Nu har vi ljus här i vårt hus.

gnällkärigen

Tände ett ljus i min ljuslykta på balkongen.Bevare mig så mycket elektriska ljusfunderigar folk har i fönstren och balkongerna.Visst är det snyggt med ljus,men,men ibland får jag en känsla av att bo i Las Wegas.Här är tre våningshus runt gårdsplanen.

5

67

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tant röd

      Jag köpte min första julblomma idag,en enkel julstjärna men med en snygg ytterkruka ser den riktigt hyfsad ut.Någon hyacint vill jag ocså ha så här före julen,men de hade bara rosafärgade i min butik och jag tycker om vita eller blåa.Jag älskar doften,många kan ju inte tåla den.

      • juldoft

        Jag tycker om att det finns klementiner i affärerna nu och billiga.Satsumas är så sura.Ingrid Marie äpplen är ett måste,de smakar barndomsäppel,trots att utseendet inte är så "hävt".


      • beundrar
        juldoft kirjoitti:

        Jag tycker om att det finns klementiner i affärerna nu och billiga.Satsumas är så sura.Ingrid Marie äpplen är ett måste,de smakar barndomsäppel,trots att utseendet inte är så "hävt".

        Så vackra julkort ,konst utan händer har i år.Priset bara 9.75,billigt för 6 kort med kuvert.Förstås måste man betala dem,då först kan man med gott samvete skicka iväg dem.


      • mormor marianne
        beundrar kirjoitti:

        Så vackra julkort ,konst utan händer har i år.Priset bara 9.75,billigt för 6 kort med kuvert.Förstås måste man betala dem,då först kan man med gott samvete skicka iväg dem.

        Det är väldigt roligt att göra kort själv,med barn och barnbarn kan man ordna en pysselkväll och göra personliga julkort.I hobbybutikerna finns det fina kortbottnar,stämplar.m.m. ,sen är det bara att låta fantasin flöda.


      • pysseltanten
        mormor marianne kirjoitti:

        Det är väldigt roligt att göra kort själv,med barn och barnbarn kan man ordna en pysselkväll och göra personliga julkort.I hobbybutikerna finns det fina kortbottnar,stämplar.m.m. ,sen är det bara att låta fantasin flöda.

        Jag har gjort roliga jultomtar av järntråd,yllegarn och träpärlor.Träpärlorna blir huvud,kroppen av järntråden och sen är det bara att linda ylletråden runt "skelettet".Jag har för mig att vi någon gång i barndomen gjorde liknande tomtar.Tomtemössan av röd filt och fäst med limpistolen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      116
      9045
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2653
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      130
      2410
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2009
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1756
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1517
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1448
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1306
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      5
      1267
    Aihe