eli testasin viime kierrossa haalean plussan jo joskus dpo 7, siitä haaleni niin, että esim dpo 12 testit negaa mm. halpatesti liuska ja sittarin pegchek. dpo 12 illalla alkoikin sitten menkat, ihan normaalin oloiset. varmuuden vuoksi testasin kuitenkin dpo 13/ kp 2 halpatestillä haamun ja clearblue plussalla kapean viivan. sitten dpo 14/kp 3 sama juttu, clearblue kapea ohut viiva heti. eikös plussassa pitäisi tulla leveä pystyviiva, vaikka haale olisikin? jos siis olisin oikeasti raskaana... vuotoa kesti 2 päivää, ei mitenkään kamalan runsaana, mutta ihan normi menkoista menee.. sitten dpo 15/ kp 4 oli pakko hakea vielä tuplapaketti clearblueta, jotta näkisin, että varmasti nega. vuotoa ei juuri lainkaan... ja edelleen kapea ohut pystyviiva testiajalla. sama juttu tänään dpo 16/ kp 5. siis mitä hemmettiä? aiemmin ollut kemiallinen kai ja silloin tuli kierron lopuksi clerblueen kapea ohut pystyviiva, mutta seuraavana päivänä oli jo ihan nega. nyt ei muutu negaksi millään, mutta ei vahvistukaan... samoin ihmetyttää kun testit negaa just ennen vuotoa ja sitten vuodon aikana ja jälkeen haamuja. oviksen tikutin kp 15 ja tunsin myös oviksen, joten dpo:t tiedossa.
apuja kaivataan kipeästi. tulen hulluksi noiden testien kanssa!! :D
testien tulkinta apua!
6
1689
Vastaukset
- älä hätäile...
Okei, nyt yksi neuvo: lopeta se testaaminen ennen kuin menkat ovat oikeasti myöhässä. Lisäksi: nuo Clearbluet ovat aivan susia, minäkin sain noita kapeita viivoja kierroissa, joissa en todellakaan ollut raskaana. Testaa apteekin omalla raskaustestillä aikaisintaan sinä päivänä kuin menkkojen pitäisi alkaa, muuten tulet todellakin hulluksi. Ja miksi ihmeessä olet testannut jo 7 päivää ovulaation jälkeen? Kai tiedät, että alkio vasta kiinnittyy noin viikon kuluttua ovulaatiosta ja siitä menee vielä ainakin muutama päivä, ennen kuin raskaushormonipitoisuudet ovat sellaisia, että herkimmillä testeillä näkyvät? Miksi ihmeessä testata niin aikaisin, kun on selvää, että oikeata plussaa tai edes haamua ei VOI silloin vielä saada? Sori, tuli nyt vähän tiukkaa tekstiä, mutta tuhlaat ihan turhaan rahaa testeihin. Pitäisi vaan malttaa odottaa sinne kuukautisiin (tai vähintäänkin pari päivää ennen kuin pitäisi alkaa) ja sitten testailla. Vaikeaahan se on, mutta ainut järkevä keino...
- älä hätäile...
Ja lisäksi: Clearbluen ohjeissa lukee, että testiviivan tulee olla SAMANPAKSUINEN kontrolliviivan kanssa. Eli tietävät itsekin, että noissa testeissä tuo ongelma on, että niitä kapeita pystyviivoja tulee, vaikka testi on nega. Huono merkki, siinä kaikki.
- ap
jeps, tiedän :)
mutta nyt tosiaan pitäisi kaiken järjen mukaan jo kunnolla plussa näkyä kun on dpo 16/ kp 5 tai sitten ihan negaa. mutta tosiaan myös liuskatestillä tullut haamu... ja en oikein tuohon clearbluen kapeaan viivaan luotakaan ja kun vuotoakin oli.. haamut vaan ihmetyttää :/ lisää kokemuksia ja mielipiteitä otan mielellään vastaan... kaikki on nyt avuksi! ja testailin siksi ajoissa, kun olisin joutunut antibioottikuurille ja röntgeniin enkä halunnut ottaa riskiä, jos mahdollisuus olla raskaana. saako kaikki clearblesta aina kierron alussakin näitä kapeita viivoja? haluaisin sen puhtaan negan testiin, niin ei tarttisi enää miettiä olematonta raskauden mahdollisuutta! :( - osta sellainen
ap kirjoitti:
mutta nyt tosiaan pitäisi kaiken järjen mukaan jo kunnolla plussa näkyä kun on dpo 16/ kp 5 tai sitten ihan negaa. mutta tosiaan myös liuskatestillä tullut haamu... ja en oikein tuohon clearbluen kapeaan viivaan luotakaan ja kun vuotoakin oli.. haamut vaan ihmetyttää :/ lisää kokemuksia ja mielipiteitä otan mielellään vastaan... kaikki on nyt avuksi! ja testailin siksi ajoissa, kun olisin joutunut antibioottikuurille ja röntgeniin enkä halunnut ottaa riskiä, jos mahdollisuus olla raskaana. saako kaikki clearblesta aina kierron alussakin näitä kapeita viivoja? haluaisin sen puhtaan negan testiin, niin ei tarttisi enää miettiä olematonta raskauden mahdollisuutta! :(testi mihin tulee teksti raskaana niin ei tarvitse viivoja tuijotella.
- näin mulla
ap kirjoitti:
mutta nyt tosiaan pitäisi kaiken järjen mukaan jo kunnolla plussa näkyä kun on dpo 16/ kp 5 tai sitten ihan negaa. mutta tosiaan myös liuskatestillä tullut haamu... ja en oikein tuohon clearbluen kapeaan viivaan luotakaan ja kun vuotoakin oli.. haamut vaan ihmetyttää :/ lisää kokemuksia ja mielipiteitä otan mielellään vastaan... kaikki on nyt avuksi! ja testailin siksi ajoissa, kun olisin joutunut antibioottikuurille ja röntgeniin enkä halunnut ottaa riskiä, jos mahdollisuus olla raskaana. saako kaikki clearblesta aina kierron alussakin näitä kapeita viivoja? haluaisin sen puhtaan negan testiin, niin ei tarttisi enää miettiä olematonta raskauden mahdollisuutta! :(halpis testillä plussa viikolla 3 eli siis tosi alussa.
- äiti jo jo
Mulle kävi näin. Kolme lasta synnyttäneenä olen jonkun testin joskus tehnyt. Haalean haalea viiva on aina ollut plussa, aina halpistestillä ja nega nega. Viimeisen synnytyksen jälkeen noin 2kk, tein varmuuden vuoksi testin. Aiemminkin on käynyt niin, että olen jättänyt testin pöydälle ja katsonut kun ennätän ja tosiaan haamut ovat aina olleet plussat, testiajan jälkeen. No niin, nyt kun tein, meinasin saada slaakin että tosiaan haamua taas pukkaa ja pienin 2kk vanha..... Ei kiva.
Sitten ostin kalliimman testin missä näkyy raskausviikot, niin onneksi ruutuun putkahti "ei raskaana". Onneks sillä kertaa haamu oli nega.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1406653
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495739- 1234891
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434490Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?523892- 623061
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.522966Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242402- 422270
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152197