Pahasti ylipainoinen lapsi

epätoivoinen

Moi! voitteko auttaa mua 11v lapseni on pahasti ylipainoinen. Olen koittanut saada sitä liikkumaan ja kieltänyt sitä syömään roska ruokaa koulun jälkeen kuitenkin yks neljännes karkki kaapista on kadonnu kun tuun kotiin. Lapsi painaa 51kg on 156cm pitkä eikä urheile ollenkaan. Vyötärö on 76cm rinnat on 82cm ja lantio 86cm se painaa varmaan eniten niitten luokassa! Ja se painaa melkein enemmän kun mä. Oon epätöivonen oon koittanu vaihtaa ruoka valiota mut ei. Autttakaa mua tartten apuu. Se paino viime vuonna 44kg joten on noussu 7kg painossa :(

42

4477

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mä tiedän 98

      Vähän sä oot outo. Jos sun lapses on muka lihava, niin mä se vasta oonkin lihava. Apua, kuolen! Ja mä lihoin 8kg, että revippä siitä! Pitäisikö lapsesi muka olla joku anorektikko? Häpeä! Se on ihan normaali! Eikä lapset sais laihduttaa! SE ON IHAN NORMAALI, USKO! Mäkin oon vaan ehkä kaks kiloo ylipainoinen!

      • huoh.

        Älkää jaksako vastailla näihin provoihin. Kiitos.


      • vcxvxcvxc

        Onhan tuo lapsi selvästi ylipainoinen.


      • wcx
        vcxvxcvxc kirjoitti:

        Onhan tuo lapsi selvästi ylipainoinen.

        Vasta näissä mitoissa: 156cm / 80 kg.


      • vcxvcxvxc
        wcx kirjoitti:

        Vasta näissä mitoissa: 156cm / 80 kg.

        Taitaa olla jo ruumis noissa mitoissa.


      • wcx
        vcxvcxvxc kirjoitti:

        Taitaa olla jo ruumis noissa mitoissa.

        Ei, vaan näissä mitoissa: 156cm / 51kg. 6 viestiä ylöspäin; lue niin tiedät.


    • Puolestapuhuja

      Älä osta kotiin mitään roskaruokaa, karkkia tai muuta epäterveellistä. Pistä ruokavalio koko perheelle uuksiksi, ja eliminoi houkutukset ruokakaapeista.

      Kokkaa terveellistä, vähäkalorista ruokaa (paljon kasviksia, vähennä rasvankäyttöä, opettele katsomaan kalorit kaupan ruuista, jne). Opettele painonhallintaa. Ymmärrä, että ruokavaliomuutoksen tulisi koskea koko perhettä.

      Tuon ikäinen lapsi on ns. vanhempiensa armoilla. Älä anna hänelle rahaa omaan käyttöön jos hän ostaa sillä roskaruokaa. Puutu hänen elämäänsä. usko pois, hän tulee olemaan siitä kiitollinen aikuisena. Tiedän, että olisin itse ollut.


      T. entinen lihava lapsi, nykyään hoikka

      • Mä tiedän 98

        Älkää pelleilkö! Se lapsi on normaalipainoinen, piste. Muutenhan mun pitäis olla jo kuollut ylipainoon, jos noin normaali on "kauheen ylipainoinen", koska ite oon lievästi ylipainoinen, ja jos olisin yhtä pitkä kuin aloittajan tytär, olisin monta kiloa lihavampi kuin aloittajan tytär. Eli suuta soukemmalle, anorektikot, ja puhukaa järkeviä!


      • Puolestapuhuja
        Mä tiedän 98 kirjoitti:

        Älkää pelleilkö! Se lapsi on normaalipainoinen, piste. Muutenhan mun pitäis olla jo kuollut ylipainoon, jos noin normaali on "kauheen ylipainoinen", koska ite oon lievästi ylipainoinen, ja jos olisin yhtä pitkä kuin aloittajan tytär, olisin monta kiloa lihavampi kuin aloittajan tytär. Eli suuta soukemmalle, anorektikot, ja puhukaa järkeviä!

        http://apps.nccd.cdc.gov/dnpabmi/Result.aspx?&dob=12/1/2000&dom=12/1/2011&age=132&ht=156&wt=51&gender=2&method=1


        Tämän laskimen mukaan aloittajan lapsi on ylipainoinen. (En tiennyt tämän tarkkaa syntymäpäivää, joten arviointi voi heittää hieman.)

        Lapsilla/teineillä ei käytetä normi-BMI:tä, vaan se lasketaan prosenttilukuina (percentile). Aloittajan prosenttiluku on 85/100 (100 on painavin), eli tyttö on melko pahasti ylipainoinen.


        Tässä on linkki BMI-laskuriin: http://apps.nccd.cdc.gov/dnpabmi/Calculator.aspx?CalculatorType=Metric


        Vaikkei olisikaan ylipainoinen, eivät terveet elämäntavat voi haitata. :)


      • Mä tiedän 98
        Puolestapuhuja kirjoitti:

        http://apps.nccd.cdc.gov/dnpabmi/Result.aspx?&dob=12/1/2000&dom=12/1/2011&age=132&ht=156&wt=51&gender=2&method=1


        Tämän laskimen mukaan aloittajan lapsi on ylipainoinen. (En tiennyt tämän tarkkaa syntymäpäivää, joten arviointi voi heittää hieman.)

        Lapsilla/teineillä ei käytetä normi-BMI:tä, vaan se lasketaan prosenttilukuina (percentile). Aloittajan prosenttiluku on 85/100 (100 on painavin), eli tyttö on melko pahasti ylipainoinen.


        Tässä on linkki BMI-laskuriin: http://apps.nccd.cdc.gov/dnpabmi/Calculator.aspx?CalculatorType=Metric


        Vaikkei olisikaan ylipainoinen, eivät terveet elämäntavat voi haitata. :)

        Minäkö ylipainoinen pahasti? Kokeilin tuota tyhmää laskuria, ja se ****n rakkineen mukaan olisin! Keiden keksimä on tämä salaliitto, että julistetaan lapset ylipainoisiksi? En ehdi laihduttaa nn.kymmentä kiloa ennen ****n terveystarkastusta! Tyhmät laskurit! Laihdutusvinkkejä?


      • vcxvxcvx
        Mä tiedän 98 kirjoitti:

        Minäkö ylipainoinen pahasti? Kokeilin tuota tyhmää laskuria, ja se ****n rakkineen mukaan olisin! Keiden keksimä on tämä salaliitto, että julistetaan lapset ylipainoisiksi? En ehdi laihduttaa nn.kymmentä kiloa ennen ****n terveystarkastusta! Tyhmät laskurit! Laihdutusvinkkejä?

        Lopeta provoaminen.


      • Elämään kyllästynyt
        Mä tiedän 98 kirjoitti:

        Älkää pelleilkö! Se lapsi on normaalipainoinen, piste. Muutenhan mun pitäis olla jo kuollut ylipainoon, jos noin normaali on "kauheen ylipainoinen", koska ite oon lievästi ylipainoinen, ja jos olisin yhtä pitkä kuin aloittajan tytär, olisin monta kiloa lihavampi kuin aloittajan tytär. Eli suuta soukemmalle, anorektikot, ja puhukaa järkeviä!

        Moi. Oon 13v poika meen yläasteelle ja painan 68kg... Onko normaalia? NO EI OLE!!!! 11 vuotiaan painoin 30kg ja harrasti sählyä kilpajoukkueessa sitte mun vanhemmat eros ja aloin lihoomaan ku muutin äitin kanssa en syytä siitä sitä mutta sillo alko maistuu roskaruoka. Haluisin painaa about 45-55 kg mitä pitäs tehä :'(


      • Elämään kyllästynyt
        Mä tiedän 98 kirjoitti:

        Älkää pelleilkö! Se lapsi on normaalipainoinen, piste. Muutenhan mun pitäis olla jo kuollut ylipainoon, jos noin normaali on "kauheen ylipainoinen", koska ite oon lievästi ylipainoinen, ja jos olisin yhtä pitkä kuin aloittajan tytär, olisin monta kiloa lihavampi kuin aloittajan tytär. Eli suuta soukemmalle, anorektikot, ja puhukaa järkeviä!

        Moi. Oon 13v poika meen yläasteelle ja painan 68kg... Onko normaalia? NO EI OLE!!!! 11 vuotiaan painoin 30kg ja harrasti sählyä kilpajoukkueessa sitte mun vanhemmat eros ja aloin lihoomaan ku muutin äitin kanssa en syytä siitä sitä mutta sillo alko maistuu roskaruoka. Haluisin painaa about 45-55 kg mitä pitäs tehä :'(


    • ei tuommosta

      tuo laskuri on kyllä sieltä ja syvältä...laitoin siihen ihan huvikseno muksuni painon ja pituuden niin ylipainoinen..muksu ei todellakaan ole ylipainoa nähnytkään vaan normaali mitoissa on..joten täyttä p...kaa tuo!
      Ette viittis olla laittamatta tänne tuommosia laskureita..täällä on useempikin nuori lukija n´joten turhaa paniikkia ja mielipahaa vaan niillä teette.....maailma on ihan tarpeeks anorektisiä lapsia jo saanut joten nyt tuo laihutus hömpötys loppuu! Lapsen pitää olla lapsi eikä huolehtia painostaan! Ja meidän vanhempien pitää olla mallina heille eikä kytätä joka kiloa! Ja eiköhän jokainen vanhempi jos näkee selvästi että lapsi on oikeasti ylipainoinen niin puutu hienovaraisesti asiaan eikä varsinkaan mee sanomaan sitä paino asiaa ääneen..miettikää mitä se lasen itsetunnolle tekee kun äiti/isä alkaa puhumaan että pitäs laihuttaa....minäkuva menee pieleen sillä kertaa...ja jos kasvavassa iässä se paino on vähän yläkanttiin niin mitä sitten, kyllä se siitä tasaantuu ja jos ei niin persoonia he ovat silti miksi pitää alkaa toista muuttamaan jonkun malli mitan mukaan!

      • Mä tiedän 98

        Samaa mieltä! Musta on kans väärin, et särjetään itsetunnon viimeisimmätkin rippeet, mut mä saatan olla ylipainoinen, olenko, jos olin tarkastuksessa 55kg, ja 152.5cm?


      • Puolestapuhuja

        Olen samaa mieltä, että vanhempien ei pitäisi ääneen kommentoida lasten ylipainoa. Se aiheuttaa vain mielipahaa, ja lapsen ylipaino on miltei joka tapauksessa vanhempien syytä.

        Sen sijaan tuon koko perheen ruokavaliomuutoksen voi hoitaa luonnollisella tavalla, eikä lapsi koe jotuvansa negatiiviseen erityisasemaan jos koko perhe luopuu lihottavista ruuista.


        Onnea painonhallintaan, jotka sitä tarvitsevat!


      • Ei puolesta
        Puolestapuhuja kirjoitti:

        Olen samaa mieltä, että vanhempien ei pitäisi ääneen kommentoida lasten ylipainoa. Se aiheuttaa vain mielipahaa, ja lapsen ylipaino on miltei joka tapauksessa vanhempien syytä.

        Sen sijaan tuon koko perheen ruokavaliomuutoksen voi hoitaa luonnollisella tavalla, eikä lapsi koe jotuvansa negatiiviseen erityisasemaan jos koko perhe luopuu lihottavista ruuista.


        Onnea painonhallintaan, jotka sitä tarvitsevat!

        Ei kukaan kommentoikaan. Huomatkaa aloittajan kirjoitusasu, hän puhuu itsestään. Provo mikä provo, vähän samanlainen kuin Puolestapuhujakin.


      • Anonyymi

        totuus ei kunnioita tunteitasi


    • parempaakohti

      Karkkikaapista? Ei kotona pidä olla mitään karkkikaappia, jonne lapsi pääsee itse. Karkit kuuluu kaupanhyllylle, josta perjantaina ostetaan yksi lakupötkö ja suffeli. Ne riittää. Tiedän mistä puhun. Oma lapsi on hiukan ylipainoinen ja olis enempikin aiemmin. Karkkia, pullaa, keksejä tai muutakaan ruokaa ei pidä olla vapaasti lpasen itsensä otettavana. Lapselle annetaan ruokaa VAIN Ruoka-aikoina ja välipala vain välipala-aikana. Ole itse esimerkki lapsellesi. Puhe ilman tekoja on turhaa. SINÄ olet vastuussa siitä lihooko lapsesi. Mitä ruokaa tuot kaupasta, tai jos hänellä on pääsy ruokakomeroon. Älä rakasta lastasi tarjoamalla hänelle herkkuja, ei ole rakkautta syöttää epäterveellisiä ruokia jotka tuhoaa terveyden rakkaimmilleen. En usko ruokavalion vaihtoosi, lapsi lihoo ja ylläpitää ylipainoa, koska ruokavalio ei ole vaihtunut hyväksi tai se vuotaa kuin seula. Myönnä tosiasiat. Sinun on oltava tiukkana. Mene lapsen kanssa kävellen matkat, ethän kukskaile häntä vaan kävelette pyöräilette? Ilmoita lapsesi uimakouluun, jumppaan, sählyyn tms lähde itse mukaan jos kavereita ei ole. Kun ette vain lösötä sohvalla kotona vaan olette poissa jääkaapilta ette liho. Päätä että olette liikunnallinen perhe. Keksi muuta tekemistä ettette napostele tylsyyteen. Jätä vehnäjauhot, makaronit, vehnäpullat ja sokeri pois elämästänne, niissä ei ole ravintoa. Päätä ettet aio kuolla ennen aikojasi etkä ann lapsellesikaan sitä mallia lahjaksi että hän aikuisena on lihava ja sairas. Nämä tosiasiat on auttaneet minua ja mun lasta.

      • DFT

        Älä ruoki trollia. Ei kirjoittajalla epätoivoinen ole lasta. Hän puhuu itsestään.


    • 16+10

      Mielenkiintoista olisi nähdä, millaisia "karkkikaappeja" ihmisillä on. Haluaisin itsellenikin sellaisen.

      Mitä tulee aloitukseen, aika harvassa on kai äidit jotka mittaavat 11-vuotiaan lapsensa rintoja ja lantiota. Kirjoitustaitokin on vielä niin hakusessa ap:lla, että epäilyttävästi vaikuttaa joltakin nuorelta, jolla on nyt teini-iän tiimellyksessä paino ruvennut vähän nousemaan. 51 kg on ihan normaali tuon pituisella.

      • <3

        Aloittaja spämmäili näitä provoviestejään monelle palstalle ja monella nimellä, esiintyen välillä äitinä, välillä lapsena. Muualta ne on jo poistettu, täällä vain on harvinaisen tyhmä moderaattori.

        Meillä on karkkikaappi, tai ainakin hylly. Siellä on tällä hetkellä:
        - 10 levyä tummaa suklaata (125 g/kpl)
        - 1 pussi mini-Pätkiksiä
        - 1 pussi omena-valkosuklaa-lakritsaa
        - 3 Nutrilett-patukkaa (tumma suklaa)
        - 1 myslipatukka
        - 6 pakettia keksejä (Ballerina, Dops)
        Laihdutus sujuu näistä huolimatta.


      • Mä tiedän 98

        Olenko minä sitten ylipainoinen, jos olen 152.5cm ja 55kg, ja siitä on kyllä puoli vuotta, ei ole kasvupysähdystä, ja näyttää nyt, että 60kg, eli jos tämä tahti jatkuu, lihon 10kg vuodessa. Viime vuonna lihoin 8kg, ja tahti kiihtyy, vaikka kasvupyrähdystä ei ole, vain 5cm pituutta vuodessa.


      • öklöööööö
        Mä tiedän 98 kirjoitti:

        Olenko minä sitten ylipainoinen, jos olen 152.5cm ja 55kg, ja siitä on kyllä puoli vuotta, ei ole kasvupysähdystä, ja näyttää nyt, että 60kg, eli jos tämä tahti jatkuu, lihon 10kg vuodessa. Viime vuonna lihoin 8kg, ja tahti kiihtyy, vaikka kasvupyrähdystä ei ole, vain 5cm pituutta vuodessa.

        Sä olet läski sika, hyi vittu yök


    • vvcxvcxvc

      Älä välitä näistä provoilijoista. Tällä palstalla ei kannusteta laihtumaan, koska tämä on niin täynnä katkeria lihavia, että eivät halua kenenkään muunkaan onnistuvan kun itsellä ei ole tietoa, taitoa ja itsekuria laihduttaa.

      Lapsilla yleensä riittää herkkujen poisjättäminen. Toki se saattaa olla hankalaa kun olet hänet jo herkkuihin totuttanut. Tuon ikäinen tuskin kuitenkaan ymmärtää miksi ei saa syödä herkkuja enää.

      Koita saada lapsesi kiinnostumaan jostain urheilusta. Jokainen varmasti kiinnostuu jostain kunhan osaa motivoida ja antaa lapsen yrittää useita lajeja. Esimerkiksi uiminen on lasten keskuudessa aika suosittu laji ja siinä saa itsekin liikuntaa kun lähtee mukaan ja ottaa muutaman lapsen kaverinkin mukaan.

      Ruuassa kannattaa suosia perinteisiä ruokia, mutta totuttaa lapsi myös salaattiin. Ruokaa lapsi saa syödä niin paljon kuin haluaa.

    • Lalalnaa

      Lapset ei sais ensinnäkään laihduttaa, toki kannattaa liikkua, ja syödä terveellisesti. Lapsesi vaikuttaa ihan normaalilta.:)

      Olin 4lk 141 cm ja 42kg, olin terkkarin mielestä aivan ok:) Joten jos sun lapses olis lihava, mä olisin superlihava-.-

      Liikkua toki kannattaa kenen vaan! (:

    • moikkas

      ilman muuta nyt poistat karkki ja roskaruuat kokonaan ulottuvilta.
      5 krt pv syötte ja terveellistä ruokaa.

    • samaa mieltä moikkas

      aivan oikees

    • 12 v

      Haloo!! oon samoissa mitoissa melkein (153 cm ja 53kg) varsin nätti vartalo ainakin mielestäni ei ole mahaa kuin normi, ei ole käsissä mitään muuta kuin lihasta hauiksen kohdalla olen ratsastaja 12v 6 vuos menossa.

      • stjgdkzvnby

        Minä olen 12v 40 kg ja 144cm pitkä. Oonko ok?


      • turhaa pähkäilyä
        stjgdkzvnby kirjoitti:

        Minä olen 12v 40 kg ja 144cm pitkä. Oonko ok?

        Sun iässä on turha miettiä tuollaisia. Olet kasvuiässä jolloin tilanne muuttuu kuukausittain. Tuo on yhtä ok kuin mikä muu tahansa.


    • laihduttaja

      Minä olen 11v 148cm ja 53kg ja tyttö. Et olen ylipainoinen mutta laihdutus kuuri on menossa olen harkinnut asiaa ihan itse ja olen alkanut käydä joka ilta lenkillä tai hölkännyt. olen vain lopettanut karkin syönnin ja yritän olla joka kerta jääkaapilla ottamassa jotain välipalaa. En mitään ruoka-valiota ala nyt muuttamaan mutta en ainakaan ota ruokaa lisää. uskon kyllä että lapsesi tajuaa sen varmasti itse. yritä vaikka ehdottaa hänelle jotain liikuntaa esimerkiksi, lenkkeilyä hänen kanssa, liikunnallinen harrastus. minä ainakin olen kiinnostunut Ringettestä että aion osallistua kesällä siihen. se on liikunnallinen harrastus.

      ps. olen laihtunut jo kuukaudessa 4kg

    • Astronauttiolio

      On surullista kertoa mutta itse olen 5 luokkalainen tyttö ja olen 12-vuotias. Itse olen noin 160 cm pitkä ja painan 70 kg ja viime terveystarkastuksessa painoin 56kg AUTTAKAA!

      • Anonyymi

        Mä olen 11 vuotias tyttö joka painaa 65kg onko se normaalia ja viime terveystarkastuksessa painoin 54kg AUTTAKAA HAULUUN OLLA KEVYEMPI
        Oon tyyliin 149 cm pitkä tai 150 onko normaalia olla niin painava 5 luokkalaisena????


    • Läskityttö

      Minä olen 12.v tyttö ja painan 63,1 mitä mun pitäis tehdä? Antakaa vinkkejä☺

      • Jefania

        Karkkilakko/ herkkulakko on ok sun ikäsenä


    • Jefania

      Sun lapsesi ei oo ylipainoinenen. Olin ite yksitoistavuotiaana 51,6 kg ja 153 ja terkkari sano että oon normaalipainoinen.

    • 050

      Normaali paino on esim. Jos olet 170cm niin normi paino on 70kg

    • prehelper

      Normaali paino on noin pituus -105. Et ei mitään hätää..

    • Anonyymi

      Suomalaista 70 % on enemmän tai vähemmän ylipainoisia läskejä. Kun on läskit vanhemmat, on myös läskit lapset. Sinne sinunkin lapsesi sulautuu massaan - läskien suomalasiten massaan.

    • Anonyymi

      Oon läski 11.v ja pituus on noin 146 ja paino 60kg

      • Anonyymi

        Opettele syömään terveellisesti ja tutustu eri ruokien energiasisältöihin.

        Limut, energiajuomat, suklaa, sipsit, karkit, pizza, ranskalaiset ja hampurilaiset eivät ole terveysruokaa. Ne kyllä maistuvat hyvältä, ja se on usein lihavuuden taustalla: hyvää ruokaa ja naposteltavaa liikaa ja liian usein.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1751
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1371
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1337
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      11
      1330
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1325
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1294
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1274
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe