Oletteko kokeilleet polttaa kynttilöitä öljykattilassa, puupesässä tai öljypuolella? Jos latoisin uuniin paljon kynttilää tai ulkotulia niin ehkä pikkuisen voisi lämmittää?
Kynttilöiden poltto öljykattilassa
13
451
Vastaukset
- taatusti!!
varmaan lämpökynttilöillä talo lämpiää!
- minä määrään
mut hauska kokeilla kumminkin, itse asun kerrostalossa joten annan muille tehtäväksi kokeilla!
- öljy sheikki
saattaahan se kerrostalostakin öljykattila löytyä. pannuhuoneeseen vaan ja eikun poltinta pois päältä ja luukkua auki ja lämpökynttilöitä palamaan.
tilannetta voi seurata kätevästi omasta asunnosta käsin. jos patteri alkaa tuntua viileältä tai kylmä vesi suihkussa yllättää niin voisi olettaa että kynttilät on sammuneet.
kannattaa estää talonmiehen pääsy pannuhuoneeseen kokeilua tehtäessä. talkkarit on liian herkkiä lähtemään katsomaan tilannetta jos kuuma vesi kylmentyy. menee koe pilalle kun talkkari ei ymmärrä asiaa ja laittaa polttimen päälle.
- kokeile itse
voi sitä kerrostalokämppääkin kynttilöillä lämmittää D
- parappa
Mikähän tässäkin on takana?
Onx kynttiltä muka niin paljon halvempia? - Takkakynttilät
Tuossa tuli mielen pistää muutama lämpökynttilä takkaan, kun ei ole varsinaista lämmitystä tarkoitus tehdö, eli tunnelmaa ja hieman takkaa pitää "varalla" .. Tuossa juuri laitoin takkaan puut n 7h jälkeen, kun lämpötila taas alentunut,,, Ehkä 2h lämpökynttilät antaa jotain muutakin, kuin tunnelmaa?
- Puu Takka
Kerran jouluna laitoin isoja sisäkynttlöitä avotakkaan. Pelti oli unohtunut kiinni. Takan ulkoreunat oli aika hilpeässä noessa. Putsaamisesta lähti aika paha ääni...
Veikkaan, että kynttilöistä öljykattilassa voisi seurata nokipalo piipussa...
- Roihu...
Kyllä voi roihutulia mutta en suosittele...
- Kynttilälämpö
Varmaan toimii. Talvipakkasella meillä meni öljyä joku 10 - 20 l vuorokaudessa. Lämpökynttilän steariini painaa noin 10 g joten niitä lämpökynttilöitä tarvitaan ainoastaan 1000 - 2000 kpl vuorokaudessa. Siitä vaan, helppo homma.
- y-haara
Vielä kun laittaa kiertoilmaputken niin kyllä toimii.
lämpöä taitaa paremmin saada ilmaisjakelu- ja sanomalehdistä, joita kotiin kannetaan ... aikakausilehtipapereissa tms valitettavasti on paljon savea mukana
- kunhan ei märkää
Miestenlehden ovat parempia tohon hommaan!
- saddas
ainut kynttilä, mikä voi lämmittää kattilaa on jätkänkynttilä :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201301
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1221163Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä481133- 1381013
- 99853
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten317802Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82714Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54636Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49619Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592