BMW 330d e92 tehokuuri?

johan87

Ostin kyseisen auton vuosimallia 08 ja täytyy nyt kysyä, jos täällä olisi kokemuksia parhaasta ohjelmoinnista kyseiseen autoon? Lisää vääntöä siis tekisi mieli, kun tuohon nykyiseen annokseen on jo liian hyvin tottunut.

24

3038

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ----

      ihan ekaks tarttis tietää mikä on sun mielestä "paras" ohjelmointi ? suuri huippu teho ?
      suuri ala vääntö ? vai mikä?

    • Lastutuskaa

      Ilman mitään vittuiluja niin nettikeskustelujen pohjalta ja parin tutun kokemuksista olen ymmärtänyt että kaikenmaailman ohjelmoinnit/lastutukset ovat jokseenkin turhia. Lisääntynyt suorituskyky on hyvin marginaalista. Rahamäärä joka kuluu yhtä lisähevosvoimaa kohti on huomattavan suuri. Lisäksi ongelmia SAATTAA aiheuttaa muutokset pakokaasupäästöihin jotka katsastuksessa aiheuttaa ongelmia. Lisäksi OBD-järjestelmä saattaa myös aiheuttaa vikakoodeja ja niistä taas tulee ongelmia katsastukseen. Kaikilla kun ei varmaan ole laitteita joilla vikakoodit saa poistettua. Sopivalla kännykällä ja softalla sekä pienellä boksillahan koodit saa poistettua mutta niitä ei varmaan kovin monella ole käytössä.

      • sey

        Autossasi on jotain vikaa. Tehonmittaus ensihätään.


      • Lastutuskaa
        sey kirjoitti:

        Autossasi on jotain vikaa. Tehonmittaus ensihätään.

        Miten minun autoni liittyy tähän juttuun?? Ei ole tarvetta lastutuksiin. Väännän vain ruuvista lisää Baareja.....

        Eipä niillä lastuilla järin suurta vaikutusta ole===>> http://www.digituning.com/fi/tuotteet/bmw.htm


    • Riittääkö?

      BMW 330 E91
      2005 onwards
      Engine type : Turbo-Diesel
      Engine size : 2993 cm3
      Cylinders : 6
      Original bhp : 231
      Original nm : 500
      BHP increase : 49
      NM gain : 78
      Lb/Ft gain : 58

      Vain 455 puntaa. Ja eron kyllä huomaa. Superchips.

      • Kusetettavia riittää...

        Ja lastujen myyjän on helppo laittaa nettiin mitä tahansa lukuja. Ei kaikki ole totta mitä netissä lukee!!


      • 545
        Kusetettavia riittää... kirjoitti:

        Ja lastujen myyjän on helppo laittaa nettiin mitä tahansa lukuja. Ei kaikki ole totta mitä netissä lukee!!

        Vauhdin maailmassa tapaa olla mainos eestiläiseltä sipsivirittäjältä. Muistaakseni pikkasen yli 1100 eesti kruunua. Eli suht edullinen.


      • Kusetettavia riittää
        545 kirjoitti:

        Vauhdin maailmassa tapaa olla mainos eestiläiseltä sipsivirittäjältä. Muistaakseni pikkasen yli 1100 eesti kruunua. Eli suht edullinen.

        Joo ja ihan ensimmäisenähän minäkin haluan viedä autoni eestiin viritettäväksi sehän on selvää. Siellähän on kaikkein luotettavinta porukkaa ja kaupankäyntiä sehän tiedetään! Kukaan ei ole KOSKAAN pettynyt kun Virosta,Venäjältä tai muista itä-blokin maista jotain on ostanut tai tilannut. JOS kerran vironpoika lupaa jotain niin tottakai siihen kannattaa luottaa!! Ja kuten joku yllä mainitsi lastutuksen jälkeisistä OBD-vikakoodien ilmestymisistä niin tottakai vironpoika hoitaa nekin pois niin kauan kuin niitä autoon uudestaan ja uudestaan ilmestyy,sekin on selvää!!


    • johan87

      Lisää tehoa mun bemmiin ja ihana poikakaveri kainaloon...

    • Johan87

      angst-teinit tulleet tänne huutelemaan. Hankkikaa ensin yliopistosta opiskelupaikka ja tulkaa sitten tänne huutelemaan

    • dsgfdhh

      Mitä jos ei halua yliopistoon lukeen kirjoja vuosiks?

    • suorista selkäs!

      ei perkele, nyt toi uus bimmeri perseeseen ja osta vanha kunnon kutoskoneine e30 luisupulkka, siihe pörinäpönttö, 200 wunderbaumia peittämään näkyvyyttä ja vielä ku hitsaat perän lukkoon nii johan alkaa kylillä tulla käyrälippoja vertailemaan kumman autosta lähtee kovemmat soundit!

      • lisätäänvettä

        unohtamatta et useita amis kavereita vetään tupakkia posket lommolla sinne kyytiin ni tulee oikeen kunnon armit wundebaimien kanssa vuosikymmeniksi ja kansa huomaa jo ohi ajaessa jos ikkuna auki


    • Samppaz

      aloittaja amis homppeli kuspää kakkapersee jol 20v vanha bmw 325i ja tuning-ruostetta ympäri autoo.. Mul on kuule faijan ostama -07 Polo Gti ja laitoin lastun viime viikol.. Tervetuloa koittamaan ku 200 heppaa lähtee 1200kg autos liikkeelle.

      • jormakakkonen

        jos et oo provo ni HÄPEÄ! FAIJANAUTO LOL! eikö oo itellä varaa ostaa omaa autoa? MENE TÖIHIN!


    • 1+13

      Samppaz on aika kovalla asenteella liikkeellä, vaikka aikaa on jo viestistäsi kulunut, ilmoita vaan milloin ja missä niin tuun kyykyttämään sun poloises vapari vanos e36:sella. Miten muuten tehokuuri on edennyt? kokemuksia/penkityksiä?

    • d4diisseli

      Tuollaiset ohjelmointi hommat on laittomia monesti.
      Pahinta on että päästöt pahenee.
      Toivottavasti viranomaiset puuttuu pian noihin juttuihin.

      • FastRacingPorsche

        Laittomia? Ehkä..... ihan normi ajoon mutta ei ihan kisa-ajoon jos se menee tarkastuksen vaatimukset läpi ennen kisaa mutta sillon on totta kai virityksetkin, että ei ihan normi autosta puhuta sillon. Mutta päästöt pahenee? Riippuu miten sitä ohjelmoi totta kai ehkä mutta jos haluaa kaiken irti (riippuu autosta mutta en ole itse tavannut sellaista) niin ne ehkä kyllä kuten sanoit päästöt suurenevat.


    • --..--

      Teknisesti ohjelmointi ei ole laiton. Esimerkkinä tuo Edellämainittu Gti polo.
      vakiona 180hp. Laki sallii 30% ylityksen korimallin tehokkaimpaan versioon joten.
      180x1.3=234hp. Eli 200hp on ihan sallittu vielä.
      Tosin mä en lähtis 1.4tsi koneesta ottaa yhtään enempää kuin sen vakion. On vähän liikaa potkua pienelle koneelle. Niissä kun ei palikat tahdo kestää vakionakaan.

      • Samppaz

        Perehdy enemmän automaailmaan pelle... Mun auto on legendaarisella 1.8T koneella ja siitä repii vaikka kuinka paljon tehoja irti. 1.4Tsi vain uudemmassa Polo Gti:ssä. 1.8T Gti 150hp ja Cup versio 180hp vakiona, lastulla vähintään 200hp molemmista. Seuraavaks hommaan Seat Leon Cupran ja lastun silloin 2.0 Tsi koneessa 290-310 hp kun vakio 240heppanen.. Kyllä menee monella liikenteessä suu mutkalle ja päivä pilalle kun sillä vien kaikkia Bemari ja Tuning-Mersu torveloita AMG-tarroineen! Hah!


    • --..--

      Sorry mutta Seat Leon Cuprasta et saa pelkällä lastulla 310hp irti. Vaatii siinä vaiheessa jo muutakin palikka että kestää varmasti.
      Itellä tällä hetkellä leonissa 250hp ja 350nm. Enempää ei tarvii kun etuvetoinen ei saa sitä tiehen.
      No voi järkyttävää nyt meni parilla vuodella pieleen toi kone. Muistelin että 07 olis tullu se 1.4tsi noihin puluihinkin. MÄ kun en yleensä ajele noin vanhoilla autoilla niin en jaksanu tarkistaa.

      • Lännessä paremmin

        Joo no mutta jos Cupra Leonista on penkitetty esim. Bilsport lehdessä ja joskus Teknikens världissä jo vakiona 246hp yhdessä testissä ja toisessa 256hp. Siis ihan Cuprasta ei Cupra R. Kyllä lastulla saa varmasti ton 290-300hp. Toinen juttu on sitten jos on Leon Fr 2.0TFSI, koneissa eroja muutakin kuin Ecu. Itse olet varmaan lukenut vaan Tuulilasia ja TM- lehtiä.. Ne ovatkin todellisia esimerkkejä Suomen pas-kasta ja surkeasta autokulttuurista.


    • ainiiunohinkinkin

      Laita siihe LS1 ni joha kulkee ja ääniki on texarkana hillbillyn miehekäs :D tai nakkaa sinne konehuoneeseen vaik viperin v10.. ääni ei enää oo hilbilly miehekäs vaan f1 miehekäs ja kulkee viläkin paremmin .. ainii unohin et suomes ei saa tehdä mitää autolle

    • --..--

      Leon FR:ssä ja Cuprassa tai Cupra R koneessa on kyllä varsin paljon pientä lisäystä. Esim: Vahvistettu lohko, laakerointi, K04 turbo (FR K03), Suurempi välijäähy, vahvistetut männänkiinnikkeet ja mäntäkammio muuta pientä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      67
      1686
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      163
      1401
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1222
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1194
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1096
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      70
      859
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      825
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      190
      748
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      93
      727
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      654
    Aihe