hei.
Kävin n.2 vk sitten lääkärillä (gastrologilla), koska oikeaan alavatsaan on sattunut jo jonkin aikaa ja ripuliakin on ollut. Itse epäilin vahvasti Crohnin tautia, mutta lääkäri ei ole vielä epäillyt (olen itse melkein varma että minula on Crohnin tauti). No, lääkäri määräsi minut sitten verikokeisiin. leuk: 4,5, hb 166, trom 221, crp alle 1. Tulehdusta ei siis veriarvojen mukaan ole.
Verikokeessa oli kuitenkin kaksi hälyyttävää asiaa: P-AFOS oli 131, kun normaali sille on 35-105. Myös P-TSH oli 5.6, eli selvästi koholla. Ulosteviljelyt olivat negatiivisia (ei verta, bakteereita jne).
Luin, että kohonneet AFOS-arvot viittaisivat osittain maksan kasvaimiin. Kipuja on ollut tasaisesti juuri maksan kohdalla, välillä pistäviä, välillä viiltäviä. Turvotusta ei ole, eikä keltaisuutta.
Kysymykseni onkin: voisiko minulla olla maksasyöpä vai jokin muu? Aiheuttavatko mitkään muut taudit maksan kohdalle kipuja. Ja mitkä muut voivat nostaa AFOS arvoa? Toinen maksa-arvo P-GT oli 11 (raja-arvot 10-80).
Lisää maksa-arvoja tullaan ottamaan varmastikin, kunhan lääkärini soittaa (en tosin voi varmuudella sanoa, mitä mieltä lääkäri on)
Olen 18-vuotias mies. Suvussa ei syöpiä. Kysymykseni on varmaankin sekava, mutta toivottavasti ymmärrätte :).
maksasyöpä??
5
4453
Vastaukset
- cartele
en kyllä usko että olisi maksasyöpä kyseessä, sillä gt arvosi ovat noin alhaiset ja myös ne nousevat afos arvot ovat melkein normaalit. Sappikivet voivat oireilla tuollalailla
- been there
tsh on liian korkea, mutta ei selity sillä tuo ylävatsan kipu.
itse kärsin kanssa siitä ja mulla oli ulosteet löysiä ja keltaisia ja muuta sellasta olin ihan varma että kyseessä maksa mutta olikin keliakia
suosittelen että pyydät keliakia testin- Pahasti huolestunut
unohdin mainita, että keliakian vasta aineet olivat "normaalit" vai miten niitä nyt pitäisi kuvailla. nyt ollut joku virus päällä ja ääni oli melkein mennyt, mutta on nyt parantumaan päin. Jännää oli kyllä se, että ennen tuota AFOS-arvon tulosta ei maksani edes oireillut, mutta kun verikokeet tulivat postiluukusta, niin heti alkoi oikean kylkikaaren seudun kivut :D. Huomenna käyn kuitenkin lääkärissä ja varmaankin ultrataan ylävatsa ja otetaan joitakin lisäverikokeita.
- Sisätautilääkäri
Hei!
Diagnoosini on sappikives ! - Huolestunut 67v.20
Minulla on P-Afos arvo 287, Voiko se johtua kun oli viikko sitten selkäydin puudutuksessa kun jalan päältä leikattiin hermoradasta pala pois. Voisko olla
että se puudutusaine ei sopinut mulle? Minulta on ruokatorvi leikattu 1996 ja mahalaukusta tehty uusi ja paksusuoli poistettu kokonaan samoin kohtu 2008.
Mahalaukku tähystetty juuri viikko sitten ja 23.5. mennen ylävatsav TT kuvaan.
HB 120, P-ALAT 81. Crp 110 johon on menossa 10pv. Kefeksi kuuri.
Olol on niin heikko ja voimaton. Lähinnä askarrutta tuo P_Afos arvo.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1053143GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431167- 831142
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja521065Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!321007- 67868
- 53857
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39852- 44832
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn24811