Oon miettiny, että hankkisin tulevaisuudessa bordercollien, kun saan opinnot päätökseen ja muutan yksin asumaan. Mielestäni bortsu on vaan niin kaunis koira. Haluaisin koiran, jota pystyy pitämään pihalla vapaana, jotta sen kanssa olisi helpompi leikkiä. Itselläni ei ole ollut kuin yksi koira (tällä hetkellä 8v. asuu äidin ja isän luona). Koirani on puoliksi pystykorva ja neljäsosa siitä on collieta ja toinen neljäsosa bordercollieta. Itse kyllä sanoisin, että se on täysin pystykorva, mutta vähän isompi kokoinen ja nopea oppimaan.
Nautin kovasti, kun saan opettaa koiralle temppuja. Haluaisin myös leikkiä sen kanssa ulkona, mutta se karkaa heti, jos se huomaa olevansa irti. Nautin lenkkeilystä ja saatan joskus kesällä (viileällä säällä) juosta sen kanssa jopa tunnin verran. Olisin myös kiinnostunut agilitystä tai tokosta, mutta meidän koira kun ei siedä muita koiria, niin se siitä.
Olen miettinyt, sopisiko bortsu kuitenkaan minulle, koska eihän koiraa pelkän ulkonäön takia kannata valita. Arveluttaa sen aktiivisuus ja olen miettinyt pystyisinkö tarjoamaan sille tarpeeksi aktiivisen elämän, kun huomioi, että työpäivä on 8 tuntia plus matkat päälle. Ja toisaalta ainakaan tällä hetkellä en kovin paljon lenkkeile koulun jälkeen (lähinnä koska ei ole seuraa ja päivät on muutenkin tosi pitkiä). Lisäksi mietin olisiko minusta kouluttamaan niin älykästä koiraa? Ja onko hyvä ajatus aloitaa agilityn tai tokon harrastaminen bordercollien kanssa? Onko siitä haittaa, jos ei itse ole oikein selvillä miten kannattaa opettaa ko. lajeja?
Minulle bordercollie?
Bortsua harkitseva
0
129
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 213849
- 891900
Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!
Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa891316Miten suomalaiset miehet
On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää1681271- 561129
Eräs läheinen sanoi
Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.541031Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä
– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe1881007- 61932
- 42896
Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)
Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis143849