Asumme rivitalossa, jossa on käynti olohuoneesta pihalle. Olkkarissa on parketti joka on saanut kosteysvaurioita talvisaikaan, kun lumisilla kengillä on tultu sisään.
Olen yksinhuoltaja äiti ja nyt kysynkin, voinko tehdä itse asialle jotain.
En ole peukalo keskellä kämmentä, mutta hyvät neuvot kelpaisivat.
Ei ole varaa palkata korjaajaa.
Kiitos jo etukäteen.
Parketin kosteusvauriot
10
502
Vastaukset
- DJX63
Hankalaahan tuota on enää näkymättömäksi saada,kun parketti lienee jo vuosia vanha ja juuri sitä samaa sävyä ja mallia on vaikeaa löytää.
Ehkä ensiapuna on laittaa vain jokin matto päälle ja korjata se vasta sitten, kun uusii koko lattian. - Lamellit irti vai?
Jos pintalamellit ei ole kovin pahasti vääntyneet niin laita lamellin alle puuliimaa (kiilto 66 tai vastaava) ja paino päälle muutamaksi tunniksi.
- 25 katellujatehny
Höpöhöpö,matto vaan pahentaa asiaa. Ja hiomalla nuo jäljet saa 95% pois.
Toiseksi ei tuo liima pidä noita viiluja paikallaan ikuisesti.Poksahtaa jo kosteuden vaikutuksesta-
Paikalle parkettimies joka hioo ja lakkaa ja saat 60& kotitalousvähennystä.- Mikähän parkettimies
sellainen on joka hioo ja lakkaa lautaparketin jossa on pintalamelleja irti? Kyllä ne irralliset lamellit on ensin liimattava kiinni tai vaihdettava jonka lälkeen hionta,kittaus ja lakkaus.
- .......tollot...
Mikähän parkettimies kirjoitti:
sellainen on joka hioo ja lakkaa lautaparketin jossa on pintalamelleja irti? Kyllä ne irralliset lamellit on ensin liimattava kiinni tai vaihdettava jonka lälkeen hionta,kittaus ja lakkaus.
Ja missäköhän kohtaa on tullut esille että kyseesä olisi lautaparketti.....
Kyllä mosaiikista voi aika reilusti taas hioa ja liimata uusiks jos irti. - kolmas tollo
.......tollot... kirjoitti:
Ja missäköhän kohtaa on tullut esille että kyseesä olisi lautaparketti.....
Kyllä mosaiikista voi aika reilusti taas hioa ja liimata uusiks jos irti.No missähän kohtaa on tullut esille että tuo olisi mosaiikkiparketti?
- 4+9
"Höpöhöpö,matto vaan pahentaa asiaa. Ja hiomalla nuo jäljet saa 95% pois.
Toiseksi ei tuo liima pidä noita viiluja paikallaan ikuisesti.Poksahtaa jo kosteuden vaikutuksesta-
Paikalle parkettimies joka hioo ja lakkaa ja saat 60& kotitalousvähennystä. "
Miten muuten matto pahentaa asiaa?
Niinhän ne on nytkin "poksahtanu" kosteuden vaikutuksesta.
Jos on hionta lakkaus hinta esim. 20€/neliö niin paljonko kotitalousvähennystä neliötä kohti? Eikös se tule pelkästään työnosuudesta? - www.vero.fi
4+9 kirjoitti:
"Höpöhöpö,matto vaan pahentaa asiaa. Ja hiomalla nuo jäljet saa 95% pois.
Toiseksi ei tuo liima pidä noita viiluja paikallaan ikuisesti.Poksahtaa jo kosteuden vaikutuksesta-
Paikalle parkettimies joka hioo ja lakkaa ja saat 60& kotitalousvähennystä. "
Miten muuten matto pahentaa asiaa?
Niinhän ne on nytkin "poksahtanu" kosteuden vaikutuksesta.
Jos on hionta lakkaus hinta esim. 20€/neliö niin paljonko kotitalousvähennystä neliötä kohti? Eikös se tule pelkästään työnosuudesta?Mitenkö matto pahentaa-> Sitoo kosteuden kun puu ei pääse hengittämään,kosteus ei pääse lattiasta pois.
Jos hionta ja lakkaus on 20 € m2 kotitalousvähennys n . 80% laskun loppusummasta. Lasku 1000 (sis alv) josta työtä 800 niin kotitalousvähennys 800-100(omavastuu)=700 ja tuosta 60% (v. 2011) =420€ niin maksta loppupeleissä n 580€....... - döredro
kolmas tollo kirjoitti:
No missähän kohtaa on tullut esille että tuo olisi mosaiikkiparketti?
Ehkä se on lauta, mosaiikki, sauva, parketti.......yhdistelmä :D
- Parketti meilläkin
Joo, hiopa siinä nyt sitä parkettia,josta on jo pinta päreinä ja irti.
Ei siinä silloin auta kuin laittaa vain uutta niihin kohdin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1541519
- 104921
- 75743
- 51625
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa16595ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40527Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45478Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m157476- 26419
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;185412