Joka 5 opettaja vaihtaa alaa?

daaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Totta vai ei totta? Harkitsen kovasti alan vaihtoa opetustyöhön. Olen lopen kyllästynyt nykyiseen alaani ja en jaksa pelkkää asiakaspalvelua eläkeikään saakka. Nyt opetusala kiinnostaa, mutta minua kauhistuttaa tarinat nykypäivän opettajien työstä.

Kertokaapas vaihteenvuoksi niitä opettajan työn hyviä puolia? Onko tosiaan niin että vaihtaisitte 5 tunnin työpäivänne 9 tuntiseen konttorityöhön mieluiten? Eivätkö alan hyvät puolet mukamas kompensoi huonoja puolia? Miksi ette suosittelisi luokanopettajaksi/kielten opettajaksi kouluttautumista? Haluaisin kovasti vastauksen tähän. Musta vaan välillä tuntuu että opettajat valittaa joskus ihan turhista asioista, kun miettii mitä siaraanhoitajat ja kassatyöntekijät kohtaa työssään.

2

290

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aammie

5 tunnin työpäivä? Kenellä opettajalla sellainen? 5 tunnin koulupäivä 5 tunnin suunnittelupäivä = 10 tunnin työpäivä.

• NainenHki38

No, minäpä vastaan. Minä vaihdoin opettajaksi ja hetkeäkään en ole katunut. Työ on ihanaa ja tiesin, että se sopii mun persoonalle täydellisesti. Tottakai, nuoret on levottomia, työ on paljon muutakin kuin ne tunnit ja joskus tulee ikäviä tilanteita, mutta...
      - oppituntien ulkopuolisen työn teet itsellesi sopivana aikana ja nopea työntekijä pääsee helpommalla kuin hidas. Olen itse aina kärsinyt siitä, että olen erittäin nopea tekemisissäni, mutta toimistotyössä piti sitten istua siellä toimistolla joka tapauksessa sen takia, ettei vaikuta lusmulta. Lisäksi on perheystävällistä päästä töistä yhden-kahden maissa, vaikka joutuisikin jotain siinä illan aikana tekemään. Toista oli ennen, kun kotiin pääsi puoli viisi ja sen päälle sai joka tapauksessa tehdä töitä.
      - työssä on vaikeita tilanteita, mutta ne on helppoja verrattuna siihen, mitä kohtaa mm. yksityisellä vaativissa asiantuntijatöissä. Ainakin tietää, missä mennään ja mitä pitäisi tehdä. Sitä ei suurin osa opettajista tajua, millaista on työ, jossa ei tarkkaan edes tiedä, mitä siihen sisältyy ja sitten pitää silti tehdä jotain. Se on se todellinen haaste monissa töissä ja suurin osa opettajista ei tiedä sellaisesta maailmasta mitään.
      - Sopivan rento, huumorintajuinen ja "kovaääninen", sanavalmis persoona pääsee opettajana aika helpolla.
      - Nuorten kanssa saa mahtavia keskusteluja aikaiseksi.
      - Lomat on upeat.
      - Vanhemmatkaan ei ole läheskään niin pahoja kuin olen entisen työni asiakkaat ja osaan ottaa aika lungisti kaiken palautteen. yritän parhaani ja korjaan toimintaani, mutta olen aika kovaksi keitetty.

Työskentelin ennen tätä reilut 10 vuotta yksityisellä asiantuntijana, esimiehenä, projektipäällikkönä jne. Palkkani laski jonkin verran tästä muutoksesta, mutta niin laski stressitasokin. Silti haluan korostaa, että vaikeutensa ne tässäkin työssä on.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      4280
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      82
      2161
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      555
      1701
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      99
      1425
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1147
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      1078
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      216
      957
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      903
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      874
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      868
    Aihe