NAT VPN ja palvelin?

hhjgkkhhkljhj

Saunalahti teki ikävän tempun ja laittoi mokkulat natin taakse.
Mikä on ratkaisu kiertää ongelma ja saada koneella oleva palvelin näkymään internetistä käsin?

Eli jos otan VPN-palvelun, pääseekö sitä kautta koneelle joka on NAT:n takana?
Vai joku muu keino?

10

433

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • DrKoira

      Datavirta pitää kierrättää.. jonkun ei natin takana olevan kautta, jotta mökkylä luulee sitä vain nettisivuksi..

      • sfdghsdfghsfdgdf

        miten? VPN vai joku muu?


    • NiiNuu7
      • kkfjjkklkjk

        Joutuu välillä käynnistelemään useita kertoja wnap:n joten ei tuo ole ratkaisu. Lisäksi jos poissaollessa tulee ivobootti niin eihän boksi itse osaa itseään rebootata kunnes saa julkisen. Natattuja osoitteita jaetaan nyt 24h, tiedote pas...saunalahden sivuilla.

        Tämä ratkaisu? http://hamachi.cc/


      • NiiNuu7
        kkfjjkklkjk kirjoitti:

        Joutuu välillä käynnistelemään useita kertoja wnap:n joten ei tuo ole ratkaisu. Lisäksi jos poissaollessa tulee ivobootti niin eihän boksi itse osaa itseään rebootata kunnes saa julkisen. Natattuja osoitteita jaetaan nyt 24h, tiedote pas...saunalahden sivuilla.

        Tämä ratkaisu? http://hamachi.cc/

        Kas ovat muuttaneet IP-osoite käytäntöä, tosin aika pakkohan toi on kun IP-osotteita ei ole enään oikein myynnissä operaattoreille muutakuin älyttömän kalliilla jos joku suostuu myymään isomman määrän. Tulee varmasti muidenkin operaattoreiden mobiililaajakaistoihin.

        Kenties voisit vaihtaa operaattoria? Tosin muilla taitaa olla erinäisiä datarajoituksia.


      • sdfasdfasdfds
        NiiNuu7 kirjoitti:

        Kas ovat muuttaneet IP-osoite käytäntöä, tosin aika pakkohan toi on kun IP-osotteita ei ole enään oikein myynnissä operaattoreille muutakuin älyttömän kalliilla jos joku suostuu myymään isomman määrän. Tulee varmasti muidenkin operaattoreiden mobiililaajakaistoihin.

        Kenties voisit vaihtaa operaattoria? Tosin muilla taitaa olla erinäisiä datarajoituksia.

        kiitos ideasta. nyt vapautui sauniksen ip jos niillä niin kova pula niistä on ja tilalle otin dna:n liittymän. julkinen ip ja portti 500 auki tcp/ip:tä varten. riittää hyvin mun tarpeisiin, eli etäohjaukseen ja valvontakameraan. samalla yhteyden nopeus yli tuplaantui.

        ilmeisesti dna:n palomuuria voi rei'ittää enemmänkin aiheuttamalla ajoittaista liikennettä ulospäin haluttuun porttiin. en ole kokeillut kun yksi portti riittää ihan hyvin.

        50 gigan prioriteettirajoitus, jonka jälkeen prioriteetti laskee mutta ylimääräisestä datasta ei tarvitse maksaa lisää.
        saunalahdellahan on prioriteetti laskettu aina elisan yritysliittymiin nähden, joten mielestäni voitin vaihdossa.


      • xctvybunjbtvfxe
        sdfasdfasdfds kirjoitti:

        kiitos ideasta. nyt vapautui sauniksen ip jos niillä niin kova pula niistä on ja tilalle otin dna:n liittymän. julkinen ip ja portti 500 auki tcp/ip:tä varten. riittää hyvin mun tarpeisiin, eli etäohjaukseen ja valvontakameraan. samalla yhteyden nopeus yli tuplaantui.

        ilmeisesti dna:n palomuuria voi rei'ittää enemmänkin aiheuttamalla ajoittaista liikennettä ulospäin haluttuun porttiin. en ole kokeillut kun yksi portti riittää ihan hyvin.

        50 gigan prioriteettirajoitus, jonka jälkeen prioriteetti laskee mutta ylimääräisestä datasta ei tarvitse maksaa lisää.
        saunalahdellahan on prioriteetti laskettu aina elisan yritysliittymiin nähden, joten mielestäni voitin vaihdossa.

        kokeile dyndns


      • xxvzxvszf<
        xctvybunjbtvfxe kirjoitti:

        kokeile dyndns

        joo toi dyndns mulla on aina ollut käytössä. helpottaa hemmetisti dynaamisten ip-osoitteiden kanssa ja varsinkin kun a-linkin wnap tukee sitä suoraan.
        sauniksen kanssakin pelitti niin kauan kun ip oli julkinen eikä natattu.


    • Pöööörb

      ei jaksa tätä IT-apukoulua.

      Kannatasko ihka oikeesti lukea joku kirja esemerkiksi..

      • troll detector

        Hyödyttömät kommentit voit huoletta pitää omana tietonasi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      70
      1362
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1165
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1090
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      69
      957
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      772
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      712
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      711
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      369
      703
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      666
    Aihe