Täysin toivoton

tätäkötämäon

Tuntuu niin masentavalta ja yksinäiseltä tämä elämä.Olen kolmen pienen lapsen äiti (2v ja kaksoset 4kk).Miestä tuskin näen arkisin kun on jatkuvasti töissä tai harrastuksissa en enää edes tiedä varmana missä milloinkin on.Lapsissa olen totaalisesti kiinni.Imetän vielä pienempiä ja yöt ovat pelkkää imetystä ja valvomista kahden vatsavaivasen kanssa ja sitten kun vihdoin aamuyöstä pääsen uneen esikoinen tulee viereen ja pitää hereillä.Päivät menee täysin sumussa lasten ehdoilla.Kotona pelkästään joskus hyvinä päivinä omassa pihassa leokitään esikoisen kanssa kun pienemmät nukkuvat vaunuissa.Siis silloin kun jaksan pukea nämä kaikki ja itseni.Näytän ihan kauhealta; pitkä tukka roikkuu ja takussa, silmäpussit, olen laihtunut kun en jaksa enkä edes ehdi syödä ; ( onneksi sentään muistan juoda riittävästi.
Kotia ei ole aikaa hoitaa ja mies siitä muistuttaa päivittäin.Pyykkiä on pakko pestä ja astiat laittaa koneeseen, kaikki lastenruoka on sitä kaupan moskaa purkista naamaan.Välillä vaan istun sohvalla ja purskahdan itkuun kun kaksi vauvaa huutaa sittereissä enkä kuule esikoista sen huudon läpi.Tyttö niin kaipaa äitiä leikkimään ja lukemaan satua, mutta kun en vain jaksa nämä ja nyyt tulee pian itku : (

9

369

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Isot lapset jo

      Sinä olet väsynyt ja uupunut. Et saa tarpeeksi unta etkä syö, puhumattakaan, että ehtisit itsestäsi huolehtia ja saada omaa aikaa.
      Tuohon täytyy nyt saada muutos. Ensinnäkin sanot miehellesi, että et jaksa. Miehen täytyy karsia ainakin harrastusmenojaan ja osallistua lasten ja kodin hoitoon. Myös työaikaa pitää hänen lyhentää. Toiseksi pyydä apua; lasten isovanhemmilta, ystäviltäsi, sukulaisiltasi. Kerro, että olet väsynyt ja tarvitset apua. Kolmanneksi, juttele tilanteestasi neuvolassa.
      Kahden pienen vauvan ja lisäksi 2-vuotiaan hoitamisesta ei kukaan selviä yksin. Sellaista superihmistä ei ole olemassakaan eikä tarvitsekaan olla. Kodin ei tarvitse olla tiptop, kun on pieniä lapsia hoidettavana, pääasia, että saa ruoka- ja vaatehuollon hoidettua ja senkin riittävällä tasolla, ei tarvitse olla täydellinen siinäkään, eli valmisruokiakin voi käyttää.
      Muista, että sinä olet arvokas ihminen ja ala pitämään itsestäsi parempaa huolta. Kukaan muu ei sitä puolestasi tee.

    • Kyllä ehdottomasti tarvisit nyt kiiresti apua! Eikö sinulla ole ketään ystävää tai sukulaista joka voisi sinua auttaa kun on noin paskamainen mies ettei pysty huolehtimaan jälkikasvustaan eikä heidän äidistä. Minulla oli kanssa samanlainen mies että kyllä lapset teki mutta ei koskaan ole pystynyt niitä kasvattamaan. Nyt käyn yksin sitä taivalta eteenpäin, mutta olen saanut muualta apua.

    • --------------------

      Eikös kaksosille saa kunnalta kodinhoitoapua?
      Ainakin joskus ja joku on saanut.

    • Minna

      Lastensuojelun kautta mahdollisuus Perhetyöhön, yms apuun?

      • Ystävälle kävi huono

        Perhetyö istuu vain kyttäämässä eikä auta. Jos äiti on väsynyt niin lapset otetaan herkästi huostaan vaan. Kotiavustajat on erikseen.


    • piste!!

      Soita heti neuvolaan ja pyydä heidän järjestämään välittömästi apua! Heillä on siihen velvollisuus ja vastuu. Sitten ku saat voimasi takaisin heität miehen pellolle.!

    • qetqerq

      Nyt teet niin, että sanot miehelle, että hoitaa vaikka sitä esikoista yöllä tai hoitaa toista kaksosta, että saat edes nukuttua vähän. Pyydä lastenhoitoapua tai kerro neuvolassa tilanteestasi. Meillä lasten ikäero 1v6kk ja esikoinen heräsi vielä 5 kertaa yössä kun kuopus syntyi. Meillä mies hoitikin esikoista kuopuksen imetysajan (6kk), en olisi mitenkään muuten jaksanut kun molemmat lapset heräili vuorotellen öisin. Nyt lapset 1v ja 2,5 vuotta ja yöt helpottanut, mutta ne päivät...kämppä on ihan kaaoksessa usein ja lapset tappelevat keskenään, ihan mahdoton yhtälö tehdä kotityötä jos samanaikaisesti pitäs vahtia 1-ja 2-vuotiasta! Ja sinulla tietysti vielä rankempaa, mutta selviät kyllä, voimahali sinulle!!!

    • JK

      NINKÖ

      • Kotiapu kunniaan

        Meillä ainakin oli todella iso apu perhetyön kotiavustajista :-) Neuvolasta ehdotettiin kun menin silmät ristissä sinne itkemään silkasta väsymyksestä. Esikoinen oli 1v3kk kun toinen syntyi ja kuopus kärsi refluksista ja sairasteli ekan vuoden tosi paljon. Meillä oli 2 vakkari 'tätiä' jotka kävivät, aluksi sain 2krt vkossa, joskus jos aikoja oli niin 3krt vkossa 8-12 kotityöntekijän avuksi. Oli ihanaa vaan jo pelkästään jutella jonkun kanssa! He veivät esikoista ulos, tekivät ruokaa, saattoivat ripustaa pyykit jos olin pessyt tai muuta pientä.

        Kun vauva pärjäsi jo hetken ilman tissiäkin lähtivät he vauvan kanssa vaunulenkille ja sain olla esikoisen kanssa kahden, käytiin kaupassa, metsälenkillä, puistossa tms.

        Aluksi minäkin ajattelin etten varmaan soita sinne ja pyydä apua, mutta olen ikuisesti kiitollinen, että soitin. Perhetyön esimieskin oli todella loistava ja mukava, juuri oikeanlainen tyyppi oikeassa paikassa minne väsyneet äidit (ja isätkin) soittavat itkien.

        Meillä ei ainakaan ikinä kytätty millään lailla, tuntuu todella oudolta, että jossain näin tehtäisiin. Perhetyön tarkoitushan on auttaa akuutissa vaiheessa ihan arkisin keinoin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 169
      4759
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      125
      4333
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2821
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1911
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1774
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1689
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1680
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      95
      1641
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1593
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1541
    Aihe