Keuhkokuume?

figtdex

Nyt viiden päivän ajan 39 asteen kuume, kova yskä ja hengenahdistusta. Kuulostaako keuhkokuumeelta? Lääkäriin olen kyllä menossa vielä tänään ja siellähän se selviää (ehkä), sain ajan terveyskeskuksen päivystykseen, mutta tykkään spekuloida. Anyone?

12

7519

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rasitusta oli myös

      mulla tuli keuhko kuume lopuks kun kuume laski ja nousi noin 3vkn ajan.

    • tOd.On

      kuulostaa aika varmalta!
      Hyvä, kun olet menossa tai varmaan jo käynytkin!?
      Pääsitköhän kotiin?

    • figtdex

      Kävin lääkärissä, todettiin keuhkokuume. Vähän tosin ihmetyttää, kun lääkäri vaan kyseli oireet ja kuunteli vähän keuhkoja ja siinä se oli. Ei keuhkokuvaa, ei verikokeita, ei mitään. Noh, sain antibioottikuurin Amoxin 500 mg 2 tablettia 3 kertaa päivässä plus jotain limanirroituslääkettä (Flavamed) ja passitettiin kotiin. Täällä sitten istun ja toivon että kuuri alkaisi vaikuttaa, nyt olen syönyt noita melkein kolmen vuorokauden pätkän, eikä vaikutuksia kuulu. Eilen illalla kuume hyppäsi ennätyslukemaan 39,7 ja lisäksi tuli yskiessä rintaan joku pistos joka muistuttaa itsestään koko ajan, yskiessä täytyy pidellä kiinni kylkiluista ettei ihan pirhanasti sattuis. Voi hyvä lääke, vaikuta, vaikuta, vaikuta, vaikuta, jooko?

      • kt

        Minulta otettiin verikokeet ja röntgen kuvat, sain antibioottikuurin Amorion 750mg 1x3. Eka päivä menossa.Luulis jo sinun lääkityksen vaikuttavan, mutta sulla onkin ollu korkeempi kuume pitempään kuin minulla. Vai kaipaisko ne sinun keuhkot kuvauksen ja toisen laisen kuurin?


      • no panic

        Mullakin oli kuumetta 2vrk vaikka lääke aloitettiin kin..crp tulee jälkijunassa joten koeta kestää..ota buranaa ,,panadolia jos burana ei käy..Jos vointi ei 3 vrk ole parempi-menet lääkäriin..tai jos hengenahdistusta alkaa tulal ja kovia kipuiluja rintaa.Näin lekuri ohjeisti minua..


      • Sari-64

        Hei
        Sun tarina on kopio omastani. Mulla on sama kuuri menossa. Kolme päivää kesti lääkettä syödä ennen kuin kuume laski. Mutta sun on ehdottomasti käytävä verikokeissa ja keuhkokuvissa!!!

        Mulla on viiden päivä kuuria menossa. Crp on silti vielä tänään yli 50 (normaali n.5).
        Tämä on kova tauti, josta voi tulla vakavia jälkitauteja ja keuhkokuume itsessään on jo "kuolemaan johtava sairaus"

        Muista levätä ja hoida itseäsi huolella.


    • mulla kans

      Kun olet sairastanut noin selkeillä oireilla monta päivää niin jo kuuntelu riittää joskus..voi kestää pari vrrk kunnes kuume alkaa laskea..Tsemmppiä sulle!

    • tOd.On

      Heiii nyt!!

      Toivottavasti oot mennyt uudestaan lääkäriin, koska tuo on jo
      todella, todella vakavaa ja vaatii sairalaa!!

      Ihmettelen tämän lääkärin käytöstä!!!!!! :O

      Heti menet takaisin lääkäriin jos tuo kuume on nuin korkee ja
      kipu/pistoa vaan!!

      Ei nää lääkärit nyt ota vakasti, mutta ota edes sinä nyt ja mene pian..
      Älä enää odota että vaikuttaa,koska tarviit jo sairaalahoitoa!!!!

      Oon niin pahoillani sun puolesta, koska tiiän mitä tuo on.. :(

    • figtdex

      Kiitos myötätunnosta ja huolehtimisesta tOd.On
      Kyllä lämmittää sydäntä tuollainen :)

      Kaikki on kuitenkin jo paremmin. Kuume lähti laskuun tiistaina ja nyt sitä ei ole enää ollenkaan. Kylkiluut vähän jomottaa yskimisestä, mutta muuten ei satu enää. Yskä on tietysti vielä, eikä mitään jaksa tehdä, mutta suunta on parempaan päin. Ei auta muuta kun syödä kuuri loppuun ja levätä ahkerasti. :)

    • tOd.On

      Huolehdin tosiaan, kun tiedän tunteen tuossa tilassa ja, jos lääkärit vähättelee niiin en kestä! :(
      Tulee niin oma keuhkokuume mieleen..

      Mutta..
      Hienoa ja todella hienoa, että alkaa helpottamaan.. jopa minulle tuli hyvä mieli! :)

      Lepäät ja otat rennosti, ettet saa enää pahoja jälkitauteja lisänä!

      Tuuhan kertoo jatkossa miten menee ym.
      Paljon jaksuja ja *haleja* :))

    • figtdex

      Omasta puolestani kaikki on hyvin. Hengitys kulkee melkein normaalisti ja yskäkin on melkein lähtenyt. Jäljellä yleistä väsmystä ja sen sellaista.

      Mutta.

      Tuntuu olevan kovin tarttuvaista. Ensin tuli veljelleni keuhkokuume. Kolme viikkoa myöhemmin sairastuin itse. Nyt on kulunut kolme viikkoa siitä kun sairastuin. Noh, eilen sitten alkoi avomies yskimään ja iltaa vasten nousi kuume, 39. Oireet on niin samat, että ihan varmasti on sama tautikin.

      Voi räkä, muuta ei voi sanoa. Toivottavasti ehtii kutoutua edes jonkun verran jouluksi, että pääsee nauttimaan jouluruuista kunnolla. Huoh.

    • Testatkaa nuo:

      ........jatkuu. Kvht-altistus aiheuttaa kaikissa kudoksissa ja kaikilla limakalvoilla solutuhoa ja kolmen tärkeimmän L-a, L-b ja Bif hyöty-bakteerin tuhoa. Aiheuttaen keuhkojen limakalvoilla astman kaltaisen tulehdustilan. Kosteusvauriohomeiden-antibiootti ja lääke-antibiootti tuhoaa limakalvojen kolmea tärkeintä L-a, L-b ja Bif hyöty-bakteereita, josta seuraa 1.0-immuuni-puolustuksen heikkeneminen, josta taas seuraa 1.1-hermostollisen- ja 1.2-hormonaalisen-järjestelmän heikkeneminen, kunnes limakalvot ovat niin ”ohuet”, että veri irtoaa ja 1.0-immuunipuolustus romahtaa kokonaan, jolloin elimistö ei pysty enää taistelemaan sairauksia vastaan, josta surullisimmat seuraukset ovat:
      - Krooninen poskiontelotulehdus,
      - Syöpä ja
      - Kuumeeton keuhkokuume.
      ..........jatkuu oiretestissä.
      http://maitohappobakteeri.omasivu.fi/

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4449
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2219
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1744
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1478
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      25
      1411
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1288
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe