joulukonsertit

Kertokaa joku joka on ollut jo Tapsan joulukonsertissa.Tunnelmia ,mieteitä ym .
Ois mukava kuulla kun ei itse pääse

7

122

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • OK.

      Niin olisi, mutta epäilen että kovinkaan moni konserteissa olija ei lue tätä palstaa.

      • Joku vaan

        Niin, ei varmaan kovin moni ole tietoienen tämän palstan olemassa olosta ja vaikak olisikin, niin ei tee mieli tänne kirjoittaa, kun täällä on nuo häiriköt mellastamassa. Minä kirjoitan sitten joulukonsertista kun olen siellä ollut, mutta siihen on vielä pari viikkoa aikaa.


      • fanny"
        Joku vaan kirjoitti:

        Niin, ei varmaan kovin moni ole tietoienen tämän palstan olemassa olosta ja vaikak olisikin, niin ei tee mieli tänne kirjoittaa, kun täällä on nuo häiriköt mellastamassa. Minä kirjoitan sitten joulukonsertista kun olen siellä ollut, mutta siihen on vielä pari viikkoa aikaa.

        Siis täällä häiriköijiä mellastamassa. Joo, niin varmaan on. Mutta muistakaa te Tapsa-fanit, te muutamat heistä. Te olette osasyyllisiä tämän palstan huonoon maineeseen! Jos joku kirjoittaa täällä kritiikkiä, siis sellaista ihan asiallista, niin te hyökkäätte kuin hyeenalauma. Ja jatkonhan me jo tiedämme.
        Täällä on paljon ihan asiallisia faneja, itsekin mielestäni lukeudun heihin. Mutta te "kiihkofanit" jotka voi ihan yhden käden sormilla laskea, please, miettikää hieman ennenkuin alatte räyhäämään!
        Ja toisekseen provoksi tarkoitettu viesti on jo silloin kirjoittajalle tuonut tarkoituksensa kun te siihen vastaatte ja alatte "kiljumaan ja meuhkaamaan".
        Jokainen jolla on vähänkin älliä päässä, tietää mikä on provoa ja tarkoitettu vaan riidanaiheeksi, sellaiseen viestiin ei ole edes mitään järkä vastata!!!
        Ja asialliset kritiikit vaativat asiallista mielipidettä, sehän on sitä rakentavaa keskustelua jonka vuoksi kai tämä palsta on aikoinaan perustettu...


    • Annu.

      Mun yks ystävä oli mutta piti kuulemma paeta ulos jo alkumetreillä kun oli niin sietämätöntä kiekunaa :DDD Mut se Sika-biisi oli kuulemma mahtavaa, päästi typerien repliikkien sijaan kuulemma röhkäisyjä ennen tuota biisiä. Älä nyt Justiinax taas kihise :D se ei tee hyvää verenpaineelle.

      • Tekis mieli sanoa muutama valittu sana, mutta en anna sun pilata tätä Melinan hyvää ja asiallista aiheenaloitusta ja sorru tappelemaan sun kanssa vaikka sitä ehkä toivoisit.

        ps. Melinalle ja muille faneille. Menen Tampereen tai Forssan konserttiin ja kerron sitten sieltä tunnelmia.


      • Annu.
        Justiinax kirjoitti:

        Tekis mieli sanoa muutama valittu sana, mutta en anna sun pilata tätä Melinan hyvää ja asiallista aiheenaloitusta ja sorru tappelemaan sun kanssa vaikka sitä ehkä toivoisit.

        ps. Melinalle ja muille faneille. Menen Tampereen tai Forssan konserttiin ja kerron sitten sieltä tunnelmia.

        Mitä järkeä on sinun kertoa sieltä "tunnelmia" kun jokainen tietää jo edeltäpäin että se on pelkkää hurmoksellista ylistystä.


    • AdventinAlla

      Pistäydyin kuuntelemassa Tapani Kansaa Iisalmessa Kustaa Aadolfin kirkossa viime torstaina. Tämä konserttihan oli kiertueen ensimmäinen. Väkimäärää on vaikea arvioida, mutta pääsisäänkäynnin puolelta vajaa kolmannes penkeistä oli tyhjiä. Kirkon täyttymistä muutoin en voinut todeta.

      Tapani Kansa lauloi kuitenkin käyttämättä mikrofonia. Kuulin laulun selvästi, vaikka istuin kirkon takaosassa. Alussa Tapani ehkä yliyritti, sillä ymmärtääkseni muutamissa lauluissa ääni ei toiminut siten kuin sen pitäisi. Ylipäänsä muistelen, että parikymmentä vuotta sitten hänen äänensä toimi paremmin.

      Muutoin konsertti sujui ilman kommelluksia, mutta Tapani keskeytti Mikko Heleniuksen säestyksen ryhtyessään laulamaan Välitunti joulurauhaa. Hän kertoi, että esitys ei lähtenyt oikeasta kohdasta ja että säveltäjä on kuitenkin suopea tällaisille erheille (ei siis sanatarkasti näin, vaan ajatuksellisesti). Tämän jälkeen hän antoi Mikolle näytteen laulamalla, ja sen jälkeen esitys sujui mainiosti. Itse en ole kuullut tätä laulua aiemmin, ja siksi se olikin pienoinen yllätys. Se poikkeaa sävelkulultaan tavanomaisesta joululaulusta. Tämä laulu ansaitsisikin enemmän tilaa radioissa.

      Tapani Kansa oli ottanut ohjelmistoon uusimman jouluhitin, Halosen ja Salmen Sydämeeni joulun teen -laulun. En ole suuresti ihastunut Veskun versioon siksi, että mielestäni joulu ei tule "tekemällä". Laulu tulisi esittää kevyemmin, jotta tekeminen ei painotu liikaa. Minusta Kansa onnistui Veskua paremmin, vaikka ymmärrän, että jään tässä mielipiteessäni vähemmistöön.

      Itselleni ei joulu merkitse kovin paljon. Siksi joululaulut on esitettävä poikkeuksellisen hyvin, jotta ne koskettaisivat syvästi. En tuossa konsertissa voinut tällaista havaita. Esimerkkinä poikkeuksellisen hyvästä esittämisestä on Tapani Kansan joululaululevy 1990-luvun alkuvuosilta. Jos nyt muistan oikein, sovitukset olivat George de Godzinskyn käsialaa, ja ne sopivatkin Tapani Kansalle mainiosti.

      Tuolla levyllä esimerkiksi Pyhäaamun rauha on verraton esitys. Muutkin laulut on levytetty minun korvaani sopivalla, yksinkertaisella ja tasapainoisella tavalla, ja Tapani Kansan ääni soi - minun mielestäni - loistavasti. Tällä kertaa taso oli matalampi ja ajankohtakin hieman aikainen muistaen, että Iisalmi on lumeton. Anekdoottina Tapani muisteli vuoden takaista kiertuettaan. Silloin oli lunta ja paukkuivat pakkaset. Pianisti oli viileimmissä kirkoissa soittanut pianoa sormikkaat kädessä.

      Jos Tapani Kansan persoona ei muodostu esteeksi, suosittelen konsertissa käymistä. Sovitukset ovat taiteellisempia kuin iskemämusiikin kautta esiinnousseilla laulajilla yleensä. Tapani Kansan persoonaan kuuluva totisuus häiritsee hieman, mutta on muistettava, että yleensä tuo totisuus vähenee konsertin edetessä. Tapani Kansa on kaiken kaikkiaan edelleen kuulemisen arvoinen laulaja, ehdottomasti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1418
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      942
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      731
    4. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      667
    5. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      32
      645
    6. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      641
    7. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      110
      624
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      614
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      64
      588
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      587
    Aihe