Turkkilainen ruoka

Fitnesstyttö

Olen kuullut että turkkilainen ruoka on todella hyvää ja odotan että pääsen sitä maistelemaan! Onko se kuitenkin kovin rasvaista?? Kebabeja ihmiset siellä kai aika paljon syövät? Saako siellä jotain kevyttä, mutta kuitenkin kunnon ruokaa?? En halua kuulostaa nirsolta nipottajalta, mutta näin ammattilaisena olen aika tarkka ruokavaliostani.

4

1544

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokki

Turkkilaiset paistavat melkein kaikki ruokansa öljyssä joskus jopa oliiviöljyssä. Kasvisruokavaihtoehtoja on paljon. Ei sinun tarvitse syödä kebabeja, kyllä löydät muutakin...esim. ns."vetiset ruuoat" eli ruuoat, joissa on lientä mutta eivät ole keittoja on kevyt vaihtoehto paistetulle lihalle. Itse suosin esim. lihakeittoa muistuttavaa ruokaa, joka valmistetaan keittämällä isoja lihapaloja ja perunaa. On muuten tosi maukas ja aika kevyt...

Lisäksi turkkilaiset syövät paljon salaattia ja kalaa (rannikkokaupungeissa). Myös mezet (alkupalat) ovat hyviä..

• Jewels

"Turkkilaiset paistavat melkein kaikki ruokansa öljyssä joskus jopa oliiviöljyssä."

AINA oliiviöljyssä. Muuta öljyä ei Turkissa oikeastaan tunnetakaan ja sitä käytetäänkin sitten sitäkin hartaammin :) Kevyempiäkin vaihtoehtoja tosin löytyy, kunhan et nyt ainakaan leivonnaisia, kebabia yms. syö. Paras vaihtoehto olisi mennä vaikkapa Tansasiin ja ostaa ruokansa itse ja kypsentää hotellissa, jos huoneistohotellissa satutte asumaan. Ravintoloitsijat kun Turkissa valitettavasti eivät mieti sitä, miten terveellistä ruoka tulee olemaan ja terveellisenkin näköisessä ruoassa saattaa olla paljonkin piilokaloreita. Tuo lihakeittoa muistuttava ruoka on muuten todella hyvää, eikä ainakaan näytä kovin rasvaiselta, mutta tiedä häntä sitten...

• niinpä niin
        Jewels kirjoitti:

"Turkkilaiset paistavat melkein kaikki ruokansa öljyssä joskus jopa oliiviöljyssä."

AINA oliiviöljyssä. Muuta öljyä ei Turkissa oikeastaan tunnetakaan ja sitä käytetäänkin sitten sitäkin hartaammin :) Kevyempiäkin vaihtoehtoja tosin löytyy, kunhan et nyt ainakaan leivonnaisia, kebabia yms. syö. Paras vaihtoehto olisi mennä vaikkapa Tansasiin ja ostaa ruokansa itse ja kypsentää hotellissa, jos huoneistohotellissa satutte asumaan. Ravintoloitsijat kun Turkissa valitettavasti eivät mieti sitä, miten terveellistä ruoka tulee olemaan ja terveellisenkin näköisessä ruoassa saattaa olla paljonkin piilokaloreita. Tuo lihakeittoa muistuttava ruoka on muuten todella hyvää, eikä ainakaan näytä kovin rasvaiselta, mutta tiedä häntä sitten...

ja tuo oliiviöljy sattuu olemaan niin rasvaista,että jämähtää paksuksi kerrokseksi kiinni kitalakeen!!älä syö ainakaan spaghetti bolognesea.... =)

• Jewels
        niinpä niin kirjoitti:

ja tuo oliiviöljy sattuu olemaan niin rasvaista,että jämähtää paksuksi kerrokseksi kiinni kitalakeen!!älä syö ainakaan spaghetti bolognesea.... =)

Turkkilaiset vannovat oliiviöljyn terveellisyyden nimeen, ja siksi käyttävät sitä kaikessa ruoanlaitossaan. Sama juttu varmasti kaikissa välimeren maissa. Oliiviöljyn terveellisyysvaikutuksiahan ei voi kieltää, mutta liika on kuitenkin aina liikaa. Se on vaan tuo turkkilainen maku valitettavasti niin erilainen kuin suomalainen :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      192
      1331
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1148
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      864
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      860
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      790
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      745
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      53
      712
    8. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33