Keith Richards kitaristina....

JimiRules

RollingStone -Magazine oli äänestyttänyt 100 kovinta kitaristia - ja yllätys yllätys - herra Richards oli sijalla NELJÄ ! - ihmettelen kyllä, että millä eväillä ?? - tietääkö joku ?

20

1900

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hopo33

      Kun on tarpeeksi kurttunen naama niin se riittää yksin jo neljänteen sijaan...

    • niin, niin

      Niinkun yleenäkin, ei musiikillisilla kriteereillä voi päästä sinne eikä vaikuttaa kun niihin kriteereihin ei oikein pysty vastaamaan...

    • Jim who?
      • Anonyymi

        Tuohon ei muuta kommentoitavaa kuin että oli erittäin hyvin kiteytetty.


      • Anonyymi00018

        Vielä lisäyksenä pitkä ja hieno ura.
        Varmaankin niitä harvoja 60 lulla uransa aloittaneita muusikkoja,
        jotka ovat vielä eävien kirjoissa.
        Sedät ne jaksaa heilua.Vierivä kivi ei sammaloidu.


    • juupas(kaa)

      Soittotaito = heikko, asenne = rock = ulkomusiikillinen...

      • Niin varmaan...

        .. petsoundailijoiden ja muiden triangelistien mielestä...


    • Classic rock

      Se että lurittelee ja vinguttelee kitaraa salamannopeasti ei uppoa kuin joihinkin heviteineihin, jotka luulevat, että kitarasormien nopeus on yhtä kuin soittotaito.

      Jos sitten taas pystyy luomaan monia, monia yksikertaisia mutta nerokkaita riffejä, biisejä, jotka tunnetaan Kittilästä Mumbaihin, niin silloin voi olla aika korkealla tuollakin listalla.


      Tiesitkö muuten, että herra Keef oli oikeasti toinen ihminen koko maailmassa joka soitti kitaraa niinkuin rokkikitaraa tänäpäivänä soitetaan ,(ensimmäinen oli keefin idoli Chuck berry).

    • misunderstanding?

      Yksi näkökulma, mutta varsinaiseen soittotaitoon se ei kyllä liity.

      Kyllä soittotaito rakentuu pitkälti samoille kriteereille eri musiikin alueilla; klassinen, jazz ja populaari. Tässä mielessä esimerkiksi Clapton, Beck, useimmat proge- ja hevikitaristit, samoin kuin kantri- ja folkkitaristit lienevät monin verroin Richardsia parempia kitaransoittajia. Hendrix lienee ykkönen tuolla listalla, muttaRichardsin neljättä sijaa on todella hyvin vaikea ymmärtää juuri muussa kuin vertauskuvallisessa mielessä. Kuten edellinen kirjoittaja totesikin, kyse lienee eíkemminkin tuosta riffien 'luomisesta' niihin tuttuihin kappaleisiin...

      • Whip comes down

        Richardsin ansioita on ennenkaikkea innovatiivisyys.Hän on ollut silmät ja korvat auki ja ottanut vaikutteita eri puolilta ja yhdistellyt niitä omaan soittoonsa. Myös luovuus on hänen vahvoja puoliaan. Tosiasia on, että moni salamannopea vinguttaja jää kauas Richardsin taakse. Ja tärkeä pointti: Richards ei ole koskaan pitkäveteinen. Joitain vinguttajia kun kuuntelee, niin alkaa uni voittaa.


      • Samaa mieltä
        Whip comes down kirjoitti:

        Richardsin ansioita on ennenkaikkea innovatiivisyys.Hän on ollut silmät ja korvat auki ja ottanut vaikutteita eri puolilta ja yhdistellyt niitä omaan soittoonsa. Myös luovuus on hänen vahvoja puoliaan. Tosiasia on, että moni salamannopea vinguttaja jää kauas Richardsin taakse. Ja tärkeä pointti: Richards ei ole koskaan pitkäveteinen. Joitain vinguttajia kun kuuntelee, niin alkaa uni voittaa.

        Itse tosin kutsun Hendrixiä, Claptonia, Beckiä ja kumppaneita tiluttelijoiksi. Aikansa sitä kuuntelee, mutta sitten hyväkin tiluttelu alkaa toistaa itseään ja oivaltavien yllätysten puuttuessa koko esitys latistuu virtuoositeetin näytteeksi. Minä uskoisin sen muutenkin eikä pelkkä soittotaidon varaan jäävä esitys pidä meikäläisen mielenkiintoa yllä.


      • Keefisti
        Samaa mieltä kirjoitti:

        Itse tosin kutsun Hendrixiä, Claptonia, Beckiä ja kumppaneita tiluttelijoiksi. Aikansa sitä kuuntelee, mutta sitten hyväkin tiluttelu alkaa toistaa itseään ja oivaltavien yllätysten puuttuessa koko esitys latistuu virtuoositeetin näytteeksi. Minä uskoisin sen muutenkin eikä pelkkä soittotaidon varaan jäävä esitys pidä meikäläisen mielenkiintoa yllä.

        Richards on ennenkaikkea loistava rytmikitaristi, ja tosiasiahan on että rytmikitara tekee biisin. Richardsia arvostavat suuresti ammattilaiset ja muut kitaristit. Kuunnelkaa vaikka hänen hienoa sooloalbumiaan "Talk is sheap", loistavaa kitarointia, vaikka puuduttavat soolot loistavat poissaolollaan.

        Kun lukee hanen elämänkertansa "Keith Richards,elämä", huomaa kuinka intohimoisesti hän suhtautuu musiikkiin ja kitaransoittoon. Hän käyttää myös erilaisia virityksiä (viiden kielen avoin viritys?)ja tekniikoita, jolloin hänen plagioiminen on erittäin vaikeaa. Youtubesta löytyy patkiä, joissa kitaransoiton ammattilaiset yrittävät valottaa Keefin tekniikoita. Biisintekijänä hän on tietenkin eräs ykkösnimistä, huikeita sävellyksiä uskomaton määrä.


      • näinonvitut
        Whip comes down kirjoitti:

        Richardsin ansioita on ennenkaikkea innovatiivisyys.Hän on ollut silmät ja korvat auki ja ottanut vaikutteita eri puolilta ja yhdistellyt niitä omaan soittoonsa. Myös luovuus on hänen vahvoja puoliaan. Tosiasia on, että moni salamannopea vinguttaja jää kauas Richardsin taakse. Ja tärkeä pointti: Richards ei ole koskaan pitkäveteinen. Joitain vinguttajia kun kuuntelee, niin alkaa uni voittaa.

        Oikeastaan samaa mieltä. Jos tarvetta tulee, niin osaa vetää komeat improt kunnon jätkien kanssa. Laiho ei osaa muuta kuin runkata. Syy on hiton yksinkertainen: äijä ei ole tippaakaan musikaalinen. Häpeäksi kitarakulttuurille.


    • Ventuskitaraa

      Jokainen voi kuunnella Tayloria ja vertailla.

      • Biisit

        Nick Taylor on taitava kitaristi ja Keith Richards on innovatiivinen kitaristi-biisintekijä. Paras yhdistelmä olikin Richards ja Taylor soittamassa yhdessä.


      • Biisit
        Biisit kirjoitti:

        Nick Taylor on taitava kitaristi ja Keith Richards on innovatiivinen kitaristi-biisintekijä. Paras yhdistelmä olikin Richards ja Taylor soittamassa yhdessä.

        Korjaan, Mick Taylor.


    • Anonyymi00017

      Keef on ROCK!
      Se että joku vinguttelee kitaraa on pitkävetistä ja roskaa.
      Keef osaa soittaa, siitä on turha edes keskustella.

    • Anonyymi00019

      Ei unohdeta Joe Bonamassaa,voittaa Richardsin mennen tullen.

    • Anonyymi00020

      Runkkarien touhuja kitaralistat ja -kinailut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      199
      2094
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1168
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      815
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      741
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      557
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      532
    Aihe