Seat Exceo 2,0 TDI lämpeneminen

Jarmo"

Onko kellään ollut ongelmia moottorin lämpenemisessä normaali lämpöön?
Minun pitää ajaa 17 km, ennenkuin lämpö nousee normaaliin. Välillä ei edes 33 km:n työmatkan aikana lämmöt nouse normaaliin. Tai jos nousee, niin putoaa tuonne 75 asteen kieppeille. Tätä on nyt tapahtunut, kun ilman lämpötila on ollut 10 asteen alapuolella. Korjaamossa eivät löydä vikaa, vaan arvelivat sen olevan normaalia suomessa. Ihmettelen kyllä, kun edellisenä syksynä ei moista vaivaa ollut.

12

976

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ekseo

Itsellä myös 2.0 tdi ja lämpenee hitaasti. Pitänee laittaa tuulensuojaa eteen niin alkaa lämmöt pysymään, ei ole viime talvesta tokikaan kokemusta. Muuten on soiva peli tuo Seatti.

• Jarmo"

Nyt sain auton takaisin huollosta 3 ja puoli päivää etsivät, josko olisi vikaa, mutta kaikki näyttää normaalilta. Pitää käyttää nokkapeitettä ja alle 5 lämpötilassa. Ja mittarin anturi on kuulemma sellaisessa paikassa, että reagoi nopeasti lämpötilan muutokseen. Ymmärtääkseni ei kerro suoraan moottorin lämpötilaa. Vähän ihmettelen tuota selitystä.

• 7+10

Puolet keulasta umpeen. Auttaa jonkin verran, jos termostaatti ei ole viallinen.

• Exeo TDI 170

Ei lämpene TDI ilman maskipeitettä talvella! Exeon oman maskipeitteen sai muistaakseni about 40 eurolla merkkiliikkeestä ja johan alkoi lämmöt nousemaan.

• tuttu juttu

Honkkarin kynnysmatto maksaa 3-4 euroa ja ajaa saman asian. Marraskuun alusta vappuun asti voi hyvin ajella matto suojana, niin lämpenee nopeammin eikä kylmene taajamissa haittaavassa määrin.

• osssss

Normaali tdi.Laita webasto avuksi niin rupee lämpeneen.Kai ostaessa tiesit että diesel on kylmä?

• Amazon'

Ei sitä voi ostaessaan tietää, kun myyjät kehuu auton taivaalliseksi kulkineeksi.
        Perusolettama on se, että autossa on toimiva ja kunnollinen lämmityslaite niinkuin muissakin merkeissä on. Näin ainakin mulla jo 70-luvulta alkaen.

• osssss
        Amazon' kirjoitti:

Ei sitä voi ostaessaan tietää, kun myyjät kehuu auton taivaalliseksi kulkineeksi.
        Perusolettama on se, että autossa on toimiva ja kunnollinen lämmityslaite niinkuin muissakin merkeissä on. Näin ainakin mulla jo 70-luvulta alkaen.

Aikanaan kun tdi:n laitoin niin toki tiesin sen olevan talvella kylmä peli.
        Mutta nyt VW konserni sitten möhli vielä TSI autot kylmiksi.

• Moi
      Lopputalvesta oli muutamia pakkasaamuja. Lämmöissä ei ollut aamuisin ongelmia. Nokkapeitteetkin ovat oemassa, muuta en ole käyttänyt.
      Mukavuus syistä asennutin eberin. Maksoihan tuo, mutta nyt ei ole kylmää lainkaan. Suosittelen.

• SPORTTINEN

Mitä mahtaa Seattiin laitettuna eberi maksaa?

• laiskan paska

Maksaa se, kysy jostain alan liikkeestä, saat ihan oikean hinnan.

• nouseva aurinko
        laiskan paska kirjoitti:

Maksaa se, kysy jostain alan liikkeestä, saat ihan oikean hinnan.

Hallaa on ollut jo miltei koko maassa. Nyt kannattaa jo varautua pakkasiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      59
      1164
    2. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      11
      840
    3. Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?

"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol
      Maailman menoa
      75
      785
    4. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      53
      624
    5. Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa

Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.
      Kajaani
      83
      603
    6. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      45
      532
    7. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      33
      527
    8. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      36
      524
    9. Hurmasit sitten minut

kauneudellasi nainen ja kun sait minut rakastumaan itseesi muutuit ihan porsaaksi etkä välitä vartalostasi enää yhtään.
      Ikävä
      43
      503
    10. Tietysti olen varovainen,

ei kaikki ole pelkkää epävarmuutta. En halua sotkea mitään, enkä aiheuttaa kenellekään hankaluuksia. Ja luulen että ehkä
      Ikävä
      40
      487
    Aihe