Eli onko muilla ollut tämmöstä ongelmaa. 2006 vm avenkku nykii niin pirusti ku on lämmöt puolessa välissä normaalista. Risteyksessä meinaa tulla paskat housuun ku yrittää ehtiä toisten alta pois puolilämmöllä, vaikka kuinka painaa kaasua niin ei liiku mihinkään. Asia korjaantu vähäksi aikaa kun asensin lisävalot niin oli akun kenkä pois paikaltaan,auto oli ihan erilainen 2 viikkoa sitten ongelma palas....
1AZ-FSE nykiminen?
38
11570
Vastaukset
- sos sos sos
Olisko tuosta apua:
http://www.fintoys.net/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1111142311/18#18
Tuolla kannattaa muutenkin kysellä. - prkl
Mulla sama vika. Autona ave 2.0 vvt-i 1az-fse vm.2004. nykiminen ja tehottomuus ilmenee kun lämmöt ei ole vielä saavuttanut normaali lämpötilaa. Minulla vaihdettu akku, ilmamäärämittari, tulpat ja 2kpl lambda antureita. Vika on ja pysyy. Saman huomasin, että kun akun kengät irrottaa, auto toimii vähän aikaa paremmin, samoin kävi kun lambdat meni sököksi ja syttyi häiriövalo mittariin. Paikallinen Toyota merkkiliike ei keksi mistä voisi vika johtua. Tänään laitoin maahantuojalle sähköpostia, jos sieltä tulisi jotain tietoa..
- Ave I
Onko lämpöanturi tutkittu?
- Pilottia kehiin
Miten imusarjan tiiviste jaksaa? Onko ehjä vai vuotaako?
- prkl
Tässä viestini maahantuojalle ja maahantuojan vastaus.
Hei! Autoani on vaivannut kiusallinen vika. Auto nykii ja on tehottoman
tuntuinen kun autolla lähtee liikenteeseen. Selvimmin tehottomuus ja nykiminen
tuntuu kun auton moottorin lämmöt on pikkusen noussut, mutta ei vielä
saavuttanut normaalia lämpötilaa. Normaalissa moottorinlämpötilassa ongelmia ei
esiinny. Vesijärven autossa epäilivät ilmamäärämittarin toimintaa. Se on nyt
vaihdettu uuteen ja ongelma ei poistunut. Myös 2 kappaletta lambda antureita,
tulpat ja akku on vaihdettu uusiin. Akun vaihdon jälkeen tuntui kuin auto olisi
hetken aikaa toiminut paremmin,tuntui kuin olisi vastannut pintakaasuunkin
herkemmin. Samaan asiaan kiinnitin huomiota kun lambda anturi rikkoontui ja
sytytti moottorinhäiriövalon palamaan. Olisin kiitollinen jos löytyisi
ongelmaan jokin ratkaisu.
Ja alapuolella maahantuojan vastaus.
Hyvä Toyota-asiakkaamme!
Kiitos yhteydenotosta.
Olemme pahoillamme, ettei Toyota ole kaikilta osin vastannut odotuksiinne. Nykiminen kylmällä moottorilla on kyseisessä moottorissa ominaisuus, ja sille ei välttämättä ole mitään tehtävissä.- herkkä kone
Onhan Denson sytytystulpat koneessa? Polttoaineena 98 eikä E10?
- Tervemorohei
Kuka olisi ostanut avensiksen jos koeajoauto olisi nykinyt tuntuvasti? TAFfin selitys haisee. Toyotissa selvät viatkin ovat omainaisuuksia. Ja itsellä muuten on kokemusta. Uusi pirssi on haussa ja yksi merkki on poissuljettu. TAFfin suhtautuminen takuunalaisissa Toyotissa esiintyviin vikoihin on niin Pohjois-Koreaa kuin olla voi.
Vaikka paljon on ongelmia asennoitumisessa takuukorjauksiin muillakin merkeillä.
- prkl
Tulpista en kyllä ole varma onko densot...täytyy vissiin tarkistaa mitkä ne huollossa sinne laittoivat. Myyköhän Densoja kyseiseen moottoriin muut kuin toyota...hinta toyjotalla tulpille 150e!? Polttoaineena olen käyttänyt aina 98 oktaanista.
- Rollisti
Motonetti ainakin myy Densoja, eikä Denson tulpat ole hinnan kiroissa. Muistaakseni jotain vitosen luokkaa kappale. Iridium-tulpat ovat siten 3-4 kertaisissa hinnoissa.
- Nykiminen loppui
Mulla oli aivan samanlainen vika 1AZ-FSE 2006 Avessani. Huollossa ihmeteltiin ja päivitettiin jopa ECU uusimpaan versioon. Ei auttanut. Sitten -onneksi- eräänä aamuna Avestani hajosi polttoainepumppu ns.lennosta,ilman mitään varoituksia.
Polttoainepumppu vaihdettiin ja kas kummaa myös nykimisongelmat olivat poissa !
Nyt ei Aveni nyi enää !
Pumppu ja vaihto ei maksanut minulle mitään,koska autossa oli titaani-takuu. - sitä mäkin skootaan
Kenkurupensaa tankissa. Eiku essolle ja tiikeriä tankkiin sano!
- Sama ominaisuus tääl
vaihettiin joskus takuuseen moottorinohjaus yksikkö samasta viasta johtuen,edelleen nykii jos yrittää kylmällä konella kevyttää kiihdytystä,kunnolla jengaa koneelle ni ei nyi.
- väärää bensaa
Vain 98 kelpaa maailman parhaille vai miten se oli.
- antivirus3
Sytytyspuolassa vikaa?
- Anonyymi
Puolan johto on vaihdettu jo monta kertaa mutta ei ole auttanut. Nykiminen alkoi heti Lech Wałęsan valtakauden päätyttyä.
- jäbä
Ecu päivitykseen toyotalle niin nykimis/tehottomuusoireet häviää ;)
- avemän
saako niihin mitään päivitystä...
- Anjovis2
Mitähän ecun päivitys mahtaa maksaa? Täällä on myös samat nykimisongelmat.
- eilentämätoimi
Sen se tekee kun auto on nykyään sähköheebeleitä väärällään. Kun ne alkaa renkkaamaan, niin harvemmin on suut muikeana
- Anjovis2
Helwetin hyvä tietää..
- Ratkaistu
Mulla oli vanhassa avessa samanlainen vika, talvisin kärsin siitä ja tarjosin pajalle muutaman kerran. Kevät auttoi jonkin verran ongelmaan ja merkin vaihto ratkaisi sen lopullisesti.
- Ruostepesä
Mietin että olis saattanut olla kosteusjuttu. Kosteutta jossain rintapellin alla ja anturit keturallaan.
Kosteus tuli mieleen siitä että auto alkoi josilloin ruostua. Viimeinen niitti, Myyn niin pian kuin pystyn. - 123Ave
Samanlainen ongelma on ollut myös täällä, putsasin kaasuläpän niin alko toimimaan.
- Vaatiikierroksia
Mulla (vm-10) vaihdettiin ecu mutta nykiminen uusi. Eivät maksaneet ecua takaisin. Yritin myös opetella uuden ajotavan: vaparina vaatii aika paljon kierroksia lähdössä. Luovuin autosta pari vuotta sitten lähinnä koriruosteiden takia.
- Tojota4D
Kylmällä koneella värkki on ikään kuin "vikasieto tilassa"Tarkoitettu sillä tavalla,kone kun lämmennyt niin kaikki teho käytettävissä mitä rakkineesta saa irti...Ei ole vika...
- Tojohojo
Onpa viksusti tehty juttu, koska mikään ole pahempaa kuin kylmillä öljyillä/koneella polkeminen. Säästää kummasti moottoria. Ei kilparadoillakaan yleensä lähetä kylmillä öljyillä tosi toimiin. Oma on 2005 ja ei mitään nykimistä ole, mutta aikoinaan siihen on ecu päivitetty jonkun omistajan toimesta ilmaiseksi tojolla. Auto on 12v vanha eikä ole ruosteen alkuajan edes missää. Koska asiaan kuuluvat suojaukset aina ollut kunnossa ja pestykin suolat ja moskat pois. Yleensä käyttäjässä vika, jos ei vehkeet kestä. Sanoohan sen jo järkikin. Voidaan kokeilla joka ikisestä autosta, että ruostuuko pellit ku lamellilla pyyhkästään pellit paljaaksi annetaan päivittäin suolakylpyä. Niinpä ei ole ruostumatonta peltiä olemassakaan millään merkillä, jota ei ole päällystetty millään. Moni kun kehuu autossaan paksuja peltejä, niin siinäkään ole mitään järkeä kun auton paino kasvaa sen myötä. Voimansiirrolta, alustalta ja moottorilla vaaditaan myös enempi ja polttoaine kelpaa....
- tojota4d
Kylmällä koneella ei tapahdu mitään,ennenkun lämmöt n.puolessa välissä.315 000 mittarissa toyotan ensimmäisiä 2000luvun suorasuihkutus ihmeitä.ikää jo 16vuotta ja hyvin kestää nyky preemiumien perässä ja edellä motukan rampeissa vajaan tonnin koslalla..110kw on jotenkin piilossa muttei mänövä haittaa...alle 8 kulutuksilla bensaa kahenlitran woimakoneella..
- 5115
trollin aloittama viesti ihan selvästi
- Anonyymi
Eipä olekkaan trolli. Mulla on kans 2litranen d4 koneinen 00 ave. Vetää pirun hyvin kylmänä kuin kuumanakin. Tykkää kierrättämisestä 3 tonnissa nykäsee kuin turbolähtisi mukaan. tässä minun kuljettimessa on lievä nykiminen kuumana 80 - 100km nopeudessa. Mittarissa 322 tuhatta km. Ekä muuten ole ruosteessa uudesta asti massattu. Viimeksi 3vuotta sitten massattu öljysekoitteisella massalla. Kuten kotelot öljysekotteisella koteloaineella.
- aloittelevaviinimestari
Jaa, epäilisin että lyö virtaa maihin jostain, parissa omassa autossani oli juurikin vikana että löi jostain virtaa maihin. Mazdassa oli tulpanjohto viallinen ja kävi aina aamulla 3 pytyllä kunnes kuivui . Talbotti saattoi kesken ohituksen sammua kokonaan ja toimi taas normaalisti, vikana oli se että iski puolasta virrat kylkeen kun kierrokset oli korkeat. Palalla erkkaria auto korjautui täysin.
Aja auto täysin pimeään paikkaan ja peitä kaikki valot, sitten auto käyntiin ja kaasulla kierrokset ylös jotta näet lyökö jostain virtaa runkoon - Avensiksellajo8vuotta
Mulla kans 2.0 bensa ave -03. Sytytys puolat vaihdettiin 8vuotta sitten ja nykiminen loppui. Nyt viime syksynä vaihdettiin liikkeessä tulpat muun rempan yhteydessä, jonka jälkeen alkoi nykimään taas. Tulpat on oikeat, eikä rikkoneet puolia. Vaihdoin puolat nyt itse uusiin ja huomasin PUOLANHATUN katkenneen joka puolasta. Tulin siihen tulokseen ettei kumiset osat kestä koneen kuumuutta, vaan haurastuu ja tulpanvaihdon yhteydessä pätkä hattua putoaa pois ja puola lyö jännitteen koneen runkoon. Puolat vaihdettua auto toimii taas. TARKASTAKAA PUOLAT!
- Anonyymi
Jänniä vikoja tojoissa. Puolatkin aivan kuraa. Halpuutusta halpuutusta.
- Anonyymi
Kone nykii ja sammuilee lämpimänä:Akkukaapelin kun iroittaa hetkeksi pääsee taas n.50 km jonka jälkeen sama peli toistuu
- Anonyymi
Moottorinohjaus on ns. oppiva. Kun otat akunkengän irti, moottorinohajus palaa alkuasetuksiin ja kun ajat jonkun aikaa, se hakee säädöt niin, että seos olisi riittävän laiha, eli kulutus pieni.
Ongelma syntyy siinä, että jos tuo seos menee, syystä tai toisesta liiankin laihalle, tai sitten sytytyspuolella on pientä ongelmaa, heikon sytytyskipinän johdosta, seos ei sytykään kunnolla, joka tuntuu sitten nykimisenä.
En tunne toyotan systeemejä riittävän hyvin että voisin sanoa suoraan missä ongelma on, mutta... periaatteessa kaikki mikä vaikuttaa seoksen modostumiseen voi vaikuttaa:
-MAP-anturi (jos sellaista on)
-ilmamäärämittari (jos sellaista on)
-imupuolen ilmavuoto (jos autossa on ilmamäärämittari)
-imupuolen ilmavuoto yksittäiseen sylinteriin (jos autossa on MAP)
-moottorin lämpötila-anturi
-imuilman lämpötila-anturi
-kaasuläpän asentoanturi
-alhainen bensanpaine
-likaiset suuttimet
-kaikkien edellämainittujen sähköisten komponenttien liittimet ja johdotukset
Tai sitten kaikki mikä voi vaikuttaa sytytykseen:
-huonot tulpat
-viallinen puola
-vialliset tulpanjohdot (jos autossa sellaiset on)
Jos ja kun autossa on vikakoodit luettavissa, kannattaa aloittaa niiden lukemisesta. Jos niissä ei näy mitään selvää vikaa, anturit voi olla kunnossa ja voi keskittyä puolan ja suuttimien kuntoon.
Tosin... vaikka mistään anturista ei tulisikaan vikakoodia, voi niissä silti olla vikaa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Moottorinohjaus on ns. oppiva. Kun otat akunkengän irti, moottorinohajus palaa alkuasetuksiin ja kun ajat jonkun aikaa, se hakee säädöt niin, että seos olisi riittävän laiha, eli kulutus pieni.
Ongelma syntyy siinä, että jos tuo seos menee, syystä tai toisesta liiankin laihalle, tai sitten sytytyspuolella on pientä ongelmaa, heikon sytytyskipinän johdosta, seos ei sytykään kunnolla, joka tuntuu sitten nykimisenä.
En tunne toyotan systeemejä riittävän hyvin että voisin sanoa suoraan missä ongelma on, mutta... periaatteessa kaikki mikä vaikuttaa seoksen modostumiseen voi vaikuttaa:
-MAP-anturi (jos sellaista on)
-ilmamäärämittari (jos sellaista on)
-imupuolen ilmavuoto (jos autossa on ilmamäärämittari)
-imupuolen ilmavuoto yksittäiseen sylinteriin (jos autossa on MAP)
-moottorin lämpötila-anturi
-imuilman lämpötila-anturi
-kaasuläpän asentoanturi
-alhainen bensanpaine
-likaiset suuttimet
-kaikkien edellämainittujen sähköisten komponenttien liittimet ja johdotukset
Tai sitten kaikki mikä voi vaikuttaa sytytykseen:
-huonot tulpat
-viallinen puola
-vialliset tulpanjohdot (jos autossa sellaiset on)
Jos ja kun autossa on vikakoodit luettavissa, kannattaa aloittaa niiden lukemisesta. Jos niissä ei näy mitään selvää vikaa, anturit voi olla kunnossa ja voi keskittyä puolan ja suuttimien kuntoon.
Tosin... vaikka mistään anturista ei tulisikaan vikakoodia, voi niissä silti olla vikaaToyotan pikahuolossa ovat pari kertaa tutkineen mutta vika palasi taas.Viimeksi karstoittunut kaasuläppä putsattiin ja ongelmat poistuiva palaten 50 km.n jälkeen.Kylmänä käy normaalisti
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotan pikahuolossa ovat pari kertaa tutkineen mutta vika palasi taas.Viimeksi karstoittunut kaasuläppä putsattiin ja ongelmat poistuiva palaten 50 km.n jälkeen.Kylmänä käy normaalisti
Käyhän se kylmänä normaalisti kun kylmän moottorin seosta rikastetaan. Sitä mukaa kun lämpötila jäähytysnesteessä nousee, laihennetaan seosta ja lopulta se menee liian laihalle.
Eipä niitä pikahuolloissa tai normaaleissakaan huolloissa kiinnosta selvitellä tuollaisia vikoja. Se vaatii, aikaa vaivaa ja osaamista.
Jos tuntiveloitus on satasen luokkaa ja vianselvitksessä menee kolme - neljä tuntia ja lopputulos on se, että vikaa ei löydetä, on asiakkaalle vaikea perustella laskua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käyhän se kylmänä normaalisti kun kylmän moottorin seosta rikastetaan. Sitä mukaa kun lämpötila jäähytysnesteessä nousee, laihennetaan seosta ja lopulta se menee liian laihalle.
Eipä niitä pikahuolloissa tai normaaleissakaan huolloissa kiinnosta selvitellä tuollaisia vikoja. Se vaatii, aikaa vaivaa ja osaamista.
Jos tuntiveloitus on satasen luokkaa ja vianselvitksessä menee kolme - neljä tuntia ja lopputulos on se, että vikaa ei löydetä, on asiakkaalle vaikea perustella laskua.Oikeassa olet ehsottomasti tästä laskutuksesta jos mitään ei löydy.mutta suosittelivat pikahuollon sijaan varaamaan ajan korjaamon puolelta.Kai se on pakko,kun sen laitteen tänään katsastinkin
- Anonyymi
Osta uus kaasuläppä. Ainakin vaggilaisten kaasuläppäongelmat poistuu usein vain vaihtamalla kokonaan uusi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde232742Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292302- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532180Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211792Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891652Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961586- 2941470
- 1331418
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131409