Virhe arvio

1+1=3

Mun siskolla on 7 vuotias poika jolla on adhd mutta neuvolassa sanottiin että ei muka ole? Siis diagnoosia ei ole mutta mä oon satavarma että pojalla on adhd,se raivostuu ihan jatkuvasti,ei pysy paikallaan ollenkaan ja juoksee ihan päättömästi minne sattuu eikä tällä kaverilla oo mitään itsesuojelu vaistoo.

Mihin voi viedä 7 vuotiaan pojan testeihin ku neuvolassa eivät tajua paskan vertaa?
Eikö lapsen tutkimukset poikkee jotenki aikuisesta? Itse olen menossa TK lääkärille puhumaan omasta adhd:sta,voiko lapsen viedä tavalliselle TK lekurille ku ei viittis tonne neuvolaan enään viedä.

En haluis et noin ihanan pojan elämä menis pilalle tollasen mokan takia,itse olen jo omani sohlannu tarpeeks mutkalle,en halua et joku muu tekee saman virheen.

3

138

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • riekale

      onko poika koulussa? esikoulussa? itse sain poikani koulun kautta ja paikka mihin täytyy yhteys ottaa on perheneuvola.
      lapsi ja nuoriso puolella käymme.
      nyt kun olemme avun saaneet en ole katunut pätkääkään että vein pojan sinne. adhd diagnoosi tuli ja paha sellainen. ei pysty keskittymään.....ei osaa leikkiä jos on muita lapsia paikalla...kavereita sosiaalisen ja itsensä tuputtamisen takia saa muttei pysty pitämään niitä.......ei ole ilkeä mutta kun ei pysty keskittymään niin leikeistä ei oikein mitään tullut.
      nyt olemme 3pvää lääkityksellä olleet ja pikkasen on rauhottunut mutta onko lääkitys sopiva näkee vasta kk päästä.

    • 1+1=3

      Alotti esikoulun syksyllä ja koulu on menny tietääkseni tosi hyvin.
      Poika on just sitä "duracel" mallii eli ei voi olla paikalla yhtään ja sählää ja sohlaa mitä sattuu.

      On se kyllä ihme että neuvolan täti voi suoraa sanoo että pojalla ei ole adhd:ta.... Sehän on virkavirhe ja sillä virheellä voi olla vakavat seuraukset jos vanhemmat luulee kans että arviointi pitää paikkansa.

    • riekale

      adhd diagnoosia ei tehdä alle 7v kun ei voi erottaa onko riehuminen "ikään kuuluva" vai sitten oikeasti adhd mikä on mielestäni hyvä.
      jos yhtään lohduttaa niin oirehan on tuo riehuminen mutta siihen liittyy myös se keskittymis ongelma.....ei siis jaksa koulussakaan istua paikoillaan....ärsyyntyy kaikista ympärillä olevista asioista mitä ympärillä on....oma poikani ei jaksanut olla 10min kauempaa paikoillaan....koulutehvät ei koulussa sujunut....mateli maassa....heitteli kyniä....vääntelehti tuolillaan.....kavereita ei oikea oppisesti osannut lähestyä......ym.....kotona kun kahdestaan ollaan on tosi rauhallinen.....jaksaa keskittyä, tosin läksyjen tekoon tarvittiin jopa 4h...ei saanut olla mitään ylimääräistä touhua....tv päällä tai radio......
      jatkuvasti tuli koulusta negatiivista palautetta ja sitten pihalta vanhemmilta.....
      täällä palstalla tuomitaan k.o sairaus vanhempien viaksi tai kasvatus on poskellaan mutta kerronpa että olen tiukka äiti ja lapsia on 4 ja kaikilla sama kasvastus.....vanhemmat ei myöskään aiheuta lapselleen adhdta vaan se on perinnöllinen sairaus tai sitten jos lapsi on keskosena syntynyt on sairaus isolla prosentilla edessä....kuten pojallani joka on pieni keskonen........eikä muilla vanhemmilla lapsillani ole kellään adhdta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2880
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      115
      2145
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1554
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      70
      1013
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      884
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      795
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      736
    Aihe