Varottavaa punaisessa meressä? Hurghada

Olen menossa eka kertaa joulukuun puolivälissä Egyptiin, Hurghadaan Aquamarine hotelliin ja haluaisin tietää onko meressä kahlaamisen ja uinnin suhteen jotain oleellista, myrkkykaloja tms ? Koralleja siellä ainakin on ja tarkoitus ottaa kahlauskengät mukaan, mutta miten muuten?

8

852

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Matkaaja.

No elävien korallien kohdalla ei saa kahlata. Se on estetty.

Uimisen suhteen on kolme kalaa. Lionfish on eräs kaunis simppu, jonka piikit ovat hyvin myrkyllisiä. Toinen pahis on musta kivikala, myös myrkyllinen. Ja kolmas on mureena. Onneksi mikään näistä ei ole aggressiivinen. Simppu ja kivikala viihtyvät korallirinteessä eli siellä missä uijatkin. Tavallisesti hyvässä yhteiselossa. Viikon aikana ei tapahtunut ainuttakaan välikohtausta. Mutta jos sattuu, on heti huudettava apua ja rantavahdit toimittavat välittömästi lääkärin hoitoon.

Siis käytännössä ei ole mitään pelättävää.

• Marianneta

kengät on hyvä olla olemassa ja älä koske koralleihin, voi halutessasi laittaa vaikka teepaidan päällesi. me ollaan lähdössä helmikuussa sharmiin ja kuvia tulenee paljon...kannattaa harkita vesitiivistä kameraa vink vink.

• Näin on

Lasipohjaveneellä voi ihailla koralleja ja säilyä ihan kuivana.

• Kiitos asiallisista vastauksistanne ! Kyllä kerran ajateltiin käydä kokemuksen vuoksikin meressä uima-altaiden lisäksi ja harkinnassa päiväretki snorklaamaan korallien ja delfiinien keskelle. :)
      Täytyy katsella mitä nuo vesitiiviit kertakäyttökamerat maksaa, niillä saanee kirkkaassa vedessä ja kirkkaalla säällä ihan mukavia kuvia?

• kuka tietää?

vieläkö iho tulee punaiseksi,kun käy uimassa punaisessa meressä??Kolme vuotta sitten kävi aamu-uinnilla punasessa meressä,ja kiva kiva tulin ihan punaiseksi.eikä väri vieläkään ole pois lähtenyt.

• Marianneta

saa kivoja kuvia, vaatii pikkusen harjoitusta, mutta se kyllä palkitsee. meillä on aina matkoilla mukana miniläppäri jonne saa illalla laittaa päivän kuvat ja laittaa epäonnistuneet heti pois..ja samalla voi siirtää kaverin tikulle päivän kuvia myös, meillä mukana uusi ja vanhempi vesitiivis kamera niin voi toista lainata kaverille kun monellakaan tuota ei ole. vilkasin juuri hobby hallin sivustoilta että siellä myytävä fujifilm maksaa 149e hintaesimerkiksi, itselläni on canon

• Turisti.

Meistä lasipohjavene oli kiva juttu. Kaikki toimi ihan tavallisella kameralla eikä tarvinnut varoa.

• Marianneta

onhan se ihan kiva juttu se lasipohjavenekkin, mutta on aivan toista uida itse meressä ja ihailla. jos hankkii vesitiiviin kameran se ei toki tarkoita ettet voi sitä muualla käyttää..se on erittäin kätevä rannalla kun ei tarvitse varoa niin sitä kameraa siellä. mutta pääasia lienee että nauttii matkasta.:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      150
      7076
    2. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      150
      5946
    3. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      131
      5147
    4. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      48
      4697
    5. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      55
      4038
    6. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      67
      3218
    7. Itkin oikeasti aamulla taas

Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.
      Ikävä
      55
      3140
    8. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      25
      2892
    9. Where are you

Now 🫂☕️🩷
      Ikävä
      47
      2447
    10. Naiselle hyvää viikkoa

olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢
      Ikävä
      16
      2323
    Aihe