Mikä helvetti oikein monia asukkaita vaivaa kun roskakatokseen viedään sinne kuulumatonta tavaraa tai jätetään ne lojumaa miten sattuu? Nytkin roskakaton on täynnä pahvilaatikoita ja ainakin yksi huonekalukin löytyy? Eikös jättäjällä tullut mieleen että ne pahvilaatikot voi "särkeä" ja laittaa ne sinne palaviin tai keräyspaperiin...ja huonekalut voi viedä kierrätykseen tai ihan itse sinne kaatopaikalle. Se on aika helvetn kallista lystiä kun nämä paikalliset paskakeisarit ne nostelee kyytiinsä. Varsinkin kun sieltä joskus löytyy jäteöljykanistereista akkuihin saakka.
vitun idiootit...
Roskakatoksen siisteys ja sinne viedyt tavarat
44
742
Vastaukset
- siivoton juttu
Tee asialle jotain eli ala itse kuskata ne pois sieltä ja ole muutenkin esimerkillinen eläjä, äläkä toisia vain hauku! Taidat olla melkoinen kyylä muutenkin, kun toisten roskia vahtaat elääksesi!
- rjgereirgiregue
Vitut tuossa mitään tartte kyylätä kun jokapäivä useamman kerran ohi kävelen..muun muassa kun töihin menen ja sieltä palaan.
Miksi se minä niitä kuskaisin pois. Oletko vittupää ja etkö hiffaa että se jonka ne romut on hilaa ne vittuun sieltä...
Olen esimerkikillinen eläjä, ottaako vittupää homoa päähän. Vitun dorka. - Hitsi.mikä skunkki
rjgereirgiregue kirjoitti:
Vitut tuossa mitään tartte kyylätä kun jokapäivä useamman kerran ohi kävelen..muun muassa kun töihin menen ja sieltä palaan.
Miksi se minä niitä kuskaisin pois. Oletko vittupää ja etkö hiffaa että se jonka ne romut on hilaa ne vittuun sieltä...
Olen esimerkikillinen eläjä, ottaako vittupää homoa päähän. Vitun dorka.Miksi sinä homotehtaan työläinen sinne roskikseen kyyläilet ja eikö sulla ole edes autoa, kun pitää nokka pitkällä sinne duuniin mennä. Taidat olla itse joku roskakuski, jota vituttaa kun joudut toisten kortsuja kanniskelemaan. Hiffaahan nyt oikein ja muista aamulla taas nuuskia niitä hajuja kytätessäsi toisten jätteitä.
- tee enemmän duunii
Vai on mamujen nuolija töissä. Ihan oikein sulle ja veroja makselet sitten meille hyväosaisille, sekin on oikein. Mitäpä tänään näkyi roskissa, katsoitko oikein tarkkaan, löysitkö itsellesi jotain, pahviaivo.
- ergbkbgjk
tee enemmän duunii kirjoitti:
Vai on mamujen nuolija töissä. Ihan oikein sulle ja veroja makselet sitten meille hyväosaisille, sekin on oikein. Mitäpä tänään näkyi roskissa, katsoitko oikein tarkkaan, löysitkö itsellesi jotain, pahviaivo.
Mikä vitun mamujen nuolija? Vittuun mamut siinä kuin tuollaiset kotimaisetkin paskat....itse asiassa olette säälittävämpi kuin nuo mamupaskat.
- kippis sille,hahhaa!
ergbkbgjk kirjoitti:
Mikä vitun mamujen nuolija? Vittuun mamut siinä kuin tuollaiset kotimaisetkin paskat....itse asiassa olette säälittävämpi kuin nuo mamupaskat.
Arvasinkin heti tuon mamumieltymyksesi, menehän vaan aamulla aikaiseen töihin, onneton orja.
- tulipa vain mieleen
Huuhkajanvaara kyseessä?
- erergrere
ei ole.
- abuelo, pero
Ahora los niños a dormir
- EI PAHVIA PAPEREIHIN
ÄLÄ NEUVO VÄÄRIN
PAHVILAATIKOT EIVÄT KUULU KEÄRYSPAPERIIN!!!
Että oppimista tuntu olevan itselläsikin.
Pahvi eli kartonki pannaan palaviin, jollei taloyhtiössä ole erikseen kartonkikeräyslaatikkoa, joka kyllä jokaisella järkevällä taloyhtiöllä on.
Se säästää rahaa koska tyhjennys on halvempi kuin palavan.
Jja myös luontoa, kun kartonki hyödynnetään ja kierrätetään.
Kaikki minkä voi kierättää pitää kierrättää, vasta sen jälkeen muualle.
Muuten olet ihan oikeassa, roskakatokseen ei saa jättää sinne kuulumatonta tavaraa, ne pitää toimittaa itse asiaankuuluviin keräyspisteisiin. Mutta tämä ei mene kaikkien kaaliin, ei meilläkään :(- ei työtä ei rahaa
Jätteenkuljettajat ovat tähän tehtävään palkattu.
- EIVÄT OLE
ei työtä ei rahaa kirjoitti:
Jätteenkuljettajat ovat tähän tehtävään palkattu.
Ai mihin tehtävään jä'tteenkuljettajat on palkattu?
Lue taloyhtiön jatehuoltosopimus ja väitä sitten uudeleenn, mikä heille kuuluu.
Eivät he voi viedä kaatoapaikalle tai energiajätteeseen sinne kuulumatonta tavaraa, ja jos muualle vievät seon ylimäärä'inen keikka.
Sinun firmasi varmaan tekisi kaiken ylimääräisen ilmaiseksi?
Ei siivoojaakaan ilman eri maksua oksennustasi siivoa vaikka siivooja onkin.
- kiliffaa hei
stikkaa dörtsi boseen, ettei klabit frysaa
- SHELL
Jaa siellä on tullunna se kuuluisa Purolan tenu penaki kliffaamaan, heh Purolan tenu se siellä vaan.Tenu pena just 16,28 näytti olevan sen verran kunnossa että netistä pystyi ottamaan noita sanoja.Teboilin baarissa sitte kehuskelee netti seikkailullaan kliffaa vaan pena muista laittaa kunnon jalkineet.
- kiliffaa hei
SHELL kirjoitti:
Jaa siellä on tullunna se kuuluisa Purolan tenu penaki kliffaamaan, heh Purolan tenu se siellä vaan.Tenu pena just 16,28 näytti olevan sen verran kunnossa että netistä pystyi ottamaan noita sanoja.Teboilin baarissa sitte kehuskelee netti seikkailullaan kliffaa vaan pena muista laittaa kunnon jalkineet.
Hei kamoon, piis mään ja lärvi boseen. Meiksi skriivaa vaan asiaa!
Kyl pamahtaa klopoon kun kundi puhuu skeidaa. Snaijaaksä tän stoorin? - ??????
kiliffaa hei kirjoitti:
Kyl pamahtaa klopoon kun kundi puhuu skeidaa. Snaijaaksä tän stoorin?tenu pena se vaan jaksaa ei voi muuta sanoa heh.
- hombre buenos
kiliffaa hei kirjoitti:
Kyl pamahtaa klopoon kun kundi puhuu skeidaa. Snaijaaksä tän stoorin?poco pedo tiene alguna otra etj'kä
- hombre buenos
kiliffaa hei kirjoitti:
Kyl pamahtaa klopoon kun kundi puhuu skeidaa. Snaijaaksä tän stoorin?poco pedo tiene alguna otra etj'kä significaba kliffalle
- hiffaa hei
?????? kirjoitti:
tenu pena se vaan jaksaa ei voi muuta sanoa heh.
No jo on dille kaippari ku ei mee faktat boltsiin.
Meiksi ei oo tenu, eikä gonnabe pera. - hombre buenos
hiffaa hei kirjoitti:
No jo on dille kaippari ku ei mee faktat boltsiin.
Meiksi ei oo tenu, eikä gonnabe pera.que pedo penahan hay una
- kliffaa hei
hombre buenos kirjoitti:
que pedo penahan hay una
Voihan fittan ku tortillanpurijatkin hiostaa kliffaa.Töriskää finskaa eikä mitään diibadaabaa kieltä
- siinä jobi
Perusta jätekuljetuksen yritys ja tee voittoa. Roskien keräämiselle näyttää olevan kysyntää?
- POHJOLANKADULLA....
Itse kiinteistön hallituksen puheenjohtaja kantaa kaljapulloja siis lasisia roskiin ei ole lasin keräysastiaa, kannoin muutaman kerran pulloja kauppaan roskiksesta,luulisi arkkitehdin osaavan lajitella roskansa, mutta mitäpä sitä.
Pahvilaatikoiden taittelu on varmaan jäänyt opettelematta aika monelta - siivoton aktivisti
Mitäpä se hyöjää, ei siitä kukaan maksa. Mäyristä ei saa pahoinpidellä, se on eläinrääkkäystä, parempi päästää se luontoon.
- mä olen töissä
Valitettavastihan kyse on siitä, että kainuulainen ei osaa taittaa tai litistää pahveja, kun sitä ei ole opetettu pienenä. Sen lisäksi, se vie niin valtavasti aikaa, varmaankin täytyy perustaa marmatuskerho miettimään, mitä asialle voisi tehdä kun on niin kauhea kiire ettei pahvilaatikoita ehdi taittaa, samaan tapaan kuin on kiireen marmatuskerhoja kainuulaisessa työelämässä.
- marmata vaan!
Sullehan se pahvin litistys voi olla hyvinkin vaikeaa, kun vaikutat olevan aikamoinen pahviaivo!
- sinä maksat myös
Onpas ollut asiallisia vastauksia täällä.
Meillä on taloyhtiössä tiedotettu säännöllisesti, että kierrätyskeskus ja kaatopaikka ovat sitä varten, että sinne viedään taloyhtiön roska-astioihin kuulumattomat tavarat. Ei auta. On pyykkitelinettä yms härveliä, paras oli 2 joustinpatjaa (miettikää minkälainen palokuorma noista tulee).
Pahvilaatikoita on tietty hankala litistää. Sehän on mukavaa, kun jäteastia täyttyy parista pahvilaatikosta ja loput roskat ei sovi kyytiin.
Jätteiden lajittelu ja kierrätys ei voi olla vaikeaa, täytyy vaan joskus ajatella omaa napaa pidemmälle. - hissunkissukka
Mikä ihme paikka se Kajaani on, kun tuollaisesta asiallisesta aloituksestakin poikii melkein pelkästään asiattomuuksia? Hirvittää tulla sinne.
Minä ihailin Suomessa käydessäni kierrätyksen edistyksellisyyttä. Täällä meillä päin on vain yksi kierrätyslaatikko kullakin asunnolla, ja siihen laitetaan muovi, alumiini, lasi, paperi ja kartonki. Biojätettä kerätään erikseen joissakin kaupungeissa jo. Surullista katsoa ihan hyvien appelsiininkuorien menoa roskikseen, kun niillä voisi rikastuttaa maaperää kompostoinnin kautta. Täälläkin kyllä on paljon ihmisiä, jotka eivät osaa noitakaan helppoja kierrätyssääntöjä. Laitetaan kankaita ja muovipusseja ja metalliromua ja ruoanjätteitä kierrätyslaatikkoon. Minä taas teen parhaani, että toimin oikein. Kierrätys toimii taajamissa vain, jos suuri osa ihmisistä toimii oikein. Jos on kovin paljon porukkaa, joka tumput suorina odottaa peräänkatsojaa, odottaa, että kyllä äiti siivoaa, niin sekasotkuhan siitä tulee.
Yhteinen maailmahan tämä on. Suojellaan sitä. Kulutetaan vähemmän, kierrätetään enemmän. - Vaikka
uhattas elinkautisella jos roskat ei mene oikeaan astiaan, niin niitä uhmaajiahan riittää! On ne vaan niin h e l v e t i n kovapäisiä luusereita ettei ne pelkää edes mitään! Onko lukihärö, vai vaan mentaliteetti että minähän teen niinkun haluan, tehkööt toiset niinkun pitää!
- Biojäte pahvipäille!
Vaippa sulle vaikka ja käytetty sellainen. Voihan roskat laittaa vaikka vahingossa vääriin astioihin, oottte te niin pahviaivoja. Itse laittaisin, jos viitsisin, niin ihan tarkoituksella ärsyyttääkseni näitä hiton kyttääjiä.
- rjgergregreigerg
Ei sitä kato tartte olla mikään kyttääjä jos roskien vientikerralla huomaa ettei saatana sovi itse viemään mitään roskiin kun heti katoksen ovelta alkaa huonekalujen ja pahvilaatikoiden tulva.
Mitä saatanan urpoja te oikein olette...ai niin joo niitä parvekkeella tupakkia vetäviä (ja sieltä niitä maahan syytäviä) köyhiä paskoja joiden jäteastiat ja roskapussit haisee sisällä.
Teillä ei ole niin paljon järkeä että tajuaisitte että te itse maksatte ne ylimääräiset jätteet ja siivottoman jätekatoksen siivouksen. Tai siis no TEIDÄN tapauksessa sen maksaa sossu ja yhteiskunta....köyhiä paskoja kun olette. Kämpät sisältä samanlaisessa kunnossa...kusi, paska ja rööki haisee.
Vittu te olette köyhiä niin henkisesti kuin rahallisestikin...
- Ai niinkö?
siis laittsit? taidat laitella jo ääliö! Oot kyllä erikoinen luuseri, tiätkö muuten kuka sen sun väärän lajittelun maksaa? Et näköjään, mutta natiset korkeammista jätemaksuista! Se lasku pitäs olle sulle yksinomaan, sillä sinä taliaivohan et osaa lajitella!
- hau,hau, hahhhaaaaa!
Hei te talipäät ja pahviaivot! Mikäli ne roskakatokset ovat teille niin tärkeitä nuuskimispaikkoja, niin olette varmaan niitä samoja otuksia, jotka keräävät koirankakat ruokapöytään lihapulliksi. Onneksi sossu antaa elämiseen rahat, ettei noin alas tarvii vajota.
- asdfase fser
Monenlaisia hölmöjä. Yhden tyypin mielestä kierrättäminen on laadittu vain asukkaiden kiusaamiseksi ja syyllistämiseksi, ei ollenkaan kaikkien yhteisen luonnon puhtaana pitämiseksi tai ihmiskunnan elossapysymisen pitkittämiseksi.
Ehdotan, että vaikka on ulkoapäin siistin näköistä, kun roskikset ovat katoksessa, olisi parempi, jos ne laitettaisiin näkyvälle paikalle, jotta roskien laittamista voisi valvoa asunnoista käsin ja vaikka huutaa väärintekijälle, että korjaapas jälkesi.
Tai sitten valvontakamera roskikselle. - mee jätekurssille!
Tyypillinen kerrostalokytääjä taas mielipiteitään laukoo. Mee asumaan johonkin niistä jätepöntöistä ja kuvaa kaikki tulevia sukupolvia varten, niin näkevät mikä sankari olit.
- hyi hyi
Kommentit tässä ketjussa ovat ihan aivottomien idioottien juttuja. Paitsi aloittajan-joka sanoo asiaa.
Kaikennäköistä eläjää ja kommentoijaa sitä on,pthyi !- idiootit - 2
No eivät ihan kaikki, olepa tarkkana.
Mm tuolla yksi kirjoittaa aloittajalle, AÄLÄ NEUVO VÄÄRIN, ja hän oli aivan oikeassa.
Että oli pikkusen vikaa aloittajassakin ,mutta pääasia oli täysin oikein.
- pthyi,pthyi
Kun seuraavan kerran viet niitä roskiasi sinne katokseen, niin mietihän pitkään mikä aivoton jäte itse olet, kun toisia syyllistät.
- t5t45t45t45t45tt54t
Pidä pääsi kiinni persenaama.
Ihmisen pitää olla melkoinen kuspää jos ei osaa pienentää ja laitella niitä roskiin vaan jättää ne pitkin katosta. Tai roudaa huonekaluja sinne. Kerran nähnyt sellaisenkin kun joku kansallispukuinen eläkeläinen tuo roskapussin samaan aikaan kun omani vein ja jätti roskapussin vain siihen maahan. Siinä vain voi ihmetellä paskasakin tyhmyyttä....
Miten joku voi puolustella sitä, että roskat saa laittaa roskakatoksessa miten haluaa? Tai että sinne voi tuoda mitä vain? En tajua? (Olen liian viisas tajuamaan tyhmien tyhmyyttä.)- HAUKUT VÄÄRÄÄ
Siis käsket ALOITTAJAA pitämään päänsä kiinni ja ihmettelet että joku voi puolustella huolimatonta lajittelijaa.
TAJUSITKO OLLENKAAN KENELLE VASTASIT?
O N K O S E V A S T A A - N A P U N K Ä Y T T Ö I H A N Y L I V O I M A I S ta ?
- tarkka-avain-en
Mitäpä teit sille kansallispukuisen eläkeläisen roskapussille? -jätit tietenkin lojumaan siihen maahan eli samanlainen aivoton ääliö olet itsekin vs. manne
- jdjkfgjdfgkjdgkjdfg
ei kuulu minulle siivota. No tästä lähtien ilmoittelen talonyhtiölle jos tällaista tapahtuu. Eiköhän sitä keksitä jokin sanktio vaikka jos jää kiinni siitä että jättää huonekaluja, akkuja. jäteöljyä tms.... joku 100e/esine niin alkaa vähenemään tuollainen käyttäytyminen.
- minä kyllä..
Siivoatko sinä toisten jälkiä? Minusta on kyllä vähän inhaa koskea toisten roskiin...ja vai että kyyläämistä..taitaa olla sitä porukkaa, joka ei jaksa kävellä roskakatokselle asti, jos ei näe sitä omin silmin.
- hyi, mitä urpoja!
Taitaa nämä kyylääjät etsiä sieltä biojätteistä itselleen sopivaa syötävää ja niitä kortsuja pestäväksi ja uusiokäyttöön.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j492338- 262213
Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.271545Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!161534- 1241447
- 191093
Tiedätkö nainen sen tunteen
Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.71984Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta
Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut117954Mikset päästä irti ja hae apua
Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad89944Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta
Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva333883