Miksi tulit uskoon ?

Titi +28

Miksi tulit uskoon ja miksi valitsit kristinuskon?

Nämä minua mietityttää.

51

184

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mirka ...

Mä jäin ateistiksi.
      Sain uskonnoista vapaan kasvatuksen ja uskoisin että se vaikutti ratkaisevasti ateistiseen vakaumukseeni. Analyyttinen ja kriittinen luonteeni vaikutti varmasti myös.
      Tykkään tiedosta ja selkeistä asioista.

• Siksi

Minut on ihan pienestä pitäen aivopesty uskoon. Sitten kun täytin kymmenen vuotta minut pakotettiin tekemään ratkaisu ja menemään kasteelle. Tässä syy.

• Ma5a

Vanhemmat valitsivat puolestani ja syöttivät uskontoa. Tosin havahduin sitten myöhemmin itse ja pääsin eroon kaikista uskonnoista. Eihän se tietysti helppoa ole, kun pelkää salaman iskevän päähän tms., mutta nyt elämä maistuu paremmalta kuin koskaan.

• ;)

Ihmiset tulevat uskoon, koska heille uskotellaan, että mihin siinä uskotaan on olemassa. Vähän sama asia miksi lapsi uskoo joulupukkiin, mutta tämä uskonto on class a bullsheet.

• gdsfgsdfgsdfgsdfgdsf

Mun käsittääkseni mihinkään muuhun uskoon ei voi tulla kuin Kristinuskoon. Jeesus on ainoa joka aidosti muuttaa ihmisen uudeksi luomukseksi.

Eli muslimi ei koskaan voi tulla "uskoon" omaan uskontoonsa... tai hindu.... mikä tahansa muu vääriä jumalia seuraava.

Eli aloittajan kysymykseen: en tiedä miksi Jeesus mut herätti, mutta en todellakaan itse ole mitään uskontoa valinnut. Ainoa valinta on se että lähdetkö seuraamaan Jeesusta, vai jäätkö paikalles ihmettelemään että mitäs nyt? olen uskossa , pitäs varmaan tehdä asialle jotain.

• Oletko ollut muslimi vai mistä tiedät sen, ettei muslimit saa uskostaan samanlaisia kickesejä kuin sinä?

Epäilen tuota sinun uskoasi hyvin vahvasti, että sen aiheuttamat tunteet eroaisivat jotenkin muslimista...tai mistä tahansa uskonnosta.

• Voi voi ...

Jeesus on oikeasti pelkkää satua mutta sinun uskontoosi kuuluu jeesus sadut. Sinulle on opetettu jeesus satuja totena ja nyt uskot niihin ihan aidosti.

• sdfgsdgsdfgsdfgsdf
        mave kirjoitti:

Oletko ollut muslimi vai mistä tiedät sen, ettei muslimit saa uskostaan samanlaisia kickesejä kuin sinä?

Epäilen tuota sinun uskoasi hyvin vahvasti, että sen aiheuttamat tunteet eroaisivat jotenkin muslimista...tai mistä tahansa uskonnosta.

mitkä helwetin tunteet??? ei mulla mitään tunteita ole, pelkästään jotain johdatusta... johon menee välillä hermot.

• Shrink
        mave kirjoitti:

Oletko ollut muslimi vai mistä tiedät sen, ettei muslimit saa uskostaan samanlaisia kickesejä kuin sinä?

Mave, on heitäkin jotka muslimeina tietävät;

http://www.pelastussanoma.fi/Islamin opit/islam.htm

Ts. jolla ei ole Poikaa, sillä ei ole Isääkään.

• ottakaa selvää
        Voi voi ... kirjoitti:

Jeesus on oikeasti pelkkää satua mutta sinun uskontoosi kuuluu jeesus sadut. Sinulle on opetettu jeesus satuja totena ja nyt uskot niihin ihan aidosti.

Tiesitkös semmosta, että Jeesuksesta on enemmän historiallisia kirjoituksia kuin Julius Caesarista. Ja jos joku sanoisi, että Caesar ei olisi ollut olemassa, häntä todennäköisesti pidettäisiin hulluna. (:

• Ev.lut.

Synnyin uskovaan sukuun ja lapsena jo opin kristinuskon perusasiat.

• Voi voi ...

Eli, herkkäuskoisena lapsena sinut aivopestiin kristinuskoon. Sinun herkkäuskoisuutta käytettiin törkeästi hyväksi.

• sillain

Aika moni varmaan kastetaan pienenä ja sit ne eivät vaivaudu eroamaan tai kysenalaistamaan asiaa

• Usko evankeliumi

Tunsin että tarvitsen pelastusta ja syntieni anteeksiantoa. Siksi Jeesus kutsui minua ja vastasin myöntävästi kutsuun. Enkä kertaakaan ole katunut sitä että otin uskon Jeesukseen.

• Mirka ...

Hei Usko evankeliumi. Lapsena totena tuputetut sadut ovat ainakin sinuun tehonneet hyvit. Jopa niin hyvin ettet vieläkään kyseenalaista niiden oikeellisuutta.

Olet hyvä esimerkki siitä miksi uskonnoilla pitäisi olla 21v ikäraja.

• "Usko evankeliumi". Olisikohan Jeesus kutsunut sinua, jos et olisi koskaan milloinkaan kuullut hänestä yhtään mitään? Henkimaailman asioita. Ihmisen sisäisiä tunteita. Jossain Iranissa Jeesus ei kyllä kutsu, siellä kutsuja on Allah. Mistähän syystä?

• Janne E.

>> Siksi Jeesus kutsui minua

• Jumala kutsuu

jokaista ihmistä yhteyteensä 2-3 kertaa ihmisen elämän aikana. Tätä Raamattu kutsuu myös nimellä etsikkoaika. Siis Jumala kutsuu ihmistä monella tavalla/kaipaa ihmistä yhteyteensä.

Tämä ilmenee esim siten, että ihmistä alkaa uskonasiat, uskovaiset jollain tavalla kiinnostamaan, välillä taas ei kiinnosta pätkääkään, tuntuvat jopa vastenmielisiltä. Mutta taas joku päivä mielenkiinto on näihin juttuihin.

Alkaa myös häiritsemään oman elämän epäpuhtaus, ja niinpä sitä alkaakin puhdistamaan, mutta kuitenkin kokee, että sisin on likainen. Kirjoitan näitä omasta kokemuksesta.

Itselläni nämä vaiheet kesti vuosia. Muistellen noita elämäni eri vaiheita selvinnyt on niissä Jumalan tarkka ajoitus, myös tietäen sen milloin olen valmis Jeesuksen vastaanottamaan omaan elämääni.

Ja niin sitten eräänä päivänä istuinkin uskovaisten tilaisuudessa, ja vieläkin kymmenien vuosien jälkeen muistan sen ihanan rauhallisen ilmapiirin, ihmettelin sitä tuntemattomien ihmisten aitoa iloa joka heillä näytti olevan. Minulla oli hyvä olla siellä.

Kaipasin sisimpääni puhtautta, kaipasin rauhaa ja iloa. Julistaja puhui Jumalan Sanaa ja se upposi sydämeeni. Sisimpäni itki ja iloitsi, koin, että tätä olen kaivannut koko elämäni ajan. Tahdoin, että puolestani rukoillaan. Tahdoin antaa tälle Jeesukselle elämäni joka kutsui minua, oli kutsunut jo pitkän aikaa. Sain kokea ja uskoa, että se likainen olo, se syyllisyys vaihtui puhtauteen ja hyvään omaantuntoon.

Niin, tuosta päivästä on jo kulunut pitkät ajat. Matkan aikana on ollut tyyntä ja myrskyä, kaikkea on mahtunut, mutta vieläkin on sydämessä usko Jeesukseen. Hän on pitänyt matkamiestä kädestä kiinni. On elämän myrskyissä sylissään kantanut silloin kun en enää itse ole jaksanut. Ei voi kuin ihmetellä niitä rukousvastauksia joita olen Häneltä saanut. Hän on Vapahtajani. Hän on Kuninkaani. Hän on Jumalani. Jeesus Kristus.

• Ev.lut.

Se voi tapahtua hyvin monella tavalla. Jo se on Jeesuksen kutsua, että nämä kristilliset sivut alkavat kiinnostaa.

• höpö höpö.

eikö nyt hemmetti soikoon saa enää edes keskustella asioista ilman että sillä keskustelulla pitäisi olla jokin jumalan kutsu taustalla? aika halpamaista omimista, ja vieläpä sellaista mitä ette pysty edes todistamaan.
        on muutes aika ylimielistä laskea jeesuksen teoiksi sellaista, mitä itse haluaa.

• ex-hellari

Kristinuskoon kristillisen kulttuuriperinteemme kautta, jonka vanhempani olivat omaksuneet. He eivät olleet luterilaisia vaan lestadiolaisten tapaan niitä oikeita uskovia: ylhäältä uudestisyntyneitä helluntailaisia.

Kasteelle sitten 13-vuotiaana, eikä valinta ollut yksin omani vaan painostuksen tulos. Siinä sitten todistin seurakunnan edessä vaaditun suun tunnustuksen, sydämen uskon kanssa oli epävarmaa. Fraasit oli kuitenkin taottu päähän ja osasin ne, ja osaan vieläkin ihan sujuvasti. Ulkoa opittua helluntailaisuutta, heh. Ja sanon vaan: on tärkeää osata sujuvasti ja ulkoa tietyt papukaijamaiset toistot, nehän sopivat tilanteeseen kuin tilanteeseen. Ei tule kiusallisia hiljaisia hetkiä.

Sukurasitteemme on uskoa, siihen kasvatetaan, sitä odotetaan ja siihen painostetaankin, eikä muu suku ole luopioiden kanssa juurikaan tekemisissä. Eli nykyisin välit on sitten poikki sukuun vanhempia , sisaruksia, luopioita ja toista mummua lukuun ottamatta.

• zsdgasdgsdgdsf

No onpas sulla vaikeaa... vai että sukurasite? entäs jos näet kuolleet sukulaises kohta taas ja saat iloita että näin käy??? ihan vaan sen takia kun satuit syntymään oikeaan sukuun.... tosin ethän sä halua kuin kuolemaa ja syntiä....

Revi siitä.

• EL.a . K:IM

Titi 28

Mä synnyin uskoon.

En valinnut kristinuskoa, vaan se valitsi mut.

• 4543y4y44

Se oli pitkä tie miltä edelleen lahjakkaasti eksyn. Olin muiden uskontojen parissa jonkin aikaa ja kristinuskoon ja raamatun piiriin palatessani tunsin vain jotain, mitä en ennen ollut tuntenut, tai muistanut tunteneeni ja vain tiesin, että tämä se on.

• Lisää valoa

Kiitos Jumala kutsuu -nimimerkki. Se on hienoa joskus lukea tällä palstalla ihan asiallisia ja myönteisiä kirjoituksia.

• Määrittele asiallinen ja myönteinen kirjoitus. Onko asiallinen ja myönteinen kirjoitus sellainen, joka on itselle mieleen...eli sulle kritisoimaton uskonnoista!?!

• ateistille
        ateisti1982 kirjoitti:

Määrittele asiallinen ja myönteinen kirjoitus. Onko asiallinen ja myönteinen kirjoitus sellainen, joka on itselle mieleen...eli sulle kritisoimaton uskonnoista!?!

>>Määrittele asiallinen ja myönteinen kirjoitus. Onko asiallinen ja myönteinen kirjoitus sellainen, joka on itselle mieleen... eli sulle kritisoimaton uskonnoista

• ateistille kirjoitti:

>>Määrittele asiallinen ja myönteinen kirjoitus. Onko asiallinen ja myönteinen kirjoitus sellainen, joka on itselle mieleen... eli sulle kritisoimaton uskonnoista

Eli tahdotte keskustelun olevan vain yksipuolista, jossa ei saa kritisoida tai kyseenalaistaa uskovaisten väittämiä, koska se olisi teitä kohtaan suuri loukkaus! Turpaan saisitte jos käsi ylettäis, koska sitä paskaa mitä suollatte ei jaksa kuunnella kuin uskovainen...lopulta vähemmistö!

ennen kuin puhut mitään tilastoista, niin uskovaiseksi määritellään sellainen joka on jonkun kirkon tai uskonyhteisön jäsen noihin tilastoihin. Aika moni on Suomessa kirkon jäsen, mutta ei välttämättä usko!

"Pyrimme syömään hyvää ja terveellistä ruokaa"

Minä olen taas ymmärtänyt, että elätte vain pyhällä hengellä kunnei jouluisinkaan saa olla kaupat auki! Minulle käy, että laitetaan kaupat kokonaan kiinni mutta teille ei. Olen viikot töissä, joten minulle käy kaupassa käyntiin vain sunnuntai! Töiden jälkeen ei mihinkään kauppaan jaksa muutenkaan mennä ja lauantaisin on muutakin tekemistä -kovistella uskovaisia mulqvisteja!

• Tydekoira29

Mie itse ainakin uskon jumalan ja enkeleihin mie vasta olen itse löytänyt tieni ei sitä kukan valinut vaan se tuli mie olen iloinen et enelit ja jumala on läsnä pelot ja surut ovat meneet pois ja ilo tulut mie olen tajunut et hei et ne asiat joita surin tai riipuvuuet tai pelot ne on pois ja en tarte niitä aina vaan uusia ihmisiä elämääni ja voimia

• Miten voi olla sellaisia ihmisiä, joidenka vanhemmat ovat olleet jossakin uskonyhteisöissä ja lapsi sitten aikuisena eroaa uskonyhteisöstä ilman mitään. Sitä mä ihmettelen, kun yhtään lukee täälläkin uskovaisten tekstejä. Harvalla uskovaisella vaikuttaisi olevan kykyä kyseenalaistamiselle, mutta näköjään sellaisiakin on, jotka ovat päässyt irti huumeesta nimeltä uskonto!

Ihminen on terve, mikäli se on "raitis" ainakin uskonnolle ja kykenee käsittelemään asioita laidasta laitaan, eikä mielessä pyöri aina ne Raamatun sanat. Tällaisen ihmisen kanssa on helpompi keskustella ihan normaaleista asioista kuin sellaisen kanssa, joka plarailee Raamatusta itselleen ja muille ohjeita elämäänsä.

• Pienenä

vinkkinä ateistille, ootkos hokannu et täällä suomi 24 sivustolla on muitakin keskustelu aiheita niin sieltä löydät niitä raittiita juttukavereita joita niin kaipaat, ku ei millään jaksas enää lukea tuota sun iänikuista poraamista...

• Pienenä kirjoitti:

vinkkinä ateistille, ootkos hokannu et täällä suomi 24 sivustolla on muitakin keskustelu aiheita niin sieltä löydät niitä raittiita juttukavereita joita niin kaipaat, ku ei millään jaksas enää lukea tuota sun iänikuista poraamista...

Sinun heikkomielisyyttäsi ei jaksa edes piintynyt kristitty!

• tytöttaasapuaoli

Mitä opin uskomaan Jumalaan sen takia, että olin ihastunut johonkin tyttöön joka pyöri helluntailisissa piireissä, ja piti seurata sitä sitten.

• papaglu

Ette voi mistään tietää, että se on Jumala joka kutsuu! Tuo on vaan höpöhöpö aivopehmoilua ja toiveajattelua.

• asdfsadfsadsfdafsd

Vieläkö tämäkin aihe tulee esiin????? meneekö jo jakeluun ettei uskoa itse valita???? vaan Herra herättää ja kutsuu luoksensa. ok?

• Uskis ei ymmärrä

Siksikö Jumala kutsuu luokseen vain niitä ihmisiä, joiden elinpiirissä vallitsee tietty uskonto, esim. lähi-idässä suurin osa muslimeja (ja usko pois, nekin ovat samanlaisen kutsun saaneet omalta jumalaltaan), intiassa hinduja, kiinassa buddhalaisia jne.... Kyllä se on ympäristö ja vanhemmat, jotka sanelee sen "oikean" uskonnon.

• Ev.lut.

Siksi esim. pyhäkoulut ovat erittäin tärkeitä.

• Vapaa-ajattelu on tärkeintä!

Pyhäkoulut ovat vain uskovaisille tärkeitä, eikä muille! Sellaista on uskovaisten diktatuuri, jossa halutaan kaikkien oppia samat asiat ja samat arvot. Luonnontieteitä uskovainen saa pilkata ja muita maallisia asioita, mutta ei saa siitä mitään sanktioita! Jos joku vastustaa hengellisiä asioita, niin te latelette suustanne heti sellaiselle sanktiot ja usutatte helvettiin!

Eiköhän peruskoulut ole jo ihan tarpeeksi pyhäkouluja, jossa opetetaan uskontoa, pidetään uskonnollisia aamunavauksia/-hartauksia, ruokarukouksia ja uskonnollisia lukukauden päättäjäisiä. Uskonto on ainut oppiaine, joka sisällytetään moneen koulun yhteiseen tilaisuuteen ja se on huonoa!

• Ma5a

Uskonnot olisivat aika rääpäleitä ilman näitä saavutettuja etuoikeuksia mitkä heillä on olemassa.

• Rääpälemäistä

on teidän itkunne!

• fjslr3h2lhl3

Minä tulin uskoon jonkun tytön perässä johon olin ihastunut.

• Ma5a

Tuossa on sentään jotain ideaa tulla uskoon.

• taivastotta

Olen ollut kuolinvuoteella, lähtevä katseli jo täältä sinne iankaikkisuuten, taivaan ovet olivat hänelle aivan auki, näki enkeleitä valkeine pitkine mekkoineen leveä kultainen vyö, kuuli laulua .. hän meni Taivaan kotiin. En aio työntää päätäni pensaaseen vaan uskon,että "jossain on maa armahduksen.....

• Tulipa mieleeni

Muistatko itse, miten tulit ateismi-uskoon?

• Pa5i

Eihän se usko ole, mutta siinä vaiheessa, kun tajusin pitkällisen mietinnän jälkeen ettei Jumala yksinkertaisesti ole olemassa. Raamattu avautui oikealla tavalla minulle ja tajusin miten kaikki palaset loksahtivat paikoilleen. Tämä kaikki onnistui tutustumalla paljon erilaisiin tutkimuksiin, lukemalla Raamattua ja tutustumalla muihin uskontoihin. Miettimällä syvällisesti ja kyseenalaistamalla minulle opetetut itsestäänselvyydet.

Ei se todellakaan ole helppoa irtaantua uskosta, kun ne on niin tiukkaan taottu selkärankaan syyllisyys siitä jos jättää uskonnon sekä pelot siitä miten Jumala rankaisee ja potkasee päähän. Näistä tosin pääsi sitten aika nopeasti eroon, kun oli tehnyt päätöksen erota kirkosta. Sen jälkeen kaikki on ollut tietysti paljon kivempaa ja maailma on paljon selkeämpi ja loogisempi.

• adrs

Usko on Jumalan lahja ja sen saa jokainen, joka sitä suostuu pyytämään. Mutta sen voi myös torjua. Se torjutaan jos pelkää joutuvansa luopumaan helmasynneistään, jotka eivät voi olla vahingoittamatta lähimmäisiä.
      Jo 2000 vuoden ajan, monet niistä, jotka ovat kuulleet evankeliumin ovat pyytäneet saada vastaanottaa Jeesuksen elämäänsä ovat saaneet sen. Tämä on myös todiste Jumalasta.

• "Tämä on myös todiste Jumalasta. "

Ai se mikä on uskovaisten omassa päässä on jokin todiste Jumalan olemisesta? Päivän naurut! :)

• teenx

Halusin rippirahaa

• adrs

Tämäkin on siis totta:

1.Korinttolaiskirje:
      2:14 Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.
      2:15 Hengellinen ihminen sitä vastoin tutkistelee kaiken, mutta häntä itseään ei kukaan kykene tutkistelemaan.

Luonnollinen ihminen = luonnostaan epäuskoinen, joka ei halua vastaanottaa Jeesuksen evankeliumia.

• hykiogi

mä liityin kirkkoon, koska en halunnut olla niin erilainen nuori.

• heluna83

kasvatuksen vuoksi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      339
      7501
    2. Kysymys muille miehille

Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      79
      4906
    3. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      208
      3235
    4. Kohta katson sun kuvaasi

ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa
      Ikävä
      24
      3187
    5. Nimikirjaimet

Kuka kaipaa ketä 🥰
      Ikävä
      76
      2036
    6. VOI TÄTÄ ILON

JA ONNEN PÄIVÄÄ 😂
      Tuusniemi
      155
      1924
    7. Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan

Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a
      Maailman menoa
      221
      1854
    8. Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi

jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?
      Ikävä
      167
      1626
    9. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      120
      1568
    10. Mies, ajattelemmekohan toisiamme juuri nyt?

Olet mielessäni, vanhempi mies
      Ikävä
      90
      1514
    Aihe