Olin leikkauksessa lokakuussa, jalkaan tuli kaksi eri avohaavaa. Toinen näistä haavoista ei näytä paranevan, haava on auki ja siitä tulee paksua eritettä. Olen rampannut jatkuvaan leikkaavalla kirurgilla sekä päivystävällä kirurgilla, pariin otteeseen ovat poistaneet haavan sisältä sulavia tikkejä, eli sulavat eivät sula ja näin oireilemalla kroppa niitä hylkii, tikit eivät näytä itsekseenkään poistuvan. Olen leikkauksen jälkeen syönyt jo 4 eri antibioottikuuria sekä suoraan haavaan laitettavaa antibioottivoidetta, mutta ongelma ei näytä näillä poistuvan, kun haava menee kiinni, niin se aukeaa uudestaan ja uudestaan. Haavaan on kokeiltu myös "hopeakangasta" ja "nauhaa" joittenka piti auttaa kasvattamaan haava kiinni, mutta ei nämäkään auta. Haavan kenkkuilu ei myöskään voi johtua huonosta hoidosta, koska joka päivä suihkuttelen haavaa väh. 3 kertaa ilmakylpyä. Haavan eritteestä on otettu 3 kertaa bakteeriviljelynäytteet joka on ollut ok. Leikkauksen jälkeen 10 pv päästä kävin sairaanhoitajalla poistattamassa tikit, niin haava alkoi runsaasti vuotamalla vuotamaan verensekaista kudosnestettä, haava tihkutti tätä eritettä ennen tikkien poistamistakin, mutta ei läheskään niin paljoa mitä vuoti kun tikit otettiin pois. Mitähän tässä jo pitäisi alkaa tekemään jotta oikeasti jotain tehtäisiin? Ei antibiootit auta eikä mikään muukaan hoito mitä on tullut jo kokeiltua moneen otteeseen. Sairaslomani vaan jatkuu ja jatkuu tällä menolla. Joka kerta kun käyn kirurgilla, niin hän vaan määrää lisää ja lisää antibioottia, maha ei enää kestä yhtäkään kuuria, ennen leikkaukseen pääsyä jouduin syömään 5 kk:den sisällä 8 eri antibioottikuuria, ennen kuin uskottiin lopulta ja rupesivat tekemään asian eteen jotain. Pitääkö siis taas vetää sama kasa antibiootteja?? Mahani ei ole enää pitkiin aikoihin toiminut normaalisti, vaikka käytössäni on ollut ja on edelleenkin vatsansuojalääkkeet ja maitohappobakteeria. Joko tässä pitää rueta ottamaan potilasasiamieheen yhteys?? Päänuppi tässä kerkiää ensin levitä, ennen kuin jotain oikeasti tehdään!
Leikkaushaava ei parane!
2
4739
Vastaukset
- Hankalia tapauksia
Potilasasiamiehestä ei ole apua koska saat jatkuvasti selostuksestasi päätellen asianmukaista hoitoa. Leikkaushaavassa on edelleen bakteereita koska se erittää eikä suostu paranemaan. Tuntuu oudolta että tutkittaessa ei ole löydetty bakteereita. Eräs syy voisi olla huonosti lääkitykseen reagoiva sairaalabakteeri. Sairaalabakteeri voi olla jo aiemmalta ajalta tai nyt saatu tartunta. Tuokin pisti silmään että kerroit suhkuttelasi vähintään kolme kertaa päivässä. Eihän se vesijohtovesikään ole mitään antibakteerista ja voi itsessään aiheuttaa tulehduksen jatkumisen. Äidilläni on diabeteksesta johtuva paha säärihaava jota on hoidettu jo useampi kuukausi välillä sairaalassa ja kotisairaanhoidossa. Haava paheni "sairaalakuntoon" kun kotisairaanhoito ohjeisti suihkuttelemaan kerran päivässä ennen siteiden vaihtoa. Sairaalassa todettiin että suihkuttelu oli haavalle pahasta ja nyt sairaalasta päästyä on haavaa hoidettu siten ettei siteitä avata ja suihkutella kuin 2-3 kertaa viikossa. Hoidossa käytetään myös noita mainitsemiasi sukkia ja tavanomaista tehokkaampia voiteita, näin hoito on tehonnut paremmin mutta hitaasti. Äitini tapauksessa paranemisen hitaus johtuu jalkojen huonosta verenkierrosta ja vastaava voi tulla eteen muillakin.
- Toivotonta :(
Minulle ei mitään muuta toitotetakkaan kuin suihkuttelua useasti päivään. En niin tiedä siitä asianmukaisesta hoidosta, olisi kyllä tästäkin palautetta annettavana.. Kolme kertaa on katsottu bakt.viljely ja vastaus on ollut aina sama, eli normaali ihonbakteeri. Olen aika voimakkaitakin antibiootteja joutunut syömään, eikä mitään apua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1482483
- 1801718
- 921588
- 691543
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k6935- 80924
- 68871
- 59835
- 61808
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes176800