jos maksaa niin miten paljon?
Maksaako
8
338
Vastaukset
- Kaikki maksaa vähän
Minä ostin navigaattorin 3 vuotta sitten, enkä ole sen jälkeen muuta maksanut kuin ensin paristoja ostin, sen jälkeen lataillut akkuja. Sitten ostin jossain vaiheessa auton tupakansytytinjohdon, se oli maksullinen. Karttojen päivitykseen olen tarvinnut nettiyhteyden, josta olen maksanut kuukausimaksua.
- Kaukku maksaa vähän
Kuluihin voi sitten myös lisätä navigaattorin "kuoletuksen". Laite ei ole ikuinen. Hajoavat kuulemma 3...7 vuoden kuluttua. Kosteus ja autossa kuumuus ja pakkanen panevat elektroniikan koville.
- Kysyy tietämätön
Karttojen päivityksetkö eivät maksa? Onko näin kaikkien valmistajien osalta?
- Garmin-12
No, raadollisimmillaan ei autonavigaattori kustanna kuin sen hankintahintansa ja käyttökuluina vain mitättömän vähän sähköenergiaa auton bensasta tai löpöstä tehtynä.
Mutta, autonaveissa on kuitenkin se ongelma, että niiden ostohetkellä mukana tullut kartta vanhenee jo kiusallisen paljon ehkäpä jo vuoden kuluttua.
Eli, itse laskisin sen autonavin investointikuluihin laitehinnan lisäksi myös sen laitteen jatkuvan kartaston päivityksen. Esim. Garminin naveissa pitää silloin hanlintahintaan lisätä jotakin tyyliin 50-100 euroa siitä laitteen eliniän kattavasta karttapäivityksistä. Tämä siis ihan riippuen ostopaikasta ja tarjouksista! - Ostohinta
Ei mitään, kun ei päivitä niihin valmiiksi vuosien vanhoihin karttoihin..., ostaa taas uuden sitten 5 v kulttua kun laitteen akut on kypsät. Tai mitäs sillä akulla on väliä kun tomi ainakin haluaa tyhjentää se omia aikojaan.
- vanha vanhempi
eikö ole parempi päivittää vanhaan, kuin käyttää tosi vanhaa...
- ööoöpojlolöp
Noissa garminin eliniän kestävissä päivityksissä on sitten se puute, että se on laitekohtainen. Jos laite hajoaa vaikka 2,5-vuotiaana takuun ummettua, sillä karttapäivitysjutulla ei ole schaissenkaan virkaa....
- takalaiton?
Paitsi jos ostaa vaikkapa huuto.netistä vastaavan käytetyn laitteen ja siirtää sen vanhan laitteen identiteetin siihen.
;)
Ja päivitykset taas pelaa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1621576Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä281546Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701348Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2251252- 1281125
Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda1751096Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3271094Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2271047Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3111040- 781036