Olen 50 nainen ja vasta nyt, pitkän elämänkoulun käyneenä olen alkanut löytää itseäni mahd. lesbona.
Olisinkin kiinnostunut tietämään, missä tällaiset iäkkäämmät lesbot ja bi-naiset tapaavat toisiaan Helsingin seudulla? En välttämättä ole vielä etsimässä suhdetta enkä seksiäkään, mutta kiinnostaisi ihan vain vapaamuotoisesti tutustua lesbonaisiin ja keskustella heidän kanssaan.
Missä käyvät vanhemmat lesbot H:gissä?
16
1057
Vastaukset
- NS
Tänään varmaan monet ovat Mummolaakson bileissä. Tiedot löytvät FB:stä.
- Espresso
No tämäpä onkin erittäin hyvä kysymys. Mitä on tullut piipahdettua esim. DTM:ssä niin kovin on nuorta porukkaa. Eivät kai kaikki 5-kymppiset nyt sentään istu kotona sukkaa kutomassakaan. Missä te kypsään ikään ehtineet ihanaiset luuraatte?
- ...
Suurin osa tuon ikäisistä ei käy missään kapakoissa...
- HomeAlon59
Kotona vaan.Yksin.
- Calamity Jane
Hei Orlandino, ja muut
Ensinnäkin on hienoa, että sinulla on rohkeutta hakeutua kaltaistesi pariin - koskaan ei ole liian myöhäistä. Muistan itse aikanani, kuinka tärkeää oli nähdä toisia naisista pitäviä naisia, olla samassa seurassa, sen jälkeen, kun pikku hiljaa olin löytänyt itseni. Ja vastauksen muun muassa siihen, miksi miehet eivät sytytä, vaikka ovat kivoja ja, edelleen, hyviä ystäviäkin. Se tunne, oman itsensä löytäminen, oli mahtavaa, ihanaa, vapauttavaa. En olekaan tunteeton! Olla kaltaisessani seurassa oli todella tärkeämpää kuin hankkia pikainen suhde/hankkia seksikokemuksia. Tuosta on nyt aikaa reilut 20 vuotta, nyt olen hieman yli 50.
Mummolaakson naiset tekevät hienoa työtä. Viime lauantaina koin yhtä lailla kuin tuolloin nuorena, hyvää oloa olla muiden samankaltaisten naisten seurassa. Olen ylpeä itsestäni, meistä. Laulumies ei paikkana ole lähelläkään huippua, musiikkikaan ei ollut ihan omaani, mutta ne seikat eivät vieneet hyvää oloa. Ei edes sekään, että edelleen jatkan joulun odotusta sinkkuna:)
Wäiski on parempi paikka, musiikkikin enemmän makuuni. (Olen "rokkimummo" en "humppamummo":) Kaisaniemi on ihanan tunnelmallinen. Odotan kyllä jo seuraavia aikuisten naisten karkeloita. Huhuna kuulin, että Kaisaniemessä olisi uuden vuoden vastaanotto?
Totta on, että monet meidän ikäiset eivät jaksa juuri bailausilloissa käydä. Ajan ja iän myötä ovat minunkin menoni vähentyneet. Mutta eivät kuitenkaan loppuneet. Mummonlaakson bileissä käyn varmaan aina, ja vielä oikeana mummonakin. Eikä se aika varmaan enää ihan kovin kaukana ole:)
Lämmintä joulun odotusta kaikille "mummoille":)
- Pitäkää piirinne
Olen huomannutt että mummolaakso on kaikista karmein sisäpiiri ikinä, siellä ei uusia naamoja eikä varsinkaan itseään etsiviä suvaita, uudet ihmiset jätetään kylmästi piirin ulkopuolelle eikä kukaan vahingossakaan tule juttusille. Huomaat sen kun menet paikalle.
Vai voiko joku Hki:n mummoista väittää toisin.- Anonyymi
Vieläköhän sama meno jatkuu... Onko Hki:n mummoja paikalla?
- Seuraavia odottelen
En ole Helsingin mummo, vaan mummo muualta. Olen muutaman kerran käynyt mummolaakson tansseissa, ja tulen käymään jatkossakin. Hymyilevät, silmiin asti kohdistuvat katseet kohdatessa olivat minulle mieluinen yllätys, niistä toki tulen hyvälle mielelle edelleen. Muualla en ole vastaavaa kokenut. Samoin juttusille on helppo ja luontevaa ryhtyä; luokse tullaan ja kukaan ei katoa, jos avaan keskustelun.Mukava jutella niitänäitä tai tehdä tuttavuutta.Joku keskustelu jatkuu pidempään, joku jää lyhyemmäksi.En ole koskaan kokenut suvaitsemattomuutta siellä.Upea fiilis!
- 1+14
Aika paljon kuulee tota harmittelua kuppikuntaisuudesta. En sano etteikö se olisi totta, en oikeastaan voi varmuudella sanoa, koska en käy naistenbileissä niin useasti. Mutta kiinnostaisi vain periaatteessa tietää, että mitkä motiivit voivat olla sen kuppikuntaisuuden takana, mikäli tällaistaoikeasti ilmenee? Mitä kukaan sillä voittaa, että ei ole avoin uusia ihmisiä kohtaan? Pelätäänkö oman "aseman" puolesta jotenkin ja jos, niin minkä aseman, kaveripiirin? Vai onko se mustasukkaisuutta vai kateutta vai mitä ihmettä?
- 31
Käyn töissä, urheilemassa, teatterissa, tapaamassa ystäviä. Ajatus paikasta, jossa minuun suhtauduttaisiin lähtökohtaisesti parinhakumielessä tuntuu kiusalliselta ja tungettelevalta tällä hetkellä - en ole millään tavalla haku päällä mutta en myöskään parisuhteessa! Jos Mummolaakso järjestäisi enemmän kaikille avoimia - ei vain jäsenille suunnattuja - viikonlopputilaisuuksia, joissa olisi joku kiinnostava "aihe" saattaisin osallistua enemmän..
Lesbobileissä olen käynyt enemmän nuorempana, joskus tosi aktiivisestikin - ihan viikottain. Sen sijaan tapaan mielelläni uusia ihmisiä jonkun yhteisen aktiviteetin parissa - oma kiinnostukseni ei kohdistu paritansseihin.- Orlandino
Tämänkaltaista menoa minullakin oli mielessä, ei niinkään ravintolameininkiä. Itse olen kiinnostunut kulttuurista, mm. kirjallisuudesta ja teatterista. Ko. aloilla tietääkseni työskentelee paljonkin le- ja bi-naisia, mutta missä heihin pääsisi tutustumaan?
- Oi meitä akkoja:)
Ravintolameininki (mummolaakson illat) ovat kyllä paikka, jossa on mahdollisuus tutustua nimenomaan ihmisiin. Tuttavuuksien kautta on taas paljon helpompi luoda verkostoja oman kiinnostuksensa mukaan.
Ja mummolaakson tekijät ottavat kyllä mielellään vastaan ideoita toiminnan kehittämiseksi, ja talkoovoimaa niiden toteutukseen.
Varmaankin moni on mummonlaakson tansseissa liikkeellä toiveena löytää kumppani, mutta on myös heitä, jotka tulevat ennen kaikkea omiensa joukkoon viettämään mukavaa iltaa. Illanvietto voi toki tuottaa uusia tuttavuuksia ja vaikkapa sen kumppaninkin. Kaikki on ennen kaikkea itsestä kiinni, mitä haluaa.
Kuten myös tuo kuppikuntaisuus. Onhan niitä ystäväryhmiä, totta kai. Mutta, ehkä tuo tunne kuppikuntaisuudesta onkin oma? Voihan olla, että puolin ja toisin olisi mielenkiintoa tulla juttelemaan, mutta ujous voittaa. Ainakin turhat oletukset ja yleistykset on ihan hyvä unohtaa. - EIKUN PÖRRÄÄMÄÄN !
Ravintola Tenkka Helsinginkadulla, siellä pörrää lepakoita..
- Anonyymi
Täällä myös yksi kulttuurista, ulkoilusta jne pitävä, jota baarit eivät kiinnosta. En myöskään etsi parisuhdetta tai petiseuraa, ihan vain saman henkisiä ihmisiä. Ikää kyllä vielä alle 50. Olen sen verran "heteron näköinen", että minua ei moni tunnu tunnistava lesboksi :/
- Anonyymi
Huppari päälle tai kaapu niskaan niin onnistaa. Muuten ei tunnista ja voi jäädä yksin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huppari päälle tai kaapu niskaan niin onnistaa. Muuten ei tunnista ja voi jäädä yksin.
Kun se olisikin niin helppoa :) tv. eri
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä612079Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1661708Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701418Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2431389Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2371337Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3421195- 811166
- 1281155
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3511109Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3261100