istuttelin viinikärhön isoon ruukkuun terassille. Kärhön kiinnittelin kaariporttiin. Mitä teen, kun talvi tulee? Kestääkö viinikärhö ruukussa talven yli? Harsoa ympärille? -riittääkö, ettei vain paleltuisi? kellariinko koko viritys raahattava?
kärhön talvisuojaus
4
4177
Vastaukset
- soilike
Olen miettinyt, että auttaisiko, jos laittaisi ruukun isoon saaviin, kokonaan turpeen ympäröimänä. Onko joku kokeillut?
- sara
se oli hyvältä kuulostava idea!aion kokeilla!
- Anneli
Viinikärhön talvenkestävyydestä en valitettavasti osaa sanoa, mutta itselläni on ollut muutaman vuoden alppikärhö parvekkeella. Vaikuttaa hyvin sitkeähenkiseltä, kun juuristo säilyi muutossakin, vaikka maanpäälliset osat piti katkoa pois. (Muutto marraskuun -02 lopussa...)
Olen laittanut ruukun ympärille styroksin paloja ja kietonut maton koko paketin ympärille. Ruukun pintaan laitan usein jäkälää ja havuja ihan vain koristeeksi. Parvekkeemme on lasittamaton, niin että kärhö saa luntakin niskaansa. - monikärhö
aion säilöä kärhöt parvekkeelta (alppi-, viini- yms. useita lajeja) puutarhan nurkkaan, jossa lämmintä, ilman peittoja. ne saavat lunta runsaasti, jos sitä tulee. keväällä tulos paljastuu. raportoin sitten.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272900Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332545- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542249Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241870Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3911706Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041652- 3111561
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446