Rukoiletteko aina pöytärukouksen?

siunaa Jeesus ruoka

Minä rukoilen. Riittävä ruoka ei ole ollenkaan itsestäänselvyys tässä maailmassa. Miljardi ihmistä maailmassa näkee nälkää nyttenkin. Kylkiluut ja maha pullottaa nälästä kuin Biafran lapsilla.

20

77

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "hönö"

Lähes aina

• Jos meidän pöydässä joku alkaa rukoilemaan niin se saa syödä rappukäytävässä.

• Koulujen ja työpaikkojen tulisi olla tästä rukoilemisesta neutraalivyöhykettä.

• Maku paranee

Kyllä se ruoan siunaus on valtavan kaunis tapa. Jo Vapahtaja harrasti sitä.

Aku Rädystä kerrotaan, että hän matkoillaan ruokabaarissa saatuaan annoksensa otti hatun päästä ja hiljentyi ruokarukoukseen. Rukouksen loputtua vastapäätä istuva rupesi irvailemaan, että ei se pieni annos siitä ruokarukouksesta sen suuremmaksi tullut. Ehei, vastasi Aku, ei se siitä kasvanut, mutta maku parani.

Tuntuu ihan siltä, kuin amerikkalainen taitelija Norman Rockwell olisi ikuistanut tuon kohtauksen vuonna 1951: http://www.nrm.org/2011/09/we-will-never-forget/saying-grace_web/

Ruokarukous on pyhyyden läsnäolo tässä aineellisessa maailmassa. Se on aina yhtä aikaa outoa ja kodikasta.

Parantukoon elämäsi makua!
      rovasti Taneli-pappi

• Tuo on minusta hyvin sanottu, että pyhyys on yhtä aikaa outoa ja kodikasta. Eihän se aina ole noin, mutta on se noinkin. Jotkut arkiset asiat kantavat pyhyyttä ateistinkin mielessä.

• Kun sianperseen siunaa, niin muuttuuko se sitten kosheriksi?

• Ymmärrän, etä pöytä- tai ruokarukous ei katso ruoan alkuperää. Mutta mun on mahdoton kiittää dr. Oetkerin pizzasta, vaikka on hyvääkin. Samoin Saarioisten maksalaatikko potee jonkunlaista pyhyysvajetta mielessäni.

Sen sijaan en koskaan jätä kiittämättä, kun käyn metsästä hakemassa jotain - tai kasvimaalta.

Mun kiitollisuuteni ei siis kestä kovin raskasta teollista prosessointia tai muutakaan käsitteellistä mutkaa ruoan reitillä palkkapussista mahaan. Muutenhan voisin intoutua rukoukseen aina Visa Electronini nähdessäni.

• Mikä Visa Electronin kirvoittama rukous ei sinänsä olisi edes huono ajatus: miksi pyhyys ei voisi sijaita yhtä hyvin pankkikortissa kuin lautasella? Maailma on ihme, jos sen sellaiseksi havaitsee, eikä sitä kannata alkaa pilkkoa enemmän tai vähemmän ihmeellisiin tai pyhiin osiin :-)

• zyrt

Miksi rukoilisin. Tein äsken jauhemaksapihvejä ja perunamuusia. Ketä minä rukoilisin? Kauppiastako.

• Paneli-Tappi

Pyörin pöydän ympäri ensin 4 kertaa vastapäivään ja sitten 2 kertaa myötäpäivään, minkä jälkeen vihellän ukko-Nooan ensimmäisen säkeistön. Maku paranee huomattavasti.

• juutas.

Hieno homma!

Taneli-papin sanoja lainatakseni, tuo on varmaankin "aina yhtä aikaa outoa ja kodikasta."

• Ev.lut.

Jumalalle kiitos, että Suomessa ei kenenkään tarvitse kuolla nälkään.

• vbncbcvncvbncvn

vai niin? mitä jos en syö pöydän äärellä??? Jeesus on HErra!

• murto-osa-kristitty

Kyllä silloin tällöin luen mielessäni ruokarukouksen. Nämä ovat aina niitä hetkiä, jolloin olen hetken aikaa kristitty. Olen siis niitä, jotka uskovat, mutta eivät ole antaneet Jumalan Hengen tehdä muuta kuin antaa uskon, muuten minulla on sitten tämä valitettava taistelu, jossa ihminen kuitenkin vastustaa Hengen työtä kynsin ja hampain loppuun asti. Valoisia hetkiä, kun muistaa ruokarukouksen. Yleensä siinä yhteydessä myös pyydän ruokaa niille, joilla ei sitä ole. Kuten sanottu, nämä ovat siis vain näitä pieniä hetkiä, jolloin on kristitty hetkisen.

• Ev.lut.

Hetkinenkin on parempi kuin ei mitään.

• murto-osa-kristitty
        Ev.lut. kirjoitti:

Hetkinenkin on parempi kuin ei mitään.

Kiitos.

• erterge

aivan liian monesti pääsee unohtumaan.

• Hermos Hunkinen

Pari kertaa vuodessa tulee lipsautettua kouluaikana opittu "Kiitos Jeesus ruuasta. Ota pois jos saat.".

Se on mukavan kansankristillinen. Aitoa tavaraa.

• Ev.lut.

"Siunaa Jeesus ruokamme
      ole aina kanssamme"

Näin rukoilemme.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minä häviän tämän taistelun

Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      88
      8149
    2. Jos jokin ihme

Tapahtuisi huomenna niin mikä se olisi sinun elämässäsi?
      Ikävä
      89
      6238
    3. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      55
      6178
    4. Sydän karrella

Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      34
      4731
    5. Miksi halusit

Tällaisen suhteen?
      Ikävä
      50
      3235
    6. Onko yhtään ikävä

Vai pitäisikö sinut unohtaa
      Ikävä
      36
      3234
    7. Sinulle J mies

Hyvää joulua ❤️
      Ikävä
      44
      2779
    8. Sinällään hauska miten jostakin

jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per
      Ikävä
      43
      2724
    9. Mikä tarkoitus tällä kaikella

On ollut? Osaatko vastata tähän?
      Ikävä
      44
      2676
    10. Olet taitava

monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo
      Ikävä
      56
      2572
    Aihe