Eli, oon 2 kk päästä 16-vuotias tyttö, ja oon menos ens vuon lukioo, joka on 400 km pohjoseen sieltä missä nyt asun, eli "joudun" muuttaa pois kotoo. :D Mut se ongelma ois, et saanko sossult rahaa vuokran maksamiseen? Yritän koko ajan laitella työhakemuksii, oon laitellu puol vuotta niiin moneen paikkaan, eikä oo monestkaa tullu vastauksii.. Eli on vaikeeta mun ikäsen saada työtä. Varmasti ens kesäks saan kesätyön mut tarttisin tehä työtä muutenki ku kesäl et vois maksaa vuokrat, laskut jne. Mun isä tai äiti ei voi maksaa mun vuokraa. Mul on säästössä melkeen 3000e mut en haluis tuhlaa niit vuokraan, eikä se riittäskää pitkäks aikaa ja noi rahat on ihan muit juttui varten ku vuokraa. Mitä vaihtoehtoi mul siis on, muuta ku hankkii vakinainen työ ( joka ei välttämättä onnistu)? En haluis jäädä tänne pidemmäks aikaa, koska tartten omaa rauhaa ja tykkään pärjätä yksin ja tehä asiat ite. Oon ollu yksin kotona pidempiiki aikoja, ja voin sanoo et se on hauskaa jos jotkut tulee siit sanoo jotai. :) Mutta siis.. mitkä on ne mun vaihtoehdot? En kestäis olla tääl 2 vuotta vielä, eli harmi jos vaa rahan takii en voi muuttaa.. Kiitos.
Ensimmäinen asuntoni. :)
2
229
Vastaukset
- -
Sossu ei maksa mitään, jos vanhemmillasi on varaa sinut elättää ja heillähän on, jos tällä hetkellä ei tarvitse sossun apuun turvautua. Vanhemmilla on VELVOLLISUUS huolehtia elämisestäsi, vaikka asuisit toisella paikkakunnalla.
Kelalta voit hakea asumiseen tukea. Sillä et maksa joka tapauksessa kuin osan vuokrasta etkä sitten muuta. - ei hyvää päivää
Suoria lainauksia tekstistäsi:
"tykkään pärjätä yksin ja tehä asiat ite"
ja
"saanko sossult rahaa vuokran maksamiseen?"
Ei 16-vuotiaalla ole varaa omaan asuntoon. Olet lapsi vielä, ja vanhempiesi pitää elättää sinut - kotona. Ilmoita vaan sossulle että vanhempasi heittävät sinut ulos, niin pääset lastenkotiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212606- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292242Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522139Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211742Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881617Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961556- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321389