Joka 5 opettaja vaihtaa alaa?

daaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Totta vai ei totta? Harkitsen kovasti alan vaihtoa opetustyöhön. Olen lopen kyllästynyt nykyiseen alaani ja en jaksa pelkkää asiakaspalvelua eläkeikään saakka. Nyt opetusala kiinnostaa, mutta minua kauhistuttaa tarinat nykypäivän opettajien työstä.

Kertokaapas vaihteenvuoksi niitä opettajan työn hyviä puolia? Onko tosiaan niin että vaihtaisitte 5 tunnin työpäivänne 9 tuntiseen konttorityöhön mieluiten? Eivätkö alan hyvät puolet mukamas kompensoi huonoja puolia? Miksi ette suosittelisi luokanopettajaksi/kielten opettajaksi kouluttautumista? Haluaisin kovasti vastauksen tähän. Musta vaan välillä tuntuu että opettajat valittaa joskus ihan turhista asioista, kun miettii mitä siaraanhoitajat ja kassatyöntekijät kohtaa työssään.

2

215

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aammie

      5 tunnin työpäivä? Kenellä opettajalla sellainen? 5 tunnin koulupäivä 5 tunnin suunnittelupäivä = 10 tunnin työpäivä.

    • NainenHki38

      No, minäpä vastaan. Minä vaihdoin opettajaksi ja hetkeäkään en ole katunut. Työ on ihanaa ja tiesin, että se sopii mun persoonalle täydellisesti. Tottakai, nuoret on levottomia, työ on paljon muutakin kuin ne tunnit ja joskus tulee ikäviä tilanteita, mutta...
      - oppituntien ulkopuolisen työn teet itsellesi sopivana aikana ja nopea työntekijä pääsee helpommalla kuin hidas. Olen itse aina kärsinyt siitä, että olen erittäin nopea tekemisissäni, mutta toimistotyössä piti sitten istua siellä toimistolla joka tapauksessa sen takia, ettei vaikuta lusmulta. Lisäksi on perheystävällistä päästä töistä yhden-kahden maissa, vaikka joutuisikin jotain siinä illan aikana tekemään. Toista oli ennen, kun kotiin pääsi puoli viisi ja sen päälle sai joka tapauksessa tehdä töitä.
      - työssä on vaikeita tilanteita, mutta ne on helppoja verrattuna siihen, mitä kohtaa mm. yksityisellä vaativissa asiantuntijatöissä. Ainakin tietää, missä mennään ja mitä pitäisi tehdä. Sitä ei suurin osa opettajista tajua, millaista on työ, jossa ei tarkkaan edes tiedä, mitä siihen sisältyy ja sitten pitää silti tehdä jotain. Se on se todellinen haaste monissa töissä ja suurin osa opettajista ei tiedä sellaisesta maailmasta mitään.
      - Sopivan rento, huumorintajuinen ja "kovaääninen", sanavalmis persoona pääsee opettajana aika helpolla.
      - Nuorten kanssa saa mahtavia keskusteluja aikaiseksi.
      - Lomat on upeat.
      - Vanhemmatkaan ei ole läheskään niin pahoja kuin olen entisen työni asiakkaat ja osaan ottaa aika lungisti kaiken palautteen. yritän parhaani ja korjaan toimintaani, mutta olen aika kovaksi keitetty.

      Työskentelin ennen tätä reilut 10 vuotta yksityisellä asiantuntijana, esimiehenä, projektipäällikkönä jne. Palkkani laski jonkin verran tästä muutoksesta, mutta niin laski stressitasokin. Silti haluan korostaa, että vaikeutensa ne tässäkin työssä on.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1873
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1436
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      15
      1384
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1344
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1327
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1270
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1197
    Aihe