Oon miettiny, että hankkisin tulevaisuudessa bordercollien, kun saan opinnot päätökseen ja muutan yksin asumaan. Mielestäni bortsu on vaan niin kaunis koira. Haluaisin koiran, jota pystyy pitämään pihalla vapaana, jotta sen kanssa olisi helpompi leikkiä. Itselläni ei ole ollut kuin yksi koira (tällä hetkellä 8v. asuu äidin ja isän luona). Koirani on puoliksi pystykorva ja neljäsosa siitä on collieta ja toinen neljäsosa bordercollieta. Itse kyllä sanoisin, että se on täysin pystykorva, mutta vähän isompi kokoinen ja nopea oppimaan.
Nautin kovasti, kun saan opettaa koiralle temppuja. Haluaisin myös leikkiä sen kanssa ulkona, mutta se karkaa heti, jos se huomaa olevansa irti. Nautin lenkkeilystä ja saatan joskus kesällä (viileällä säällä) juosta sen kanssa jopa tunnin verran. Olisin myös kiinnostunut agilitystä tai tokosta, mutta meidän koira kun ei siedä muita koiria, niin se siitä.
Olen miettinyt, sopisiko bortsu kuitenkaan minulle, koska eihän koiraa pelkän ulkonäön takia kannata valita. Arveluttaa sen aktiivisuus ja olen miettinyt pystyisinkö tarjoamaan sille tarpeeksi aktiivisen elämän, kun huomioi, että työpäivä on 8 tuntia plus matkat päälle. Ja toisaalta ainakaan tällä hetkellä en kovin paljon lenkkeile koulun jälkeen (lähinnä koska ei ole seuraa ja päivät on muutenkin tosi pitkiä). Lisäksi mietin olisiko minusta kouluttamaan niin älykästä koiraa? Ja onko hyvä ajatus aloitaa agilityn tai tokon harrastaminen bordercollien kanssa? Onko siitä haittaa, jos ei itse ole oikein selvillä miten kannattaa opettaa ko. lajeja?
Minulle bordercollie?
Bortsua harkitseva
0
147
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuolemanrangaistus
Mielestäni kuolemanrangaistus on väärin kaikissa tilanteissa. Vaikka joku olisi murhannut 10 ihmistä, hänen surmaaminen665429Muistakaa persut, että TE petitte, ei kokoomus
Miksikö kukaan ei arvostele kokoomusta? No sen vuoksi, että kokoomus noudattaa vaalilupauksiaan. Sen sijaan TE persut,2284247Seuraava hallituspohja - Kokoomus, kepu, persut + KD
Kokoomus saa ainakin 20% kannatuksen ensi vaaleissa, keskusta sanoisin noin 15%, persut todennäköisesti enemmän, ehkä 172552984Riikka Purra ei estä tehomaksun käyttöönottoa
Sähkön hinnoittelua koskevan määräyksen on määrä astua voimaan vuoden 2029 alusta, Energiavirastosta kerrotaan. Määräyk292672Outo ilmiö - vasemmistolaiset eivät kirjoita mitään kokoomuksesta
joka sentään johtaa hallitusta, ja jonka talouspolitiikkaa noudatetaan. Nämä muutamat vasemmistolaiset jotka täällä aina922567Maria Veitola kommentoi soutelija Saarion huomionhakuisuutta
"Minusta on jotenkin kuvottavaa, kuinka kovalla intensiteetillä Suomi-media seuraa miessankari Jari Saarion merihätää. S3311969Lopetan ikävöinnin
Ei meistä enää koskaan tule mitään. Olen ikävöinyt ja kaivannut enkä saa mitään vastakaikua ja lämpöä. Parempi erillään51862Muovipusseista pitäisi saada panttimaksu takaisin
Ostan joka päivä yhden muovipussin, ja niistä palautuu keskimäärin takaisin kaupan pullomaatin yhteydessä olevaan roskik551622Väestöstä vain vassarit vaihtuvat nopeammin kuin persut
Kevääseen 2023 verrattuna vassareita 50 prosenttia enemmän, ja persuja 25 prosenttia vähemmän.121547Jos kaikki lopulta kuolevat, onko edes pahimmillakaan rikoksilla mitään väliä?
Kaikki kuolevat lopulta. Siksi ihmisten tekemillä rikoksillakaan ei lopulta ole mitään merkitystä. Joidenkin mielestä t21516