Hyviä vinkkejä saada kiusaaminen loppumaan??

miksiminä?

Mua on kiusattu jo tarhassa ja ala-asteella ja yläasteellakin kiusattiin mutta neuvot ovat vähissä, olen uhkaillut myös kiusaajiani että hankin aseen ja päätän omani ja muidenkin elämän jos tämä jatkuu... eivät välittäneet, ehkä vielä joskus käykin niin että en enään jaksa tätä touhuilua katsoa ja suomi kusee ja opettajatkaan eivät tee asialle mitään vaikka olen kuinka puhunut, eivätkä ole muka nähneet mitään kiusaamista. Mua ehkä kiusataan siksi koska olen ollut mallioppilas ja muita "parempi" ja olen myös auttanut muita, ja jotkut eivät tykkää minusta :(

27

3876

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miksiminä?

      Kiusaaminen tapahtui usein varsinkin ala-asteella koulun jälkeen syljettiin niskaan ja heiteltiin koulukirjoja ja revittiin vaatteista ja yläasteella saatettiin nöyryyttää käytävillä että kaikki nauroivat mulle :(

    • joonas93e

      neuvo; älä ole vätys vaan kasvata munat

    • es-kiusattu

      Mua kiusattiin koko ala-aste, ja yläasteella kasiluokan puoliväliin asti. Olin vähäsen lihava, ja ääneni on hieman omituinen, joten siitä naljailtiin koko ajan. Välillä myös tönittiin ja haukuttiin, ja "homottelu" oli päivittäistä yläasteella. Seiskaluokan lopussa aloin käydä jääkiekkoharkoissa ja kuntosalilla säännöllisesti. Kehityin yllättävän nopeasti treeneissä, ja aloin olla tosi hyvä jääkiekossa. Liksatunneilla minut valittiin aina ensimmäisenä joukkueeseen, kun ennen olin ollut aina niitä "ei-haluttuja". Koulun "suosituimmat" tytötkin alkoivat jutella minulle ja kysellä kaikkea. Sain puolelleni paljon hyviä tyyppejä, juuri sillä, että olin tosi hyvä liksatunneilla, etenkin säbässä ja jäkiksessä. Lopulta kiusaajat eivät enää uskaltaneetkaan haukkua tai töniä minua, sillä olin jotenkin asettunut heidän yläpuolelleen, ja lisäksi olin todella hyvässä kunnossa fyysisesti.


      Vinkkinä kaikille kiusatuille, alkakaa harrastaa jotain liikuntaa, esim. jääkiekkoa tai sählyä, ja kamppailulajit ovat myös hyvä valinta. Huomaatte miten kiusaajien asenne teitä kohtaan tulee muuttumaan, kun he huomaavat, että oletkin heitä parempi liksatunneilla, ja saat muiden oppilaiden suosion itsellesi. :)

      • sad very sad

        Minuakin kiusataan olen ala-asteella en edes tiedä miks mua kiusataan mut mä aion kostaa!


      • älä kosta!
        sad very sad kirjoitti:

        Minuakin kiusataan olen ala-asteella en edes tiedä miks mua kiusataan mut mä aion kostaa!

        minun mielestä kostaminen ei kannata minuakin on kiusattu mutta kiusaaminen loppui kun kerroin opelle nyt mä ja mun kamu ollaa nitten kamuja jotka kiusas Meitä nyt ne leikkii meidänkaa :)))


    • neuvoja

      vihje; kastele munat ja tyydytä muitten nähden niin kiusaaminen lakkaa ja siitä tulee homo syrjintää

    • tuntematon 21

      mitä teen kun minua pyydetään maksamaan 200e ipodista koska mukamas rikoin sen näytön vaikka en ole koskenutkaan siihen ja nyt min ut uhkattiin hakata jos en maksa eikä se usko että en ole koskenu siihen apua

    • TapaniJuhani231

      Jos et ole kovin lihaksikas ja olet pienikokoinen, niin en suosittele kamppailulajien aloittamista. Tai aloittaa voit mutta muille ei siitä kannata kertoa koska itse olen joutunut kiusatuksi juuri tämän takia. Kenelläkään neuvoja?

    • Lukioboy

      -Etsi muita samassa tilanteessa olevia. Onko koulussasi joku yksinäinen, jonka kanssa voisit "liittoutua" ja ystävystyä? Kiusaajat varmasti kuittailevat tästä, mutta ryhmässä kiusaamisen vastustamisen pitäisi olla helpompaa. Voitte saada tukea toisistanne.
      -Omien kokemuksieni perusteella henkisesti on tärkeää pysyä kasassa eikä saa ajautua liiaksi itseinhoon. Olet parempi kuin kiusaajasi, he ovat vain kateellisia sinulle jostain asiasta, jota eivät osaa yhtä hyvin.
      -Jos et voi saada tukea koulusta, etsi sitä muualta. Harrastuksen parista voisi löytyä hyvällä tuurilla viisas kaveri, netistä löytyy tukea ja apua jne.
      -Vaihda koulua, vain äärimmäisessä hädässä.

      Omaa identiteettiään en suosittele muuttamaan. Jos et ole ennenkään pitänyt liikunnasta, älä muuta persoonaasi aloittamalla bodaamista vain sen takia, että saisit kiusaamisen loppumaan.

      Lisäksi kannattaa lohduttautua sillä, että kiusaamisen pitäisi vähentyä yläasteen jälkeen. Ainakaan itselleni ei ole enää lukiossa vittuiltu samalla tavalla kuin ennen.

    • tumtematon21

      hän uhkasi mennä oikeuteen tästä asiasta kun en ole maksanu sitä ipodia mitä teen

      • tailailai

        Jos et ole sitä oikeasti rikkonut niin ei sinun tarvitse siitä mitään maksaa. Senkus vie oikeuteen, mutta jos hänellä ei ole riittävästi todisteita että sinä olisit rikkonut sen ipodin, voit itse saada häneltä korvauksia aiheettomista syytöksistä.


      • Anonyymi
        tailailai kirjoitti:

        Jos et ole sitä oikeasti rikkonut niin ei sinun tarvitse siitä mitään maksaa. Senkus vie oikeuteen, mutta jos hänellä ei ole riittävästi todisteita että sinä olisit rikkonut sen ipodin, voit itse saada häneltä korvauksia aiheettomista syytöksistä.

        Ja jos kiusaajasi uhkailevat hakkaamisella niin eikös ole olemassa sellainen hauska rikosnimike kuin laiton uhkaus. Ja jos hakkaaminen toteutuisi niin kokeilepa ilmoittaa pahoinpitelystä. Tailailaita myötäillen sellainen pointti, että näinhän se on. Syyllistä sinusta ei saa missään oikeusasteessa, jos todisteita ei ole eli ehdota hänelle, että hyvinhän se oikeusreissu sopii. Siinä vaiheessa, kun lapsi on oikeudessa tällaisesta asiasta niin yleensä hepun vanhemmatkin alkavat kiinnostua asiasta ja takoa hänelle järkeä päähän. Veikkaisin, että hän vain puhuu mitä sattuu eli ei tuollaista oikeusuhkausta kannata pelätä. Lähinnähän se vain tarkoittaa sitä, että hän häviää varmasti.

        Ah kun on ihanaa asua oikeusvaltiossa...


      • auauauauauauauaua
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja jos kiusaajasi uhkailevat hakkaamisella niin eikös ole olemassa sellainen hauska rikosnimike kuin laiton uhkaus. Ja jos hakkaaminen toteutuisi niin kokeilepa ilmoittaa pahoinpitelystä. Tailailaita myötäillen sellainen pointti, että näinhän se on. Syyllistä sinusta ei saa missään oikeusasteessa, jos todisteita ei ole eli ehdota hänelle, että hyvinhän se oikeusreissu sopii. Siinä vaiheessa, kun lapsi on oikeudessa tällaisesta asiasta niin yleensä hepun vanhemmatkin alkavat kiinnostua asiasta ja takoa hänelle järkeä päähän. Veikkaisin, että hän vain puhuu mitä sattuu eli ei tuollaista oikeusuhkausta kannata pelätä. Lähinnähän se vain tarkoittaa sitä, että hän häviää varmasti.

        Ah kun on ihanaa asua oikeusvaltiossa...

        Ah kun suomi on oikeusvaltio ja syyttäjä "varmaan noistaisi" syytettä tuosta :D siis se kun on kattonu läpi et joku inisee jotain täyttä paskaa, sanoo et menkää kotii ja sopikaa vanhempien kanssa.. Syyllisen anyway saa ilman todisteita, ihan todistajan lausunnot riittää, mut eipä nää varmaa semmosia osaa sumplia et menis puheet järkevän kuullosesti :) Eli fiksu pärjää kyl oikeudessa suomessaki, vaikka oiski ite se pahiZZZ... Mut ei hätiä, lyö turpaan, ja taas hoksasin et vaan vuodevanha teksti... meen pois..


    • tuntematon21

      kaikista eniten ärsyttää se että olin ennen hänen kaveri ja se ipodi yhdellä toisella ja se sanoi sille että olin rikkonu vaikka luultavasti oli rikkonu sen itse

    • kiusaajat julki

      Kiusaajille pitää opettaa vastuuta heidän teoistaan.
      Kiusaaminen tapahtuu esimerkiksi vihjailemalla Facebookissa ja sitten asian tultu ilmi vanhemmille ollaan muka niin pulmusia.
      Ehdottaisin että tällä ilmeisesti Suomen luetuimmalla palstalla me lukijat/kommentoijat alamme julkaista tiedettyjen koulukiusaajien Facebook kirjoituksia, asia menisi näin ainakin opettajien ja sukulaisten tietoon.
      Jos näin saataisiin estettyä ainakin yksi turha ikävä tapahtuma koulussa.
      Netistä täytyy olla myös jotain todellista hyötyä!!

    • anonyymi8

      Minua on kiusattu koko yläaste ja olen hieman tukeva (en ylipainoinen) ja en ole parhaimman näköinen. en tiedä mistä kiusaaminen alkoi tai miksi juuri minua kiusataan. Kiusaukseen osallistuu moni oppilas ja se on jokapäiväistä. Aloin käydä salilla ja olen saanut hieman lihaksia, mutta salilla käynnistä alkoi uusi kiusaamisen aihe. Minua haukutaan homoksi, läskiksi ja kaikeksi maan ja taivaan väliltä. Muutaman kerran on vanhempien kanssa jouduttu keskustelemaan asiasta mutta ei tunnu toimivan. Mitä teen saadakseni kiusaamisen loppumaan?

      • Auto35

        Joku kerta kun ne tulevat kiusaan niin joko a) haukut ne pystyyn tai b) hakkaaat ne paskaks adrenaaliryöpyssä


    • .....

      mä oon nyt 14.v. ja mua kiusataan koulussa sanomalla lehmäks, ja aina kun puhun joku rupeaa huutelemaan. oon aika hiljanen...mut puhun kavereilleni koko ajan. mulla on semmonen teoria että jos en tykkää jostain ihmisestä mun ei tarvii puhuu sille. ja mua ärsyttää et mun kaveritkin on ruvennu syrjimään mua ilman mitään syytä. ei yhtään tee ikinä mieli mennä kouluu koska tietää et taas se alkaa...meen joka päivä kotiin lukittaudun huoneeseeni ja itken sit siellä.mun vanhemmille en halua kertoa mutten tiedä miksi...:( HELP!

      • mukana ollut kurppa

        älä ikinä kerro vanhemmille koska se tekee kaiken vaan pahemmaksi


    • niinhän se menee

      ammu ne jotka kiusaa tai sammu

    • Mä tulen kiusaamaan

      Minä voin tulla kiusaamaan kiusaajia. Minun käsittelyni jälkeen eivät kiusaajat enää kiusaa, vaan makaavat joko letkuissa sairaalassa tai istuvat pyörätuolissa.

      • aeaeaeaeaeaea

        Olet kiusaaja :(!


    • ...

      Nykyään on vain niin huonolaatuista sakkia, joka ei kelpaa kunnon ihmisten kavereiksi. Niistä pitääkin pysyä erossa eikä tavoitella niiden suosiota. Se on pelkkä silmänkääntötemppu, jolla surkimukset koettaa tasata onnenlahjoja.

    • jjjjjjjjjjjjjjjjjjjj

      mää en voi käsittää että mikä ihme saa kiusaamaan toisia !! :o miettisivät ensin omalle kohalle, ja että mitä pahaa se oikeesti on tehny muka..... !!

      Tsemppiä kaikille kiusatuille ! Kyllä te pärjäätte, ja jos tuntuu että ootte asianne kanssa yksin, ni kertokaa jollekki siitä! laittakaa vaikka netissä jollekki viestiä joka ottaa sen tosissaan jos ei uskalla kertoa livenä . :)

    • Olen kiusattu HELP !

      Mua kiusataan joka päivä ja haukutaan läskiks rumaks hu...raks ja kaikkee, oon kuutosel ja mua on kiusattu ykkösest lähtien, en kestä enää yritän vaan olla hyväksytty mut en onnistu.
      En oo enää varma mitä teen ku alkaa voimat hyytyä siinä vahvana olemises, ei se kiusaaminen vaan lopu joskus tekis mieli kertoo jollekki siitä kiusaamisest mut en uskalla ku mut on pahoin pidelty jo pari kertaa et oon joutunu toisel kerral käymään sairaalassa.
      En saa yöllä unta ku mietin mitä tapahtuu seuraavaks koulussa ja olen avuton.
      Pliide antakaa jouku neuvvoja et mitä teen olen avuton :( :( :(

      • Täs vinkki

        Mua kiusattiin 4-5luokka kunnes 6luokan alussa ne kiusas en välittäny ja jos ne haukku nii ne olikin helppo servata


    • Kohdistettukiusattu

      Mua alettiin kiusaan 7lk puolesvälis yleensä haukuttii ja tavaroita katos,lippistä otettii. Kerroin vanhemmille kotona ja 8lk alus kerroin opettajalle joka sai sen noin 2vk loppuun kunnes taas tämä kiusaaja aloitti kerroin taas opelle kun aikaa oli menny 3kk edellisestä kertomisesta. Silloin tämä opettaja piti kunnon puhuttelun kiusaajalle ja sanoi että kiusaat viä kerrankin niin istut jälkäs ja tulee kasvatuskeskustelu vanhempien kanssa. Mutta eihän se kiusaaminen vieläkään loppunu. Aloin käymään salilla aktiivisesti 8lk puolesvälis ja hokia pelannu jo 7.5vuotta mutta kiusaaja vähät välitti siitä jatkoi henkisellä tasolla kiusaamista. 9lk meni siinä et kiusaaja sai mun kavereita puolelleen vaan sillä et tiesi mopoista ihan helvetisti. 9lk keväällä hänen kanssaan mua alkoi kiusaamaan mun entinen sali kaveri. Millon mopon sytystulppa pois paikoiltaan ja ties mitä milloinkin, tälläkin hetkellä nämä kaksi kiusaajaa jatkaa mun kiusaamista eikä osaa lopettaa ja liikun samoissa porukoissa kuin he koska eräs ystäväni on toisen kiusaajan parhaita kavereita. Nyt toivon vaan et mun ei tarvisi olla heidän kaa missään tekemisissä vaikka smaan jatko oppilaitokseen tulevat mutta eri linjoille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      377
      3608
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      198
      1720
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      66
      1347
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      148
      1224
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      873
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      164
      865
    7. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      56
      833
    8. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      117
      830
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      819
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      792
    Aihe