allerginen kissalle, voinko tottua omaan kissaani

Helou Kissa

Hei tietääkö joku voiko lievästä kissa allergiasta parantua?
Eli joskus 15 vuotiaana minulle on tehty prick testi minkä mukaan olen allerginen kissoille ja nyt olen aikuinen ja meillä on kissa 3v, ollut noin kuukauden. Olen huomannut välillä aivastelevani ja aamuisin saattaa olla nuhaa hiukan ja välillä kurkkussa tuntuu yms. mutta ei pahasti. En tarvitse allergialääkkeitä oireet eivät ole niin pahoja siis. Leikin paljon kissan kanssa ja käteeni, jossa on sen raapaisema jälki tuli eilen sellaisia kutisevia paukamia joita allergiatestissäkin, kun siis silittelin kissaa.
Joten voinko vähitellen tottua kissan hilseeseen vai tuleeko aina astma jos on vähänkin allerginen? Isoisälläni oli astma ja itselläni vähän atooppinen iho talvisin. Onko joku teistä allergisista tottunut vähitellen omaan kissaansa?Niin ja kissa on välillä ulkonakin, asumme maalla.

5

224

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nahkis

Allergeeneihin ei voi tottua.Astmakin voi tulla,sinuna heivaisin kissan.

• Helou Kissa

Minä luin juuri että voi tottua vähitellen, mutta siis onko muilla tietoa tai omia kokemuksia miten on käynyt?

Kissasta emme ole ajatelleet luopuvamme. Jos alkaa kokoajan nenä vuotamaan yms menen vaikka siedätyshoitoihin yksityselle ja maksan itseni kipeäksi. Kyse on nyt siis aika lievästä allergiasta vähän aivastuttaa joskus ei todellakaan kokoajan.

• miisa355

Koiraan voi tottua, mutta kissaan ei kuulemma voi. Allergia saattaa jopa paheta. Itselläni on omakohtaisia kokemuksia. Kissasta en luopunut kylläkään, vaan allergialääkkeiden voimin jaksoin :)

• maxkatti

Meillä on pikkulikka todettu kissa-allergiseksi ja hän sai yhdessä paikassa selkeät oireet, kun siellä asusteli pari kissaa. Kuitenkin meille tuli muutamaksi kuukaudeksi vanha kissa ja muksu ei oireillut sille mitenkään.

• Helmeri

Kissa-allergia voi aiheuttaa loppuikäisen astman. Ainakin minulle kävi niin. Jouduin jopa sairaalaan alkuaikoina viikoksi lisähapelle. Tosin meillä oli myös joskus marsu, joka on pahin allergian aiheuttaja. Parasta olisi, että kisu annettaisiin hyvään kotiin, jossa ei ole allergisia ihmisiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      17
      2443
    2. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      44
      1271
    3. Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!

Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa
      Puolanka
      70
      917
    4. Miten suomalaiset miehet

On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää
      Ikävä
      136
      859
    5. Anna mulle vielä tilaisuus

näyttää kuinka susta tykkään.
      Ikävä
      45
      841
    6. Mitkä asiat tekevät

kaivatustasi vetovoimaisen?
      Ikävä
      59
      817
    7. Muistatko vielä

Missä nähtiin ensimmäisen kerran? Miehelle.
      Ikävä
      42
      786
    8. Eräs läheinen sanoi

Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.
      Ikävä
      44
      765
    9. Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä

– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe
      Perussuomalaiset
      164
      742
    10. Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)

Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis
      Sinkut
      130
      694
    Aihe