Teatteriharrastusta Joensuussa?

dddddddada

Eli tiedättekö missä eri paikoissa Joensuussa voi harrastaa teatteria/näyttelemistä? Pitkään olen haaveillut näyttelemisestä, vaikka vaan harrastuksena (:

5

1848

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näyttelijänalku

Itsekkin olen tässä mietiskellyt että se olisi hyvä harrastus. Kävin Joensuun Kaupungin teatterin sivuilla, mutten saanut oikein selkoa asiaan järjestävätkö he esim. kerhoja aloittelijoille alasta kiinnostuneille.

• aloittajaa :D

sama, kävin siellä, lukee kaikkea esityksistä mutta ei varsinaisesti mitään, miten aloittelija pääsisi harjoitelemaan :( Nuorisoteatteritkaan eivät oikein käy, kun olen 17 eli kohta yli-ikäinen sinne :D Aikuisten teatteriharrastusta ei löydy mistään.
      Kävin kansalaisopiston sivuilla, siellä on improa, josta en ole niin kiinnostunut ja joka kuitenkin toisaalta maksaa 100e, eli on aika kallis (kun on jo 2 aika kallista harrastusta, tuon näyttelemisen pitäisi olla aika halpa: D) Sitten siellä on jotain teattereja jotka ovat täynnä tai eivät ala keväällä... Kai täällä Joensuussa on ainakin joitakin jotka harrastavat näyttelemistä aloittelijatasolla, mutta missä?

• Mie

Nyt talvella on varmasti vaikea päästä harrastamaan teatteria. Monet ryhmät aloittavat syksyllä ja kesäteatterit keväällä. Teatteria voi harrastaa Joensuussa ainakin Kansalaisopistossa, Teatteri Satamassa (13-17 -vuotiaille) ja Joensuun ylioppilasteatterissa. Ainakin noista kahdesta viimeisestä voi kysellä, pääseekö niihin vielä nyt mukaan.

Kesäteattereita on Joensuussa ollut Hasaniemessä (sinne oli toissa vuonna koe-esiintyminen), Sinkkolassa (Teatteri Traktori) ja Utrassa.

Joensuun kaupunginteatteri ei järjestä tietääkseni kursseja, mutta kouluttaa harrastajaryhmiä. Joihinkin näytelmiin haetaan joskus avustajia, joko avoimien koe-esiintymisten (kuten parhaillaan pyörivä the Sound of Music), yhteistyötahojen (esim. koulut) tai tuttujen kautta.

Lisäksi Itä-Suomen elokuvakomission (EFFC) kautta voi päästä avustajaksi elokuviin, siis esim. ryhmäkohtauksiin tai pieniin rooleihin.

• rakkaudestaTeatteriin

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta

Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei
      Kansallinen Kokoomus
      460
      2076
    2. Ei käy sääliksi sitä miestä

Sitä saa mitä tilaa.
      Ikävä
      163
      1367
    3. Mitähän ajattelet

Nykyään minusta tai meistä tai tapahtuneista?
      Ikävä
      76
      1232
    4. Olet kuin minä

Jännä huomata tämä kerta toisensa jälkeen eikö ❤️
      Ikävä
      94
      1203
    5. Mitä kaivattusi

pelkää? 👻
      Ikävä
      114
      1157
    6. Miksi naiset tuoksuvat vaihdevuosien tietyssä vaiheessa todella etäännyttäviltä

Mietin tätä, onko luojalla ollut jokin tarkoitus näin voimakkaan lemun aikaan tekemiselle. Monet ajattelevat miten joku
      Sinkut
      188
      1154
    7. Hankkikaa elämä

Tiedetään että hän on mielenkiintoinen mutta rajansa kaikella.
      Ikävä
      100
      793
    8. Voisitko mies auttaa..

Ottaisit yhteyttä vielä kerran, jos haluat? 🤔 Jätäthän ilkeät kommentit pois.
      Ikävä
      58
      766
    9. Sinun silmiisi kun

Katson niin ymmärrän sen. 👁️👁️👀
      Ikävä
      47
      753
    10. En ehkä onnistu siinä

Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.
      Ikävä
      58
      695
    Aihe