LÄÄKE- JA KEMIKAALIALLERGIA!

N

Hei, onko kohtalotovereita?
Alan olemaan todella epätoivoinen nimittäin... Pari vuotta sitten mulle puhkes anafylaktinen reaktio penisiliinistä. Siitä pikkuhiljaa antibiooteista, ibuprofeenista, lihakseen pistettävästä kortisoonista, tietyistä vitamiineista ja luontaistuotteista.. No ei siinä mitään, tehtiin normi prick-testit ja niissä ei mitään. Aiottiin tehdä antibioottialtistus, mutta se peruuntui koska löysin yhden antibiootin mikä kävi ja olin järjettömän väsynyt tilanteeseen...
Mutta nyt, aloitin tanssiopiskelut eräällä opistolla syksyllä, muutin asuntolaan joka on rakennettu 70-luvulla, ja kuinka ollakaan siellä oli sisäilmaongelmia. Minkälaisia, ei ole vielä selvinnyt, mutta 7 tyttöä meistä on sairastellu erinäisiä sairauksia koko syksyn.
Minulle kuitenkin puhkesi joku kemikaaliallergia! Se alkoi kun käytin Veet-karvanpoistoainetta, kiinteyttävää vartalogeeliä, hiuksiin jätettävää hoitoainetta jne... Tämä oireilu vain kasvaa, en voi käyttää enää mitään hammastahnaa, shampoota (edes luomua), rasvoja tai hiustuotteita. Keuhkot lähtevät heti ahtautumaan ja nokkosihottumaa tulee. Käsikauppaallergialääkkeet auttaa, mutta väsyttävät minua aivan vietävästi. Joka viikko on mennyt näin, että yritän pestä hiukset -> anafylaktinen reaktio -> lääkkeitä -> nukun pari päivää sitä "känniä" pois. En jaksa enää! En jaksa!! Pääsen allergiatesteihin helmikuussa vasta...
Onko kenelläkään mitään vinkkejä millä pestä hiuksia, naamaa tai muuta vinkkiä, foorumia, tukea, jotain tai mulla hajoo pää
Oon ihan pihalla tästä kaikesta...

1

382

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hajusteintolerantti

Googlaa Suomen Hajuste- ja Kemikaaliyliherkät ry

Jätä ensimmäiseksi pois KAIKKI hajustetut tuotteet ja käytä vain tuotteita, jotka välttämättömiä. Et kerro, millaista samppoota käytät, sopiiko hajusteeton saippua, jne.
      Käsikauppa-allergialääkkeet tosiaan väsyttävät aluksi, mutta niihin tottuu -- kokemusta on.
      Ei kuitenkaan kannata käyttää aineita, mitkä aiheuttavat reaktioita ja sen jälkeen ottaa antihistamiinia.
      Pidä totaalinen tauko kosmetiikan käytössä!
      Älä käytä mitään hajustettuja ja voimakkaita siivousaineita!

Kaikki ei välttämättä näy allergiatesteissä, mutta jos oireita tulee, välttäminen on ainut hoitokeino.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      6
      4185
    2. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      97
      2327
    3. Jos tapaisimme uudelleen?

niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      61
      1009
    4. Mies pyysi rahaa

Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      186
      880
    5. Mites nyt suu pannaan

Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      38
      871
    6. Hän on niin

Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      864
    7. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      34
      831
    8. 36
      796
    9. Taas Lieksassa tyritty

Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      119
      785
    10. Nähdäänkö ensi viikolla

paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      35
      782
    Aihe