allerginen kissalle, voinko tottua omaan kissaani

Helou Kissa

Hei tietääkö joku voiko lievästä kissa allergiasta parantua?
Eli joskus 15 vuotiaana minulle on tehty prick testi minkä mukaan olen allerginen kissoille ja nyt olen aikuinen ja meillä on kissa 3v, ollut noin kuukauden. Olen huomannut välillä aivastelevani ja aamuisin saattaa olla nuhaa hiukan ja välillä kurkkussa tuntuu yms. mutta ei pahasti. En tarvitse allergialääkkeitä oireet eivät ole niin pahoja siis. Leikin paljon kissan kanssa ja käteeni, jossa on sen raapaisema jälki tuli eilen sellaisia kutisevia paukamia joita allergiatestissäkin, kun siis silittelin kissaa.
Joten voinko vähitellen tottua kissan hilseeseen vai tuleeko aina astma jos on vähänkin allerginen? Isoisälläni oli astma ja itselläni vähän atooppinen iho talvisin. Onko joku teistä allergisista tottunut vähitellen omaan kissaansa?Niin ja kissa on välillä ulkonakin, asumme maalla.

5

181

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nahkis

      Allergeeneihin ei voi tottua.Astmakin voi tulla,sinuna heivaisin kissan.

    • Helou Kissa

      Minä luin juuri että voi tottua vähitellen, mutta siis onko muilla tietoa tai omia kokemuksia miten on käynyt?

      Kissasta emme ole ajatelleet luopuvamme. Jos alkaa kokoajan nenä vuotamaan yms menen vaikka siedätyshoitoihin yksityselle ja maksan itseni kipeäksi. Kyse on nyt siis aika lievästä allergiasta vähän aivastuttaa joskus ei todellakaan kokoajan.

    • miisa355

      Koiraan voi tottua, mutta kissaan ei kuulemma voi. Allergia saattaa jopa paheta. Itselläni on omakohtaisia kokemuksia. Kissasta en luopunut kylläkään, vaan allergialääkkeiden voimin jaksoin :)

    • maxkatti

      Meillä on pikkulikka todettu kissa-allergiseksi ja hän sai yhdessä paikassa selkeät oireet, kun siellä asusteli pari kissaa. Kuitenkin meille tuli muutamaksi kuukaudeksi vanha kissa ja muksu ei oireillut sille mitenkään.

    • Helmeri

      Kissa-allergia voi aiheuttaa loppuikäisen astman. Ainakin minulle kävi niin. Jouduin jopa sairaalaan alkuaikoina viikoksi lisähapelle. Tosin meillä oli myös joskus marsu, joka on pahin allergian aiheuttaja. Parasta olisi, että kisu annettaisiin hyvään kotiin, jossa ei ole allergisia ihmisiä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      99
      2860
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2420
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2200
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      17
      2002
    5. 171
      1842
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1836
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1787
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1736
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      133
      1529
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe