En ole vilustunut, mutta en löytänyt sopivaa palstaa. Muutettuamme uuteen asuntoon heinäkuun loppupuolella aloin pian kärsiä nenän tukkoisuudesta. En usko että talossa on ainakaan hometta, mutta tupakansavua tulee lähes päivittäin asuntoon, kun on yhteinen ilmastointi ja myös parvekkeiden kautta. Olen kokeillut nenähuuhtelua sarvikuonolla, Nozoilia, Nasacortia, sinkkiä, Erdopeckiä, valkosipulia, Snifferiä, höyryhengitystä ja Menthol-pastilleja, mikään ei auttanut. Lopulta menin lääkäriin marraskuun lopulla, siis 4 kk kuluttua oireiden alkamisesta (luulin aluksi, että kyseessä olisi vain allergia) ja sain Doximed 150 mg antibioottikuurin 1 tabletti päivässä kahdeksaksi päiväksi ja Duactia 1-2 tablettia (olen ottanut kaksi tablettia päivittäin) päivässä (max 10 päivän kuuri). Lääkäri totesi ultraäänellä, että toinen poskiontelo on tukossa ja toinen auki. Näin on ollut, mutta on vaihdellut kumpi sierain on tukossa ja kumpi auki, joskus molemmat ovat tukkoiset. Puhti pois. Söin antibioottikuurin, mutta se ei auttanut, yhdessä vaiheessa päätin tosin kokeilla sarvikuonoa antibioottikuurin aikana ja sain jonkin verran limaa irtoamaan muutamana päivänä vielä roikuttuani sängyn päädyssä pää alaspäin, mutta en aina, nyt en ole saanut limaa enää irtoamaan, vaikka tunnen, että poskiontelo on tukossa ja siellä on jotain joka menee ees taas poskionteloissa. Eilen napsin viimeisen antibiootin ja nyt on Duactia vielä pari päivää jäljellä. Minulla ei ole ikinä aiemmin ollut poskiontelontulehdusta. Eilen ostimme myös suolalampun, mutta jompi kumpi sierain on ja pysyy tukossa. Eilen illalla huuhtelin sarvikuonolla jopa kolme kertaa sieraimet, ei apua siitäkään. Syömäni antibiootti oli laajakirjoinen ja se väsytti. Eikö verikokeesta pysty saamaan selville, mikä pöpö poskiontelossani on? Olen miettinyt myös suolahuonetta, mutta hoidot ovat aika hintavia. Punkteeraus ei kiehdo ajatuksena. Onko teillä ehdottaa vielä jotain kotikonsteja? Jos otan yhteyttä lääkäriin, määrääkö hän taas antibioottia vai olisiko tuollaisesta verikokeesta hyötyä? Mitkäköhän antibiootit olisivat kokeilemisen arvoisia? Montako eri antibioottikuuria voi syödä? Jos punkteeraus jää ainoaksi toimivaksi, minkä hintainen se on suurinpiirtein yksityisellä? Arvelisitteko kerta punkteerauksen riittävän? Oireina siis nenän tukkoisuus ja liman tulo kurkkuun, ei nuhaa. Niin ja miten tuon liikunnan laita on poskiontelontulehduksen aikana, pitääkö levätä? Kauheasti ei kyllä jaksa, mutta ettei ihan lihakset lässähtäisi...
Kiitos jo etukäteen teille vinkeistä.
Sitkeä poskiontelontulehdus
5
781
Vastaukset
- spiro.,.,.
Tutulta kuulostaa.
Naamakin on niin kipeä että tiedän jo ennestään että poskiontelot vaivaa.
Joskus auttaa tosiaan tuo pääalaspäin olo vaikka kuulostaakin huvittavalta mutta ei näytä huvittavalta kun räkää valuu muovipussiin about litra.
Valitettavasti minulla ei ole punkteerauksesta kokemusta (enkä halua) mutta onko lääkäri puhalluttanut sinua siihen mittariin. En tiedä tarkkaa nimeä siitä mutta englanniksi peak-flow-meter. Saa myös lääkäriltä kotiin tarkempaa seurantaa varten. Kannattaisi harkita myös aikaa spirometriaan. http://www.poliklinikka.fi/?page=1590834&id=0478001
Yleensä kun aletaan se mittausseuranta saa ventolinoa matkaan ja eka viikko puhallellaan ilman avaavaa ainetta ja toka viikko avaavan lääkkeen avulla.
Oli sitä astmaa tai ei mutta ehkä kannattais varmistaa kuitenki.
Se suihke on kuitenkin auttanut minua tukkoisuuteen nyt vaan pääsi loppumaan.
Sorry mutta olen itsekin niin uupunut etten jaksa kirjoittaakaan enää. - Veteranfan
Vesihöyryhengitystä kannattaa kokeilla poskiontelo huuhtelun lisäksi.On olemassa varsinaisia vesihöyry astioita,joita saa joistakin apteekeista.
Kroonista nuhaa kärsivänä nämä konstit ovat olleet meikäläiselle todella tehokkaita flunssan nitistäjiä. - hilipatihippan
Mulla yleensä aina menee flunssa poskionteloihin, nyt kun oon ollu parisen viikkoo flunssassa, niin oon koko tän ajan käyttäny 2x päiväs nasonex-nenäsumutetta ja ekaa kertaa moneen vuoteen poskionteloissa ei oo tulehdusta.. Domimycin ei ainakaan mulla oo tehonnut enää pitkiin aikoihin, hyviä antibiootteja on klaritromysiini, roxitromysiini ja zithromax. nuo on ainaki mulla auttanu, kun en mitään penisiliiniä voi syödä.
- D-vitamiinia
Syötkö D-vitamiinia? Suomessa käytännössä kaikilla ihmisillä jotka eivät ota D-vitamiinia purkista on D-vitamiinin vaje. D-vitamiini vaikuttaa merkittävästi kehon vastustuskykyyn ja moneen muuhun. Suosittelen sinulle esim. Iherbistä D-vitamiinia, tässä linkki: (linkissä on mukana alennuskoodini jolla saat 5 dollarin alennuksen ensitilauksesta)
http://iherb.com/p/18335?at=0&rcode=pek456 - googlelinux
Itse sain poskinotelontulehduksen parantumaan laittamalla hammastahnaa sieraimiin ja kurkkuun. myös vuotava nenä ja kutina lakkas ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1317105Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631654350Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen543442Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4933096Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2932070Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361733Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja201651- 911563
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1761472Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151426