Hei tietääkö joku voiko lievästä kissa allergiasta parantua?
Eli joskus 15 vuotiaana minulle on tehty prick testi minkä mukaan olen allerginen kissoille ja nyt olen aikuinen ja meillä on kissa 3v, ollut noin kuukauden. Olen huomannut välillä aivastelevani ja aamuisin saattaa olla nuhaa hiukan ja välillä kurkkussa tuntuu yms. mutta ei pahasti. En tarvitse allergialääkkeitä oireet eivät ole niin pahoja siis. Leikin paljon kissan kanssa ja käteeni, jossa on sen raapaisema jälki tuli eilen sellaisia kutisevia paukamia joita allergiatestissäkin, kun siis silittelin kissaa.
Joten voinko vähitellen tottua kissan hilseeseen vai tuleeko aina astma jos on vähänkin allerginen? Isoisälläni oli astma ja itselläni vähän atooppinen iho talvisin. Onko joku teistä allergisista tottunut vähitellen omaan kissaansa?Niin ja kissa on välillä ulkonakin, asumme maalla.
allerginen kissalle, voinko tottua omaan kissaani
5
202
Vastaukset
- nahkis
Allergeeneihin ei voi tottua.Astmakin voi tulla,sinuna heivaisin kissan.
- Helou Kissa
Minä luin juuri että voi tottua vähitellen, mutta siis onko muilla tietoa tai omia kokemuksia miten on käynyt?
Kissasta emme ole ajatelleet luopuvamme. Jos alkaa kokoajan nenä vuotamaan yms menen vaikka siedätyshoitoihin yksityselle ja maksan itseni kipeäksi. Kyse on nyt siis aika lievästä allergiasta vähän aivastuttaa joskus ei todellakaan kokoajan. - miisa355
Koiraan voi tottua, mutta kissaan ei kuulemma voi. Allergia saattaa jopa paheta. Itselläni on omakohtaisia kokemuksia. Kissasta en luopunut kylläkään, vaan allergialääkkeiden voimin jaksoin :)
- maxkatti
Meillä on pikkulikka todettu kissa-allergiseksi ja hän sai yhdessä paikassa selkeät oireet, kun siellä asusteli pari kissaa. Kuitenkin meille tuli muutamaksi kuukaudeksi vanha kissa ja muksu ei oireillut sille mitenkään.
- Helmeri
Kissa-allergia voi aiheuttaa loppuikäisen astman. Ainakin minulle kävi niin. Jouduin jopa sairaalaan alkuaikoina viikoksi lisähapelle. Tosin meillä oli myös joskus marsu, joka on pahin allergian aiheuttaja. Parasta olisi, että kisu annettaisiin hyvään kotiin, jossa ei ole allergisia ihmisiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212606- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292242Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522139Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211742Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881617Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961556- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321389