Sairastin vaikean burn-outin vuosi sitten. Nyt minun pitäisi hakea diagnoosi tuosta ajasta. Onnistuuko se vielä näin jälkikäteen?
Mietin myös, millaisia haittavaikutuksia tulevaisuuteen (esim. työnhakuun terveysalalla) tällaisella "hulluusdiagnoosilla" voisi olla? Vai onko niitä edes?
Onko diagnoosista haittaa myöhemmässä elämässä?
4
405
Vastaukset
- diagnoosi on
Älä vain hae itsellesi diagnoosia! Se vaikuttaa tuleviin työnsaantimahdollisuuksiin, se on ihan tutkittu juttu. Valitettavasti asia on näin. Mielenterveyspotilaat (entisetkin) ovat työnantajien silmissä häntäpäässä.
Burn out ei ole muuten virallinen diagnoosi. Yleensä se etenee masennukseksi ja se on sitten se diagnoosi. Burn out ei ole diagnoosi etkä jälkikäteen varmaankaan tarvitse sellaista.
Diagnoosit eivät vaikuta työnhakuun terveysalalla ellet itse tuo sellaista julki. Ja miksi toisit, jos kyseessä on burn out? Tiedän monia, joilla on jos minkälaista mielenterveysongelmaa, mutta he ovat sairautensa kanssa suht tasapainossa ja pystyvät elämään "normaalia" elämää. Mikäli ongelmat haittaavat työntekoa vaarantaen esim. potilasturvallisuuden, voi olla syytä harkita etukäteen alan sopivuutta tai jo alalle kouluttautuneena sairaslomaa. Kaikki sairastavat niin yksilöllisesti ja oireet ilmenevät eri tavoin ja eri voimakkuudella.
Itse kerroin haastattelussa suoraan ja pääsin sisään. Haasteellista ajoittain, mutta loppujen lopuksi ne kasvattavat ja valmistavat minua paremmaksi hoitajaksi.- asdfghja
Ihan uusi väitös aiheeseen liittyen:
VTM Esa Aromaan psykologian väitöskirjan ”Suomalaisen väestön asenteet mielenterveyden häiriöistä kärsiviä kohtaan”
https://jyx.jyu.fi/dspace/handle/123456789/37001
https://www.jyu.fi/ajankohtaista/arkisto/2011/12/tiedote-2011-12-01-10-14-23-326070
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1215755Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/744761884Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk211262Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1111223Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna861093Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.481005- 64961
- 64916
Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll59875Kuulin että Metsa Manille kaavaillaan Maaseudun Sivistysliiton kunniakirjaa ja jotain
muutakin huominosoitusta. Syystä että on on elvyttänyt huomattavasti videoillaan vanhemman väen englanninkielentaitoja.24874