Eli, oon 2 kk päästä 16-vuotias tyttö, ja oon menos ens vuon lukioo, joka on 400 km pohjoseen sieltä missä nyt asun, eli "joudun" muuttaa pois kotoo. :D Mut se ongelma ois, et saanko sossult rahaa vuokran maksamiseen? Yritän koko ajan laitella työhakemuksii, oon laitellu puol vuotta niiin moneen paikkaan, eikä oo monestkaa tullu vastauksii.. Eli on vaikeeta mun ikäsen saada työtä. Varmasti ens kesäks saan kesätyön mut tarttisin tehä työtä muutenki ku kesäl et vois maksaa vuokrat, laskut jne. Mun isä tai äiti ei voi maksaa mun vuokraa. Mul on säästössä melkeen 3000e mut en haluis tuhlaa niit vuokraan, eikä se riittäskää pitkäks aikaa ja noi rahat on ihan muit juttui varten ku vuokraa. Mitä vaihtoehtoi mul siis on, muuta ku hankkii vakinainen työ ( joka ei välttämättä onnistu)? En haluis jäädä tänne pidemmäks aikaa, koska tartten omaa rauhaa ja tykkään pärjätä yksin ja tehä asiat ite. Oon ollu yksin kotona pidempiiki aikoja, ja voin sanoo et se on hauskaa jos jotkut tulee siit sanoo jotai. :) Mutta siis.. mitkä on ne mun vaihtoehdot? En kestäis olla tääl 2 vuotta vielä, eli harmi jos vaa rahan takii en voi muuttaa.. Kiitos.
Ensimmäinen asuntoni. :)
2
243
Vastaukset
- -
Sossu ei maksa mitään, jos vanhemmillasi on varaa sinut elättää ja heillähän on, jos tällä hetkellä ei tarvitse sossun apuun turvautua. Vanhemmilla on VELVOLLISUUS huolehtia elämisestäsi, vaikka asuisit toisella paikkakunnalla.
Kelalta voit hakea asumiseen tukea. Sillä et maksa joka tapauksessa kuin osan vuokrasta etkä sitten muuta. - ei hyvää päivää
Suoria lainauksia tekstistäsi:
"tykkään pärjätä yksin ja tehä asiat ite"
ja
"saanko sossult rahaa vuokran maksamiseen?"
Ei 16-vuotiaalla ole varaa omaan asuntoon. Olet lapsi vielä, ja vanhempiesi pitää elättää sinut - kotona. Ilmoita vaan sossulle että vanhempasi heittävät sinut ulos, niin pääset lastenkotiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.303901Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1131523Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2401442Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.1741184Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ79977Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht254968Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain34943- 62939
Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲106937Kaipaan sua, Jii
Haluaisin vaan olla sylissäsi ja kuunnella mitä ajattelet, mistä haaveilet, mistä olet huolissasi jne 🥹 🫂56764