Parketin kosteusvauriot

omatoiminen?

Asumme rivitalossa, jossa on käynti olohuoneesta pihalle. Olkkarissa on parketti joka on saanut kosteysvaurioita talvisaikaan, kun lumisilla kengillä on tultu sisään.
Olen yksinhuoltaja äiti ja nyt kysynkin, voinko tehdä itse asialle jotain.
En ole peukalo keskellä kämmentä, mutta hyvät neuvot kelpaisivat.
Ei ole varaa palkata korjaajaa.
Kiitos jo etukäteen.

10

502

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • DJX63

      Hankalaahan tuota on enää näkymättömäksi saada,kun parketti lienee jo vuosia vanha ja juuri sitä samaa sävyä ja mallia on vaikeaa löytää.
      Ehkä ensiapuna on laittaa vain jokin matto päälle ja korjata se vasta sitten, kun uusii koko lattian.

    • Lamellit irti vai?

      Jos pintalamellit ei ole kovin pahasti vääntyneet niin laita lamellin alle puuliimaa (kiilto 66 tai vastaava) ja paino päälle muutamaksi tunniksi.

    • 25 katellujatehny

      Höpöhöpö,matto vaan pahentaa asiaa. Ja hiomalla nuo jäljet saa 95% pois.
      Toiseksi ei tuo liima pidä noita viiluja paikallaan ikuisesti.Poksahtaa jo kosteuden vaikutuksesta-

      Paikalle parkettimies joka hioo ja lakkaa ja saat 60& kotitalousvähennystä.

      • Mikähän parkettimies

        sellainen on joka hioo ja lakkaa lautaparketin jossa on pintalamelleja irti? Kyllä ne irralliset lamellit on ensin liimattava kiinni tai vaihdettava jonka lälkeen hionta,kittaus ja lakkaus.


      • .......tollot...
        Mikähän parkettimies kirjoitti:

        sellainen on joka hioo ja lakkaa lautaparketin jossa on pintalamelleja irti? Kyllä ne irralliset lamellit on ensin liimattava kiinni tai vaihdettava jonka lälkeen hionta,kittaus ja lakkaus.

        Ja missäköhän kohtaa on tullut esille että kyseesä olisi lautaparketti.....
        Kyllä mosaiikista voi aika reilusti taas hioa ja liimata uusiks jos irti.


      • kolmas tollo
        .......tollot... kirjoitti:

        Ja missäköhän kohtaa on tullut esille että kyseesä olisi lautaparketti.....
        Kyllä mosaiikista voi aika reilusti taas hioa ja liimata uusiks jos irti.

        No missähän kohtaa on tullut esille että tuo olisi mosaiikkiparketti?


      • 4+9

        "Höpöhöpö,matto vaan pahentaa asiaa. Ja hiomalla nuo jäljet saa 95% pois.
        Toiseksi ei tuo liima pidä noita viiluja paikallaan ikuisesti.Poksahtaa jo kosteuden vaikutuksesta-
        Paikalle parkettimies joka hioo ja lakkaa ja saat 60& kotitalousvähennystä. "

        Miten muuten matto pahentaa asiaa?
        Niinhän ne on nytkin "poksahtanu" kosteuden vaikutuksesta.
        Jos on hionta lakkaus hinta esim. 20€/neliö niin paljonko kotitalousvähennystä neliötä kohti? Eikös se tule pelkästään työnosuudesta?


      • www.vero.fi
        4+9 kirjoitti:

        "Höpöhöpö,matto vaan pahentaa asiaa. Ja hiomalla nuo jäljet saa 95% pois.
        Toiseksi ei tuo liima pidä noita viiluja paikallaan ikuisesti.Poksahtaa jo kosteuden vaikutuksesta-
        Paikalle parkettimies joka hioo ja lakkaa ja saat 60& kotitalousvähennystä. "

        Miten muuten matto pahentaa asiaa?
        Niinhän ne on nytkin "poksahtanu" kosteuden vaikutuksesta.
        Jos on hionta lakkaus hinta esim. 20€/neliö niin paljonko kotitalousvähennystä neliötä kohti? Eikös se tule pelkästään työnosuudesta?

        Mitenkö matto pahentaa-> Sitoo kosteuden kun puu ei pääse hengittämään,kosteus ei pääse lattiasta pois.
        Jos hionta ja lakkaus on 20 € m2 kotitalousvähennys n . 80% laskun loppusummasta. Lasku 1000 (sis alv) josta työtä 800 niin kotitalousvähennys 800-100(omavastuu)=700 ja tuosta 60% (v. 2011) =420€ niin maksta loppupeleissä n 580€.......


      • döredro
        kolmas tollo kirjoitti:

        No missähän kohtaa on tullut esille että tuo olisi mosaiikkiparketti?

        Ehkä se on lauta, mosaiikki, sauva, parketti.......yhdistelmä :D


    • Parketti meilläkin

      Joo, hiopa siinä nyt sitä parkettia,josta on jo pinta päreinä ja irti.
      Ei siinä silloin auta kuin laittaa vain uutta niihin kohdin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      154
      1519
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      595
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      527
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      478
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      412
    Aihe