Eli, saako nykyään vielä laatoittaa kerrostalossa vanhojen laattojen päälle? Joku sanoi että nykyään joidenkin säädösten vuoksi käytännössä isännöitsijät eivät hyväksy sitä.
Tulee vissiin todella paljon halvemmaksi laittaa vanhan päälle?
laattojen päälle laatoittaminen?
20
1089
Vastaukset
- 3+9=39
Oiskohan viisaampi kysyä siltä isännöitsijältä?
- tofu123
Isännöitsijä EI OLE töissä sunnuntaina, vitun pelle!! Kait mä muuten sille olisinkin muuten jo soittanut
- Pellen kaveri
tofu123 kirjoitti:
Isännöitsijä EI OLE töissä sunnuntaina, vitun pelle!! Kait mä muuten sille olisinkin muuten jo soittanut
Ei kai se laatottaja ole sunnuntaina tulossa töihin, PELLE.
Soita huomenna. - tofu123
Pellen kaveri kirjoitti:
Ei kai se laatottaja ole sunnuntaina tulossa töihin, PELLE.
Soita huomenna.Mua ei kiinnosta sun neuvot siitä, koska mun pitäis soittaa.
Eiks tää palsta just ole sitä varten että saa kysyä vinkkejä ihmisiltä???
Muistaakseni esitin kysymyksen liittyen laatoittamiseen, ENKÄ siihen milloin mun pitäis soittaa isännöitsijälle tai laatoittajalle!
....mut kiitti kuitenkin neuvoista äiti!
- ´+´
99% varmuudella ei saa.
Ehkä sitten jos isännöitsijä tietää et vanhojen laattojen alla on vesieriste.
Ei se nyt kauheasti kustanna jos piikkaa ne vanhat laatat pois. - kyllävoi..
Laatota vaan äläkä turhaan vaivaa isännöitsiää.
- 8+13
En usko, että tommonen kusipää edes osaa laatottaa, kyselee vaan täälä tyhmiä kun kotona ei oo ketään muuta jolle aukoa päätään. Pistä naru kaulaan ja tee kaikille palvelus, kiitos.
- tofu123
No minkäköhän hiton takia mä "8 13" osaisin laatoittaa?
...Jos et edellenkään ymmärtänyt niin mä en tiedä miten näitä tehdään, niin siksi kyselin täältä vinkkejä.
Sun mielestä mun kysymykset voi olla "tyhmiä", mut valitettavasti mä en ole käynyt apukoulua, niin mulle ei kaikki "simppelit jutut" kuten kylpyhuoneen laatoittaminen ole itsestään selviä.
Voit mun puolesta painua takaisin Liettuaan laatoittamaan, niin mä jätän mun rempan OIKEIDEN ammattilaisten hoidettavaksi! - 8+19
tofu123 kirjoitti:
...Jos et edellenkään ymmärtänyt niin mä en tiedä miten näitä tehdään, niin siksi kyselin täältä vinkkejä.
Sun mielestä mun kysymykset voi olla "tyhmiä", mut valitettavasti mä en ole käynyt apukoulua, niin mulle ei kaikki "simppelit jutut" kuten kylpyhuoneen laatoittaminen ole itsestään selviä.
Voit mun puolesta painua takaisin Liettuaan laatoittamaan, niin mä jätän mun rempan OIKEIDEN ammattilaisten hoidettavaksi!Koita ny vaan saada ittes siihen narun jatkeeks!
tofu123 kirjoitti:
Voit mun puolesta painua takaisin Liettuaan laatoittamaan, niin mä jätän mun rempan OIKEIDEN ammattilaisten hoidettavaksi!Kun kerran jätät rempan OIKEIDEN ammattilaisten hoidettavaksi, niin vastaus on selvä: et voi laatoittaa vanhojen päälle!
- sitätätä
Onko siellä lattialämmitys? Liian paksu kerros tavaraa l.lämmityksen päällä tekee viileämmän lattian.
- 23
Mihin se lämpö Häviää vaikka kaksi kerrosta laattaa??
- remppa make
voit kyllä laatoittaa vanhan laatoituksen päälle ,jos vanha laatoitus on hyvin kiinni,eli vesieriste laitetaan ensin vanhan laatoituksen päälle.muista pohjustaa eli praimeroida hyvin.lisäksi on hyvä varmistua siitä että pohja on kuiva.
- remppa make
voit kyllä laatoittaa vanhan laatoituksen päälle ,jos vanha laatoitus on hyvin kiinni,eli vesieriste laitetaan ensin vanhan laatoituksen päälle.muista pohjustaa eli praimeroida hyvin.lisäksi on hyvä varmistua siitä että pohja on kuiva.
- Maallikkona kysyn
remppa make kirjoitti:
Mites tuon vesieristyksen kanssa, kun maallikkona lueskelen niin ainakin jäänyt hyvin mieleen että kahta sellaista ei saisi olla päällekkäin???
- Vai voiko...
Miten se kiinnityslaasti pysyy kiinni siinä sileässä vanhassa laatassa joka jää sinne alle.
Jotenkin epäilyttää...
Vähänkin tärinää ynnä muuta......eihän ne voi pysyä millään kiinni...???- Paikallisvalvoja
Nythän on niin ja on ollut jo kauan, että kaikkia rakennusmateriaaleja tulee käyttää vain niiden suunnitellun käyttötarkoituksen mukaan. Muuten ei noudateta hyvää rakentamistapaa.
Yksikään markkinoilla oleva vedeneriste ei ole tarkoitettu, saati sitten hyväksytty asennettavaksi laattojen päälle. Tuoteselosteissa on kerrottu hyväksytyt alustat, joihin sitä vedeneristettä voidaan asentaa.
Helpoimmalla pääsee, kun katsoo vaikka netistä tunnettujen tutevalmistajien ohjeita. Sieltä selviää laatoituksessa tarvittavan kiinnityslaastin tyyppi, vedeneriste primereineen, mahdollisesti alle tarvittavat tasoitteet ym. Ns. tuoteperheajattelua tulee aina noudattaa, kun se kerran on mahdollista. Siten toimien on parhaat mahdollisuudet onnistuneeseen lopputulokseen.
PS. Laatoituksilla on useissa tapauksissa sellainen ominaisuus, että ne alkavat vanhemmiten irtoamaan. Vanhojen kiinnityslaastien elinkaari ei aina ole ikuinen. Mitäs, jos sen alla olevan laatoituksen kiinnityslaastin elinkaari alkaa juuri olla lopuillaan? Toivottavasti nyt kukaan ei väitä, että laasti ei voi irrota vanhuuttaan. - japgtå
Paikallisvalvoja kirjoitti:
Nythän on niin ja on ollut jo kauan, että kaikkia rakennusmateriaaleja tulee käyttää vain niiden suunnitellun käyttötarkoituksen mukaan. Muuten ei noudateta hyvää rakentamistapaa.
Yksikään markkinoilla oleva vedeneriste ei ole tarkoitettu, saati sitten hyväksytty asennettavaksi laattojen päälle. Tuoteselosteissa on kerrottu hyväksytyt alustat, joihin sitä vedeneristettä voidaan asentaa.
Helpoimmalla pääsee, kun katsoo vaikka netistä tunnettujen tutevalmistajien ohjeita. Sieltä selviää laatoituksessa tarvittavan kiinnityslaastin tyyppi, vedeneriste primereineen, mahdollisesti alle tarvittavat tasoitteet ym. Ns. tuoteperheajattelua tulee aina noudattaa, kun se kerran on mahdollista. Siten toimien on parhaat mahdollisuudet onnistuneeseen lopputulokseen.
PS. Laatoituksilla on useissa tapauksissa sellainen ominaisuus, että ne alkavat vanhemmiten irtoamaan. Vanhojen kiinnityslaastien elinkaari ei aina ole ikuinen. Mitäs, jos sen alla olevan laatoituksen kiinnityslaastin elinkaari alkaa juuri olla lopuillaan? Toivottavasti nyt kukaan ei väitä, että laasti ei voi irrota vanhuuttaan.Entäs voiko laatoittaa vanhan päälle suoraan jos vanhan alla on uudet vesieristeet?
Eli itse kylpyhuone on vain muutamia vuosia vanha,mutta joku idiootti on laittanut seiniin 80-luvun tyyliset laatat jotka eivät sovi rakennuksen ja asunnon moderniin tyyliin. Tuntuu tyhmältä alkaa purkamaan uutta kylpyhuonetta tälläisen takia.
Omassa tapauksessa tarvis vain seinät laatoittaa.
Kyseessä osakeyhtiö joten kysyn täältä ennen kuin nolaan itseni soittamalla isännöitsijälle. - Näin on...........
japgtå kirjoitti:
Entäs voiko laatoittaa vanhan päälle suoraan jos vanhan alla on uudet vesieristeet?
Eli itse kylpyhuone on vain muutamia vuosia vanha,mutta joku idiootti on laittanut seiniin 80-luvun tyyliset laatat jotka eivät sovi rakennuksen ja asunnon moderniin tyyliin. Tuntuu tyhmältä alkaa purkamaan uutta kylpyhuonetta tälläisen takia.
Omassa tapauksessa tarvis vain seinät laatoittaa.
Kyseessä osakeyhtiö joten kysyn täältä ennen kuin nolaan itseni soittamalla isännöitsijälle.Voi jos vesieristeet ovat varmasti kunnossa.
- Ennekun aloitat
koko hommaan olet ilmoitusvelvollinen isännöitsijälle uuden asunto-osakeyhtiölain mukaan ja seloste mitä teet.Kosteiden tilojen korjauksissa tehdään tarkastus aina jokaisen työvaiheen jälkeen,kosteus vahingon sattuessa olet muuten korvaus velvollinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit986158KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3495627Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei572663Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521072088Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1071788- 1251744
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro191623Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan
Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju1801277- 731187
Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan
Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään331038