kotka vs jyväskylä

maailmanmatkaaja

olen asunut sekä kotkassa että jyväskylässä, ja voin kertoa että noista kahdesta kaupungista ei voi puhua samana päivänä!

Kotka: ainoa kiinnostava asia meripäivät. nyt nekin pilalla satamaan keskittämisen takia, kuka haluaa asua kaupungissa jossa haiseekin pahalle? jotenkin "vanhan liiton" paikka, pultsareita, alkoholismia, vanhoja rapistuneita rakennuksia, harmaapäiset mahorkkahammasiigorit rekkojen ratissa. olenko pietarissa? ajasta 15-vuotta jäljessä.

jyväskylä: virkeä opiskelijakaupunki, nuorisoa paljon, iltaelämä ihan eri luokkaa kuin kotkassa, neste rally finland, laajavuori, yksi onnistuneimmista kävelykaduista, monipuoliset harrastusmahdollisuudet, ympärillä satoja idyllisiä pikkujärviä,

kunhan kirjoittelin puoliunessa :) älkää kotkalaiset kovin pahasti kiskasko herneitä nenään. on noissa meinaan vähän perääkin.

13

5709

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nykyinen Kotkalainen (ent. ...

Niin? Oliko sulla joku pointti? Itse viihdyn Kotkassa enkä aio muuttaa pois. Hyvä et oot löytäny itsellesi uuden kotikaupungin ja viihdyt siellä...

En kyllä vieläkään ymmärrä pointtiasi.. Yritätkö lietsoa Kotkan vastaista keskustelua?

Jokainen asukoot siellä missä viihtyvät. Itse en pidä jyväskylää juuri minään...

• Hoidon tarpeessa

Voi vit,, teinipelle, kivahan se on kun on bailuja ja meininkiä ja kaikkea paskaa teineille, kuule Kotka on kulttuuria, tunnetta, ei jou,jou,jou meininkiä ja pintaliitoa. Mitä tulee noihin lieveilmiöihin, niin Kotkassa tehdään raakaa työtä, jossa tollaset neidit ei kestäis päivääkään. Älä tuu soittaa poskees, pysy siellä me nautitaan täällä hyvästä meiningistä, seurasta, MERESTÄ, josta te maagravut ette ymmärrä mitään (pelkäätte raukat vain). Lähdenkin tästä Sapokkaan, otan veneen ja käyn katsomassa verkot, jos ois anti ollu päällä?

• globetrotter

kun minä haukun kotkan niin MINUT haukutaan vastineeksi :)
      ja ton että "on täällä meri sentäs"
      ollu tapana perustella kantansa, ja minä olen sen tehnyt haukkumatta ketään henkilöä.

• Hoidon tarpeessa

Anteeksi pyydän minä ystävällisesti häneltä, rouva on hyvä vaan, näkemiin.

• KimmoJ-9

Taantuva satama/teollisuus kaupunkihan tuo on, mutta Kotkalla on jotain mitä Jyväskylä ei tule ikinä saamaan...
      Merihenkisyys ja Kairo...

• globetrotter

kairon teepaita on tuolla kaapissa :) ja merihenkisyyskin pitää paikkansa, sapokka siisti, mutta silti jotenkin tympeä yleiskuva.

• West Siden Child
        globetrotter kirjoitti:

kairon teepaita on tuolla kaapissa :) ja merihenkisyyskin pitää paikkansa, sapokka siisti, mutta silti jotenkin tympeä yleiskuva.

mitäköhän h*l*e*t*ä sä sekoot??? kotka rulez!!! karkkari on spurgulandia mut just kova! mut jou.. nähää karkkaris jos ees uskallat tulla! ;)

• Vaari

Sapokan kauniit kukat,ihana maisema veneineen ja iloisine ihmisineen, Langinkosken kaunis perinne maisema oli todella koskettavan kaunis, vaihtelevaa kaunista seutua ja reippaan oloista porukkaa ja huom. todella kauniita naisia oli kadut pullollaan.

• abc

onks kotkalaiset iloisia... en oo huomannut...

• Jeppe

Itse olen asunut Jyväskylässä 5 vuotta opiskeluaikoinani,en rupeaisi vertailemaan koska kaupungit ovat tyystin erinlaisia, toinen merenranalla toinen sisämaassa.Jyvässeutu on 150000:nen asukkaan kasvukeskus,vilkas kaupallisesti ja opiskeluelämältään nuorekas.Jyväskylä painii sarjassa Tampere, Turku,Oulu.Kotka on perinteiltään taas toista luokkaa on meri,ihmiset ja suuren idän läheisyys ja Kairon veroista ei löydy Jyväskylästä.

• ..nenään,pewkewe!

Kotka vastaa kymmentä jyväskylää.Asuinpaikkana jyväshyvä yhtä kiinnostava kuin norjalaisen sillitroolarin paskahuussin ovi!

• Heroicki

Kotkasta löytyy harrastus mahdollisuuksia, en oo huomannu että haisis mutta myönnän että alkoholismia ja pultsareita täällä on. jos et harrastus mahollisuuksia oo löytän ni et vaa yksinkertasesti oo osannu ettiä

• tympiintynyt

kotka... voisin viel jatkaa listaa-rasisteja, juoppoja ei paljoa muuta... tosi pettynyt...

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      37
      4896
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      82
      3476
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2943
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      61
      2915
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      7
      2709
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      55
      2270
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      37
      1752
    8. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1681
    9. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      9
      1680
    10. Maailmassa monta

On ihmeellistä asiaa. 😮
      Ikävä
      16
      1574
    Aihe