Näätä mökissä!?

Tuppu

Nyt on joku näätäeläin pesinyt kesämökin välikattoon. Haju on kamala ja halukkuus päästä elukasta eroon kova! Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen.

9

2618

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pahoillaan

      siellä luultavasti on minkki. Joko ruokavarasto(luultavampi vaihtoehto) tai pesä. Eläimestä pääsee ostamalla minkin loukun, mutta haju ei siihen lopu, koska pesä täynnä pilaantuvaa ruokaa ja ulosteita, joten tietääkseni ainut mahdollisuus on avata kattoa/seinää/lattiaa niin, että pääsee sen putsaamaan ja samalla voi yrittää tukkia mahdolliset eläimen käyttämät reitit.

      • Tuppu

        ...että purkuhommiin joudutaan.
        Kiitos vastauksestasi.
        Voiko mahdollisen tulevan minkki-invaasion estää mitenkään muuten kuin yrittämällä tukkia kaikki reiät ja rakoset?


      • on rauhoitettu
        Tuppu kirjoitti:

        ...että purkuhommiin joudutaan.
        Kiitos vastauksestasi.
        Voiko mahdollisen tulevan minkki-invaasion estää mitenkään muuten kuin yrittämällä tukkia kaikki reiät ja rakoset?

        Minkin pasä poikaisineen on rauhoitettu. Sinun täytyy vain kestää tämä kesä ja puhdistää mökki syksyllä. Kiitä onneasi ettei pesivä karvaturri ole liito-orava. Muuten mökkisi rauhoitettaisiin kaikelta ihmisten liikkumiselta useiksi vuosiksi...


      • Minx
        on rauhoitettu kirjoitti:

        Minkin pasä poikaisineen on rauhoitettu. Sinun täytyy vain kestää tämä kesä ja puhdistää mökki syksyllä. Kiitä onneasi ettei pesivä karvaturri ole liito-orava. Muuten mökkisi rauhoitettaisiin kaikelta ihmisten liikkumiselta useiksi vuosiksi...

        Eikös minkit ole täysin lainsuojattomia rosvoja,
        jotka eivät luontoon kuulu. Ryöstävät lintujen pesät ja syövät poikaset ja lisäksi majoittuvat luvatta mökkeihin.


      • Nirri Bois
        on rauhoitettu kirjoitti:

        Minkin pasä poikaisineen on rauhoitettu. Sinun täytyy vain kestää tämä kesä ja puhdistää mökki syksyllä. Kiitä onneasi ettei pesivä karvaturri ole liito-orava. Muuten mökkisi rauhoitettaisiin kaikelta ihmisten liikkumiselta useiksi vuosiksi...

        Minkki ei ole rauhoitettu mihinkään vuodenaikaan. Ei muuta kuin nirri pois aina kun vastaan tulee.


    • museoman

      että välikattoon on kuollut jokin eläin,vaihtoehtoja on monta.
      kuuluuko liikettä milloinkaan??
      minkki kun ei pesi mihinkään välikattoihin
      ja näätä on liian "ujo" ihmis asumuksiin.
      joka tapauksessa purkuhommia on tiedossa,
      valitan ja otan osaa.:-(

    • yllätyin

      Oletko huomannut, että onko mökkisi ympäristössä alkanut näkymään lepakoita.
      Meille oli yllätys sillä meidän 60-luvulla rakennetun mökin "muhavintillä" asustelee lepakoita. Hajua lähtee niistäkin, mutta onneksi vintin voi tuulettaa niin ettei haju sisälle tule. Niin ja pahveja pitää asetella roikkujien alle.

      • Tuppu

        Lepakoita mökin lähellä kyllä on, mutta nyt taitaa kyseessä olla enempi maaeläin. Oletetulta otuksen kulkureitiltä on löytynyt linnun jäännöksiä. Sisäkatto on kostunut siitä kohdalta missä on pahin haju.


    • ellu

      Ota ensin asumusero, sitten avioero pystyyn.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1087
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      860
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      825
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      275
      652
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      68
      559
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      72
      553
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      552
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Jos saisit olla

      Kaivattusi kanssa päivän niin mitä tekisit?
      Ikävä
      50
      463
    Aihe