Pysähdyin ajoissa

forevar

Vasta 28-vuotiaana pysähdyin miettimään miksi teen näin kuin teen. Miksi haluan vahingoittaa itseäni ja polttaa loppuun ennen kuin olen vasta 30 v.
Perheeni ei hyväksy ratkaisuani, he rutkuttavat siitä että joudun jatkuviin velkoihin. Mutta, tänä syksynä tajusin, että kuukauden irtiotto arjesta voi tuoda sen kiireettömyyden ja rentouden tähän arkeen taas.

Mitä siis tein? Teen edelleen töitä, mutta vain sen verran että saan vuokran maksettua, lyhennettyä velkaa ja myös elettyä tätä elämää. Harrastuksissa olen mukana aktiivisesti edelleen, ystäväni keskustelun jälkeen jätin nyt hieman asioita pois. Nautin elämästä nyt ainakin vuoden loppuun asti himmaamalla tahtia ja lisään työkuvioita uudestaan tammikuussa. Perheessäni on hieman hankalaa, toinen vanhemmistani on sairastellut jo 3 vuotta, toinen siskoistani tekee liikaa töitä jne.. Vaarini kuoli helmikuussa, ja tämä myös vaikutti kokonaisuuteen. Omat harrastukseni veivät aikaa vuorokaudesta 16-24, aika monesti jouduin kavereilleni sanomaan, että en ehdi nähdä.
Totesin eilen että taidan nyt elää sitä elämää, mitä muut elää 18-21 vuotiaina.
Itseasiassa hyvän ystäväni erottua tyttöystävästään (miespuoleinen ystävä, ja tyttöystävä on minun kaveri) olen nähnyt tänä syksynä hänen avullaan sen, että joku välittää minusta, myös ystävänä. Elämää on myös opiskelujen ja harrastusten ulkopuolella ja olen pystynyt lisäämään aikaani kavereiden kanssa yhdessäoloon.

Mitä tässä yritän ajaa takaa, on se että ei kannata asettaa itselleen liikaa paineita elämän vastamäissä, vaan ottaa rennommin.

4

348

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Järkeviäkin löytyy

      Oikein teit, minä taas poltit itseni loppuun ylitöillä ja ilman lomia.

    • t:¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

      joo,sitä pitää elää itselleen,,,,....

    • hö?

      MIssä kohtaa ne perheesi rutkuttamat velat tulevat mukaan? Jos et ole veloissasi niin eihän sulla ole mitään hätää. Vai pelkääkö porukat että rupeat laiskottelemaan ja ajaudut haliitsemattomaan vippikierteeseen? Miksi?

      • forevar

        Vanhempani ovat kerran pelastaneet minut pikavippikierteestä ja pelkäävät nyt myös saman tapahtuvan.
        En vain oikeasti jaksa miellyttää heitä, jos saan itseni kuntoon sillä että en polta itseäni töissä loppuun.
        Katson tämän vuoden nyt näin ja tammikuusta lähtien lähden rakentamaan työkuvioita uudestaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2670
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      93
      1987
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1518
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      272
      1048
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      68
      946
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      891
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      870
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      864
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      775
    Aihe