Pitkäniemi

Täh?

Onko kukaan ollut tämän vuoden puolella hoidossa Pitkäniemen sairaalassa? Mitä mieltä olette henkilökunnasta, oletteko saaneet asianmukaista kohtelua? Itse jouduin kesällä hoitoon Pitkäniemen sairaalaan, pakkohoitopotilaaksi viideksi kuukaudeksi. Yhteensä hoitoni kesti reilu seitsemän kuukautta. Jouduin useita kertoja eristykseen jopa ilman syytäkin, ja kerran lyötyäni itseäni eristystilanteessa, hoitaja otti minua kaulasta kiinni ja tempaisi seinää vasten. Lisäksi muutama hoitaja suoraansanoen uhkaili ja nöyryytti minua alentavilla kommenteillaan.

80

23314

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • psykoosissa

      Olen ollut kolme kertaa kahdella eri osastolla ja täytyy sanoa että ylimielisen oloisia hoitajia kyllä paikasta löytyy......

    • Täh?

      Nimenomaan ylimielisiä.

    • kokemustaononononono

      Oot ollu psykiatrisessa hoidossa. Tommosia ne psyk. hoitajat alias psykopaatti paskahousut ovat. Mielivallan käyttö, nöyryyttäminen, uhkailu ja omien patoutumien purkaminen potilaaseen. Millään muulla alalla tää jengi ei päivääkää tienaisi leipäänsä. Systeemi suojaa julkisen puolen th-järjestelmä, on niin laaja, halllitsematon ja monilta osin rajaton.

      Pomoja ei varsinaisesti ole, muuta kuin nimityksinä ja titteleinä rintalätkässä, jotka istuvat omissa työhuoneissaan uskaltamatta puuttua mihinkään.Joskus oikein pelkäävät näitä pahimpia psykopaatti alaisiaan. Potkuja ei ko. alalta saa koska työsuhteen päättämistä taloudellista tai tuotannollisista syistä ei tunneta niin kuin kaikilla muilla aloilla tunnetaan. Täydellinen suojatyöpaikka päästä sairaille ihmisille. Kannattaa pysyä, jos mahdollista, ihan helvetin kaukana psyk. puolen hoidosta ja -henkilökunnasta. Vankilakin on oikeudenmukaisempi ja turvallisempi paikka, lukuun ottamatta pedofiilejä, tavallisille ihmisille.

      Paska neuroleptit tuhoavat aivot pitkään käytettynä ja niitä syötetään kuin porkkanaa jänikselle. "lääkäri on määrännyt..."

      Ei voi puhua mistään psyk. hoidosta. Se on ainoastaan lääkitsemistä, nujertamista, halveksuntaa, tuhoamista sanan kaikessa merkityksessä. Hullut on päässy valtaan joillai äly ei riitä edes ristikoiden täyttämiseen. Harvoin heillä on edes mitään toimivia ihmissuhteita vapaa-ajalla. Miespuoliset hoitajat on kaappirunkkuja ja homoja, naishoitajat vastaavasti niin iljettäviä että heitä ei kukaan pane edes ilmatteeksi. Sen takia potilaisiin on niin ihanaa purkaa omia patoutumiaan ja saada tyydyttynyt olo. Uskon helvettiin ja sinne tää jengi joutuu jokin päivä. Aivan varmasti.

      • päihdehoitajat

    • Täh?

      Psykiatrinen hoito Niemessä:

      1. Jos henkilökunta tuntee olonsa tylsityneeksi, voidaan asettaa potilas lepositeisiin, ihan vaan huvin vuoksi ja jotta tietokoneelle voitaisiin merkata edes jotakin potilaasta, josta ei muuten olisi ollut raportoitavaa.

      2. Potilas ei saa ilmaista mielipiteitään. Mikäli potilas kuitenkin vakuuttaa olevansa oikeassa ja ajaa tahtoansa läpi, voidaan hänet sijoittaa kolmeksi päiväksi eristyshuoneeseen.

      3. Potilaalta voidaan kieltää tupakanpoltto, mikäli hän ei suostu syömään. Toisinaan syömätön, mutta hyväkuntoinen potilas voidaan viedä ambulanssilla TAYS: iin, jossa hänet pakotetaan nenä-mahaletkuun.

      4. Mikäli potilas ei tarvitse lääkitystä, määrätään hänelle viisi eri reseptiä, jotta potilas voisi kulkea koomassa ja kuola poskella pitkin osastoa. Jos potilas kuitenkin kieltäytyy ottamasta lääkkeitään, voidaan arpoa injektiolistalta muutamaakin eri lääkettä, jotka pistetään suoraan lihakseen, tietenkin tahdon vastaisesti.

      5. Mikäli potilas varastaa toiselta, käytäntönä on että rikkeen tehneelle heitetään yläfemmat, sen sijaan potilas, jolta on varastettu esimerkiksi tupakat, ei missään nimessä saa sanoa vastalausetta. Mikäli hän kuitenkin avaa päänsä, hoitajalla on oikeus eristää potilas.

      6. Henkilökunnalla on oikeus nukkua yövuoron aikaan peitto korvilla. Potilaalla ei ole tällöin oikeutta hakea esimerkiksi unta auttavaa lääkettä. Nukkumisen tekee mukavammaksi se, jos nukahtaa kesken keskustelun potilaan läsnä ollessa.

      7. Henkilökunnan taukohuone on tarkokitettu muutaman tunnin kahvitteluhetkiä varten. Mikäli koko henkilökunta on päättänyt mennä tauolle samaan aikaan, suljetaan kanslian ovi ja naureskellaan kovaan ääneen kahvikupposen äärellä, koska se on hauskaa.

      8. MIkäli eristettävä potilas on nainen, on ehdotonta, että miespuolinen hoitaja valvoo potilaan riisuuntumista. Riisuuntumiselle ei yleensä ole tarvetta, mutta onhan se kuitenkin mukavaa nöyryyttää potilasta.

      9. Mielenterveyspuolen lääkäri tietää kaiken myös somaattisista ongelmista. Tämä tarkoittaa sitä, että potilaan somaattisia oireita pidetään silmillä viikko tolkulla. Muutaman viikon jälkeen, voidaan potilas EHKÄ lähettää asianmukaiseen hoitoon.

      • ~anon~

        Typerä trolli.


      • yks hoetaja vaan...
        ~anon~ kirjoitti:

        Typerä trolli.

        yks juttu, jota en ymmärtäny psyk osastolla siellä ollessani harjottelussa hoitsukoulun aikaan, oli toi kahvihuoneeseen pakeneminen. Hoitajat saatto olla siellä tuntikausia kahvilla ja kehottivat aina lukitsemaan ovenki, ettei potilaat tuu häiritsemään. Joku hoitsu saatto normopäivänä nukkua krapulaansa kahvihuoneen sohvalla. Osastolle tuotua potilaiden ruokaa syötiin yleisesti (muualla työntekijät OSTAA oman ruokansa). Kaikki toi toiminta oli sellasta, että missä muualla terveydenhuollon alalla potilaita EI SAA kohdella niin, työaikaa ei saa käyttää niin, sairaalalta ei saa varastaa yms, potkut tulis heti!

        Itse en usko psykiatriaan. Se ei ole lääketiedettä, siinä missä muu lääketide. Ehkä nyt jalansijaa saava neuropsykiatria ja muu tieteelliseen tietoon, ei uskomuksiin, perustuva tiede, muuttaa koko kentää niin, että tajutaan mitä huuhaata nykyinen "hoito" on.. Mutta mistä sitten löytyy työtä noille kahvihuoneeseen erikoistuneille hoitsuille? Ei taida olla pätevyyttä oikeen mihkään muualle...


      • korj*
        yks hoetaja vaan... kirjoitti:

        yks juttu, jota en ymmärtäny psyk osastolla siellä ollessani harjottelussa hoitsukoulun aikaan, oli toi kahvihuoneeseen pakeneminen. Hoitajat saatto olla siellä tuntikausia kahvilla ja kehottivat aina lukitsemaan ovenki, ettei potilaat tuu häiritsemään. Joku hoitsu saatto normopäivänä nukkua krapulaansa kahvihuoneen sohvalla. Osastolle tuotua potilaiden ruokaa syötiin yleisesti (muualla työntekijät OSTAA oman ruokansa). Kaikki toi toiminta oli sellasta, että missä muualla terveydenhuollon alalla potilaita EI SAA kohdella niin, työaikaa ei saa käyttää niin, sairaalalta ei saa varastaa yms, potkut tulis heti!

        Itse en usko psykiatriaan. Se ei ole lääketiedettä, siinä missä muu lääketide. Ehkä nyt jalansijaa saava neuropsykiatria ja muu tieteelliseen tietoon, ei uskomuksiin, perustuva tiede, muuttaa koko kentää niin, että tajutaan mitä huuhaata nykyinen "hoito" on.. Mutta mistä sitten löytyy työtä noille kahvihuoneeseen erikoistuneille hoitsuille? Ei taida olla pätevyyttä oikeen mihkään muualle...

        normipäivänä*


      • kuulostaa tutulta...
        ~anon~ kirjoitti:

        Typerä trolli.

        ahahahhaa ei vaan oo, tollasta meininkiä siellä on oikeesti. :D::D:D:D:D:D


      • Anonyymi
        ~anon~ kirjoitti:

        Typerä trolli.

        Kun puhut vakavista asioista (joista et yhtään mitään tiedä), kannattaa pitää mielessä, että joku päivä sulta katoaa matto alta, niin että liito loppuu. Nuo kaikki 9. kohtaa ovat täyttä totta ja lisään, että joka iikka ei ole heikon geeniperimänsä johdosta pakkohoidossa. Joskus se on helpompi ratkaisu yhteisen hyvän kannalta.


    • !!!!!!!!!!!!!

      Jep, PITKÄNIEMI ON AIKA PASKA PAIKKA! Kokemuksia on vähän liikaakin....

      1. Hoitajat eivät useinkaan ''ehdi'' keskustelemaan tai auttamaan jossakin tilanteessa, koska on ''niin paljon nyt työtä''. No menee muutama minuutti niin kansliassa on hoitajilla tietokoneella milloin korttipelit ja milloin muut nettipelit auki. Jotkut sentään YRITTÄVÄT ÄKKIÄ sulkea pelin, ettei potilas huomaisi, mutta joo toiset eivät näytä yhtään välittävän. ITSEASIASSA jotkut eivät edes vaivaudu katsomaan tuijottavat vain ruutua tylsistyneen näköisenä.

      2. Muiden potilaiden asioille/ongelmille on hauskaa nauraa kovaan ääneen hoitajien kahvihuoneessa. Niin ja tietty kailottaa niitä vielä sillain että varmasti muutkin potilaat kuulevat....

      3. Eristystilanteissa on mukava vähän heitellä seinää päin, töniä ym... VAIKKEI SIIHEN OLISI MITÄÄN TARVETTA. Joitakin potilaita EI PÄÄSTETÄ VESSAAN vaan joutuvat kusemaan lattiakaivoon ja paskantamaan kaarimaljaan... Tietty hoitajat varmaan seuraavat tätä kameran kautta. NÖYRYYTTÄVÄÄ.

      4. On ihan ok kutsua potilaita seuraavilla nimillä: kakara, jälkeenjäänyt, lapsellinen. jneee. On myöskin ok huutaa potilaalle NO KUULE EVVK..

      5. JA SAMA JUTTU : Potilaalta voidaan kieltää tupakanpoltto, mikäli hän ei suostu syömään. Toisinaan syömätön, mutta hyväkuntoinen potilas voidaan viedä ambulanssilla TAYS: iin, jossa hänet pakotetaan nenä-mahaletkuun.

      6. Potilas ei saa kertoa mielipiteitään lääkkeistä (jos tulee esim sivuoireita tai ei muuten sovi) tai no voi tietty kertoa, mutta ei sillä ole merkitystä. Piikillä perseeseen vaan.

      7. Kohtuuttoman PITKÄ hoitoaika periaatteessa ilman mitään kunnon selitystä. Kun taas sitten joillekin toisille KAHDEN YÖN hoitojakso ja jos potilas lähtee itkien ja selvästi huonokuntoisena sairaalasta kertoen ettei ole valmis kotiutumaan, hänelle toivotetaan vain hyvää jatkoa...

      8. Potilaiden KÄNNYKÄN tutkiminen... En tiedä mikä niissä potilaiden kännyköissä niin voi kiinnostaa, mutta mielestäni tuo on todella törkeää!

      9. ....... Jos potilas on lepositeissä,hänelle ei saa puhua mitään, eikä potilas saa puhua mitään ''ettei potilas tuntisi oloaan liian mukavaksi'' ..............

      JEP, tässä mitä mieleen tuli nyt...

      • BHUX

        Ehkäpä kännykkä tutkitaan sen vuoksi ettei potilas vaan ole ollut yhteydessä esim. potilasasiamieheen, Valviraan tai eduskunnan oikeusasiamieheen.


      • kameroita_kaikkialla

        Onko siellä kameroita? Kameroita makuuhuoneissa? Vessassa? Suihkussa?


    • NPS 1 potilas

      Nostan ikivanhan aiheen, mutta oma kokemukseni on hyvin positiivinen ko. paikasta. Lepositeet ja eristyshuone otetaan käyttöön vain tosi harvoin ja silloinkaan en ole huomannut potilaan siellä viettäneen kyllä varmaan tuntia pidempään. Hoitajat taas on ihan kivoja, juttelee ja heittää läppää potilaiden kanssa ihan koko ajan ja ymmärtävät aika usein tarpeetkin. Lähinnä osastolla ottaa päähän yleensä määrätyt ruokailuajat, rajoitettu liikkuminen, kamerakännyköiden rajoitukset jne... Lähinnä säännöillä pyritään estämään itsemurhia, toisten vahingoittamista ja karkailuita, mikäli potilas ei halua osastolla olla vaikka on sisään M1:llä tullutkin.

    • Tekopotilas

      Huomatkaapa tärkeä asia! Osastolla hoitajat joutuvat hoitamaan lääkkeiden sivuvaikutuksia ei itse potilasta. Eli lääkärit itse aiheuttavat määräämillään lääkkeillä potilaan käyttäytymisen ja hoitajien tehtävä on hoitaa sitä. Potilaidenkin olisi hyvä tiedostaa tämä.

      Ei ihme, että hoitsut pakenevat toimistoonsa, sillä he alitajuisesti vaistoavat tämän, mutta eivät järjen tasolla tajua sitä.

      Ne potilaat, jotka tykkäävät olla siellä eikä ole mitään hankaluuksia, heidän lääkityksensä ei muuta heitä, vaan hoito voi kohdistua itse omaan itseen.

      Tämän tärkeän huomion tehnyt omainen.

    • 11+17

      Pitkäniemi on oikea kidutuskammio, samaa mieltä noitten aiempien kanssa.

    • ...

      Laitetaanko eduskunnan oikeusasiamiehelle valitusta vai työntekijöiden henkilökohtaisiin sähköpostiosoitteisiin suoraan?

    • Eduskunta on

      oikea osoite. Aamulehti kertoi, että pitkäniemestä on tehty ennätysmäärä valituksia oikeusasiamiehelle. Kannattaa jatkaa valituksia niin kauan, että käytänössä jotain parannusta tapahtuu.

    • kauhea paikka

      Kannattaa valittaa myös tuosta kännyköiden tutkimisesta, koska hoitsut lukevat niistä aikansa kuluksi potilaan sähköposteja, tekstiviestejä sun muuta sosiaalista mediaa. Siinä rikotaan törkeästi viestintälain postisalaisuutta, eikä muualla tuommoista tehdä.

      • yksit.suoja?

        Harjavallan sairaalassa tehdään. Samoin verkkopankkitunnukset ja tilinumerot tongitaan läpikotaisin, vaikka perustuslain mukaan on yksityisyydensuoja.


      • yksit.suoja? kirjoitti:

        Harjavallan sairaalassa tehdään. Samoin verkkopankkitunnukset ja tilinumerot tongitaan läpikotaisin, vaikka perustuslain mukaan on yksityisyydensuoja.

        Yksityiselämän tonkimisessa on mukana myös omaiset. Nämä omaiset ovat juuri niitä jotka leuhkivat ympäriinsä kuinka täydellisiä ovat kun ovat "huolehtineet omaisensa terveydestä".

        Mitäpä jos minä ex-potilas tekisin saman laillisen esivallan ylimmille edustajille (presidentti, hallitus ja eduskunta) ja sanoisin sen olevan sosiaalihöyrähtäneen etu, koska em. tahot ovat sitä mieltä että mainittu tonkiminen on potilaan etu. Jaa että eri mieltä? Ovat kuitenkin antaneet niille sen rahan ja vallan jota toiminnan pyörittämiseen tarvitaan hyvin tietoisina siitä mistä on kyse.

        Psykologia on pelkkää ongelmien keksimistä, todellisia ongelmia se ei pysty ratkaisemaan.


      • pitäkää_se_siellä
        Matti.W kirjoitti:

        Yksityiselämän tonkimisessa on mukana myös omaiset. Nämä omaiset ovat juuri niitä jotka leuhkivat ympäriinsä kuinka täydellisiä ovat kun ovat "huolehtineet omaisensa terveydestä".

        Mitäpä jos minä ex-potilas tekisin saman laillisen esivallan ylimmille edustajille (presidentti, hallitus ja eduskunta) ja sanoisin sen olevan sosiaalihöyrähtäneen etu, koska em. tahot ovat sitä mieltä että mainittu tonkiminen on potilaan etu. Jaa että eri mieltä? Ovat kuitenkin antaneet niille sen rahan ja vallan jota toiminnan pyörittämiseen tarvitaan hyvin tietoisina siitä mistä on kyse.

        Psykologia on pelkkää ongelmien keksimistä, todellisia ongelmia se ei pysty ratkaisemaan.

        Kamalinta, mitä voi omaiselta kuulla, kun tämä saattaa sinua böbilään: "Pitäkää se siellä!"? Ja kävelee nauraen pois, sinun jäädessä hyvään hoitoon osastolle.


      • Niin_vaikeeta
        pitäkää_se_siellä kirjoitti:

        Kamalinta, mitä voi omaiselta kuulla, kun tämä saattaa sinua böbilään: "Pitäkää se siellä!"? Ja kävelee nauraen pois, sinun jäädessä hyvään hoitoon osastolle.

        Hyväähän se sisko tarkoitti.
        Ei vaan hänellä ollut vähäisintäkään aavistusta, minne siskonsa lähetti.
        Näistä asioista pitäisi pystyä puhumaan. Etukäteen ja jälkeenpäin.


      • Anonyymi

        Ootko muistanu ottaa lääkkeet


    • Hoitaja7

      Tää on ian parasta, hullut valittaa hoitajista ja väittää heitä hulluiksi :D
      Ihan parasta on tietysti se, että pakkohoitoon laitetut antavat asiantuntevia lausuntoja.

      Olette päässeet vähällä, oottakaas kun kohtaatte minut :D

      • varohan-vaa

        Toivottavasti sulla heittää joskus nupissa niin pääset kokee samanlaista kohtelua ku mitä sä teet ihmisille. Viimestää vanhainkodissa sit.

        "Olette päässeet vähällä, oottakaas kun kohtaatte minut :D"


    • valitettavasti totta

      Kai sitä on vähän kaikenlaisia kokemuksia eri potilailla. Ite oon ollu monia kertoja pitkäniemessä ja on sekä hyviä että huonoja asioita ollut, kaikenlaista tullut koettua. Mutta nuoriso-osastolla on ihan eri meininki kuin aikuispuolella, kun olin nps2 ei mitään valittamista. Aikuispuolella on oikeasti AIVAN erilaista!

      Ja ei pelkästään hullut valita hoitajista ja koko pitkäniemen systeemeistä! Viime aikoina moni ohjaaja kuntoutuskodeista ja terapeuttikin sanonut että ihan kummallista ja törkeää meininkiä välillä.

      Eniten ärsyttää se, että osa hoitajista vaikuttaa selvästi niin työhönsä kyllästeneiltä että se näkyy todella. Tulee törkeää käytöstä ja kielenkäyttöä potilaille ja joskus sitä tuleekin puhuttua muiden potilaiden kanssa siitä ja kumma kun kaikki ovat tietyistä hoitajista samaa mieltä.

      Suoraan sanottuna oon järkyttynyt melko monesta asiasta. Kerran osastolla oli potilas joka oli niin psykoottinen että ei kyennyt tekemään juuri mitään. Tämä NAISPOTILAS vietiin kahden MIESPOTILAAN voimin suihkuhuoneeseen ja hoitajat pesivät hänet siellä. Kuulin kun toinen miespotilas tiuskaisi että ''vittu mitä sitä joutuukaa tekemään palkkansa eteen''. En tiedä mitä tuon mieshoitajan päässä liikkui, kuvitteliko hän kenties että tuo potilas on niin hullu ettei tajua mitään. Ylipäätään sairasta ja hullua on se että mieshoitajat pesevät naispotilaan ja lisäksi käyttävät törkeää kielenkäyttöä.

      Myös se on inhottavaa kun joskus jotkut hoitajat saattavat kertoa jostain toisesta potilaasta henk.kohtaisia tietoja, siinä tulee vaan ajatelleeksi että varmana kyseinen potilas ei tahtoisi että hänestä kerrotaan tuollaisia asioita ja samalla tulee aina mieleen että mitä jos ne puhuvat mustakin jotain vastaavaa muille potilaille. Mihin katoaa se vaitolovelvollisuus?

      Ylipäätään se joidenkin hoitajien ylimielinen käytös ja törkeä kohtelu potilaita kohtaan tuntuu vaan niin inhottavalta.

      Eihän sairaalassa ollessa potilaan kuuluisi ajatella seuraavia asioita (joita monet potilaat itteni lisäks ovat miettineet): en uskalla sanoa mitään/en uskalla mennä kertomaan huonosta olosta koska hoitajat ovat ilkeitä ja suorastaan törkeitä. Tai en uskalla mennä hakemaan tarvittavaa lääkettä ymv.

      Onneksi on myös niitäkin lääkäreitä ja hoitajia jotka ovat asiallisia potilaita kohtaan.

      Se vaan kun niin moni potilas on kokenut samallaisia tuntemuksia, niin kyllä jossain muussakin nyt mättää kun pelkästään ''hulluissa potilaissa jotka eivät ole asiantuntevia''!

      Melkein hävettää myös se kun jotkut kaverit toisilta paikkakunnilta kertovat osastohoidoistaan muissa suomen sairaaloissa ja sitten ihmettelevät miten täälläpäin on asiat niinkuin ovat.

    • kun lääkkeet muuttav

      potilaiden olemusta ja tuovat lukuisia fyysisiäkin sivuvaikutuksia, sairaalassa hoidetaan lähinnä juuri niitä. Mutta se terve arviointikykyinen minä on olemassa kaiken pohjalla. Masennus- ja ahdistusdiagnoosit ei sitä muuta. Mitenkähän lääkäreitä voisi auttaa kuuntelemaan sitä ei- lääkkeiden vääristämää osaa ihmisestä?

    • ollutpaljon

      NPS 1&2 osastot olivat hyviä, hlökunta ok. Aikusten osastolla eri meininki. NPS osastolla oli yksi epäasiallinen mieshoitaja, esti mm. liikkumasta huutamalla ja tönimällä vaikka en ollut liikkumiskiellossa tms.

      Pitkäniemi on kamala paikka. Mutta pahempi on kyllä Kaivannon sairaala.

      • perusteletuomiosi

        Jaa kaivanto paha? siis kerro tarkemmin?
        Siellä ollut eikä ne mua pelastanu mutta ei pahentanutkaan.
        Paha se on vasta jos lähdet pahempana kun tulit.
        Vai ruuastako puhut, sitten niemessä syödään kaviaaria.

        Tänään kotona oli kylmää hernaria veitsellä purkista, ihan ok.
        Parempaa kuin koiranruoka.


      • kysy1

        Mä olen kokenut kaivannon hyväksi paikaksi. olen ollut os. 1 ja 2, nykyään taitavat olla 1a ja 1b. Pitkäniemeen en mene, se on järkyttävä paikka ja hoitava lääkärini on samaa mieltä.


    • ewf q3w r

      Minulle kävi kerran Kellokoskella siten kun olin saanut raivarin ja minua oltiin siirtämässä eristykseen niin yhtäkkiä toinen hoitaja ottaa minusta takaa kiinni ja toinen hoitaja vetää kunnon avokämmenen poskelleni ja ärähtää että "asetu saatanan Mikki Hiiri".

    • Nassu

      Hei,
      Itse olin Pitkässäniemessä hoidossa rankan eron ja siitä johtuvan alkon/masennuksen takia. Koin tuon jakson elämässäni todella vaikeaksi ja ahdistavaksi. Saamani hoito kuitenkin ko. paikassa, oli oikein hyvää ja asiantuntevaa, antoi myös itselleni eväät kohdata elämässä tulevia vastoinkäymisiä.
      Minulla ei kyseisestä hoitopaikasta mitään pahaa sanottavaa, ei henkilökunnasta, eikä hoidosta.

    • itsumademo

      On se joo kumma, kuinka puhutaan mediassa syrjäytyvien nuorten auttamisesta ja mielenterveyspotilaiden hyväksymisestä. SIlti kukaan ei tee asioille mitään

      Viimesin osastojaksoni oli 2.12-5.12.2013. Se oli ties kuinka mones kerta Niemessä, mutta pääsinpähän taas todistamaan sitä, miten meillä ei edes ole ihmisarvoa siellä. Lääkärin mielestä ei olisi pitänyt hakea apua, vaan tappaa itseni. Ja se kohtelu muutenkin, kahvihuoneessa jauhetaan pelkkää kuraa ja sekin on värin,j os kysyt edes puhelinta latauksesta. Saatika sitten yrität saada edes särkylääkettä.

      Ei sitä oikein enää tiedä mistä sitä apua hakisi, kun Niemessä hyvä jos otetaan sisään säilytykseen ns. kaatopaikalle ja siten heitetään ulos, oli potilaan tila mikä tahansa. Ja aioin tehdä niin monta valitusta siitä paikasta, että sille paikalle tehdään jotain, mutta kukapa "hullua" kuuntelisi?

    • Sssssjsjsjsjsjsjsjsj

      Itse olin nuorten osastolla, ja siellä oli hyvät oltavat!

    • huoooooooooooooooooh

      Nuorten osastolla oleminen oli luksuselämää verrattuna aikuispuolen osaston meininkiin. Niitä nuoria, jotka joutuvat jossain vaiheessa aikuispuolelle odottaa kyllä suuri pettymys kun asiat eivät menekään enää ollenkaan samalla tavalla. Ottakaa nuoret siellä kaikki apu vastaan, älkää kapinoiko ja yrittäkää tosissaan selviytyä ja päästä eteenpäin elämässä. Siellä hoitajat oikeasti auttavat ja pitkääkin olla tietenkin erilaiset ja tiukemmat rajat ja säännöt kun kyse on alaikäisistä. Aikuispuolella ei oo enää mitään toivoa vaikka polvillaan anelis apua. Ja aikuispuoelle on vaikeaa päästä hoitoon, vaikka kuinka haluaisi. Tietenkin on poikkeustapauksia janiiinedelleen, mutta näin nyt mitä monimonimoni pitkäniemen potilaat kertoneet ja kokeneet: apua ei saa, kohdellaan kun p*skaa. Osastolle on vaikeaa päästä. Jotkut eivät ole päässeet sisään vaikka ovat olleet itsemurhavaarassa tai jopa jo yrittäneet. Pakkolähetekin saatetaan purkaa ja tervemenoa kotiin, jos tapat itsesi niin se on sinun oma päätöksesi. Ihan kummallista... Ei se oo aina ollu noin, mutta tilanne on pahentunut, sitä on sanonut moni muukin.

    • Lartonki

      Itse olin vuoden 2011 lopulla nuorisopsykiatrian osastolla ja voisin sanoa, että aika pitkälti mitä täällä kerrotaan on totta. Hoitajat nöyryyttävät potilaita, jos ei muuten niin sanoin. Itse ajauduin tilanteeseen monta kertaa, oli erittäin inhottavaa varsinkin jos muut potilaat olivat lähettyvillä. Hoitajat olivat aika "agressiivisia" vaikka ei olisi tarvetta ollutkaan. Itseäni ei päästetty ensimmäisen yön jälkeisen verikokeen jälkeen syömään, olo oli todella pahoinvoiva ja sanoin tästä hoitajalle, jollaoin tämä kehotti minun olemaan valittamatta, tai olisivat laittaneet "eristykseen" vaikka en sanoin asiasta täysin asiallisesti. Onneksi tapasin osastolla erään tytön jonka kanssa sain puhuttua, koska vanhemmat eivät tietenkään uskoneet hoitajien olevan itse sairaita. Inhottaa vieläkin edes ajaa koko paikan ohi!

    • mistä ja miksi

      Niinkuin potilaissa on eroja, koska olemme vain ihmisiä niin on myös hoitajissa. Hekin vain ihmisiä ja joskus kieltämättä vähän tylyjä. Ite kokenu mielestäni sekä ''erittäin huonoa'' kohtelua että ''todella asiallista/sain apua jne''. Tajusin myös että silloin kun mua kohdeltiin huonosti, olin ite kuin mikäkin riiviö ja käyttäytymiseni oli sellaista mitä kukaan ei jaksa. :D Joo, sairas silloinkin. Viimeisimmällä kerralla olin jo sen verran aikuistunut että kohdeltiinkin paremmin.

      Toiset kokevat saavansa apua ja hyvää hoitoa, toiset huonoa ja pelkkää p*skaa. Ihmisiä ollaan ja kaikkien kanssa ei tule toimeen. Vika voi olla sekä potilaissa että hoitajissa. Kaikki tekee virheitä, kaikilla omat näkemykset.

      Siitä voin olla ehkä samaa mieltä useimpien kanssa, että jotkut hoitajat vaikuttavat siltä että kaipaisivat lomaa tai ammatinvaihtoa. Mutta sitten tulee taas se että onko kyseiset hoitajat vaan luonteeltaan sellaisia joista ei saa niin mukavaa käsitystä.

      • xvrj

        Olen ollut 7 osastolla viikon ja sieltä 6 osastolle jossa olin 7vko. Aikasemmin ollut 2 osastolla 3 vko. Kaikki lääkärit ja hoitajat ollu erittäin asiallisia.


    • Niemeen taas menossa

      Tosi vanha keskustelu, minkä löysin..!
      Ite olin nps1:llä noin kuukauden ajan tän vuoden alussa. Mun mielestä hoitajat oli tosi asiallisia, tosi mukaviakin! Oli sielä pari sellasta, jotka vaikuttivat kylmiltä mua kohtaan (2 mieshoitajaa), mutta suurin osa oli toai mukavia, kyseli aina kuulumisia, kysy halutaanko pelata jotain yms. Kyllähän ne välillä menee kaikki sinne taukohuoneeseensa..
      Pitkäniemi oli mun mielestä ihan ok paikka, olin kuullu paljon paskaa siitä ja sen takii pelotti mennä.. Kuitenkaan ei ees ollut niin kamalaa, ku millasen kuvan olin siitä saanut :)

    • Mitäh,!!

      Jokainen joka on kokenut epäasiallista kohtelua sairaalassa, pitää ehdottomasti tehdä KANTELU ALVIRAAN. Voit tehdä sen sähköisenä ja laittaa Alviran kirjaamoon. Ota alviran sivustoilta selvää ja soita ja kysy.

      Minusta on järkyttävää, että ette tee kantelua, valitatte vain ja annatte sen jatkua. Potilasasiamies on myös hyvä taho, joka antaa neuvoja. Kaupungin sisällä tahot suojelevat toisiaan, siksi kannattaa aina valittaa ulkopuoliselle valvovalle elimelle, eikä esim sairaalan johdolle.

      • EOAM luotettava

        Kokemuksistani sanon, että niin Aluehallintovirasto kuin Valvirakaan eivät auttaneet tapauksessani. Valitin eduskunnan oikeusasiamiehelle, niin tulosta syntyi ja Harjavallan sairaala sai muistutuksen. Potilasasiamiehiin ei kannata luottaa julkisella sektorilla.


    • UteliasVain

      Tietääkö kukaan onko asiat Pitkässäniemessä muuttunut? Minkälaista siellä on nykyään olla?

    • Opiskelija6

      Itse olen opiskelemassa p-niemessä. En tunnista mitään näistä ongelmista, lukuunottamatta jotakin tylyjä hoitajia ja ylipitkiä kahvitaukoja. Voisin kuvitella, että näitä kirjoittanut saattaa kärsiä todellisuuden vääristymistä tai harhaluuloista. Ymmärrän, että pidättävällä hoitopäätöksellä oleminen ei ole kivaa ja aiheuttaa negatiivisen kuvan myös paikasta. Lisäksi hoitajat eivät pysty eristämään ja pistämään lepositeisiin ilman lääkärin lausuntoa joten en usko että ketään huvikseen lykätään sinne :) toivottavasti ihmiset eivät saa väärää käsitystä, koska on hoitopaikkana oikeasti hyvä

      • Eikusetukselle

        Itselläsi on todellisuuden vääristymiä ja harhaluuloja. Sitten vielä tuollaisella lässytyksellä provosoitte potilaita, ja saatte heidät näyttämään entistä "sairaammilta".


      • Opiskelija6

        jep, ilman syytähän te kaikki sinne joudutte. Mutta eihän sairas tunnistakkaan välttämättä mielenterveyden ongelmiaan. Lisäksi minä tai työntekijät näitä diagnooseja ei kenellekkään tehdä, että siitä on turha syyttää :)


      • Indian94
        Opiskelija6 kirjoitti:

        jep, ilman syytähän te kaikki sinne joudutte. Mutta eihän sairas tunnistakkaan välttämättä mielenterveyden ongelmiaan. Lisäksi minä tai työntekijät näitä diagnooseja ei kenellekkään tehdä, että siitä on turha syyttää :)

        Joo, hyvä ette te hoitajat niitä diagnooseja tee. Sen sijaan voisit auttaa potilaita, etkä juoda kahvia ja kälättää muiden hoitajien kanssa.


      • Opiskelija6

        Itse ainakin autan. Joskus on tietenkin ymmärrettävä, että hoitajilla täytyy olla 3 raporttia päivässä ja säännölliset palaverit. Joskus potilaiden jatkohoitoa ja muita asioita voi joutua kovastikkin hoitamaan toimistossa. Työhönsä kyllästyneitä hoitajia löytyy aina, mutta on myös niitä jotka haluavat auttaa!


      • aaa24

        Niin, kaikilla muillakin aloilla on sekä työhönsä sitoutuneita että niitä, joita ei voisi vähempää kiinnostaa. Silti tietenkin toivoisi, että esimiehet puhuisivat kehityskeskusteluissa näistä asioista suoraan. Potilaat ovat kuitenkin hyvin hauraassa ja herkässä mielentilassa ja tarvitsevat myötäelämistä ja toivoa paremmasta. Jos hoitaja ei halua sitä antaa, ehkä hänen pitäisi tehdä jotakin muuta.
        Mutta mitä Pitkäniemeen tulee, minulla on kuitenkin pääasiassa hyviä kokemuksia. Olen ollut siellä hoidossa neljä kertaa eri osastoilla ja olen hyvin kiitollinen erityisesti mahdollisuudesta saada sähköhoitoa. Se, mikä on aina ollut kaikkein ongelmallisinta, on jatkohoito tai sen puute. Aika tyhjän päälle jää sairaalajakson jälkeen ja tapaa kerran kuukaudessa jatkuvasti vaihtuvia psyk.sairaanhoitajia. (Toki joukossa on ollut hyviäkin).
        Opiskelijalle hyvää jatkoa harjoitteluun! Työ ei varmasti ole aina helppoa tai antoisaa, mutta se on tärkeää ja voit oikeasti vaikuttaa toisen ihmisen elämään. Itse muistelen lämmöllä yhtä hoitajistani Pitkäniemessä v. 2000, jolla todella oli aikaa (ja halua) kuunnella ja rohkaista, kun olin parikymppinen, juuri sairastunut, ja todella peloissani siitä, pystynkö tulevaisuudessa mihinkään ja millaista elämäni sairauteni kanssa oikein tulee olemaan.


      • NallePuuh

        Opiskelija6: "Voisin kuvitella, että näitä kirjoittanut saattaa kärsiä todellisuuden vääristymistä tai harhaluuloista. "

        Tuo on juuri tyypillistä psykiatrian henkilökunnan selittämistä. Pakkotoimet, kontrolli, kritiikki ja muu käytös toisia ihmisiä kohtaan selitetään muille ja itselle käyttäen psykiatrian käsitteistöä. Toisen ihmisen mielipiteet ja kritiikki, joka ei sovi omaan näkemykseen, selitetään niin, että potilaalla on todellisuuden vääristymä, harhaluulo, paranoidista ajettelua, sairaudentunnottomuutta ja niin edelleen. Suuri osa ihmisistä käyttää tuollaisia selittelyn tekniikoita, mutta psykiatriassa henkilökunnalle on annettu todella paljon valtaa ja välineitä tuon kaltaiseen toimintaan.


    • HulluEvp

      Opiskelija6 on jo oppinut tavoille, eli kuinka potilasta nöyryytetään ja alistetaan. Taitaa olla oppivaa sorttia. Sopii muiden hoitsujen joukkoon hyvin.

    • hannaliini87

      Minulla on erittäin hyviä kokemuksia P:niemestä. Olin 3kk hoitojaksolla APS1:sellä ja siellä kaikki hoitajat oli mukavia. Tietenkin sakkiin mahtuu aina muutama joka ei miellytä itseä, mutta ilman sitä apua en välttämättä olisi enään täällä. Iso kiitos siis heille.:)

      • tttttthjjjj

        Taisi olla vapaaehtoinen jakso.
        Seksiäkin on monenlaista: molemminpuolista ja raiskausta.


    • terveyttä

      karmea paikka ihnisoikeuksien vastainen ja en muista mutta vastaus molemmin puolista ei ole oikea minusta.

    • Perizzi

      Hieno paikka ja hyvä palvelu. Ekalla kertaa riehuilin kylillä ja polliisit laitto sinne, 4 päivää olin tutkimusjaksolla ja sit päästivät pois. Tokalla kertaa jätin vain paperini sinne respaan ja kävelin takas kotiin. Tommonen vapaamuotonen hoito on kivaa.

    • PitkäänSeurannutUseita

      Tiedättekö. että ne huumelääkkeet joita siellä syötetään, aiheuttavat todellisuuden vääristymistä, harhaluuloja. Opiskelijalle pitäisi kertoa, että eivät potilaat OIKEASTI ole noin sairaita vaan lääkkeet vääristävät heidän olemustaan ja asioiden hahmottamiskykyä. Jos sanotaan että ei ole sairauden tunnetta, tarkoittaa juuri sitä, että ihminen on pohjimmaltaan psyykeltään terve mutta hoito vääristää hänen ajatusmaailmaansa. Hoitajia (tulevia) käy sääliksi, kun heidän täytyy hoitaa ja kommunikoida muunneltujen ihmisten kanssa. Koko ihmiskuva vääristyy ja he uskovat itsekin että lääkkeiden haittavaikutukset ovat ihmisen omaa sairautta.

    • Kyllästynytomainen

      Kaipaisin kokemuksia kyseistä paikasta varsinkin aps 6 osastolta, akuuttipsykiatria 6. Toiveissa olisi saada siellä olevat epäkohdat julkiseen tietoon. Toki myös koko sairaalasta jos jollain tietoa ja halua jakaa.

    • HoitajaPniemi

      Kaikenmaailman hullut täällä huutamassa. Typeriä sekopäätrolleja. Hankkikaa elämä.

    • f34.0

      en tiedä mistä kauhee valitus. itse olen ollut pari kertaa aps 6sella, eikä suoranaista valittamista yhtään. tekisi mieli jopa takasin.

    • Akuutilla osastolla, TAYS Pitkäniemi, potilaita kohdellaan tylysti, pidetään suljetuilla osastoilla ilman todellista tarvetta, syötetään lääkkeitä turhaan/liikaa, lääkärit eivät pidä virkanimikettä/nimeä työaikana jne. Myös esimerkiksi ylilääkäri Klementtilä on sitä mieltä, että psykoosisairauksien kanssa voi pärjätä ainoastaan lääkehoidon kanssa eikä lääkitystä korvaa mitkään luonnolliset menetelmät kuten ruokavalio, liikunta, tasapainoiset ihmissuhteet, psykoterapia, mindfulness yms. seikat, jotka epätasapainossa nimenomaan laukaisevat ja aiheuttavat mielenterveysongelmia ihmisissä ja horjuttavat esimerkiksi aivojen välittäjäainetasapainoa. Ylilääkäri väittää, että vaikka potilas saisi kaikki elämän eri osa-alueet tasapainoon, psykoosisairauksien kaltaisista ongelmista ei voi pärjätä ilman lääkitystä (abilify -nimistä) ja siten tarvitaan välttämättä lääkitystä kaikilla potilailla huolimatta siitä että hän myöntää yllämainittujen luonnollisten menetelmien ja keinojen vaikuttavan aivojen välittäjäainetasapainoon, vaikkakin eri mekanismein kuin psyykelääkkeet. Typerää, eikö olekin?

      Pitkäniemessä (TAYS) tosiaan kohdellaan potilaita huonosti ja suoraan sanottuna kusetetaan huonolla kohtelulla ja potilaiden oikeuksien rikkomisella. Toivon että näidenkaltaiset epäkohdat tulisivat julkiseen tietoon!

      • Yhteistäon

        Sama meno jatkuu kuin Harjavallassa aikaisempina vuosina, sillä rikollinen oikeuspsykiatri siirtyi Harjavallasta Pitkäniemeen. Lukekaa enemmän Porin palstalla.


      • Mistä lähtien psyykelääkkeistä on alettu tarjota esimerkiksi makeutettuja versioita? Epäilen että makeutettujen "lääkeaineiden" lisäksi potilaille saatetaan psykiatrisilla osastoilla tarjota lääkkeenä jotain ihan muuta kuin olisi tarkoitettu ainakin jossain määrin. Ongelmanahan kuitenkin on tietysti se, että kukapa uskoisi psykiatrisen potilaan selostuksia. Kokemukset siitä, että lääkkeet ovat jotain muuta kuin pitäisi olla, voi aivan hyvin olla myös psykiatrisen potilaan ongelmista lähtöisin oleva havaintojen vääristymä. Voisi sanoa että psykiatrian alan ihmisillä on paljon valtaa potilaiden suhteen...

        Pitkäniemessä kuin muissakin hoitopaikoissahan on paikan oma potilasasiamies, jonka tulisi auttaa esimerkiksi potilaan loukkauksiin liittyvissä tilanteissa. Mutta mitä jos hoitopaikka estää potilaita ottamasta yhteyden potilasasiamieheen? Potilasasiamies asetetaan tavoittamattomaksi ja puhelimia voidaan takavarikoida jne. Toistan: Mutta kukapa uskoisi psykiatrisen potilaan sanoja...

        Kirjoittamani ovat kokemuksiini perustuvia, perustuen yksittäiseen tapaukseen. Asiasta voi toki saada yksipuolisen kuvan. Monen kokemukset ja kohtelu voivat olla hyvin erilaisia ja positiivisiakin ja tämän kaltaisilla foorumeilla kirjoittelijat saapuvat usein kirjoittamaan juuri voimakkaan mielipiteen ajamana valikoituneesti. Niin myös minä. Foorumeilta ei siis tietenkään voi saada totuudenmukaista ja yleistä kuvaa asiasta.

        Alalla työskentely on tietenkin todella haastavaa. Toivon kuitenkin että siellä työskentelisi henkilöt, jotka kykenisivät siihen ja heidän toimintaansa ohjaisivat alan eettiset säännöt ja normit ja jotka kykenisivät auttamaan ihmisiä osastoilla. Osaa alan ihmisten toimintaa varmasti ohjaa jotkin muut asiat ja lopulta jokaisella on jotain henkilökohtaisia ongelmia, jotka kenties vaikuttavat taustalla...

        Toivon että psykiatristen osastojen potilaiden kohtelua ja olosuhteita parannettaisiin. Niin on tietenkin ajan myötä tapahtunutkin, mutta toivon että kehitys jatkuisi.


      • E950BigPharmaE951
        Reuna289 kirjoitti:

        Mistä lähtien psyykelääkkeistä on alettu tarjota esimerkiksi makeutettuja versioita? Epäilen että makeutettujen "lääkeaineiden" lisäksi potilaille saatetaan psykiatrisilla osastoilla tarjota lääkkeenä jotain ihan muuta kuin olisi tarkoitettu ainakin jossain määrin. Ongelmanahan kuitenkin on tietysti se, että kukapa uskoisi psykiatrisen potilaan selostuksia. Kokemukset siitä, että lääkkeet ovat jotain muuta kuin pitäisi olla, voi aivan hyvin olla myös psykiatrisen potilaan ongelmista lähtöisin oleva havaintojen vääristymä. Voisi sanoa että psykiatrian alan ihmisillä on paljon valtaa potilaiden suhteen...

        Pitkäniemessä kuin muissakin hoitopaikoissahan on paikan oma potilasasiamies, jonka tulisi auttaa esimerkiksi potilaan loukkauksiin liittyvissä tilanteissa. Mutta mitä jos hoitopaikka estää potilaita ottamasta yhteyden potilasasiamieheen? Potilasasiamies asetetaan tavoittamattomaksi ja puhelimia voidaan takavarikoida jne. Toistan: Mutta kukapa uskoisi psykiatrisen potilaan sanoja...

        Kirjoittamani ovat kokemuksiini perustuvia, perustuen yksittäiseen tapaukseen. Asiasta voi toki saada yksipuolisen kuvan. Monen kokemukset ja kohtelu voivat olla hyvin erilaisia ja positiivisiakin ja tämän kaltaisilla foorumeilla kirjoittelijat saapuvat usein kirjoittamaan juuri voimakkaan mielipiteen ajamana valikoituneesti. Niin myös minä. Foorumeilta ei siis tietenkään voi saada totuudenmukaista ja yleistä kuvaa asiasta.

        Alalla työskentely on tietenkin todella haastavaa. Toivon kuitenkin että siellä työskentelisi henkilöt, jotka kykenisivät siihen ja heidän toimintaansa ohjaisivat alan eettiset säännöt ja normit ja jotka kykenisivät auttamaan ihmisiä osastoilla. Osaa alan ihmisten toimintaa varmasti ohjaa jotkin muut asiat ja lopulta jokaisella on jotain henkilökohtaisia ongelmia, jotka kenties vaikuttavat taustalla...

        Toivon että psykiatristen osastojen potilaiden kohtelua ja olosuhteita parannettaisiin. Niin on tietenkin ajan myötä tapahtunutkin, mutta toivon että kehitys jatkuisi.

        "Mistä lähtien psyykelääkkeistä on alettu tarjota esimerkiksi makeutettuja versioita? Epäilen että makeutettujen "lääkeaineiden" lisäksi potilaille saatetaan psykiatrisilla osastoilla tarjota lääkkeenä jotain ihan muuta kuin olisi tarkoitettu ainakin jossain määrin. "

        Geenimuunnellut makeutusaineet E950 (aspartaami) ja E951 aiheuttavat hermostollisia oireita. Boikotoikaa tuotteita, jotka sisältävät näitä, kuten limukan ja energiajuoman kevytversiot. Samoin lääkkeisiin lisätään näitä, jotta neurologiset sairaudet yleistyvät ja ihmiset kuolevat ennenaikaisesti. Sekä E950 että E951 ovat Monsanton (nyk. lääkejätti Bayerin) tuotteita, joten lääketeollisuuden hyödystä on koko ajan kyse.

        Samalla logiikalla psykiatrien unelmatavoite on aiheuttaa diabetes neurolepteillä, jotta päästäisiin käyttämään aspartaamia. Monsanton ensimmäinen tekomakeutusaine sakariini aiheuttaa sydänsairauksia, ja statiinit puolestaan aiheuttavat diabeteksen.


    • Vastaajat

      Ylisen Joukon kidutus salakatselu Pitkäniemen hoito henkilökunta myös mukana asioissa järkyttävää sähköllä kiduttavat ylistä tayss dps ryhmä kahelit lääkärit uhkailtu ylisen lapsia murhaamisella lääkärit asia Tre syyttäjä Antti Virtasella karmeeta

    • Anonyymi

      Oon ihan rakastunut siihen kahvion tyttöön.. Sekoon pois ja meen takas mun puff

      • Anonyymi

        Nojoo olihan se punahiuksinen aika seksikäs.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nojoo olihan se punahiuksinen aika seksikäs.

        Onko toi paikka edelleen olemassa


    • Anonyymi

      Onko kokemusta nykypäivänä oikeuspsykiatrian osastosta?

      • Anonyymi

        Tämä kiinnostais. Vieläkö siellä hoitsut ovat hullumpia kuin potilaat? Joskus 15 v sitten näin oli


    • Anonyymi

      Olen kuullut äärimmäisen pahaa pitkäniemen sairaalsta ja juomuukista,
      Ja ihan virqllista tekstiä että siellä on ainakin ennen tehty pahoja kemiallisia kokeita (kuten psykiatrit on aina tehny kuten myrkky hoitoja eli insuliinia ihmisille joiden sokeri on normaali ja tuhannet on tapettu)

      Iemiallisia ketipinor ja muita kokeita siellå lääketehtaan maksamilla lisäboonuksilla lie tehty,
      Psykiatreista haisee mengelenimi, se tulee heistä henkivaltana ulos,
      Ja siksi joka ikisen psykiatrin lähellå olo saa herkän ihmisen voimaan pahoin se kammottava henkivalta on hekkien aistittavissa joka psykiatriassa on.

      Ehdotan kiirellistä sumesta pois muuttoa olen itse asunut 16 vuotta muualla, ja missään ei tejdä niin paljon pakkohoitoja kuin suomessa.
      Pakkohootoja on suomessa ruotisiin ja vakuutus maihin berrattuna 10 kertanen määrä.

      Olet jo saanut traumat ja pelon psykiatreja kohtaan.
      Post trauma syndroomat puhkeaa heti kun kuulet radiossa psykiatri sanan tai juokisterbeus sanan, joka toimii kuin KGB syyttömien mielltään tervieden pidättäjånå pää asiassa hyvin pikkuruisesta palautteesta saat hullun paprut ja vankila kidutusta jota psykiatria on.

      Usko minua suomi tulee pidättämään sinut aina jos menet polvikipujas valittaan älä missään tapauksessa juokiselle mene,
      Äläkä kerro mitå pahaa suomi sinulle teki, koska maailma on ajalleen sokea ja uskoo leimaria ei sinua.

      Pakkaa laukkusi niin pian kuin pystyt, tunnen suomen, se on julma pidättäjä, äärimmäisen vainoharhainen näkee mielisairquksia kaikkialla nirmali kehon kivuissakin, kuin stalin agenttteja.

      Se ei tule koskaan muuttumaan, se johtuu suomen yhteiskunnan autoritaari rakenteeata, eikä sellaista komlunisti iyhteiskuntaa kannata jäädä muuttamaan.

      Suomi on sairastunut teorioihin ja on niissä sairaampi kuin stalin marxin teorioissa,
      Agresiivisempi syyttömien vangitsja kuin stalin.
      Tiedän olet juokisterveuden ja psykiatrien trauamtisoima ja saat aina 2 viikkoa kestäviä post trauma kohtauksia, jolloin poltat ketjussa vaikka muuten et polta,
      Ja mietit ja kiroat miksi suomi tämän teki, älä odota oikeutta tai rehellisyyttä yhdeltäkään virkamiehelta sillä suomi ei ole kskaan tähän päivään mennessä tehnyt okeutta yhdellekään yksilölle joka on valtion palkaa saavista valituksen tehnyt

      Tiedksi suomi ei tule käsittelemään julkisesta tehtyjä vaituksia ei des murhia,
      Eli koko julkis sektori saa mellastaa kuin stalnin ja KGB.

      Suojellaksesi itseäsi muuta heti pois älä koskaan kerro kuinka sinut sadsmilla trqumatisoitiin, sillä kilapiluttomuus on tehnyt sumen julkistohtoreista hitlereitä piruja ja sadisteja. Sinä et voi poistaa julkijallinnon sadsmia koska voimasuhteet on toisenlaiset.

      Älå syö niitä rotan myrkkyjä joita barbaarit psykiatrirt on kiristäneet sinut syömään, saadakseen rahaa apteekkareille ja tohotoreille.

      Älä pilaa eläääsi sumessa, joka ikinen julkisterveys reissu pahentaa ja syventää haavojasi ja traumojasi muista suomi on hitler se ei korjaa mitään eikä tule missään vastaan eikä korjaa mitään koska se on kolunismin päälle rakennetun kilpailuttoman julkisen varaan rakennettu, paremmin saat stalinilta okeutta kuin suomesta.

      AINOA VAIHTOEHTOSI ON ON MUUTTAA POIS SUMESTA, MUUTIN ITSE SAMASTA SYYSTÄ JA ASUNUT 16 VUOTTA MUUALLA, JA PIDÄN KAIKKIA 3 ASUNMAATA IHMISINA JA NORAALEINA, PAITSI SUMEA, SE ON STALIN, JULKISHALLNTO JA JULKSTERVEYS ON STALIN, JOS OLET SUOMESSA, ÄLÅ MENE MISSÅÅN TAPAUKSESSA EDES KUOLEMAN EDESSÅ JULKISTERVEYTEEN JOSSA SUT ON LEIMATTU JA JOSTA OLET TRAUMASI SAANUT.

      ÄLÄ JÄÄ TAISTELEMAAN OIKEUKSISTA JA IHMISOIHMISOKEU

      • Anonyymi

        Tein susta huoli-ilmoituksen. Syö ne vitun lääkkeet :D


    • Anonyymi

      Psykoatria, niiden nahkakin hasee kemialliselle puoskaroinnille, kuten mengelestä tai psykiatrista, niissä n sama kemiallinen puokstaointi jonka herkkä haistaa psykiatrin sisältä tulevana puoskarointina niin vahvasti ettå se puoskarin haju tukki potilaan suun ja hän ei pysty puhumaan niin kuvottaville kiduttajille kuin psykiatrit.

      Eli valtio on kouluttanut meille kiduttajat, valtimme on paha hyvin paha.

    • Anonyymi

      Minä olin joitakin vuosia sitten pelkotilojen vuoksi hoidossa rupesin kuulemaan että suomi onkin venäläisten johtama no sain lääkityksen mutta vällillä ne kuulohavainnot palaa venäläisineen

    • Anonyymi

      Oon ollut 1997 2lla ja oli asialliset hoitajat ,olin noin 2kk siellä .

    • Anonyymi

      Lopeta mielisairastelu niin pääset eroon psykiatrisesta hoidosta.

      Lääkkeistä ja mielisairaan leimasta sekä omassa mielessä että sosiaalisessa ympäristössä vieroittautuminen sen sijaan saattaa olla haastavampi juttu. Etenkin jos olet pakkolääkityksessä ja perusoikeuksiasi ja itsemääräämisoikeuttasi ei kunnioiteta. Ja jos lisäksi koko sosiaalinen piirisi koostuu ihmisistä jotka ovat olleet vuosikaudet tavalla tai toisella osana "tukiverkostoasi" sen sijaan että olisivat vain normaaleja ihmissuhteita, mielisairastelun lopettaminen voi olla vaikeaa. Siinä tapauksessa ainoa vaihtoehto lienee koko identiteetin vaihto, nimen, sosiaaliturvatunnuksen, ulkonäön vaihto, vieraalle paikkakunnalle tai toiseen maahan muutto uuden identiteetin turvin heti kun olet vieroittautunut lääkkeistä ja toipunut vuosia jatkuneesta myrkytystilasta.

      https://www.cchr.org/

      • Anonyymi

        Ja tietenkin järjestelmästä ja "mielisairastelusta" irti pääseminen riippuu siitä miten pahasti olet vaurioitunut ja vammautunut vuosien aikana psykiatristen hoitomuotojen seurauksena.


    • Anonyymi

      En oo ite pitkäniemes ollu mut kyl oon kuullu et on paska paikka olin sinne kerran itsejoutumassa mutta siinä tuli vähän kaikkea eteen niin en joutunu kellokoskelle enkä pitkäniemee. Kuulin et molemmis paikoissa ne hoitajat on aivan kusipäitä ja muutenki ylimielisiä. Onneks pysyy omat "demonit" ees jotenki hallinnassa ettei tarvi joutuu kusipäisiin laitoksiin jotka ei osaa ees hoitaa.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      N.kk sitten ja oikeastaan voin sanoa että oma kokemus että yksi suomen parhaista psykiatrisista aka.mielisairaaloista. Toki riippuu monesta asiasta.

      A) Kuinka sekaisin olet?
      B) Onko asenteesi huono?
      C) Sattuuko osasto olemaan yksinkertaisesti täynnä työhönsä kyllästyneitä hoitajia ja lääkärithän siellä ei kauan kai jaksa olla samat...Joten kannattaa varautua kertomaan samat asiat joka ikinen kerta uudelleen ja uudelleen. Kyse ei ole siitä etteikö lääkärit osaisi lukea tekstejä ja ne lukee ne kyllä mutta arvioivat ja tarkastelevat täsmääkö kertomukset. Sinua testaillaan 247.
      D) Joudut sadistisen hoitajan silmätikuksi. Mutta jokaiselle hevoselle löytyy kengittäjä. Ja netistä saa tilattua apua tuohon jos oikeasti on katkeruutta ja halua kostaa. Kaikkihan googlea osaa käyttää. Ja yksi vaihtoehto on potilasasiamies.

      Kokemuksia vuosilta 2014-2022 n.vuosi yhteensä laitoshoitoja niemessä. N.6kk muualla Suomessa myös.

      Aps7 on kai osasto jossa tarkkaillaan pari päivää ja tarvittaessa siirretään toiselle osastolle tai vastaavasti laaditaan lääkesuunnitelma ja avohoito.
      Aps8 Kriisitilanteisiin ja siellä ei normaalisti pitkiä aikoja vietetä. Mut pisimmät ovat olleet jopa vuoden..
      Aps 5 Vaikeiden päihdeongelmaisten osasto jossa psykoosit ihmisillä aika voimakkaita ja siellä agressiviisia ihmisiä sekä potilaissa että hoitopuolella. (tämä on se kamalin osasto) 3 kertaa tuolla ollut ja voin kertoa et siellä ei toivuta ja siellä vajotaan syvemmälle paskaan. Ja alussa sut riisutaan alasti ja kaikki tavarat pestään minkä ymmärrän esim.luteiden takia ja hoitajat on kai valittu sinne vähän sen perusteella että pärjää oikeasti hullujen kanssa. Suosittelen vaan kiltisti hymyilemään ruokailujen aikana ja syömään lääkkeet nätisti. Ja pitämään matalaa profiilia. Mikäli et halua totaalisesti hajota ja kuolla ahdistukseen. Mutta jos päihdepsykoosi iskee päälle niin sama kai se missä sitä on. Kunhan pääsee turvaan. Mut itse kokisin kamalana olla esim 3kk tuolla osastolla. Raapisin aku ankasta niitit irti ja repisin vessassa ranteet auki. Kuukauden siellä aikanaan riuduin ja olin enemmän paskana kun mennessä kun pääsin ulos. Onneks ei enää mene päihteitä niin ei tarvi tuonne ainakaan palata.
      Aps1 on psykoosi osasto jossa hoito on itsellä kestänyt n.1.5-2 viikkoa kerrallansa. Joskus vähemmän.

      Ikävä kuulla että noin paha tilanne ollut sulla ei ole normal. Mutta Niemestä on kuullut niin paljon kauhutarinoita että kauhulla menin sinne itsekin...
      Tsemppiä ja toivon sulle parempaa huomista.

    • Anonyymi

      Kyllä. Siihen se perustuu ilmeisesti, nöyrytykseen. Mutta elämä jatkuu muilla, vaikka itsensä tappaisi. Kukaan ei välitä. Nykyään ihmisten muisti on lyhyt ja mielipiteet tulee mediasta. Ei sorto yhtä miestä kaipaa. Itse olin siellä hoidossa ja koin jatkuvaa väkivaltaa - fyysistä ja henkistä, kaikilta hoitajilta. Lääkärit olivat vaivaantuneen oloisia ja pysyttelivät visusti toimistossaan, paitsi kolme tuntia, eräänlaisena komennuksena. Potilaita piestiin ja ajettiin itsemurhaan. Moni on nyt täysin yksin, kuolleena sisältä. Monet ovat jo itsensä tappaneet. Loput päihderiippuvaisia. Joka iikka sen tiesi jo lapsena, että sinne joutuminen on leikin loppu.

      Mutta vaikka ihmiset ovat välillä hirviöitä ja heikkoja pelkureita, ei auta heittää lusikkaa nurkkaan. Sillä ei niitä kiinnosta. Ainoastaan läheisiä kiinnostaa. Ja elä elämääsi siis läheisten takia, niinä päivinä kun junanraiteet alkaa kiinnostamaan.

      Muina päivinä. Omista vaikka ne pelkurit ja lähetä sinne samaan paikkaan... Mitä vaan. Koska tällaista se täällä on.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5269
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3417
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1552
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      190
      1430
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1056
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      978
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      887
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      778
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      769
    Aihe