Kyllä se viime talvena jo alkanut huhu vaan vahvistuu eli Volkswagen on ostamassa tulevaisuudessa Alfa Romeon pois Fiat-groupilta:
http://www.carmagazine.co.uk/News/Search-Results/Industry-News/Three-new-Maseratis-coming-in-quick-succession---Marchionne/
Ei lupaa mitään hyvää! Miten käy italialaisuuden? Persoonallisuuden? Koneina varmaan kohta joku 1,4 tsi ja lootana dsg ja alustana Golf tai Passat-pohjalevy, katkaisimet ja muut vipstaakin konsernista.
Menee maku koko merkistä....
VW ostaa Alfan Fiatilta
29
534
Vastaukset
- Pujazuba
Ei saa menna ja toivon ettei ikina kay niin!
Itse en haluais ostaa Alfaa joka on hameen alta sama kuin naapurin Hans Hermannin Volkkari!- Valmiita myymään....
Fiatin pomo Marchionne on useille autolehdille antamissaan haastatteluissa puhunut jo siihen malliin että homma on sovittavissa tosiaan rahalla. Fiat ei aio enää panostaa Alfan myyntiin Euroopassa, siis myynnin lisäämiseen, vaan ainoastaan Jenkeissä. Ilmankos pohjalevyt ja osa tekniikasta otetaan Chrysleristä, kuten tulevaisuudessa suunniteltuun takaveto-Alfaan.
Taitaa vaan nuokin isompien Alfa-mallien tuleminen tyssätä Volkkarin valtaukseen. Alfa piti alunperin alkaa myymään USA:ssa jo vuonna 2008, sitten 2010, 2011 ja 2012 mutta nyt se venyy puoliväliin 2013 ja ties minne asti Fiat-group sitä venyttää. Haisee vahvasti siltä etteivät enää panosta oikeasti Alfa Romeoon tippaakaan vaan valmistautuvat myymään brandin VW:lle. Fiathan alkaa olla nyt jo riippuvainen Chryslerin rahoista, ja lisäraha Alfan myymisestä houkuttaa Marchionnea varmasti ja paljon.
Veikkaus: VW lopettaa tappiollisen Seatin kuten on pari vuotta huhuttu, ja Seatin tehtaalla aletaan valmistaa uusia Alfa-malleja. Vag:n tekniikalla toki. - tietoa valuu...
Valmiita myymään.... kirjoitti:
Fiatin pomo Marchionne on useille autolehdille antamissaan haastatteluissa puhunut jo siihen malliin että homma on sovittavissa tosiaan rahalla. Fiat ei aio enää panostaa Alfan myyntiin Euroopassa, siis myynnin lisäämiseen, vaan ainoastaan Jenkeissä. Ilmankos pohjalevyt ja osa tekniikasta otetaan Chrysleristä, kuten tulevaisuudessa suunniteltuun takaveto-Alfaan.
Taitaa vaan nuokin isompien Alfa-mallien tuleminen tyssätä Volkkarin valtaukseen. Alfa piti alunperin alkaa myymään USA:ssa jo vuonna 2008, sitten 2010, 2011 ja 2012 mutta nyt se venyy puoliväliin 2013 ja ties minne asti Fiat-group sitä venyttää. Haisee vahvasti siltä etteivät enää panosta oikeasti Alfa Romeoon tippaakaan vaan valmistautuvat myymään brandin VW:lle. Fiathan alkaa olla nyt jo riippuvainen Chryslerin rahoista, ja lisäraha Alfan myymisestä houkuttaa Marchionnea varmasti ja paljon.
Veikkaus: VW lopettaa tappiollisen Seatin kuten on pari vuotta huhuttu, ja Seatin tehtaalla aletaan valmistaa uusia Alfa-malleja. Vag:n tekniikalla toki.Alfan ja Fiatin maahantuoja AutoFennica aikoo ilmeisimmin lopettaa näiden henkilöautomallien maahantuonnin, syynä pettymys myyntiluvuissa ja Alfan myyntiaikeet Volkkarille. Alfaa piti saada myytyä yli 600 vuodessa mutta eivät pääse lähellekään ja tuottaa tappiota. Fiat ei myy myöskään vaan sen voi sanoa romahtaneen maassamme (ainoa mikä hitusen myy on 500 ja pakettiautot).
- Petrolhead-
tietoa valuu... kirjoitti:
Alfan ja Fiatin maahantuoja AutoFennica aikoo ilmeisimmin lopettaa näiden henkilöautomallien maahantuonnin, syynä pettymys myyntiluvuissa ja Alfan myyntiaikeet Volkkarille. Alfaa piti saada myytyä yli 600 vuodessa mutta eivät pääse lähellekään ja tuottaa tappiota. Fiat ei myy myöskään vaan sen voi sanoa romahtaneen maassamme (ainoa mikä hitusen myy on 500 ja pakettiautot).
"Alfaa piti saada myytyä yli 600 vuodessa mutta eivät pääse lähellekään"
Mikäli Trafin ensirekisteröintilastoihin on luottaminen niin Alfoja tullaan ensirekisteröimään tänä vuonna reilut viisisataa joten on se kuitenkin aika lähellä. - lopun alkua?
tietoa valuu... kirjoitti:
Alfan ja Fiatin maahantuoja AutoFennica aikoo ilmeisimmin lopettaa näiden henkilöautomallien maahantuonnin, syynä pettymys myyntiluvuissa ja Alfan myyntiaikeet Volkkarille. Alfaa piti saada myytyä yli 600 vuodessa mutta eivät pääse lähellekään ja tuottaa tappiota. Fiat ei myy myöskään vaan sen voi sanoa romahtaneen maassamme (ainoa mikä hitusen myy on 500 ja pakettiautot).
Oudolta tuntuu Auto Fennican toiminta....nyt Giulietta perusversion hintaa on tiputettu 2 tonnilla, alkaen nyt 23.000 eur. Mitossa tct-automaatin saa nyt manuaaliversion hinnalla, eli alennusta samat 2 tonnia.
Ja nyt Giulian, 159-mallin seuraajan, tulo on siirretty taas vuodella eteenpäin eli aikaisintaan vuonna 2014 tulee. Kuullostaa pahalta, eli siltä että Volkkari ostaa merkin lähiaikoina....
- Oikea suunta!
Hienoa! Heti kun tuo tapahtuu voisin harkita Alfaa uudestaan. Omistin muutama vuosi sitten 156:sen, ja se oli huonolaatuisin auto mikä minulla on koskaan ollut. Jos Alfaan saadaan VW:n tekniikka niin johan kelpaa! Muutenkin jotkut VW:t ovat paremmin muotoiltuja kuin nyky Alfat, esim Passat CC ja Scirocco ovat erittäin tyylikkäitä.
- VW wellcome!
Yksi meni väärin: VW:n malleista suurin osa on Alfaa HUONOMMIN muotoiltuja. Nehän ovat tiiliskiviä.
Muutoin VW saa kernaasti ostaa Alfan niin saadaan TSI/TDI-koneet ja DSG-automaatti vihdoin pellin alle. Ja kuskin ergonomia (ajoasento ja hallintalaitteet) vihdoin pois ISA-standardista (Italian standard ape eli italialainen vakioapina jossa siis kuskilla lyhyet jalat ja pitkät kädet).
Ei muuta kuin Seat vaan alas ja sen liukuhihna tuottamaan Alfaa. - ölfgkjögj
VW wellcome! kirjoitti:
Yksi meni väärin: VW:n malleista suurin osa on Alfaa HUONOMMIN muotoiltuja. Nehän ovat tiiliskiviä.
Muutoin VW saa kernaasti ostaa Alfan niin saadaan TSI/TDI-koneet ja DSG-automaatti vihdoin pellin alle. Ja kuskin ergonomia (ajoasento ja hallintalaitteet) vihdoin pois ISA-standardista (Italian standard ape eli italialainen vakioapina jossa siis kuskilla lyhyet jalat ja pitkät kädet).
Ei muuta kuin Seat vaan alas ja sen liukuhihna tuottamaan Alfaa.Auta armias, muutos TDI:hin ja DSG:hen olisi askel taakesepäin, siitäkin huolimatta että VWkin on nyt siirtynyt käyttämään alunperin Alfalta peräisin olevaa yhteispaineruiskutusta.
- Fonzie.
Tässä yksi VW ostaa Alfan-aiheeseen liittyvä juttu:
http://autosleek.net/editorials/should-volkswagen-buy-alfa-romeo
Olen itse varma, että 2 vuoden kuluessa Fiatin pomo Marchionne suostuu myymään merkin suht kovasta rahasta VW:lle. VW tavoittelee maailman suurimman autonvalmistajan titteliä ja Suzuki-merkin osake-enemmistön ostaminen oli yksi osa tavoitetta, ja Alfan osto palvelee myös tavoitetta.
Muistelkaapa Seatia, tuota 70-luvun hyljeksittyä espanjan sisällä myytävää fiat-kopioiden valmistajaa. Jo 1985 alkoi merkin nousu uuden Ibizan myötä, kun siihen saatiin ärhäkät Porschen suunnittelemat moottorit. Ja kun VW osti merkin, saatiin myynti nousuun. Seatin myynti on noussut maassamme tänä vuonna noin 50 prosentilla. VW voi tehdä saman Alfalle, saattaa myynnin nousuun. Siis mikäli homma tehdään taidolla: muotoilu ja ajettavuus alfamaisen upeat, sisustus myös, ainoastaan ergonomiaa ohjaamossa parannellen. Moottorit saa tulla vagilta ja samoin dsg. Siinä se.- silvio
Tämänpäivän heikoin moottori on VW:n TSI ja heikoin vaihteisto on VW:n DSG.
- Maragrande1
Ja maailman Paras moottori : Fiat Multiair .
- Forza Italia
..ei kuulosta hyvältä ei. Parhaat moottorit niin bensaan niinku dieseliinkin on jo kauan tullut italiasta mm.commonrail-tekniikka ym. joita muut ovat kopioineet ja nyt myös omineet. Alfasta se tunne mitä ajamisesta on saanut on sitten loppu kun menee vaginalle. Siitäkin tulee tuulipukukansan auto. Toivottavasti ajamisen todellista tunnetta ja iloa saa vielä nauttia muista italialaisista merkeistä. Kaikkien merkkien muotoiluthan jo tulee italiasta joten siitä on turha kiistellä mut se mitä on pellin alla,ratkasee italialaisten eduksi ja tämä tarina on tosi.
- Giuliakin siirtyy!
Forza Italia kirjoitti:
..ei kuulosta hyvältä ei. Parhaat moottorit niin bensaan niinku dieseliinkin on jo kauan tullut italiasta mm.commonrail-tekniikka ym. joita muut ovat kopioineet ja nyt myös omineet. Alfasta se tunne mitä ajamisesta on saanut on sitten loppu kun menee vaginalle. Siitäkin tulee tuulipukukansan auto. Toivottavasti ajamisen todellista tunnetta ja iloa saa vielä nauttia muista italialaisista merkeistä. Kaikkien merkkien muotoiluthan jo tulee italiasta joten siitä on turha kiistellä mut se mitä on pellin alla,ratkasee italialaisten eduksi ja tämä tarina on tosi.
Uusi 159-mallin korvaaja eli Giulia piti esitellä alunperin vuonna 2012. Sitten Marchionne hylkäsi valmiin luonnoksen ja vaati tehtäväksi uuden ja siksi julkaisuajankohdaksi määritettiin vuosi 2013. Entäs nyt? No, ajankohtaa on nyt taas siirretty vuoteen 2014 !!!!!! Ei hyvää päivää. Miten voi Fiatin tapainen tehdas iletä tehdä moista? Johan nyt koiratkin nauraa tuolle hommalle. Tärkeä myyntimalli puuttuu mallistosta, ei pikkumito tai Giulietta tuo rahaa tarpeeksi kassaan.
Siitä syystä kaikki viittaa nyt siihen, että Marchionne on luopumassa Alfan osalta leikistä ja funtsii taatusti par aikaa summaa mitä se pyytäisi merkistä Volkswagenilta.
Nyt on selviö, että ne jotka ovat viime aikoina ostaneet uuden Alfan, tulevat menettämään rahansa kun arvo romahtaa. - gs birotor
Forza Italia kirjoitti:
..ei kuulosta hyvältä ei. Parhaat moottorit niin bensaan niinku dieseliinkin on jo kauan tullut italiasta mm.commonrail-tekniikka ym. joita muut ovat kopioineet ja nyt myös omineet. Alfasta se tunne mitä ajamisesta on saanut on sitten loppu kun menee vaginalle. Siitäkin tulee tuulipukukansan auto. Toivottavasti ajamisen todellista tunnetta ja iloa saa vielä nauttia muista italialaisista merkeistä. Kaikkien merkkien muotoiluthan jo tulee italiasta joten siitä on turha kiistellä mut se mitä on pellin alla,ratkasee italialaisten eduksi ja tämä tarina on tosi.
Olet vain osittain oikeassa tuon commonrail tekniikan kanssa.
Kannattaisi sinunkin tutkia mitä ja milloin FIAT teki tuolle commonrail systeeminsä kanssa, vihjeeksi voin antaa sen ettei se ole omistanut enään aikoihin patentteja sihhen....
Eikös moni noista bansa koneista vielä hetsi sitten ollut perustuneet opelin moottoreihin?( 1,8 1,9 2,2 ja 3,2)
- Ei myydä!
Ei Fiiun tartte myydä teutoneille, koska sillä on oikeasti rahaa. Ainua autokonserni jolla on rajusti käteistä rahaa kassassaan. Nyt Fiat on vahva kun liittoutui jenkkijätti-Chryslerin kanssa.
Tulossa mm. Giulietta farmari v.2013, Giulia (159:n seuraaja) loppuvuodesta 2014, Giulietta Crossover 2014 ja Miton 5-ovinen malli 2014. Joten nou hätä!- huhuh.
Oho! Italian insinööri Luigi Kravatto osaa tehdä MiTooon takaovet jo parin vuoden sisällä?!!? Ja Giulietta tulee -ehkä- jo 2014 eli 3 vuotta myydään isommassa kokoluokassa 159:n jälkeen Ei Oota! Ja Giuliettan farkkumallikin osataan valmistaa jopa parissa vuodessa etiäpäin, ohoh.
Kyllä alkaa italialaisinsinöörien sielunelämä paljastua...
- Maragrande1
Mutta kauanko kestää saada näitä Suomeen. Sen Miton ostan.
- Ainoa keino...
Fiatin pomo Marchionne on kaukaa viisas mies. Fiat on nyt kusessa, sen tajuaa oikeasti jo Marchionnekin. Fiiu osti suuruudenhulluuksissaan ja toisaalta synergiaetujen toiveissa Chryslerin, mutta nyt nähdään ettei fuusio ole kannattava ja tuhoaa italialaisautojen geenit -siis perustan millä niitä on tähän saakka edes myyty.
Olen satavarma, että esim. uudet jenkkipohjaiset Lanciat sekä Fiatit ovat katastrofeja myynnillisesti. Se, että jenkki-Craisuun tai -Dodgeen ympätään fiiatmainen sisustus, tuottaa semmoisen ristiriidan että suuri osa ostokandeista jättää ajokit kauppaan. Ja jenkkivehkeisiin laitetaan italialaiset dieselit, aargh (mm. uudessa Jeep Grand Cherokeessa ja Compassissa).
Sitten taasen Giulia, se 159:n korvaaja, pitäisi perustua jenkkimallin pohjalevylle ja jopa takavedolle. Pyhäinhäväistys, kuten on ollut jo 159:ssä kun se perustuu 99%;sti Opel Vectraan.
Marchionne kuvitteli hitlermäisesti valloittavansa Jenkkilän fiiateilla ja alfoilla, se ei tule onnistumaan.
Me tulemme näkemään vuoden parin sisällä Alfan myynnin ja potentiaalisin ostaja on nimen omaan Volkkarikonserni. - höpöä
159 ei perustu mihinkään ..tun opeliin, ota selvää asioista, jenkkimallin pohjalvey on giuliettan pohjalevy venytettynä ei mikään "jenkkipohjalevy" aivan puutaheinää noin sun aivoitukset
- ja löpöä
ota ite selvää!
159:n bensakoneet olivat Opel Vectrassa ja Astrassa käytettyjä eli 2,2 JTS. Suurin osa koneen komponenteista Opelilta.
- pöhlökustaa2
jos moottorin lohko on GM,, ei se tarkoita että auto pohjautuu Opeliin!!! meinaatko jos auton ratti on vaikka kuplasta että auto pohjautuu kuplaan, auton pohjautuminen tarkoittaa hiukan enemmän, yleensä se tarkoittaa pohjalveyä sekä tekniikkaa eri kopalla, jota 159 ei ole lähelläkään
- Holdenin kone...
Koneen perusosat ovat GM:n Holden-merkistä, eli australialainen ooppeli....Toki alffa on laittanut siihen omaa tavaraansa ja hienosäätänyt, mutta totuus paljastuu mm. aiempaa huonompana kierrosherkkyytenä ja janoisuutena. Lisäksi 159 on ylipainoinen läski; se vie ajamisen ilon totaalisesti ja muutenkin korimitat aivan liian suuret ajonautiskeluun.
Uudet mitot ja juliettat taas ovat kärsästään kammottavan rumia, tulee väyrysmersut ja jopa 70-luvun alun pystylyhty-mersu mieleen.
- gsggsg
makunsa kullakin, Giulietta on hieno, Mito vähemmän muttei sekään ruma ole
- ARG
Aika kuluu ja kauppoja (Audin kanssa) ei ole vieläkään tehty. Ei ole Alfa-leirissä tosin tehty paljon muutakaan, korkeintaan siirrelty uusien mallien julkistusaikatauluja. Myyntimäärät Alfalla alkavat olla sillä tasolla, että jotain luulisi olevan pian pakko tehdä?
- odottelu jatkuu
Tuorein 4-vuotissuunnitelma on: ei tehdä yhtään mitään, vaan elellään Chryslerin tuotoilla.
- ARG
4C on tulossa kesällä ja auto on hieno, mutta ne "pari...kolme" myytyä autoa tänä vuonna ei paljon myyntitilastoja heiluttele.
- Vitsi nimeltä Alfa
Vitsihän tämä koko Alfa on. Eiköhän maine ole jo luotu kaikissa autolehtien kestotesteissä hajonneina moottoreina? Tekniikan Maailma, Autobild...
Kuka täysjärkinen ostaa tuollaisen sähkövikaisen katiskan mikä ruostuu puhki jo ensimmäisessä vesisateessa? Tai korjataan: Hammastanko ei ruostu koska se vuotaa öljyä koko ajan.
Koko Eurooppa jo tietää millainen vessa tuo Alfa on, eipä ihme ettei niitä osteta. Muualla maailmassa vaaditaan laatua, siksi Alfa tuli jo aikoja sitten maitojunalla Amerikasta mammanpoikien hoiviin kotiin Italiaan. - ARG
Eiköhän ne omat ongelmat ole kaikilla merkeillä. Voisihan tuosta suomen myyntiykkösestäkin (VW) luetella nyt vaikka venyvät jakoketjut, vikaantuvat vaihdelaatikot, moottorin öljynkulutuksen ym. Sitäpaitsi, tuskin nykyalfoissa sen enempää sähkö- tai ruostevikoja on kuin muissakaan merkeissä. Taitavat tietosi perustua niihin kuuluisiin Esson baarin juttuihin?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1631443Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on561247Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä241229Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2141130- 1261068
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk317999Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223994- 42939
- 72905
- 73899