Kynttilöiden poltto öljykattilassa

ukkompollo

Oletteko kokeilleet polttaa kynttilöitä öljykattilassa, puupesässä tai öljypuolella? Jos latoisin uuniin paljon kynttilää tai ulkotulia niin ehkä pikkuisen voisi lämmittää?

13

444

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • taatusti!!

varmaan lämpökynttilöillä talo lämpiää!

• minä määrään

mut hauska kokeilla kumminkin, itse asun kerrostalossa joten annan muille tehtäväksi kokeilla!

• öljy sheikki

saattaahan se kerrostalostakin öljykattila löytyä. pannuhuoneeseen vaan ja eikun poltinta pois päältä ja luukkua auki ja lämpökynttilöitä palamaan.

tilannetta voi seurata kätevästi omasta asunnosta käsin. jos patteri alkaa tuntua viileältä tai kylmä vesi suihkussa yllättää niin voisi olettaa että kynttilät on sammuneet.

kannattaa estää talonmiehen pääsy pannuhuoneeseen kokeilua tehtäessä. talkkarit on liian herkkiä lähtemään katsomaan tilannetta jos kuuma vesi kylmentyy. menee koe pilalle kun talkkari ei ymmärrä asiaa ja laittaa polttimen päälle.

• kokeile itse

voi sitä kerrostalokämppääkin kynttilöillä lämmittää D

• parappa

Mikähän tässäkin on takana?

Onx kynttiltä muka niin paljon halvempia?

• Takkakynttilät

Tuossa tuli mielen pistää muutama lämpökynttilä takkaan, kun ei ole varsinaista lämmitystä tarkoitus tehdö, eli tunnelmaa ja hieman takkaa pitää "varalla" .. Tuossa juuri laitoin takkaan puut n 7h jälkeen, kun lämpötila taas alentunut,,, Ehkä 2h lämpökynttilät antaa jotain muutakin, kuin tunnelmaa?

• Puu Takka

Kerran jouluna laitoin isoja sisäkynttlöitä avotakkaan. Pelti oli unohtunut kiinni. Takan ulkoreunat oli aika hilpeässä noessa. Putsaamisesta lähti aika paha ääni...

Veikkaan, että kynttilöistä öljykattilassa voisi seurata nokipalo piipussa...

• Roihu...

Kyllä voi roihutulia mutta en suosittele...

• Kynttilälämpö

Varmaan toimii. Talvipakkasella meillä meni öljyä joku 10 - 20 l vuorokaudessa. Lämpökynttilän steariini painaa noin 10 g joten niitä lämpökynttilöitä tarvitaan ainoastaan 1000 - 2000 kpl vuorokaudessa. Siitä vaan, helppo homma.

• y-haara

Vielä kun laittaa kiertoilmaputken niin kyllä toimii.

• lämpöä taitaa paremmin saada ilmaisjakelu- ja sanomalehdistä, joita kotiin kannetaan ... aikakausilehtipapereissa tms valitettavasti on paljon savea mukana

• kunhan ei märkää

Miestenlehden ovat parempia tohon hommaan!

• saddas

ainut kynttilä, mikä voi lämmittää kattilaa on jätkänkynttilä :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      138
      3819
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      336
      2954
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      8
      1865
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1598
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1079
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      934
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      864
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      774
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      65
      731
    10. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      22
      708
    Aihe