Seat Exceo 2,0 TDI lämpeneminen

Jarmo"

Onko kellään ollut ongelmia moottorin lämpenemisessä normaali lämpöön?
Minun pitää ajaa 17 km, ennenkuin lämpö nousee normaaliin. Välillä ei edes 33 km:n työmatkan aikana lämmöt nouse normaaliin. Tai jos nousee, niin putoaa tuonne 75 asteen kieppeille. Tätä on nyt tapahtunut, kun ilman lämpötila on ollut 10 asteen alapuolella. Korjaamossa eivät löydä vikaa, vaan arvelivat sen olevan normaalia suomessa. Ihmettelen kyllä, kun edellisenä syksynä ei moista vaivaa ollut.

12

780

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ekseo

      Itsellä myös 2.0 tdi ja lämpenee hitaasti. Pitänee laittaa tuulensuojaa eteen niin alkaa lämmöt pysymään, ei ole viime talvesta tokikaan kokemusta. Muuten on soiva peli tuo Seatti.

      • Jarmo"

        Nyt sain auton takaisin huollosta 3 ja puoli päivää etsivät, josko olisi vikaa, mutta kaikki näyttää normaalilta. Pitää käyttää nokkapeitettä ja alle 5 lämpötilassa. Ja mittarin anturi on kuulemma sellaisessa paikassa, että reagoi nopeasti lämpötilan muutokseen. Ymmärtääkseni ei kerro suoraan moottorin lämpötilaa. Vähän ihmettelen tuota selitystä.


    • 7+10

      Puolet keulasta umpeen. Auttaa jonkin verran, jos termostaatti ei ole viallinen.

    • Exeo TDI 170

      Ei lämpene TDI ilman maskipeitettä talvella! Exeon oman maskipeitteen sai muistaakseni about 40 eurolla merkkiliikkeestä ja johan alkoi lämmöt nousemaan.

      • tuttu juttu

        Honkkarin kynnysmatto maksaa 3-4 euroa ja ajaa saman asian. Marraskuun alusta vappuun asti voi hyvin ajella matto suojana, niin lämpenee nopeammin eikä kylmene taajamissa haittaavassa määrin.


    • osssss

      Normaali tdi.Laita webasto avuksi niin rupee lämpeneen.Kai ostaessa tiesit että diesel on kylmä?

      • Amazon'

        Ei sitä voi ostaessaan tietää, kun myyjät kehuu auton taivaalliseksi kulkineeksi.
        Perusolettama on se, että autossa on toimiva ja kunnollinen lämmityslaite niinkuin muissakin merkeissä on. Näin ainakin mulla jo 70-luvulta alkaen.


      • osssss
        Amazon' kirjoitti:

        Ei sitä voi ostaessaan tietää, kun myyjät kehuu auton taivaalliseksi kulkineeksi.
        Perusolettama on se, että autossa on toimiva ja kunnollinen lämmityslaite niinkuin muissakin merkeissä on. Näin ainakin mulla jo 70-luvulta alkaen.

        Aikanaan kun tdi:n laitoin niin toki tiesin sen olevan talvella kylmä peli.
        Mutta nyt VW konserni sitten möhli vielä TSI autot kylmiksi.


    • Moi
      Lopputalvesta oli muutamia pakkasaamuja. Lämmöissä ei ollut aamuisin ongelmia. Nokkapeitteetkin ovat oemassa, muuta en ole käyttänyt.
      Mukavuus syistä asennutin eberin. Maksoihan tuo, mutta nyt ei ole kylmää lainkaan. Suosittelen.

    • SPORTTINEN

      Mitä mahtaa Seattiin laitettuna eberi maksaa?

      • laiskan paska

        Maksaa se, kysy jostain alan liikkeestä, saat ihan oikean hinnan.


      • nouseva aurinko
        laiskan paska kirjoitti:

        Maksaa se, kysy jostain alan liikkeestä, saat ihan oikean hinnan.

        Hallaa on ollut jo miltei koko maassa. Nyt kannattaa jo varautua pakkasiin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10300
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      421
      4563
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      92
      3104
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2875
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2714
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2698
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      154
      1889
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      73
      1748
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1640
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1443
    Aihe