset ovat parempia kuin toiset) ja hankkineeni meklareiden avuilla asunto-osakeyhtiöille vuositasolla kymmenien tuhansien eurojen edestä "taisteltuja" vakuutuskorvauksia.

      Ehdottomasti suosittelen meklarinpalvelujen käyttöä yhtiön vakuuttamisessa.

    • Vanha Teva takaisin

      Olen ajatellut luovuttaa hoitamani kiinteistöt meklarille, mutta mikä näistä olisi paras? Tai onko huonoin, jota kannattaa välttää? Nyt on kokemuksia parin talon kohdalta Marshista ja Colemontista, näistä toinen on parempi ns. yleisesti lähetettävän infon takia.

      Olen ollut aiemmin meklareiden käyttöä vastaan, mutta kun hinnassa ei ole eroa, niin kyllä sitä voinee panna meklarit töihin. Työmäärä ei kovin paljon vähene, mutta hankalissa ongelmissa tullee paremmin korvauksia.

    • ptohj

      Lisää näitä mainoksia tänne!

    • Omamaa

      Älkää koskaan ottako Omameklarin palveluja! Suuret lupaukset, mutta vähän villoja. Yli puolivuotta meni eikä yhtään kilpailutusta tullut vakuutuksista. Sanoin irti vakuutuksen ja kilpailutin itse -50% vakuutusmaksut halpeni se on fakta.

    • yrittäjäpä

      Vakuutusmeklarin käyttö on ainoa järkevä tapa hoitaa vakuuttamista. Luonnollisesti meklari kannattaa valita huolella, mutta maailma on kokonaan toinen kuin vakuutusyhtiöiden myyjien kanssa toimittaessa. On läpeensä hullua asioida vakuutusyhtiön myyjän kanssa, jonka intressi on puhtaasti vakuutusyhtitön etu ja myyjän etu.

    • Kannattaa

      Olen toiminut parikymmentä vuotta helsinkiläisen pienkerrostaloyhtiön hallituksen puheenjohtajana. Saimme uuden isännöitsijän neljä vuotta sitten kun vanha jäi eläkkeelle. Uusi ehdotti, että uusitaan ja kilpailutetaan kiinteistön vakuutukset meklarin avulla. Niin tehtiin. Meklari veloitti noin satasen ja vakuutusmaksut putosivat 1000 eurosta 550 euroon vuodessa. Aina sitä oppii jotakin uutta. Vahinko- ja korvaustilanteita ei ole ollut, joten meklarin toimista näissä tilanteissa ei ole kokemusta.

      • Anonyymi

        Kannattaa muistaa meklari toimisto vastaa kaikista virheistä itse, vakuutusyhtiö ei vastaa mistään meklarin tekemästä virheestä, toisin kuin omien työntekijöiden virheistä. Meklaritoimistojen vastuu ihan olematon, pieni vastuuvakuutus ei muuta. Lisäksi meklari tarjoaa sopimusta yritykselle jossa vahingonkorvausvastuu on korkeintaan heidän laskuttama palkkio!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa muistaa meklari toimisto vastaa kaikista virheistä itse, vakuutusyhtiö ei vastaa mistään meklarin tekemästä virheestä, toisin kuin omien työntekijöiden virheistä. Meklaritoimistojen vastuu ihan olematon, pieni vastuuvakuutus ei muuta. Lisäksi meklari tarjoaa sopimusta yritykselle jossa vahingonkorvausvastuu on korkeintaan heidän laskuttama palkkio!

        Helppoheikkejä! Paljon puhetta, vähän katetta.


      • Anonyymi

        Höpö ja höpö


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helppoheikkejä! Paljon puhetta, vähän katetta.

        Kun et tiedä mitään niin esität omaa "viisauttasi". Terveisiä Hölmölästä.


    • Anonyymi

      Tässä näyttäisi olevan keskustelussa mainostusta meklareiden puolelta mukana, nämä kaverithan kilpailuttaa vakuutuksesti eli suomeksi sanottuna tekevät yhteistyötä vakuutusyhtiöiden kanssa. On sanomattakin selvää, että lupaukset niin asiakkaan kuin vakuutusyhtiön puoleen on pidettävä, eli vakuutusyhtiöt myöntävät meklareille vakuutuksista alennuksia ostaessaan isompia määriä kerralla, se mitä meklari samalla lupaa vakuutusyhtiön puoleen on, että myös korvattavaa vahinkoa tulee vähemmän (hehän myös tekevät vahingon sattuessa ilmoituksen vakuutusyhtiöön) oman mansikan ottavat myös välistä, jätimme meklarin taloyhtiöstämme pois, saimme vakuutuksen samaan hintaan mitä meklarilta ja myös vahinkojen korvaus alkoi sujua. En siis suosittele meklaria kenellekkään vaan hoida mieluummin itse lopputulos on parempi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3260
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2842
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2666
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2618
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      20
      2496
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2335
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1793
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1737
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      37
      1610
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1466
    Aihe