Olen tekemässä musiikkiaiheista tietokantaa. Sen taulut ovat levy-yhtiö, artisti/yhtye, albumi, kappale sekä arvostelija. Osaako joku sanoa, kun tehdään ER-kaavio, että miten kardinaalisuus menee albumin ja arvostelijan välillä? Eli arvostelija 'arvostelee' albumin...
Toinen asia on, että viitataanko relaatioita luodessa edellisen taulun ID:hen vai nimeen? Esimerkkinä kappale-taulu sekä albumi-taulu. Viittaanko kappale relaatiossa siis AlbumiID:hen vai AlbumiNimeen?
Apua tietokannan suunnitteluun
hazuzi
2
122
Vastaukset
- dbdesigner
Manymany. yksi arvosteija voi arvostellla monta albumia ja yhdellä albumilla voi olla monta arvostelijaa (tullee albumiarvostelut taulu missä rivillä ainakin omaid, albumiid, arvostelijaid ja arvostelu).
Viitatataan albumitaulun primarykeyhin (albumiid), mistä tulee siihen foreignkey. - hazuzi
Tämä selvä. Kiitos vastauksesta!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.774622- 1801897
- 1241600
- 1241125
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161081- 351036
- 78933
- 52896
Hyvää huomenta!
Mietin miten suhtaudut minuun, jos kerron tunteista. Voinko enää sen jälkeen olla samassa paikassa kanssasi, jos koet as78872- 4838