Hei! Olemme selittämättömästi lapseton pariskunta ja nyt kolmannen IVF:n ensimmäisestä PAS:sta tuli raskaustestiin plussa. PAS tehtiin luonnolliseen kiertoon. Ekasta IVF:stä tuli myös 1,5 vuotta sitten plussa mutta se meni myöhemmin kesken. Siksi pelkään keskenmenoa nyt paljon. Raskautuminen kun ei ole ollut helppoa.
Hoitaja sanoi puhelimessa, että voin käyttää Lugesteron-paketin loppuun, jos siellä on pari vielä jäljellä. Mun paketissa on vielä yli viikoksi jäljellä ja reseptillä olisi hakemattomia. Onko siitä haittaa tai hyötyä, jos jatkan Lugesteronin käyttöä? Olisi jotenkin henkisesti helpompaa, jos saisin jatkaa niiden käyttöä.
Lugesteronin käyttö alkuraskaudessa
2
259
Vastaukset
Kiitos viestistäsi ja onneksi olkoon!
Lugesteronin käytöstä ei ole mitään haittaa raskaudelle, joten voit käyttää sitä esimerkiksi ensimmäiseen ultraäänitutkimukseen saakka (rv 7-8 eli siirrosta 5-6 viikkoa) ja käynnillä keskustella lääkärisi kanssa mahdollisesta jatkamisesta. Joskus lääkettä käytetään jopa rv 12 saakka, joten haittaa siitä ei ole.
Hyvää jatkoa toivottaen,
Anna-Kaisa/Väestöliiton klinikat- äiti minäkin
Heippa,
mä käytin lääkärin luvalla lugesteronia rv 14-15 saakka ja sanottiin monessakin yhteydessä että siitä ei ole mitään haittaa. Mä kans pelkäsin keskenmenoa kovasti.
No, siitä raskaudesta syntyi poika ja toisesta myös ja molemmissa käytin lugea ihan luvan kanssa.
Plussatuulia myös sinne ja lugea vaan hyvin mielin, ei siitä mitään haittaa ole.
t. yks mamma
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus166768- 1972500
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1001928En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761507Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k1911059- 41980
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va46949- 77843
- 45719
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka7708