Nu har vi ljus här i vårt hus.

gnällkärigen

Tände ett ljus i min ljuslykta på balkongen.Bevare mig så mycket elektriska ljusfunderigar folk har i fönstren och balkongerna.Visst är det snyggt med ljus,men,men ibland får jag en känsla av att bo i Las Wegas.Här är tre våningshus runt gårdsplanen.

5

114

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tant röd

Jag köpte min första julblomma idag,en enkel julstjärna men med en snygg ytterkruka ser den riktigt hyfsad ut.Någon hyacint vill jag ocså ha så här före julen,men de hade bara rosafärgade i min butik och jag tycker om vita eller blåa.Jag älskar doften,många kan ju inte tåla den.

• juldoft

Jag tycker om att det finns klementiner i affärerna nu och billiga.Satsumas är så sura.Ingrid Marie äpplen är ett måste,de smakar barndomsäppel,trots att utseendet inte är så "hävt".

• beundrar
        juldoft kirjoitti:

Jag tycker om att det finns klementiner i affärerna nu och billiga.Satsumas är så sura.Ingrid Marie äpplen är ett måste,de smakar barndomsäppel,trots att utseendet inte är så "hävt".

Så vackra julkort ,konst utan händer har i år.Priset bara 9.75,billigt för 6 kort med kuvert.Förstås måste man betala dem,då först kan man med gott samvete skicka iväg dem.

• mormor marianne
        beundrar kirjoitti:

Så vackra julkort ,konst utan händer har i år.Priset bara 9.75,billigt för 6 kort med kuvert.Förstås måste man betala dem,då först kan man med gott samvete skicka iväg dem.

Det är väldigt roligt att göra kort själv,med barn och barnbarn kan man ordna en pysselkväll och göra personliga julkort.I hobbybutikerna finns det fina kortbottnar,stämplar.m.m. ,sen är det bara att låta fantasin flöda.

• pysseltanten
        mormor marianne kirjoitti:

Det är väldigt roligt att göra kort själv,med barn och barnbarn kan man ordna en pysselkväll och göra personliga julkort.I hobbybutikerna finns det fina kortbottnar,stämplar.m.m. ,sen är det bara att låta fantasin flöda.

Jag har gjort roliga jultomtar av järntråd,yllegarn och träpärlor.Träpärlorna blir huvud,kroppen av järntråden och sen är det bara att linda ylletråden runt "skelettet".Jag har för mig att vi någon gång i barndomen gjorde liknande tomtar.Tomtemössan av röd filt och fäst med limpistolen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      42
      2812
    2. Mansikkatiloilla hyväksikäytetään ukrainalaisia

Työolot ovat surkeita ja palkka kelvoton. https://yle.fi/a/74-20172942
      Maailman menoa
      354
      2586
    3. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      56
      2315
    4. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      35
      2194
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      25
      1733
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      25
      1639
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1526
    8. Sokea "ystävälle"

Oletko oikeasti noin sokea?
      Ikävä
      100
      1449
    9. En ymmärrä käytöstäsi

Se on ollut eräänlaista hyväksikäyttöä. Että seura kyllä kelpaa palstan välityksellä silloin kun ei ole parempaakaan tek
      Ikävä
      139
      1395
    10. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      66
      1289
    Aihe